Η μουσική…

(ΜΑΡΙΑ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ  ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)

 Οι πρώτοι δάσκαλοι του ρυθμού στον άνθρωπο είναι η καρδιά, η αναπνοή και οι μυϊκές κινήσεις.

 Ο ρυθμός αυτός είναι η πρωταρχική βιωματική εμπειρία των αισθήσεων του εμβρύου στη μήτρα, που μεταβιβάζεται μαζί με το αίμα της μητέρας (που του μεταβιβάζει την τροφή, το οξυγόνο, τη θερμοκρασία και γενικά τη ζωή). Αυτός ο ρυθμός, που κάνει το έμβρυο να ηρεμεί και αργότερα να ησυχάζει θηλάζοντας, πάνω στο αριστερό μέρος της μητρικής αγκαλιάς, είναι μια εμπειρία που μας συνοδεύει σ’ όλη μας τη ζωή. Το tempo moderato (της παραδοσιακής μουσικής), ή τα διάφορα adante της κλασσικής μουσικής (που αντιστοιχούν στους 70-72 χτύπους ανά λεπτό) είναι το tempo μας, το tempo του σφυγμού μας (που το συνηθίσαμε και το αγαπάμε, που συμβιώνουμε μαζί του και μας είναι ευχάριστο. Αντίθετα, ό,τι θα προχωρεί με πιο αργό ρυθμό από της καρδιάς μας, θα μας φαίνεται αργό, και γρήγορο ό,τι θα πηγαίνει πιο γρήγορα. Αυτό είναι ένα παράδειγμα ομολογίας (αντιστοιχίας) της μουσικής με τον κόσμο των αισθήσεών μας.

Η μουσική για τα παιδιά  στο σχολείο

  • Λειτουργεί ως μέσο κοινωνικοποίησης και συνοχής των μαθητών στην σχολική τάξη.
  • Αναπτύσσει την αυτογνωσία και την αυτοπεποίθηση των παιδιών.
  • Αναπτύσσει την αντίληψη, την επεξεργασία και την ολοκλήρωση πολυαισθητηριακών ερεθισμάτων των παιδιών διευκολύνοντας τη διαδικασία της μάθησης και της μνήμης.
  • Αυξάνει το ποσοστό συγκέντρωσης του μαθητή και συμμόρφωσης στους κανόνες της τάξης.
  • Αναπτύσσει τον προφορικό λόγο μέσω της εκμάθησης τραγουδιών καθώς και τη μη λεκτική επικοινωνία.
  • Αναπτύσσει την έκφραση συναισθημάτων και τη φαντασία.
  • Προάγει την συνεργασία.

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ …..

Η  χορωδία μας «ΗΧΟΜΟΡΦΕΣ» συμμετέχει στις γιορτές του σχολείου και σε διάφορες δράσεις και συνεργασίες  με επιτυχία.