“Τα ρούχα του Βασιλιά”, κουκλοθέατρο και όχι μόνο …!
ΜουσικόΧορευτικόΚουκλοθεατρική παράσταση
στα πλαίσια του βραβευμένου προγράμματος στα Education Business Awards 2017 στην κατηγορία ¨Καινοτομία στην Εκπαίδευση” με τίτλο: «Παίζω με τους φίλους μου αγόρια και κορίτσια στο νηπιαγωγείο με τα ρούχα του κόσμου»
το έργο μας με τίτλο
(κουκλοθέατρο και όχι μόνο … από τα παιδιά για τα παιδιά)
Ένα ταξίδι μαγικό αποφασίσαμε να κάνουμε
Σε χώρες μακρινές και μαγικές θα πάμε
Με ένα αεροπλάνο τον κόσμο θα γυρίσουμε
Τα ρούχα που φοράνε θέλουμε να μελετήσουμε
και η πρόσκληση μας
Παίζω με τους φίλους μου αγόρια και κορίτσια στο νηπιαγωγείο με τα ρούχα του κόσμου
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016 πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο Δωροθέας πρόγραμμα με θέμα την ισότητα των δύο φύλων. Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε λόγω του ενδιαφέροντος των παιδιών στη μελέτη των ρούχων που φοράν τα αγόρια και τα κορίτσια στο κόσμο. Ο τίτλος του ήταν “Παίζω με τους φίλους μου αγόρια και κορίτσια στο νηπιαγωγείο με τα ρούχα του κόσμου”.
Το πρόγραμμα μετά την ολοκλήρωση του, πέρασε από διαδικασία κρίσης και δημοσιεύτηκε στα πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με τίτλο Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα τον Οκτώβρη του 2016. Το άρθρο με τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος παρατίθεται στη σελίδα 227 του Β’ Τόμου των Πρακτικών.
Πρακτικά-Λάρισα-2016-ΤΟΜΟΣ-Β(1)
Επίσης το πρόγραμμα βραβεύτηκε, λαμβάνοντας Έπαινο στην κατηγορία “Καινοτομία στη Διδασκαλία”, στα Education Business AWARDS 2017.
Κατά την εξέλιξη του προγράμματος :
1. Γράψαμε ένα παραμύθι με τίτλο Η μπουγάδα του κόσμου
2. Κάναμε μια αφίσα με τον ίδιο τίτλο, όπου τα παιδιά έφτιαξαν με χαρτί ρούχα από τις χώρες στις οποίες ταξιδέψαμε (μπούργκες, ινδιάνικα ρούχα, γραβάτες, κελεμπίες, μαντήλια κ.α.) και στη συνέχεια αφού τα “έπλυναν” στο πλυντήριο που ζωγράφισαν τα άπλωσαν με μανταλάκια σε σχοινιά και κόλλησαν και τα συνθήματα τα οποία προέκυψαν από την όλη δράση.
3. Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών σε Ιστογράμματα και συμπληρώσαμε διάφορα Φύλλα Εργασίας κατά τη διάρκεια εξέλιξης των δράσεων του προγράμματος, όπως περιγράφονται στην παρουσίαση του προγράμματος στο άρθρο των πρακτικών.
4. Βρήκαμε στο διαδύκτιο και φτιάξαμε ενδυματολογικούς Πίνακες με Εικόνες και Πληροφορίες με ρούχα που μας “εντυπωσίασαν”.
5. Τα παιδιά έπαιξαν στις γωνιές “φορώντας” κάποια από τα ρούχα που βρήκαμε ότι φοράν σε άλλες χώρες και στη συνέχεια εξέφρασαν τα συναισθήματα τους.
6. Τα παιδιά εμπνευσμένα από την ιστορία του Άντερσεν «Τα ρούχα του βασιλιά», αποφάσισαν να δείξουν τα ρούχα του κόσμου σε ένα δικό τους βασιλιά, τον βασιλιά της Γελαδοχώρας, έτσι ονομάστηκε από όλους η χώρα του βασιλιά, γιατί στη χώρα αυτοί όλοι γελούσαν. Έφτιαξαν με ζωγραφιές, τις οποίες πλαστικοποιήσαμε, τον βασιλιά και άλλους ήρωες που επέλεξαν να υπάρχουν στην ιστορία και ξεκίνησαν το παιχνίδι.
7. Επέλεξαν ποια ρούχα και από ποιες περιοχές θα ήθελαν να του δείξουν. Κατέληξαν στους κατοίκους των νησιών Φίτζι, της Κίνας, τους Ινδιάνους και τους Έλληνες.
Είδαν στον χάρτη που βρίσκεται κάθε περιοχή και μέσω του υπολογιστή πήραν πληροφορίες για κάθε χώρα ξεχωριστά και έμαθαν τι ιδιαίτερο έχουν.
8. Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι στον κόσμο. Για το ταξίδι όμως ήθελαν και ένα μεταφορικό μέσο το οποίο θα έπρεπε να μπορεί να περάσει και τη θάλασσα και τη στεριά. Τα παιδιά επέλεξαν ως το καλύτερο μέσο το αεροπλάνο, το οποίο ξεκίνησαν να κατασκευάζουν με μια κούτα. Αφού το ολοκλήρωσαν, έφτιαξαν φωτογραφικές μηχανές με ζωγραφιές τις οποίες πλαστικοποιήσαμε και ξεκίνησαν το ταξίδι τους στον κόσμο για να μάθουν περισσότερα για τα ρούχα που φοράνε τα αγόρια και τα κορίτσια και να βγάλουν φωτογραφίες, τις οποίες θα έδειχναν στον βασιλιά της Γελαδοχώρας.
9. “Έβγαλαν” φωτογραφίες (τις βρήκαμε στο διαδύκτιο) από κάθε περιοχή που θα παρουσίαζαν τις οποίες πλαστικοποιήσαμε ξεσωριστά για κάθε περιοχή
Φώτο με ελληνική ενδυμασία, Φώτο με ινδιάνικη ενδυμασία, Φώτο με κινέζικη ενδυμασία, Φώτο με φιτζιανή ενδυμασία
10. Έφτιαξαν από σακούλες σκουπιδιών και κάποια ρούχα που τους εντυπωσίασαν από το ταξίδι τους.
11. Έφτιαξαν ένα κινέζικο δράκο με χαρτόνι και ύφασμα τον οποίο χρησιμοποιήσαμε κατά την τελική καλοκαιρινή γιορτή παρουσίασης του θέματος
12. Μαζί με τους γονείς φτιάξαμε τα ρούχα που φόρεσαν τα παιδιά κατά την τελική καλοκαιρινή γιορτή παρουσίασης τους θέματος
13. Οργανώσαμε ανοικτή τελική καλοκαιρινή γιορτή στην οποία παρουσιάσαμε το θέμα και φτιάξαμε προσκλήσεις για το κάλεσμα
Νηπιαγωγείο Δωροθέας – Σχολείο Υπερασπιστής των Παιδιών
Σχολικό έτος 2015-2016
Είναι πραγματικά πολύ συγκινητικό να ολοκληρώνετε μια πολύ καλή αυθόρμητη δουλειά με θέμα «Αποταμιεύω με χαμόγελα…» με ένα δίπλωμα για το νηπιαγωγείο μας από τη UNICEF.
Για άλλη μια φορά θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τους μαθητές μου και τους γονείς τους για τις όμορφες στιγμές που περάσαμε κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του συγκεκριμένου project.
Εικαστικές δημιουργίες με το αρχικό του ονόματος μου
Με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας
Με ταινία διπλής όψης σχηματίζω σε λευκό χαρτί το αρχικό του ονόματος που θέλω. Με σκούρο μαρκαδόρο κάνω ελεύθερα σχήματα, ξεκινώντας από ένα σημείο και σταματώντας στο ίδιο αρχικό σημείο, χωρίς να τον σηκώσω καθόλου. Σε κάθε κομμάτι του σχεδίου μου βάζω και ένα διαφορετικό χρώμα. Όταν ολοκληρωθεί η εργασία αφαιρώ την ταινία και πάνω κολλάω γκοφρέ χαρτάκια ή ότι άλλο νομίζω. Την κολλάω σε χρωματιστό χαρτόνι και την κάνω αν θέλω καδράκι. Αν είναι ξεκάθαρο το σχέδιο μπορώ να το κόψω πριν το κολλήσω στο χαρτόνι.
Έπαινος για το Νηπιαγωγείο Δωροθέας από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»
Σχολικό έτος 2015-2016
Το project που πραγματοποιήσαμε τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας με θέμα «Αποταμιεύω με χαμόγελα…», κατέληξε με έναν έπαινο στα χέρια μας και με υπέροχες αναμνήσεις και συναισθήματα στο μυαλό και στην καρδιά μας.
Θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τους μαθητές μου και τους γονείς τους, που με πολύ καλή διάθεση συμμετείχαν αρχικά στη δημιουργία του κουμπαρά μας και στη συνέχεια σε όλη τη διαδικασία που ακολούθησε μέχρι την αποστολή των τροφίμων στο «Χαμόγελο του Παιδιού» και των χρημάτων στην UNICEF.
Νοέμβριος – Φύλλα Εργασίας
Πίνακας Αναφοράς για το Νοέμβριο. Μιλάμε για το Νοέμβριο χρησιμοποιώντας τον πίνακα.
Φύλλα Εργασίας πάνω στον πίνακα αναφοράς του Νοεμβρίου. Τα παιδιά κόβουν και κολλάν τις εικόνες χρησιμοποιώντας τον σταθερό πίνακα και κάνοντας αντιστοίχηση 
Φύλλα Εργασίας για το Νοέμβριο με δύο εκδοχές. Όπως έχω αναφέρει τα χρησιμοποιώ μετά την αφήγηση της αντίστοιχης ιστορίας της Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου από “Τα παιδιά του Φθινοπώρου”.

Για τα υπόλοιπα φύλλα εργασίας του Φθινοπώρου δες :
Αποταμιεύω με χαμόγελα…!
Οι παγκόσμιες ημέρες γενικά δεν μου αρέσουν και για αυτό δεν πολύ θέλω να τις δουλεύω μέσα στο νηπιαγωγείο. Έχω διαπιστώσει όμως ότι αρέσουν πολύ στα παιδιά και έτσι κάνω παραχώρηση στα θέλω μου. Φέτος λοιπόν αποφάσισα να δουλέψω το θέμα της αποταμίευσης, το οποίο δεν μου αρέσει καθόλου παρά το γεγονός ότι έχω σπουδάσει οικονομικά. Θεωρώ ότι κάναμε κάτι πολύ καλό με τα παιδιά και το παραθέτω.
ΜΕΡΟΣ Α
Παίξαμε το εξής παιχνίδι: εγώ έγινα το “αφεντικό” και τα παιδιά οι “εργαζόμενοι”. Στο τέλος της δουλειάς που τους ανέθεσα, τους έδωσα και τον μισθό τους, διαφορετικό στον καθένα ανάλογο με τη δουλειά του, το οποίο έδωσα μέσα σε ένα χαριτωμένο κλίμα. Ο μισθός ήταν φασόλια. Τα παιδιά τα ξόδευαν όπως ήθελαν π.χ. για να αγοράσουν ρούχα, παγωτά, μαγιό, πισίνα, ποδήλατο, γάλα κ.α. (είπαν πολύ ωραία πράγματα). Στο τέλος τους παρότρυνα να μην ξοδέψουν όλα τα λεφτά τους αλλά να κρατήσουν ένα ή λίγα τα οποία τα βάλαμε σε ένα σακούλι. Επαναλάβαμε τη διαδικασία μερικές φορές και γεμίσαμε κι άλλο το σακούλι μας. Είπαμε την παροιμία «Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι» και συμπληρώσαμε κι ένα φύλλο εργασίας.
Αφού έμειναν με τα λεφτά στο σακούλι τους, τους παρότρυνα να αγοράσουν και κάτι άλλο. Ένα παιδί είχε πολύ λίγα μέσα στο σακούλι του και ήθελε να αγοράσει ποδήλατο το οποίο του είπα ότι για να το αγοράσει χρειάζονται δέκα φασόλια τα οποία όμως δεν είχε. Τα άλλα παιδιά, όπως είναι φυσικό με την ενσυναίσθηση που διακρίνει το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών αυτής της ηλικίας, αμέσως προθυμοποιήθηκαν να του δώσουν. Έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για την αποταμίευση και τη σημασία της προσφορά. Αποφασίσαμε κι εμείς να μαζέψουμε αληθινά λεφτά για να βοηθήσουμε κάποιον που έχει ανάγκη.
Τελευταία, ήρθε στο νηπιαγωγείο ένα χαρτί από “Το Χαμόγελο του Παιδιού” για συγκέντρωση τροφίμων. Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε έναν κουμπαρά, στον οποίο θα μαζέψουμε λεφτά για να αγοράσουμε τρόφιμα. Μιλήσαμε για το χαμόγελο του παιδιού και είδαμε το σύμβολο τους. Τους διάβασα την επιστολή και ξεκινήσαμε την κατασκευή του κουμπαρά (από ένα κουτί απορρυπαντικού). Οι γονείς συμφώνησαν, ενώ ενημερώθηκε και το Χαμόγελο του Παιδιού (παράρτημα Θεσσαλονίκης) για τη δράση μας, αρχικά τηλεφωνικά και στη συνέχεια με επιστολή.
Η κυρία έβαλε πρώτη λεφτά, ενώ τα παιδιά καθημερινά βάζουν από κάτι. Κάθε μέρα στο τέλος του σχολείου ένα παιδί τον παίρνει μαζί του, για να βάλουν κι άλλοι λεφτά μέσα εκτός από εμάς. Στο τέλος όλοι μαζί και με τους γονείς, τους οποίους ευχαριστώ πολύ για τον μεγάλο ενθουσιασμό που έδειξαν στο να στηρίξουν την επιθυμία μας, αποφασίσαμε να πάμε σε ένα σουπερ μάρκετ για να πάρουμε τα πράγματα της λίστας που ζητάει το Χαμόγελο του παιδιού, τα οποία θα στείλουμε στο κέντρο τους στη Θεσσαλονίκη.
ΜΕΡΟΣ Β
Ορίσαμε την ημερομηνία ανοίγματος του κουμπαρά μας, παρουσία γονέων και παιδιών.
Ταξινομήσαμε τα χρήματα ανάλογα με το είδος τους και τα μετρήσαμε ανά κατηγορία.
Το μεγαλύτερο ποσό αποφασίσαμε μαζί με τους γονείς να το διαθέσουμε στο «Χαμόγελο του Παιδιού», ενώ ένα μέρος αποφασίσαμε να το καταθέσουμε σε τραπεζικό λογαριασμό για τη UNICEF. Είδαμε στο internet για τη UNICEF για το τι είναι και για το σήμα της.
Φτιάξαμε ατομικές λίστες για τα τρόφιμα που θα πάρουμε για το χαμόγελο του παιδιού. Κάθε παιδί έκανε μια δική του λίστα, επιλέγοντας το τι θα ήθελε να πάρει και καταγράφοντας τo κάθε είδος με τον τρόπο που το ίδιο ήθελε.
Επιπλέον τα παιδιά κατέγραψαν σε χαρτί τον τραπεζικό λογαριασμό της UNICEF και την τράπεζα στην οποία θα κάναμε την κατάθεση των χρημάτων. Μιλήσαμε για το τι είναι τράπεζα και τι σημαίνει κατάθεση χρημάτων.
Την επόμενη μέρα μαζί με τους γονείς κάναμε τις αγορές μας με βάση τις λίστες μας και καταθέσαμε στην τράπεζα τα χρήματα μας για τη UNICEF.
Βάλαμε όλα τα τρόφιμα σε κούτα, τη ζωγραφίσαμε και τη στείλαμε (δωρεάν) με την μεταφορική ΑΡΙΔΑΙΟΣ.
Τέλος τα παιδιά έγραψαν δύο επιστολές χαιρετισμού, μία για “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και μία για τη UNICEF. Την πρώτη επιστολή τη βάλαμε στην κούτα και τη δεύτερη τη στείλαμε με fax.
ΜΕΡΟΣ Γ
Δεχθήκαμε και από τους δύο φορείς Έπαινο και Δίπλωμα για τη συμμετοχή μας.
Δίπλωμα για το Νηπιαγωγείο Δωροθέας ως Σχολείου Υπερασπιστής των Παιδιών από τη UNICEF
Έπαινος για το Νηπιαγωγείο Δωροθέας από το Χαμόγελο του Παιδιού
- 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
- 1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ
- 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
- 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ
- etwinning-Secrets of the musical box
- ΑΓΑΠΗ – ΦΙΛΙΑ
- ΑΝΟΙΞΗ
- ΑΠΟΚΡΙΑ
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ
- Ανοίγει το σχολείο (Τραγούδι)
- Αποχαιρετώντας το καλοκαίρι…!
- Η καλή κυρά εβδομάδα/Ημερολόγιο
- Ιδέες για παρουσιολόγιο
- Καλοκαιρινές Αναμνήσεις και ΤΠΕ
- Καρτέλες για τις γωνιές της τάξης
- Ο καιρός
- Οι κανόνες της τάξης
- Οι μικροί Αϊνστάιν
- Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο
- Συμβόλαιο συνεργασίας
- Σχολικό Καλωσόρισμα!
- ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΒΡΑΒΕΙΑ-ΕΠΑΙΝΟΙ
- ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ
- ΓΙΟΡΤΗ ΠΑΤΕΡΑ
- ΓΛΩΣΣΑ
- ΓΡΑΜΜΑΤΑ
- ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ
- ΔΙΑΤΡΟΦΗ
- ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΠΡΟΣΦΟΡΑ
- ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- ΕΙΡΗΝΗ
- ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
- ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
- ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
- ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
- ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ
- ΚΑΙΡΟΣ-ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
- ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
- ΚΛΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
- ΜΕΡΕΣ – ΜΗΝΕΣ – ΕΠΟΧΕΣ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
- ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
- ΠΑΣΧΑ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Προγράμματα Σχολικών Δδραστηριοτήτων
- ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ
- ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ
- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
- ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
- ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ
- ΧΕΙΜΩΝΑΣ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- Άγιος Βασίλης
- Γράμμα στον Αϊ Βασίλη …!
- Δεκέμβριος … τραγούδι
- Ελατάκι τιπ-τιπ-τιπ
- Η ιστορία της γέννησης
- Η ιστορία της γέννησης σε σειρά
- Η χριστουγεννιάτικη γιορτούλα μας (2013)
- Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης
- Καμπανούλες!
- Μαζί θα περάσουμε τον Χειμώνα!
- Οι "εντολές" του Αϊ Βασίλη
- Στολισμένο ελατάκι τριγωνάκι!
- Τα καλικαντζαράκια μας…
- Τριγωνάκι ελατάκι … βούπ!
- Φαναράκια
- Χειμωνιάτικο χωριό
- Χριστούγεννα 2019!
- Χριστουγεννιάτικα βίντεο
- Χριστουγεννιάτικος Κορμός
- ΧΡΩΜΑΤΑ
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

























































Πρόσφατα σχόλια