2020-2021

Το Τραγούδι Κορωνοϊος στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (13/5/2021)

Στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν , η θέληση και η επιμονή ξεπερνούν όλα τα εμπόδια. Αυτό θέλουμε  να δείξουμε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί σχολείου μας  δημιουργώντας ένα τραγούδι για τον κορωνοϊό μέσα από το οποίο εκφράζουν τα συναισθήματά τους . Είναι η πρώτη φορά που παιδιά κωφά , βαρήκοα και με κοχλιακό εμφύτευμα ηχογράφησαν  την φωνή τους και απέδωσαν στην νοηματική γλώσσα τους στίχους του τραγουδιού. Η χαρά και ο ενθουσιασμός που ένιωσαν είναι συναισθήματα απερίγραπτα! Σε αυτή την μουσική δράση πήραν μέρος όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικού σχεδιασμού και συντονισμού δράσης ήταν η Μαρία Ρουμελιώτη , μουσικός του σχολείου η οποία συνέθεσε και ενορχήστρωσε το τραγούδι.

Τους στίχους τους έγραψαν η  Μαρία Ρουμελιώτη, η  Καλλιόπη Καμπίτη και η Αντωνία Κατρανίδου.

Έπαιξαν οι μουσικοί : ντραμς – Αντώνης Κακανιάρης

ηλεκτρακουστική κιθάρα – Άκης Μολάκης

μπουζούκι – Γεώργιος Σταματόπουλος

πιάνο & ακορντεόν – Μαρία Ρουμελιώτη

Video & montage: Στραγαλινός  Κωνσταντίνος  & Γεώργιος Σταματόπουλος

Η  Κακανιάρη Ειρήνη  μας  χάρισε  την ζωγραφιά της με τον κορωνοϊό η οποία αποτελεί φόντο στο βίντεο.

 

  

  

Πρόγραμμα «Εγώ και εσύ μαζί»

Τα δικαιώματα του παιδιού

Τι σημαίνει δικαίωμα; Ποια είναι τα δικαιώματα του παιδιού; Σε όλο τον κόσμο, απ’ άκρη ως άκρη της Γης τα παιδιά χαίρουνίσων δικαιωμάτων; Ποια δικαιώματα εξασφαλίζονται στην χώρα μας και σε ποιες χώρες αυτά τα δικαιώματα καταπατώνται; Μέσα στα πλαίσια της τάξης γίνεται προβολή του υποτιτλισμένου παραμυθιού: «Πάνω απ’ όλα πιο πολύ..». Στο βίντεο πρωταγωνιστής είναι ένα αγόρι, ο Books, που εξαναγκάζεται να εργάζεται καθημερινά, δεν πηγαίνει σχολείο και το φαγητό του είναι ελάχιστο.Hθέλησή του για μάθηση είναι τόσο μεγάλη, που εκμεταλλεύεται κάθε ευκαιρία για να μπει στον κόσμο της γνώσης. Με αφορμή το βίντεο, συζητήσαμε στην τάξη, απαντήσαμε σε όλα τα αρχικά ερωτήματά μας, παίξαμε παιχνίδι ρόλων δραματοποιώντας την ιστορία του Books και δημιουργήσαμε την αφίσα για τον δικό μας ιδεατό κόσμο όπου όλα τα παιδιά, θα χαίρονται την μάθηση, την φροντίδα και την χαρά μιας υγιούς παιδικής καθημερινότητας!

Το δικαίωμα στην υγεία και οι σύγχρονοι ήρωες που την προστατεύουν

Μέσα στην τάξη μιλήσαμε για την πανδημία που έχει αλλάξει την καθημερινότητά μας. Συζητήσαμε για τους γιατρούς καιτους νοσηλευτές, που περισσότερο από κάθε άλλη φορά, προσφέρουν τις γνώσεις τους και το λειτούργημά τους στην ανθρωπότητα, βοηθώντας με ηρωισμόστην αντιμετώπιση της πανδημίας. Οι μαθητές μας, δημιούργησαν κάρτες με ευχές για τους εργαζόμενους στην μονάδα covidτου Νοσοκομείου Παμμακάριστος.Οι ευχές μας εμπεριείχαν και τις εικόνες των χειρομορφών της δικής μας γλώσσας.. Της Ελληνικής Νοηματικής! Ευχαριστώντας μας, οι γιατροί και νοσηλευτές του Νοσοκομείου, μας έστειλαν τις φωτογραφίες τους νοηματίζοντας τις ευχές και επικοινωνώντας τες με τον δικό μας τρόπο..

 

collage 3 2 collage 1 1 collage 2 1

Συμμετοχή του Σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CODE WEEK 2020-2021

Περιγραφή δραστηριότητας

Μέσα στην δύσκολη συγκυρία της πανδημίας, το σχολείο μας είχε μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ να αξιοποιήσει κάθε τρόπο αλληλεπίδρασης με άλλους μαθητές σχολείων. Το μοίρασμα των εμπειριών σε μία κοινή δράση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους μας αυτή τη φετινή σχολική χρονιά και το πετύχαμε με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Φτιάξαμε τον δικό μας κώδικα συναισθημάτων, χορεύοντας! Λάβαμε τα ερεθίσματα από οπτικοποιημένες καρτέλες που συνδέονται με συναισθήματα. Τις επικοινωνήσαμε στην δική μας γλώσσα (ελληνική νοηματική γλώσσα) και στη συνέχεια τις εκδραματίσαμε μέσω των κινήσεων που διαλέξαμε ανάμεσα σε διάφορες κινήσεις που είχαν αποδοθεί από όλους μας μέσα στην τάξη. Οι κινήσεις που συμπεριλάβαμε στην χορογραφία μας αναδείχτηκαν με δημοκρατικό τρόπο, ψηφίζοντας τες δια βοής. Με αυτό τον τρόπο  καταλήξαμε στον δικό μας κώδικα συναισθημάτων και τον αποδώσαμε χορευτικά! Έτσι μπήκαμε και εμείς στην ομάδα Our Team’s Dance του Code Week και μέσα από αυτή τη συμμετοχή του σχολείου μετράμε ήδη τους πρώτους μας χοροφίλους από το 2ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας που μας βοήθησαν να ξεπεράσουμε το άγχος ενός αρχάριου συμμετέχοντα κατευθύνοντάς μας σε οτιδήποτε χρειαστήκαμε! Στόχος ήταν μόνο να αλληλεπιδράσουμε μεταξύ μας, να εκφραστούμε και να χαρούμε!

Και το πετύχαμε! Μιλήσαμε για τα συναισθήματα, ψηφίσαμε τον τρόπο να τα εκφράζουμε, τα αποδώσαμε στην νοηματική γλώσσα, χορέψαμε κάνοντας τις κινήσεις του σώματός μας που ταίριαζαν με την καρτέλα που μας δινόταν κάθε φορά, είδαμε και άλλες ομάδες σχολείων να υλοποιούν άλλες ιδέες χορεύοντας… και μετά από αυτή την εμπειρία είχαμε την ευκαιρία να βραβευτούμε!

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Code Week βλέποντας την συμμετοχή μας και την ιδέα που υλοποιήσαν οι μαθητές μας, μας βράβευσαν στις 9/2/2021 δίνοντας μας Αριστείο!

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε τους μαθητές μας να υλοποιούν την δραστηριότητα της ομάδας Our Team’s Dance του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Code Week.

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

00:00
02:10

 

 

Στον σύνδεσμο που παρατίθεται μπορείτε να δείτε όλες τις δράσεις των σχολείων που ανήκουν στην ομάδα του Our Team’s Dance

 

Made with Padlet

 

CODE WEEK 1 1

«Ένα πρωινό με νέες γνωριμίες»

Τον Φεβρουάριο 2021 το τμήμα Δ΄-Ε΄2 του σχολείου μας κανόνισε μία συνάντηση μέσω διαδικτύου με τους μαθητές του Τμήματος Ένταξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας με υπεύθυνη την κ. Αννέζα Χρηστάκη, συνάδελφό μας από τα προηγούμενα χρόνια. Η δράση διήρκεσε 2 διδακτικές ώρες.

Οι στόχοι ήταν:

  • η ανάπτυξη επικοινωνίας μεταξύ κωφών, βαρήκοων και ακουόντων μαθητών μέσω βασικών νοημάτων, δακτυλικού αλφαβήτου και σύντομου προφορικού λόγου.
  • η ευαισθητοποίηση των μαθητών του γενικού σχολείου σε θέματα κώφωσης και επικοινωνίας.

Οι μαθητές απόλαυσαν τη δράση και ζήτησαν να την επαναλάβουμε.

«Ο Ισίδωτος και η ζωή στην Αρχαϊκή Αθήνα»

   Το σχολικό έτος 2020-2021 το τμήμα Δ΄- Ε΄ δημοτικού του σχολείου μας εκπόνησε διαθεματικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο Ισίδωτος και η ζωή στην Αρχαϊκή Αθήνα» . Το συγκεκριμένο πρόγραμμα βασίστηκε στην παιδαγωγική μέθοδο της Ιστοριογραμμής (Storyline).

Οι στόχοι του προγράμματος:

  • οι μαθητές να μπουν στη θέση ενός παιδιού που ζούσε στην Αρχαϊκή Αθήνα
  • να δημιουργήσουν μακέτα αναπαριστώντας την Αθήνα και την ακρόπολη εκείνης της εποχής
  • να θέσουν ερωτήσεις και να διερευνήσουν τον τρόπο ζωής των αρχαίων Αθηναίων.
  • να συγκρίνουν τα πολιτεύματα της δημοκρατίας και της τυραννίδας.
  • να είναι σε θέση να επιλύουν ένα υποθετικό πρόβλημα που τους δίνεται αναλογιζόμενοι τις συνήθειες και τον τρόπο σκέψης των αρχαίων Αθηναίων.

   Για την επίτευξη των στόχων, εφαρμόστηκε η μέθοδος Storyline (Ιστοριογραμμή). Χρησιμοποιήθηκε η ζωγραφική, η κατασκευή μακέτας και δισδιάστατων χαρακτήρων, το θεατρικό παιχνίδι, η δραματοποίηση, η παραγωγή γραπτού λόγου σε χαρτί και υπολογιστή, η αναζήτηση σε ποικιλία πηγών και η δημιουργία Powerpoint.

 

received 1095164764569007received 419693379831128 received 474789083889360 received 1802364146817983

Πρόγραμμα μετάβασης στην εφηβεία “MagicGlowth”

Το ενδιαφέρον πρόγραμμα με τίτλο «MagicGlowth» που εκπόνησε η Δ΄-Ε΄ τάξη του σχολείου μας το σχολικό έτος 2020-2021 αφορούσε τη μετάβαση στην εφηβεία μέσα από τον παραλληλισμό με τον Πήτερ Παν και τους άλλους ήρωες από τη Χώρα του Ποτέ.

Οι στόχοι επιγραμματικά:

1) οι μαθητές να συνεργάζονται σε επίπεδο ζευγαριών/μικρής ομάδας για να επιλύσουν σημαντικά θέματα που προκύπτουν.

2) να χτίσουν πιο γέρους δεσμούς μεταξύ τους.

3) να δημιουργήσουν προοδευτικά ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο που αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα ο Πήτερ Παν και η παρέα του.

Για την επίτευξη των στόχων, εφαρμόστηκαν αλληλεπιδραστικές ασκήσεις εμπιστοσύνης (τηρώντας τα πρωτόκολλα Covid-19), καθώς και δραστηριότητες που βασίζονταν στο στοιχείο της έκπληξης και της επίλυσης προβλήματος (problemsolving).

Τον Ιούνιο γυρίσαμε βίντεο με το θεατρικό μας αυτοσχεδιαστικό δρώμενο. Πρωταγωνιστές ήταν οι μαθητές μας που έδωσαν πνοή στους χαρακτήρες που έπλασαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

received 493903191639878 received 618136299314158

Αποκριάτικες Μάσκες Πικάσο (2021)

Στις 5/3/21 στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές της Δ’ – Ε’ τάξης του δημοτικού μας σχολείου ζωγράφισαν μάσκες του Πικάσο με τη πολύτιμη βοήθεια των μελών του Ε.Β.Π. κ. Πόπης, κ. Ευαγγελίας και κ. Τάνιας και της δασκάλας τους κ. Κατερίνας. Η δράση αυτή εντάχθηκε στα πλαίσια της Αποκριάς.

Την έμπνευση άντλησε ο Ισπανός ζωγράφος από την αφρικανική τέχνη, ενώ επιδίωξε να προσδώσει στην ανθρώπινη μορφή γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη (2020)

Φέτος το σχολείο μας ήταν το μοναδικό σχολείο από την Αθήνα που είπε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην νοηματική γλώσσα, στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη διαδικτυακά.

Υπεύθυνες και συντονίστριες της δράσης ήταν η Μαρία Ρουμελιώτη  και η Καλλιόπη Καμπίτη. Στο τεχνικό κομμάτι βοήθησαν, οι Κόντος Κωνσταντίνος και Γιουτλάκης Γεώργιος.

Ο πρωθυπουργός στο τέλος μας ευχήθηκε και έστειλε δώρα στα παιδιά.

thumbnail 31 thumbnail 41 thumbnail 51 thumbnail 81

 

Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

Στα πλαίσια της εξωστρέφειας του σχολείου μας και της μακροχρόνιας εμπειρίας στη συνεκπαίδευση με άλλους φορείς και σχολεία, συνεργαστήκαμε με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα για τη παγκόσμια ημέρα αναπηρίας. Στην εποχή της πανδημίας συνεχίζουμε να χτίζουμε γέφυρες φιλίας και συνεργασίας. Συνεχίζουμε να προσπαθούμε για έναν κόσμο ιδανικό που θα πάψει να είναι παραμύθι και θα γίνει πραγματικότητα.

Η συνεργασία του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών και Βαρηκόων με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα περιλάμβανε:

  • τη συμπερίληψη/ένταξη  στη δράση όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (δηλαδή μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου), δύο χορωδιών, τεσσάρων μουσικών οργάνων, εκπαιδευτικών
  • σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία και εκπαίδευση
  • την ενορχήστρωση, ερμηνεία και εκτέλεση του τραγουδιού «Παραμύθι» (του Χρήστου  Θηβαίου)  το οποίο ταυτόχρονα αποδόθηκε στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
  • τη δημιουργία βίντεο

Η δράση είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργική συνεύρεση των δύο σχολείων -παρά τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε και τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα- με στόχο όχι μόνο την αποδοχή της διαφορετικότητας αλλά και τη συνδημιουργία χωρίς προκαταλήψεις  διαχέοντας αγάπη και ενσυναίσθηση στους εμπλεκόμενους, στις οικογένειές τους και κατ’ επέκταση στην υπόλοιπη κοινωνία.

Από το ειδικό σχολείο κωφών και βαρηκόων πήραν μέρος οι μαθητές:

Παρασκευόπουλος Αντώνης

Λιβεριάδης Νικόλαος

Κώτσης Κωνσταντίνος

Εύθυμίου Εριέττα

Ρηγοπούλου Μάγδα

Διδασκαλία νοηματικής γλώσσας  & συντονισμός χορωδίας: Ρουμελιώτη Μαρία

Υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού & συντονισμού δράσης: Κόντος Κωνσταντίνος

Από την χορωδία  και το κέντρο μουσικών σπουδών των εκπαιδευτηρίων Δούκα συμμετείχαν οι μαθητές:

Μαστρογιαννοπούλου Νεφέλη

Μπονάτσου Σιμώνη- Ευαγγελία

Παπούλη Μελίνα

Ρεσβάνη Κωνσταντίνα – Δωροθέα

Τσίληρα Μελίνα

Ψύρη Μαρία- Βασιλική

Διδασκαλία -Διεύθυνση χορωδίας: Καραμπεροπούλου Δήμητρα

Μουσική επιμέλεια συντονισμός :  Καζαμίας Νίκος

Τραγούδι-ακορντεόν -πλήκτρα : Καραμπεροπούλου Δήμητρα

Κιθάρα- μπάσο- ενορχήστρωση: Δημοσθένους Νικόλας

Μίξη βίντεο  video editing: Irida recording studio

Υπεύθυνη εκπαιδευτικού σχεδιασμού & συντονισμού δράσης: Κόντα Αντωνία

Η διευθύντρια

 

thumbnail 11 thumbnail 21

Κάποτε, στα Κυκλαδικά χρόνια

   Στις αρχές Νοεμβρίου του 2020 επισκέφτηκε το σχολείο μας η κ. Άννυ Ευσταθίου μαζί με μία εμψυχώτρια από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Είχαν οργανώσει μία πολύ ενδιαφέρουσα δράση στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας για τη Δ΄-Ε΄ τάξη. Οι μαθητές πληροφορήθηκαν τις συνήθειες των ανθρώπων που ζούσαν εκείνη την περίοδο στον Κυκλαδικό χώρο και, στη συνέχεια, συμμετείχαν σε γόνιμο διάλογο σχετικά με το θέμα. Ακολούθησε το δημιουργικό κομμάτι της δράσης: τα παιδιά χάραξαν σε πηλό κι έπλασαν τα δικά τους κυκλαδικά αγαλματίδια και ζωγράφισαν σε χαρτί Α4 τα αντίστοιχα ειδώλια επιστρατεύοντας τη φαντασία τους.

 

1 1 1 2

Η βράβευση του τραγουδιού «Κορωναίος»

Το τραγούδι μας ο Κορωναίος στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα απέσπασε τιμητική διάκριση στον 5ο Εθνικό διαγωνισμό της Πνευμονολογικής Κλινικής Πανεπιστημιακού Γεν. Νοσοκομείου Λάρισας και του τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η απονομή έγινε από τον Υποψήφιο Διδάκτορα Πανεπιστημίου Πατρών, τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων & Υποψήφιο Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τμήμα Ιατρικής, κ. Ιωάννη. Το video του τραγουδιού έχει πάρει θέση μέσα στο e-bbook του πανεπιστημίου που έχει τίτλο «Γράφοντας ή απεικονίζοντας την επόμενη μέρα της COVID 19

 

14.pngptyxio

 

Εκπαιδευτικοί: Θεόδωρος Ρίκκου 
                     Μαρία Ρουμελιώτη

ΕΒΠ: Καλλιόπη Καμπίτη
          Αντωνία Κατρανίδου.

Δραστηριότητα τμήματος Β2 

13-10-2020

 

 

Οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος Β’2 καθώς και με το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό δημιούργησαν την Φθινοπωρούλα, στα πλαίσια του μαθήματος «Οι Εποχές».