Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Σταύρωση και Πάσχα

Απρ 20208

1. Συνδέουμε με το Πάσχα το γράμμα Π και με τις δραστηριότητες που μπορεί να έχουμε κάνει για το συγκεκριμένο γράμμα. Γράφουμε ΠΑΣΧΑ στο Φύλλο Εργασίας Γράφω ΠΑΣΧΑ

2. Κολλάμε σε σταυρό την Εικόνα Σταύρωσης

3. Ετοιμάζουμε για τους ανάδοχους κάρτα με Παλαιωμένη Εικόνα Σταύρωσης και κολλάμε από την πίσω πλευρά το στιχάκι για τους ανάδοχους που μου είχε πει κάποτε η νηπιαγωγός και φίλη Αλεξάνδρα Σιμιτσή

4. Ζωγραφίζουμε πασχαλινές εικόνες που μπορούμε να βρούμε στο διαδίκτυο ή κάποιες από αυτές που προτείνουμε στο Φύλλο εργασίας με πασχαλινές εικόνες από το διαδίκτυο

Κοινωνικές Ιστορίες – Πώς χαιρετώ!

Απρ 20204

Οι κοινωνικές ιστορίες είναι μια στρατηγική παρέμβασης που χρησιμοποιείται συνήθως στην εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προσχολικής ηλικίας και όχι μόνο. Αποτελούν μία μέθοδο διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων και περιλαμβάνουν εξατομικευμένες ιστορίες, που παρέχουν στα άτομα συγκεκριμένες πληροφορίες για δεξιότητες και καταστάσεις που τους δυσκολεύουν. Περιέχουν υλικό οπτικοποιημένο, για να διευκολύνουν την κατανόησή του από αυτούς στους οποίους απευθύνονται και συχνά χρησιμοποιούνται για την άμβλυνση προκλητικών συμπεριφορών, όπως είναι οι εκρήξεις θυμού, ο αυτοτραυματισμός, η επιθετικότητα, οι στερεοτυπίες, η καταστροφή περιουσίας η ανυπακοή κ.α. (Wahman et al., 2019).

Πώς χαιρετώ

Μπορούμε να χαιρετίσουμε κάποιον κοιτώντας τον/την, ή/και χαμογελώντας, ή/και λέγοντας “γεια”, ή/και σηκώνοντας το χέρι, ή/και κουνώντας το χέρι, ή/και κολλώντας τα χέρια ή/και κάνοντας μια αγκαλιά αν ξέρουμε τον άλλον καλά κ.α.

Μπορούμε να εξασκηθούμε χρησιμοποιώντας τον Πίνακας Αναφοράς – Πώς χαιρετώ!

Αναφοράς Πώς χαιρετώ

Επίσης μπορούμε να δούμε και σχετικό βίντεο με τίτλο “Πώς χαιρετώ”

Τέλος μπορούμε, κλείνοντας, να ακούσουμε και να χορέψουμε το τραγούδι με τίτλο “Γεια σας παιδιά”

A big huge

Εξασκούμαστε καταλήγοντας πάντα σε μια αγκαλιά!

Τουλάχιστον με όσους μπορούμε … γιατί και η ψυχική υγεία είναι σημαντική!

Ο Πινόκιο βγήκε βόλτα στη εξοχή!

Απρ 20201

 Αφού δούμε την ιστορία του Πινόκιο σε βίντεο (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=S_A6wTFd_QA&t=801s) ή την διαβάσουμε από κάποιο βιβλίο μπορούμε να κάνουμε τις εξής δραστηριότητες :

1. Ζωγραφίζω σε Φύλλο εργασίας ότι μου άρεσε από την ιστορία

2. Συμπληρώνω σχετικό Φύλλο Εργασίας με τη βόλτα του Πινόκιο και τα βήματα του από το 1-10

3. Γράφω σε Φύλλο εργασίας το μεγάλο Π και το μικρό π

4. Ακούω το τραγούδι του Π από το CD Λάχανα και Χάχανα “Το παπί χωρίς το π” ή από τον σύνδεσμο που ακολουθεί   https://www.youtube.com/watch?v=4e2huCUMtq0

5. Κυκλώνω σε Φύλλο εργασίας το Π μεγάλο π μικρό

6. Φτιάχνω το παζλ του Πινόκιο, το οποίο μπορώ να βρω στο μπλόκ ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ στο σύνδεσμο που ακολουθεί https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33c0ddc62c57

7. Βρίσκω λέξεις από Π μέσα σε κείμενο βιβλίου, περιοδικού κ.α.

Δραστηριότητες για το σπίτι στην εποχή του κορονοϊού!

Μαρ 202030

Οι δραστηριότητες που προτείνονται αφορούν κυρίως (αλλά όχι μόνο) τα παιδιά της σχολικής χρονιάς 2019-2020, γιατί συνδέονται με δράσεις που έχουν γίνει στο νηπιαγωγείο με τα παιδιά κατά τη διάρκεια αυτής της χρόνιας.

Μην πιέσετε κανένα παιδί άμα δεν θέλει ή δεν μπορεί να κάνει τις προτεινόμενες δραστηριότητες !

1η Δραστηριότητα. Ακούστε το τραγουδάκι το ινδιάνων, το οποίο μπορείτε να το βρείτε και στο Youtube στον σύνδεσμο (https://www.youtube.com/watch?v=CuQ9ZyAk89k). Τραγουδάτε και δραματοποιείτε μαζί με τα παιδιά. Τραγουδάμε τα ζευγαράκια του 10, χρησιμοποιώντας και τον Πίνακα Αναφοράς (Ζευγαράκια του 10). Επίσης θυμόμαστε τους αριθμούς από το 1-10, χρησιμοποιώντας και τον σχετικό Πίνακα Αναφοράς (Αριθμοί 1-10). Ζητάτε από τα παιδιά να πουν τους αριθμούς μπερδεμένα ή και στη σειρά, καθώς και τα ζευγαράκια του δέκα. Σε Φύλλο εργασίας (Ζωγραφική αριθμών 1-10) ζωγραφίζουμε τους  αριθμούς. Μπορούμε να τους ζωγραφίσουμε και σε ξεχωριστές καρτέλες, τις οποίες μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί (https://sites.google.com/site/scholikeaithousa/10o-dem-sch-elioupoles/a-taxe/zographizo-tous-arithmous).

2η Δραστηριότητα. 1η Απριλίου και Ο Πινόκιο βγήκε βόλτα στη εξοχή!

3η Δραστηριότητα. Πάσχα και η Σταύρωση. Βοηθήστε τα παιδιά να συνδέσουν το Π που μάθαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα με το Π του Πάσχα. Στη συνέχεια μπορείτε να κάνετε κάποια δραστηριότητα από αυτές που δίνονται στη επιλογή Πάσχα στο ίδιο μπλοκ (1 επιλογή, 2η επιλογή, 3 επιλογή, 4η επιλογή).

4η Δραστηριότητα. Έχοντας πει το Χριστός Ανέστη από τα σπίτια μας και παραμένοντας σε αυτά σκέφτηκα να κάνουμε, πριν χαιρετήσουμε και τον Απρίλιο, τις δραστηριότητες που προτείνονται στο ίδιο μπλοκ για τα (Χελιδόνια).  

5η Δραστηριότητα. Πρωτομαγιάτικες κατασκευές με διάφορα υλικά για λουλούδια και στεφανάκια στο (Λουλούδια 1, Λουλούδια 2, Στεφάνια 1, Στεφάνια 2 ).

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

και κάποια έργα που έλαβα από τα παιδιά με λουλούδια από πλαστελίνη

 

6η Δραστηριότητα. Πώς χαιρετώ! Μια δραστηριότητα για εξάσκηση κοινωνικών δεξιοτήτων για όλα τα παιδιά (τυπικής και μη ανάπτυξης) στο (Κοινωνικές ιστορίες).

7η Δραστηριότητα. Φτιάχνουμε λουλουδάκια και καρτούλες για τη μανούλα με βάση τις ιδέες στο (Ένα μπουκετάκι για τη μανούλα) και στη κατηγορία του μπλοκ Γιορτή Μητέρας.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!

Απολυτίκιο και Βίντεο για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

Μαρ 202025

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Η πιο χαρούμενη είδηση της ανθρωπότητας!

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Με λόγια

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Παιδικό

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Με υπότιτλους

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Απολυτίκιον

Περισσότερες δράσεις και φύλλα εργασίας στο Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Χριστούγεννα 2019!

Δεκ 201919

Εικαστικές δημιουργίες για τα Χριστούγεννα

(Δεκέμβριος 2019)

1. Η πρόσκληση για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.

2. Μια κάρτα με ευχές.

3. Μια χριστουγεννιάτικη κάρτα, την οποία στο παρελθόν την είχαμε κάνει και ημερολόγιο.

Σπορά και Ψωμί

Δεκ 20194

Με αφορμή τον πίνακα αναφοράς του Οκτωβρίου που λέει για τη σπορά, ξεκινήσαμε και τη μελέτη μας.

  1. Είδαμε εικόνες σποράς, μιλώντας για το παρελθόν και για το τώρα.
  2. Χρησιμοποιώντας μια γλάστρα ακολουθήσαμε τη διαδικασία της σποράς, όπου «φρεζάραμε» και «σπείραμε» ωραίους μαύρους γίγαντες.
  3. Μιλήσαμε για το γράμμα Σ, σ, ς και βρήκαμε λέξεις από σ.
  4. Συζητήσαμε για το τι παράγεται από το σιτάρι και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ψωμί. Ανακατέψαμε τα υλικά και τα αφήσαμε μια νύχτα να φουσκώσουν. 
  5. Την επόμενη μέρα ζυμώσαμε, ψήσαμε και φάγαμε το ψωμί μας.
  6. Μιλήσαμε για το γράμμα Ψ, ψ και βρήκαμε λέξεις από ψ.
  7. Είδαμε, μελετήσαμε και ταξινομήσαμε διάφορους σπόρους, τους οποίους φυτέψαμε σε μπουκάλια από γάλα, βάζοντας βαμβάκι και μιλώντας και για το βαμβάκι.
  8. Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τους σπόρους που μελετήσαμε, δημιουργώντας και καρτέλες για αντιστοίχιση.
  9. Διαβάσαμε την ιστορία της Φακίνου, «Ο κύριος Ουλτραμέρ» και κάναμε τα μπουκάλια μας μια πολιτεία, που σε όλους θύμισε την Ντενεκεδούπολη.
  10. Συζητήσαμε για τον κύκλο ζωής του σπόρου και φτιάξαμε έναν πίνακα, όπου αριθμήσαμε τις φάσεις, τον οποίο τοποθετήσαμε δίπλα στις γλάστρες μας ώστε να μας δείχνει και σε ποια φάση βρίσκονται οι δικοί μας σπόροι.
  11. Κολλήσαμε σιτάρι σε ένα φύλλο εργασίας που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

Κουμπαράς ΑΓΑΠΗΣ 2019

Δεκ 20194

Μέρος Α’

Και για τη φετινή χρονιά αποφασίσαμε στο νηπιαγωγείο να δημιουργήσουμε έναν Κουμπαρά ΑΓΑΠΗΣ, για να δώσουμε ότι μαζέψουμε σε παιδιά που έχουν και υλικές ανάγκες. Η απόφαση για άλλη μια φορά πάρθηκε κατά τη μελέτη του θέματος της αποταμίευσης και βλέποντας το τι είχαμε κάνει στο παρελθόν σε άλλο νηπιαγωγείο. Η κατασκευή του έγινε  λίγο πριν τα Χριστούγεννα, για αυτό και τον ονομάσαμε Κουμπαρά της ΑΓΑΠΗΣ.

Μέρος Β’

Τα λεφτά δόθηκαν για την αγορά περπατούρας για μαθήτρια του νηπιαγωγείου μας που βρίσκεται σε αναπηρικό αμαξίδιο

Φύλλα φθινοπωρινά

Νοέ 201926

Φέραμε διάφορα φθινοπωρινά φύλλα στο νηπιαγωγείο και κάναμε τα εξής :

  • Θρυμματίσαμε τα φύλλα τα ξερά. Αφού διαβάσαμε την ιστορία του Σεπτέμβρη από τη σειρά της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου (Τα παιδιά του Φθινοπώρου), όπου η μαμά του η βροχή του έχει φτιάξει μια όμορφη ποδιά από φύλλα φθινοπωρινά, τα παιδιά εντελώς αυθόρμητα έπραξαν όπως και τα σύννεφα … και έκαναν τα φύλλα όπως έπεφταν μικρά-μικρά κομμάτια. Προσοχή: η δραστηριότητα να γίνει κάπου που να μπορούν μετά να σκουπιστούν τα φύλλα.
  • Μελετήσαμε τα φύλλα και τα ταξινομήσαμε σε παρόμοιες κατηγορίες.
  • Κάναμε ταξινομήσεις ίδιων φύλλων και τα τοποθετήσαμε από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
  • Πιάσαμε τα νεύρα των φύλλων και τα αποτυπώσαμε με λαδοπαστέλ σε χαρτί.
  • Κάναμε την εξακτίνωση των φύλλων σε χαρτί.
  • Φτιάξαμε φατσούλες, τις οποίες κολλήσαμε σε αυτοκόλλητη διαφάνεια.  

Το όνομα μου ως πολιτεία και φθινοπωρινό δέντρο

Οκτ 20196

Με τις καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών και σε διάστημα περίπου ενός μήνα πραγματοποιήσαμε τις εξής δραστηριότητες :

1. Ποιο είναι το όνομα μου. Αρχικά τα παιδιά έγραψαν το όνομα τους ελεύθερα και όπως το καθένα μπορούσε, προκειμένου να δούμε ποιοι γνωρίζουν το όνομα τους. Στη συνέχεια σε καρτέλα που είχε πάνω το όνομα τους ζωγράφισαν τον εαυτό τους. Σε καθημερινή βάση τα παιδιά έκαναν την αντιστοίχιση της καρτέλας με το όνομα τους, με το φύλλο ζωγραφικής τους.

2. Πόσα γραμματάκια έχει το όνομα μου. Με το σύνολο της ομάδας και με όλες τις καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών, κάναμε τη μέτρηση των γραμμάτων που είχε το κάθε όνομα. Κάθε παιδί έβρισκε την καρτέλα με το όνομα του. Όλοι μαζί μετρούσαμε τα γράμματα που είχε το κάθε όνομα και στη συνέχεια τοποθετούσαμε την καρτέλα σε ένα χαρτονένιο μολύβι που είχε πάνω τον αντίστοιχο αριθμό.

3. Πόσα παλαμάκια έχει το όνομα μου. Επίσης με το σύνολο της ομάδας και με όλες τις καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών, κάναμε τη μέτρηση των χτυπημάτων με τα χέρια (παλαμάκια) που είχε το κάθε όνομα. Κάθε παιδί έβρισκε την καρτέλα με το όνομα του, το συλλαβίζαμε χτυπώντας παλαμάκια, τα μετρούσαμε και στη συνέχεια τοποθετούσαμε το κάθε όνομα στον αντίστοιχο αριθμό δημιουργώντας “Την πολιτεία των ονομάτων της τάξης μας με παλαμάκια”. Στην πολιτεία αυτή υπήρχαν οικόπεδα με μηδέν ονόματα, χαμηλά σπίτια αλλά και μικρές και μεγάλες πολυκατοικίες.

4. Ποιους καλημερίζει ο ήλιος της τάξης μας. Αφού διαπιστώσαμε ότι τα περισσότερα παιδιά μπορούσαν να αναγνωρίζουν το όνομα τους, φτιάξαμε έναν πίνακα όπου κάθε πρωί τα παιδιά έπρεπε να τοποθετούν σε αυτό, το φύλλο της ζωγραφικής με το όνομα τους και αντίστοιχα το μεσημέρι να το αφαιρούν. Τον πίνακα τον συνδέσαμε με τις δραστηριότητες που προτείνονται στο σύνδεσμο με τίτλο “Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο” σχετικά με το Καλημέρα Φιλαράκι.

5. Αριθμώ το όνομα μου. Ως διαδικασία αξιολόγησης, το κάθε παιδί σε ατομικό φύλλο εργασίας και σε εργασία ένας προς ένα, έπρεπε να αναγνωρίσει από ένα σύνολο ονομάτων το δικό του όνομα, να το αντιγράψει, να μετρήσει τα γράμματα και τα παλαμάκια που έχει, να βρει τον αντίστοιχο αριθμό και να τον γράψει. Το σχετικό φύλλο εργασίας με τίτλο Αριθμώ το όνομα μου – Φύλλο εργασίας

6. Φθινοπωρινό δέντρο ονομάτων. Την τελευταία δραστηριότητα μας την συνδέσαμε με το φθινόπωρο, όπου τα παιδιά έπρεπε να ταξινομήσουν όλα τα ονόματα με βάση το αρχικό τους γράμμα. Αφού ολοκληρώθηκε η ταξινόμηση όλων των ονομάτων, κάθε παιδί έβαψε το αρχικό του ονόματος του, καθώς και φθινοπωρινά φύλλα με τα χρώματα του φθινοπώρου.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων