Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων στην ενότητα Ευ Ζην και στην υποθεματική “Ψυχική Υγεία” τα παιδιά της Β’ Τάξης πραγματοποίησαν το 1ο εργαστήριό τους με θέμα: “Διαπροσωπική σύγκρουση”.
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να δημιουργήσουμε μια κατάσταση που να επιτρέπει στους μαθητές να βιώσουν μια σύγκρουση (με την επίβλεψη του εκπαιδευτικού). Οι μαθητές στο τέλος θα οδηγηθούν να ανακαλύψουν τρόπους για να ξεπεράσουν τη σύγκρουση. Αυτή η συγκρουσιακή κατάσταση προέκυψε τεχνητά από ένα διαγωνισμό σχεδίου με θέμα : “Το σπίτι των ονείρων μου”. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης ανά δύο ζωγράφισαν σε κοινό φύλλο και με τέσσερα μόνο χρώματα το σπίτι των ονείρων τους. Πόσο εύκολο είναι να παραμερίσει κάποιος το εγώ του, να συνεργαστεί, να συζητήσει ,να σεβαστεί τον άλλον και να παρουσιάσει μια συλλογική εργασία; Και πόσο εύκολο είναι να αποδεχτεί στο τέλος το αποτέλεσμα του διαγωνισμού σχεδίου;
Στο τελικό στάδιο του εργαστηρίου τα ζευγάρια ολοκλήρωσαν το σχέδιό τους και, αφού αναρτήθηκαν όλες οι ζωγραφιές στον τοίχο της τάξης, επιλέξαμε με ψηφοφορία τους νικητές του διαγωνισμού. Η ανακοίνωση των νικητών, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε δυσαρέσκειες και αντιδράσεις που μπορούν να καταλήξουν σε σύγκρουση, αλλά με συζήτηση και διαπραγμάτευση καταλήξαμε στο πώς θα πρέπει να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας, να αποδεχόμαστε το αποτέλεσμα όταν έχει προκύψει με την προβλεπόμενη διαδικασία και να επιβραβεύουμε αυτόν ή αυτή που φαίνεται να τα πήγε καλύτερα από μας σε κάτι. Στο συγκεκριμένο μάθημα καταλήξαμε να συμφωνούμε όλοι στο ότι είναι δυσάρεστο να χάνει κανείς , μπορεί όμως να είναι επίσης μια θετική και εποικοδομητική εμπειρία. Επομένως, κάνουμε την προσπάθειά μας, αποδεχόμαστε την “ήττα” μας εφόσον προέκυψε δίκαια, χειροκροτούμε τον νικητή / τη νικήτρια αναγνωρίζοντας ότι τα πήγε καλύτερα από μας και, την επόμενη φορά, βάζουμε τα δυνατά μας να ξεπεράσουμε την προηγούμενη προσπάθειά μας. Και παραμένουμε φίλοι!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β ΤΑΞΗ – ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΟΥ
Σχόλια – Comments