Τα λαογραφικά μουσεία προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη των νηπίων. Μέσα από τα εκθέματά τους, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους με έναν τρόπο βιωματικό και διασκεδαστικό.
Παρατηρώντας παραδοσιακά αντικείμενα, όπως εργαλεία, ρούχα και παιχνίδια, τα νήπια αναπτύσσουν την περιέργεια και τη φαντασία τους. Μαθαίνουν για τον τρόπο ζωής των ανθρώπων στο παρελθόν, τις τέχνες και τα επαγγέλματα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τον κόσμο.
Επιπλέον, η αλληλεπίδραση με τα μουσειακά αντικείμενα, ακόμα και αν είναι μόνο οπτική, ενισχύει την αισθητηριακή τους αντίληψη και την παρατηρητικότητά τους. Ακούγοντας ιστορίες και μύθους που συνδέονται με τα εκθέματα, αναπτύσσουν τον προφορικό τους λόγο και την κατανόηση.
Τέλος, η επίσκεψη σε ένα λαογραφικό μουσείο καλλιεργεί την αγάπη για την παράδοση και την εθνική τους ταυτότητα από μικρή ηλικία, βοηθώντας τα να κατανοήσουν τη σύνδεσή τους με το παρελθόν και να σεβαστούν την πολιτιστική τους κληρονομιά. Είναι μια ευκαιρία να μάθουν παίζοντας και να δημιουργήσουν όμορφες αναμνήσεις.
Σήμερα, στην καρδιά της άνοιξης, γιορτάζουμε μια πολύ σημαντική ημέρα για την πατρίδα μας, την 25η Μαρτίου. Μια ημέρα γεμάτη φως, ελπίδα και θάρρος!
Σαν μικροί εξερευνητές της ιστορίας, μάθαμε για τους γενναίους ανθρώπους που πριν πολλά χρόνια αποφάσισαν να αγωνιστούν για την ελευθερία της Ελλάδας. Φανταστήκαμε τους ήρωες και τις ηρωίδες που με πίστη και αποφασιστικότητα είπαν ένα μεγάλο «ΟΧΙ» σε όσους ήθελαν να τους στερήσουν την ανεξαρτησία τους.
Στο νηπιαγωγείο μας, αυτές τις μέρες, ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο μέσα από όμορφες ιστορίες, ζωγραφίσαμε σημαίες που κυματίζουν περήφανα και τραγουδήσαμε πατριωτικά τραγούδια που μας γεμίζουν χαρά και συγκίνηση.
Και κάπως έτσι φτιάξαμε τη δική μας ψηφιακή πινακοθήκη! Μπορείτε να τη θαυμάσετε εδώ! Οι ζωγραφιές των παιδιών στο μουσείο! Ευχαριστουμε τις φοιτήτριες του ΠΤΠΕ Μπαροτσάκη Όλια για τη δημιουργία της ψηφιακής ξενάγησης στο artsteps και την Μαίρη Γιαμαλή για τη διδασκαλία τους στο τμήμα 1.
Μάθαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, μια άλλη σημαντική γιορτή που συμπίπτει με την Επανάσταση του 1821, και νιώσαμε τη διπλή χαρά αυτής της ημέρας.
Σήμερα, καθώς βλέπουμε τις γαλανόλευκες σημαίες να κυματίζουν, ας θυμηθούμε την αξία της ελευθερίας και της ενότητας. Ας κρατήσουμε στην καρδιά μας την ιστορία του τόπου μας και ας συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε ένα καλύτερο μέλλον για όλους.
Χρόνια πολλά σε όλους! Χρόνια πολλά στην Ελλάδα μας!
Οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά και οι γονείς του 9ου νηπιαγωγείου Ρεθύμνου εκφράζουν τις θερμές του ευχαριστίες προς το Library4all για τη γενναιόδωρη προσφορά 22 βιβλίων στη σχολική μας βιβλιοθήκη.
Η πολύτιμη αυτή δωρεά συμβάλλει ουσιαστικά στον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας, δίνοντας στους μαθητές μας την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά στον κόσμο του βιβλίου και της γνώσης. Μέσα από τη σπουδαία δράση του, το Library4all προάγει τη φιλαναγνωσία και ενισχύει την πρόσβαση των παιδιών σε ποιοτικό εκπαιδευτικό υλικό, προσφέροντάς τους πολύτιμα εφόδια για το μέλλον.
Σας ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη και την ευγενική σας προσφορά!
Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Τα όρια του σχολείου μας σύμφωνα με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:
Παρακαλούμε τους ενδιαφερόμενους γονείς μετα την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής και να επικοινωνούν με την Προϊσταμένη του σχολείου στο τηλέφωνο 2831022381 ή στο email mail@9nip-rethymn.reth.sch.grγια ραντεβού.
Τα δικαιολογητικά που προσκομίζονται από τους γονείς μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης κατά την επίσκεψη τους στη σχολική μονάδα είναι :
1.η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο).
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (δίνεται από το σχολείο)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών: πιστοποιητικό γέννησης, επίσημα μεταφρασμένο
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/ κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα
και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/
νήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις
16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30
για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Ο Φεβρουάριος ήταν ο τελευταίος μήνας του προγράμματος etwinning “My world of science”. Τον μήνα αυτόν γνωρίσαμε δύο πιο πρόσφατους επιστήμονες, τον Aziz Sancar και τον Demis Hassabis. O Aziz Sancar είναι μοριακός βιολόγος και αφού μελέτησε το ανθρώπινο DNA ανακάλυψε τρόπους να επιδιορθώνεται όταν αλλοιωθεί από κάποιες ασθένειες, όπως είναι ο καρκίνος του δέρματος. Αρχικά λοιπόν διαβάσαμε μια ιστορία για τη ζωή του και στη συνέχεια εξηγήσαμε τί είναι το DNA και προσπάθησαν τα παιδιά να το αναπαραστήσουν. Πρώτα το έκαναν ατομικά με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες και μετά κάναμε μια ομαδική κατασκευή.
Ο τελευταίος επιστήμονας με τον οποίο ασχοληθήκαμε ήταν ο Demis Hassabis. Ο νεαρός αυτός επιστήμονας έκανε ανακαλύψεις που σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Προσπαθήσαμε λοιπόν να καταλάβουμε τί είναι η τεχνητή νοημοσύνη και αναφερθήκαμε και στα ρομπότ, τα οποία στις μέρες μας εκτελούν εντολές που τους δίνει ο άνθρωπος. Ζωγραφίσαμε λοιπόν ένα φύλλο εργασίας με τίτλο: “Ζωγράφισε το δικό σου ρομπότ και δώσε του μια εντολή”, και τέλος φτιάξαμε τα δικά μας ρομποτάκια.
Αυτό το πρόγραμμα Etwinning τελείωσε την εβδομάδα των αποκριών και για το λόγο αυτό αποφασίστηκε από κοινού με τις άλλες χώρες να φτιάξουν τα παιδιά μάσκες με τους επιστήμονες που μάθαμε και να αποχαιρετιστούν φορώντας αυτές.
Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού έγιναν πολλές συνεργατικές εργασίες με όλες τις χώρες που έλαβαν μέρος. Κάποιες από τις εργασίες αυτές βρίσκονται στα παρακάτω links:
Στο παρακάτω δημιουργήσαμε με το πρόγραμμα Colorilo μια συνεργατική ζωγραφιά για τον Αρχιμήδη και όλες οι ζωγραφιές παρουσιάστηκαν σε ένα ψηφιακό μουσείο.
Η Τσικνοπέμπτη στο νηπιαγωγείο μας ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη χρώμα, χαρά και πολλές εκπλήξεις! Οι νηπιαγωγοί ετοίμασαν τις στολές των παιδιών, μεταμορφώνοντας το σχολείο σε ένα φανταστικό σκηνικό με “εισβολή εξωγήινων”, πιτζαμοήρωες που έφεραν δράση και τροχονόμους που προσπαθούσαν να βάλουν τάξη στο χαρούμενο χάος.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Σύλλογο Γονέων που, όπως πάντα, έδωσε τον καλύτερό του εαυτό για να διασκεδάσουν τα παιδιά! Η παρουσία του μάγου Τετέλο ξετρέλανε τους μικρούς μας φίλους, καθώς με ταχυδακτυλουργικά κόλπα τους καθήλωσε και τους γέμισε ενθουσιασμό.
Οι εκπλήξεις, όμως, δεν σταμάτησαν εκεί! Ο Σύλλογος Γονέων φρόντισε να τηρήσουμε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, κερνώντας όλα τα παιδιά λαχταριστά σουβλάκια, πατάτες και πιτούλες. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η μαμά της Κάλλιας ετοίμασε πεντανόστιμα γλυκά, που μοιράστηκαν σε όλους.
Ήταν μια υπέροχη μέρα, γεμάτη χαμόγελα, μουσική και όμορφες στιγμές. Χωρίς την αμέριστη στήριξη και την προσφορά του Συλλόγου Γονέων, αυτή η γιορτή δε θα είχε την ίδια επιτυχία. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς και ανυπομονούμε για την επόμενη γιορτή μας!
Τον δεύτερο μήνα, τη δεύτερη βδομάδα και την δεύτερη μέρα του χρόνου γιορτάζεται η Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου. Έτσι λοιπόν φέτος το τμήμα 3 από το σχολείο μας ενημερώθηκε και πήρε μέρος σε δράσεις σχετικά με το ασφαλές διαδίκτυο. Σε αυτό μας βοήθησε το σχετικό site που υπάρχει https://saferinternet4kids.gr ,το οποίο περιλαμβάνει ενημερωτικό και παιδαγωγικό υλικό για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Αρχικά έγινε μια έρευνα με ερωτήσεις στα παιδιά για το τί είναι Internet και αν το χρησιμοποιούν, καθώς και αν έχουν υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητό. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ευχάριστη θα έλεγα, τα περισσότερα παιδιά δεν ήξεραν τί είναι το Internet και δεν είχαν δικό τους κάτι από αυτά. Στη συνέχεια κάθε παιδί μας είπε τί του αρέσει να κάνει στον υπολογιστή ή στο τάμπλετ και το ζωγράφισε.
Εξηγήσαμε πόσα πολλά πράγματα μας προσφέρει το Διαδίκτυο καθώς και πόσο συχνά το χρησιμοποιούμε στην τάξη για να βρούμε πληροφορίες για κάποιο θέμα ή για να ακούσουμε μουσική στο Youtube. Όμως αναφέραμε πως υπάρχουν και πολλοί κίνδυνοι όταν δεν χρησιμοποιείται σωστά. Είδαμε λοιπόν στον προτζέκτορα κάποια σχετικά βίντεο, διαβάσαμε παραμύθια, παίξαμε ψηφιακά κουίζ και παζλ και συζητήσαμε για τους κινδύνους που υπάρχουν.
1. Κάνω συμφωνία με τους γονείς μου για το πόση ώρα θα χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή.
2. Δεν μοιράζομαι τα προσωπικά δεδομένα μου (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, διεύθυνση, κωδικούς).
3. Δεν πατάω οποιοδήποτε εικονίδιο μου εμφανιστεί χωρίς να ρωτήσω τους γονείς μου γιατί μπορεί να είναι ιός.
4. Δεν ανεβάζω στο διαδίκτυο φωτογραφίες δικές μου ή των φίλων μου.
5. Παίζω παιχνίδια που είναι για την ηλικία μου και
6. Δεν απαντάω σε μηνύματα που μπορεί να μου στείλει κάποιος χωρίς να ενημερώσω τους γονείς μου γιατί δεν ξέρουμε ποιος πραγματικά είναι.
Αφού συζητήσαμε για όλα τα παραπάνω αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία αφίσα για να ενημερώσουμε τους γονείς μας αλλά και τους μαθητές των άλλων τάξεων.
Τέλος για το ασφαλές διαδίκτυο κάναμε κάποιες δράσεις και με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning “My world of science”, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο για τα προγράμματα αυτά καθώς γίνονται με συνεργασία πολλών χωρών και θέλει προσοχή στη χρήση του διαδικτύου.
Έτσι λοιπόν κάναμε ατομικά φύλλα εργασίας,
και συνεργατικά την παρακάτω αφίσα, ζωγραφίζοντας κάθε σχολείο και 1-2 γράμματα.
Η χρήση του διαδικτύου είναι κάτι αναπόφευκτο στη ζωή μας και ο τρόπος για να χρησιμοποιείται σωστά αφορά μικρούς και μεγάλους. Για το λόγο αυτό, πριν δώσετε οθόνες στα παιδιά αφιερώστε κάποιο χρόνο πρώτα για να τα ενημερώσετε για την σωστή χρήση τους αλλά και τους κινδύνους που κρύβονται πίσω από αυτά .
Προσωπική Υγιεινή και Μικρόβια στο Νηπιαγωγείο…ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα
Στο νηπιαγωγείο, η προσωπική υγιεινή είναι πολύ σημαντική για να μένουμε υγιείς και να αποφεύγουμε τα μικρόβια. Μαθαίνουμε να πλένουμε τα χέρια μας σωστά πριν το φαγητό, μετά την τουαλέτα και όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε.
Τα μικρόβια είναι τόσο μικρά που δεν μπορούμε να τα δούμε με το μάτι, αλλά ζουν παντού γύρω μας – στα παιχνίδια, στα θρανία, ακόμα και στα χέρια μας. Όταν δεν πλένουμε τα χέρια μας, τα μικρόβια μπορεί να μπουν στο σώμα μας και να μας κάνουν να αρρωστήσουμε.
Γι’ αυτό, στο νηπιαγωγείο, μαθαίνουμε ότι με απλά βήματα, όπως το καλό πλύσιμο των χεριών και η κάλυψη του στόματος με τον αγκώνα όταν βήχουμε, προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας!
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν πως να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους. Μάλιστα η επιθυμία τους ήταν να ενημερώσουμε τους γονείς, τα αδέλφια, τους συμμαθητές και τους φίλους μας για το σωστό πλύσιμο των χεριών ώστε να διώξουμε τα μικρόβια μακριά και να παραμείνουμε υγιείς. Η αρχική πρόταση ήταν να εκτυπωθούν ενημερωτικά φυλλάδια και βιβλιαράκια με τις σωστές οδηγίες αλλά κατόπιν συζήτησης καταλήξαμε να κάνουμε αυτή την ενημέρωση μέσω Διαδικτύου για εξοικονόμηση πόρων και προστασίας του περιβάλλοντος.
Έτσι δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο
Read this book made on StoryJumper!function(){function d(){“undefined”==typeof SJMakeBookOpenLightBox?–c>0&&setTimeout(d,100):SJMakeBookOpenLightBox()}function e(){/in/.test(document.readyState)?setTimeout(e,9):d()}var a=”https:”==document.location.protocol?”https:”:”http:”;if(“undefined”==typeof SJScriptLoaded){window.SJScriptLoaded=!0;var b=document.createElement(“script”),c=80;b.src=a+”//www.storyjumper.com/script/storyjumper-embed.js”,b.async=true,b.setAttribute(“defer”,””),document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(b),e()}}();
και μία παρουσίαση
Τώρα ξέρετε κι εσείς τι πρέπει να κάνετε για να παραμείνετε υγιείς!
Το νηπιαγωγείο μας και το 3ο τμήμα θα συμμετάσχει σε ένα ακόμη ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “Little change ambassadors” (Μικροί πρεσβευτές της αλλαγής). Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα, Τουρκία, Λιθουανία. Ρουμανία, Βουλγαρία και Τυνησία κι έχει σαν στόχο να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση των παιδιών και να τα ευαισθητοποιήσει ώστε να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες, με ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος. Οι ποικίλες συνεργατικές δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν στοχεύουν στην κατανόηση των περιβαλλοντικών ζητημάτων, στην επίλυση προβλήματος και στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Πρόκειται για δραστηριότητες που εστιάζουν στην εκπαίδευση του πολίτη, μία διαδικασία μέσα από την οποία τα άτομα αποκτούν γνώσεις, δεξιότητες και αξίες που τα βοηθούν να συμμετέχουν ενεργά και υπεύθυνα στην κοινωνία. Στόχος της είναι να προάγει την κατανόηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων, τη δημοκρατική συμμετοχή, την κριτική σκέψη, και τη συνεργασία για την επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία ενός πιο δίκαιου και βιώσιμου κόσμου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή