Η γη συνεχίζει την περιφορά της γύρω από τον ήλιο και άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της! Κλείνοντας το φετινό μας ταξίδι αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τις Μαργαρίτες και το Μουσείο της Ελεύθερνας, πάντα με την υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας. Οι πανέμορφες Μαργαρίτες κρατούν γερά τα σκήπτρα του βασιλιά της κεραμοποιίας, γνωστές κι ως οικισμός των «Πιθαράδων».
Η τοπική ονομασία των παραδοσιακών αυτών εργαστηρίων ακούει ως «Τσικαλαριά». Ένα όνομα που πηγάζει από την κατασκευή των τσικαλιών που καταπιάνονταν στο παρελθόν. Κι εμείς επισκεφτήκαμε το “Τσικαλαριό” όπου η κ. Ελένη μας φιλοξένησε και μας βοήθησε να γνωρίσουμε κάποια από τα μυστικά αυτής της αρχαίας τέχνης που διατηρείται μέχρι και σήμερα!
Στο φιλόξενο χώρο του κεραμοποιείου απολαύσαμε και το δεκατιανό μας
Όσοι οι μικροί δημιουργούσαν τα δικά τους αγγεία, οι μεγάλοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο πανέμορφο περιβάλλον της μονής Σωτήρος Χριστού και Αγίου Γυδέων, με χρόνο ζωής που μετρά πάνω από πέντε αιώνες.
Η εκδρομή μας συνεχίστηκε στο Μουσείο της Ελεύθερνας, το μοναδικό μουσείο αρχαιολογικού χώρου στην Κρήτη και ένα από τα 4 στην Ελλάδα (εκείνα της Ολυμπίας, των Δελφών και της Βεργίνας). Δημιουργήθηκε για να στεγάσει τα αποτελέσματα των ανασκαφών που διενεργούνται εδώ και τριάντα χρόνια στην αρχαία πόλη της Ελεύθερνας.
Πριν την επίσκεψή μας είχαμε προετοιμαστεί. Μάθαμε ότι στην Ελεύθερνα, αλλά και στην Κρήτη ζούσαν άνθρωποι που έγραφαν με άλλα γράμματα, προσεύχονταν σε άλλους θεούς, αλλά είχαν ίδιες συνήθειες και ανάγκες με εμάς.
Και πώς τα ξέρουμε όλα αυτά; Μα φυσικά από τις ανασκαφές και τις ανακαλύψεις των αρχαιολόγων. Γίναμε κι εμείς αρχαιολόγοι και καταγράψαμε τα εκθέματα.
Προσθέσαμε τα κομμάτια που έλειπαν για να βγάλουμε συμπεράσματα:
Κάναμε τις δικές μας ανακαλύψεις για τις ασπίδες, τα λιοντάρια και τις μέλισσες
Και η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με πικ νικ στο προαύλιο του Μουσείου! Ο λαμπερός ήλιος μας εμπόδισε να κάτσουμε στο γρασίδι για φαγητό, αλλά δεν περιόρισε το παιχνίδι μας!
Ο J. Pollock και η ζωγραφική απεικόνιση της κίνησης
Επηρεασμένοι από το πρόγραμμα eTwinng “Colorful World” που συμμετέχει το σχολείο μας και μας έχει συνεπάρει είπαμε να γνωρίσουμε μερικούς ακόμα ζωγράφους. Λατρεύουμε την κίνηση, την αρμονία, τα σημαδια και τις κηλίδες. Όλα αυτά μας έφεραν στο μυαλό το action painting και την τεχνική dripping. Ένας από τους γνωστότερους καλλιτέχνες που ανέπτυξαν αυτές τις τεχνικές είναι ο J. Pollock.
Αρχικά γνωρίσαμε τον καλλιτέχνη από το παρακάτω βίνετο:
Αλήθεια με τι μοιάζουν οι πίνακες του Πόλοκ; Κάποιες από τις απαντήσεις των παιδιών:
Σκόνη (Γιάννης)
αφηρική τέχνη (Εβελίνα)
Δεν έχει κάτι συγκεκριμένο (Ελένη)
Μουτζούρες (Μιχάλης)
Φωτιά (Γιώργος)
Φως που λάμπει μέσα μου (Μάρθα)
Λάβα (Μαίρη)
Εικόνες φανταστικές (Ελένη)
Ιστός (Τίτος)
Μας επηρέασε ο Πόλοκ και αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε:
Ανακαλύψαμε τη ρευστότητα και την ανάμιξη!
Άλλωστε η ζωγραφική είναι ο πειραματισμός με τα χρώματα σε δυο διαστάσεις!
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗ ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ
Η Φρίντα Κάλο (1907-1954) γεννήθηκε σε μία μικρή πόλη που ονομάζεται Κογιοακάν, λίγο έξω από το Μεξικό. Υπήρξε μία σπουδαία ζωγράφος που στη σύντομη ζωή της πάλεψε για τη θέση της στην κοινωνία ως γυναίκα αλλά και ως καλλιτέχνιδα. Στα έργα της απεικόνισε όλες τις χαρές της (όπως τα ζώα, τα λουλούδια, την άνοιξη, την αγάπη) αλλά και τις λύπες της (αρρώστια, πόνος, αδικία, ρατσισμός, περιθωριοποίηση).
Είδαμε το σχετικό βίντεο:
Γνωρίσαμε την αυτοπροσωπογραφία και το πορτρετο:
Μεταμορφωθήκαμε:
Και η ημέρα μας έκλεισε με Πινιάτα!! Ένα έθιμο από τη χώρα της Φρίντα Κάλο!
Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτυχθούν στην τάξη προγράμματα που εμπλέκουν 5 τομείς- πεδία ( φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες και μαθηματικά) και δημιουργεί ένα περιβάλλον μάθησης όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν και να συνεισφέρουν. Με τη μεθοδολογία STEAM οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν και να ενισχύουν πολλές σημαντικές δεξιότητες.
Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Το Ταξίδι του Λέανδρου στα μνημεία της πόλης του Ρεθύμνου” τα παιδιά είχαν την ευκαιρία της δημιουργικής αναπαράστασης και επικοινωνίας των ιδεών και των συναισθημάτων τους, διαγενεακής μάθησης και κοινωνικής ενδυνάμωσης. Οι στόχοι επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της οπτικής, ακουστικής και αισθητικής αντίληψης, στην ενεργοποίηση της φαντασίας και της κριτικής σκέψης των παιδιών, μέσα από την επαφή με σημαντικά έργα της πολιτιστικής κληρονομιάς και της τοπικής ιστορίας και ποικίλα ερεθίσματα που καλλιεργούν το αισθητικό τους κριτήριο. Παράλληλα ο δημιουργικός συνδυασμός υλικών και μέσων θα ενθαρρύνει τον μετασχηματισμό των προσωπικών βιωμάτων των παιδιών σε καλλιτεχνική έκφραση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ενεργών πολιτών που διαχειρίζονται τις προκλήσεις της καθημερινότητας με ευαισθησία, επινοητικότητα και επιδεξιότητα
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα είναιη καλλιέργεια κριτικής σκέψης, η επικοινωνία, η συνεργασία και η δημιουργικότητα.
Δεξιότητες του νου είναι τα παιδιά να περιγράφουν , να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται, να ερμηνεύουν με αφορμή την έρευνα πεδίου, την παρατήρηση ψηφιακού και εντύπου υλικού και να δίνουν εξηγήσεις.
Ρουτίνες σκέψεις
Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι
Τι σε κάνει να το πιστεύεις αυτό;
Ψηφιακές δεξιότητες – Υπολογιστική σκέψη
Εργαστήριο 1ο: Ας Γνωριστούμε! Το Ρέθυμνο μέσα από ένα τραγούδι
Γνωριμία της ομάδας! Παιδιά νηπιαγωγείου, μαθητές και μαθήτριες της ειδικότητας Β. Φυσικοθεραπείας του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου και φοιτήτριες του ΠΤΠΕ Πανεπιστημίου Κρήτης.
Οι μαθήτριες του ΕΠΑΛ είχαν ετοιμάσει μια παρουσίαση για τα μνημεία της πόλης του Ρεθύμνου
Ακούσαμε το “Σιγανό” του Στέλιου Μπικάκη
Χορέψαμε και προσπαθήσαμε να συγκρατήσουμε κάποιες από τις λέξεις του τραγουδού:
Τα ερωτήματα μας:
Για ποια πόλη μιλάει το τραγούδι;
Ποιες λέξεις συγκρατήσαμε;
Τι γνωρίζουμε γι αυτές;
Τι θα θέλαμε να μάθουμε;
Στην αυλή γίναμε όλοι μια μεγάλη ομάδα. Όταν ένας φίλος σου κρατάει το χέρι, όλα γίνονται πιο εύκολα!
Εργαστήριο 2ο: Το γράμμα του Λέανδρου
Ο Λέανδρος μας καλεί σε βοήθεια! (εμπνευστήκαμε από μια δράση της συναδέλφου Μ. Ζαχαριά στο Περί Νηπιαγωγών)
Τον αγαπήσαμε το Λέανδρο. Τι κι αν είναι λιοντάρι; Καμιά φορά και οι πιο δυνατοί φοβούνται και έχουν ανάγκη από φίλους!
Αλήθεια τι είναι μνημείο; Ποια ήταν η χρήση τους παλιά και ποια σήμερα; Γιατί τα επισκέπτονται χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο;
Για να απαντήσουμε στα ερωτήματά μας, αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα πεδίου! Θα επισκεφτούμε τα μνημεία της πόλης!
Εργαστήριο 3ο: Πρώτη επίσκεψη – έρευνα πεδίου. Το Ταξίδι Ξεκινά!!
Μπορεί ο καιρός να μας τα χάλασε την πρώτη φορά, αλλά εμείς μένουμε πιστοί στις υποσχέσεις μας! Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος.
Ξεκινήσαμε να αποτυπώσουμε την ιστορία της πόλης μας! Στην ομάδα μας κάνενας δεν περισσεύει!
Μπροστά μας είδαμε μια πόρτα! Ο Λέανδρος μας είπε την ιστορία της Μεγάλη Πόρτα ή Πόρτα Γκουόρα. Ήταν μέρος του τείχους που έφτιαξαν οι Βενετοί για να προστατέψουν την πόλη τους. Το πρωί ήταν ανοικτή και το βράδυ έκλεινε. Σήμερα όμως μένει συνέχεια ανοικτή και συμβολίζει την είσοδο στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου.
Μαθαίνουμε παίζοντας! Πότε άνοιγε και πότε έκλεινε η πόρτα Γκουόρα;
Με μια βόλτα στην πόλη μπορείς να δεις χώρους που προσεύχονταν κάποιοι που πίστευαν σε έναν άλλον Θεό. Φτάνοντας στο σημερινό Ωδείο είδαμε το Τζαμί Νερατζέ. Όταν στην πόλη μας κατοικούσαν οι Βενετοί ήταν η εκκλησία της Santa Maria, της Παναγίας δηλαδή. Ακούσαμε το Ave Maria
Οι Οθωμανοί έβαλαν τρεις θόλους σαν “καπάκια” πάνω στη στέγη και έναν μιναρέ σαν “πύραυλο” και το έκαναν Τζαμί για να προσεύχονται στον Αλλάχ. Κάναμε ησυχία και ακούσαμε κι εμείς το κάλεσμα του ιμάμη για προσευχή
Στη συνέχεια φτάσαμε και στο σπίτι του Λέανδρου! Γνωρίσαμε και τα αδέρφια του! Τα έφτιαξαν οι Βενετοί με χρήματα του Ριμόντι. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε από τους Οθωμανούς
Εκείνα τα χρόνια ερχόντουσαν στην κρήνη για να πάρουν νερό. Το νερό το έπαιρναν σε κανάτια ή το κουβαλούσαν οι νερουλάδες. Γίναμε κι εμείς νερουλάδες
Δύσκολη δουλειά! Ευτυχώς σήμερα έχουμε όλοι νερό στο σπίτι μας και το σπίτι του Λέανδρου είναι μνημείο και αξιοθέατο. “Νερουλάδες” όμως υπάρχουν ακόμα…..
Αρκετά μας παραξένεψαν και τα συζητήσαμε για να καταλήξουμε, μετά από έντονο προβληματισμό, στο συμπέρασμα ότι μπορεί να διαφέρουμε σε πολλά, αλλά μοιάζουμε σε ακόμα περισσότερα.
Έχουμε ανάγκη από φαγητό
Χρειαζόμαστε κάποιον να μας προσέχει και να μας κρατάει το χέρι
και να μας αγαπά!
Δραστηριότητα Αξιολόγησης
Εργαστήριο 4ο: Δεύτερη επίσκεψη – έρευνα πεδίου.
Στο επόμενο ταξίδι μας ο Λέανδρος μας πήγε στη Λότζια. Οι Βενετοί είχαν φτιάξει τη Λότζια. Ήταν το μέρος που χόρευαν, συζητούσαν και έπαιζαν παιχνίδια όπως η μόρα.
Σήμερα είναι πωλητήριο του αρχαιολογικού μουσείου. Τα πολλά αυτοκίνητα και τα μηχανάκια τρόμαξαν το Λέανδρο και φύγαμε για τον Κήπο.
Στον Λέανδρο αρέσει να έρχεται στο Δημοτικό Κήπο και να κάνει βόλτες γιατί είναι πολύ ήσυχα. Την εποχή των Βενετών υπήρχαν εκεί χωράφια. Ο τόπος ήταν εκτός πόλης. Το ίδιο και την εποχή των Οθομανών. Οι Οθωμανοί έκαναν εδώ το νεκροταφείο τους. Αργότερα οι Ρεθυμνιώτες σεβάστηκαν το χώρο και έφτιαξαν εδώ έναν κήπο.
Την εποχή των Βενετών υπήρχαν συχνά συγκρούσεις με τους τοπικούς άρχοντες για διάφορα ζητήματα της πόλης. Η προσπάθεια επικράτησης ήταν σκληρή
Καμιά φορά το σκοινί τεντωνόταν σε έναν αγώνα αμφίρροπο.
Οι Βενετοί είχαν τους δικούς τους χορούς τις Απόκριες που χόρευαν στη Λότζια! Εμείς έχουμε το Γαϊτανάκι:
Οι κορδέλες από το γαϊτανάκι μπλέκονται και ξεμπλέκονται, συμβολίζοντας την ομόνοια
τη συμφιλίωση
τον κύκλο της ζωής
από τη ζωή στο θάνατο, από τη λύπη στη χαρά, από το χειμώνα στην άνοιξη
Εργαστήριο 5ο: Δημιουργώντας έναν κώδικα – Τα ρομπότ μας ξεναγούν στα μνημεία της πόλης
Αποφασίσαμε να μοιραστούμε αυτά που μας έμαθε ο Λέανδρος με τα ρομποτάκια μας!
Μικροί μεγάλοι στρωθήκαμε στη δουλειά δημιουργώντας μια μακέτα με τα μνημεία της πόλης και προγραμματίζνοντας τα ρομπότ μας να προχωράνε σε αυτή:
Στην τελική μας κοινή συνάντηση μοιραστήκαμε τα συναισθήματά μας στον κύκλο
και τις γνώσεις μας για τα μνημεία της πόλης με τη βοήθεια του Beebot και της μακέτας που φτιάξαμε
Κάποιοι πιστεύουν ότι είναι αδύνατον να υπάρξει συνεργασία των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης. Τους διαψεύδουμε. Εφαρμόζωντας έμα συμβιωτικό οικοσύστημα συνεργασίας και μάθησης, συμπερίληψης, αγάπης και αποδοχής. Συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, ημερολόγια, φύλλα παρατήρησης, ομαδικά και ατομικά έργα ήταν τα εργαλεία διαμορφωτικής αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν.
Και κάπως έτσι το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε αφού αφήσαμε ελεύθερο το μυαλό μας να ταξιδέψει στο τότε και στο σήμερα.
Το συνολικό ταξίδι μας με περισσότερες λεπτομέρειες παρουσιάζεται στο παρακάτω βίντεο!
Εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων & ΕΕΠ του 9ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου, των γονέων και των παιδιών, ευχαριστούμε θερμά τον Όμιλο Motor Oil για την ευγενική προσφορά του, να δωρίσει τεχνολογικό εξοπλισμό (3 laptop και 1 διαδραστικό πίνακα) στο Νηπιαγωγείο μας.
Η τεχνολογική αναβάθμιση αποτελεί μέριμνα και ζητούμενο για το σχολείο μας. Η δωρεά αυτή έχει μέγιστη σημασία, καθώς συμβάλει όχι μόνο στη διευκόλυνση του καθημερινού παιδαγωγικού έργου, αλλά και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (όπως E- twinning, Code Week), έχοντας ως τελικούς αποδέκτες τα παιδιά. Συγχαίρουμε τον Όμιλο Motor Oil για την έμπρακτη υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των παιδιών και ελπίζουμε το έργο του να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων απευθύνεται σε νήπια και προνήπια και υλοποιήθηκε τον Φεβρουάριο. Η επιλογή του θέματος αυτού έγινε με αφορμή την απώλεια των νεογιλών δοντιών των παιδιών σε αυτήν την ηλικία. Είναι ένα συχνό θέμα συζήτησης μεταξύ τους, καθώς πολλά δόντια τους κουνιούνται ή και τους βγαίνουν ακόμα και στο σχολείο. Έτσι και στην τάξη μας σ’ ένα παιδάκι βγήκε το δοντάκι του και οι ερωτήσεις ήταν πολλές.
Στόχοι αυτού του προγράμματος είναι οι μαθητές α) να γνωρίσουν τη στοματική κοιλότητα, τα όργανα που βρίσκονται σ’ αυτή και τις λειτουργίες που επιτελούν, β)να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της διατροφής των δοντιών, γ)να κατανοήσουν την αξία της φροντίδας των δοντιών και δ) να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της προληπτικής ιατρικής του οδοντιάτρου.
Εργαστήριο 1ο: “Γνωρίζω το σπίτι των Δοντιών”
Το πρώτο εργαστήριο είχε ως στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τα όργανα από τα οποία αποτελείται η στοματική κοιλότητα, και να κατανοήσουν τη λειτουργία του καθενός από αυτά και τη σπουδαιότητα τους για τη διατήρηση της καλής υγείας και της επικοινωνίας με το περιβάλλον. Έτσι, ξεκινήσαμε παρατηρώντας το στόμα μας με ένα καθρεφτάκι.
Αφού είδαμε τί περιλαμβάνει το στόμα μας μέσα, εντοπίσαμε τα δόντια, τα ούλα και τη γλώσσα και μάθαμε πως τα δόντια των παιδιών λέγονται νεογιλά και είναι 20, ενώ των ενηλίκων είναι τα μόνιμα και είναι 32. Επίσης μάθαμε πως τα δόντια μας έχουν ονόματα ανάλογα με τη δουλειά που κάνουν: κοπτήρες, κυνόδοντες και γομφίοι. Τα παιδιά βρήκαν πολύ αστείες αυτές τις λέξεις!! Έπειτα καταγράψαμε σε ένα χαρτί αυτά που είδαμε, τί κάνουμε με το στόμα μας και πώς το προστατεύουμε.
Στο τέλος του εργαστηρίου αυτού αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κατασκευή που να απεικονίζει τη στοματική μας κοιλότητα, χρησιμοποιώντας πλαστελίνη για τα ούλα και φασολάκια για τα δόντια.
Εργαστήριο 2ο: “Η μάχη των δοντιών με τα μικρόβια”
Στο δεύτερο εργαστήριο διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”, το οποίο μιλάει για το πώς τα μικρόβια χαλάνε τα δόντια των παιδιών. Τα παιδιά γέλασαν με το παραμύθι αυτό και τις σκανταλιές των μικροβίων και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας Σοκολάκη και τη δική μας Ζαχαρούλα και να αφηγηθούμε με κουκλοθέατρο τα καμώματά τους.
Η επόμενη δραστηριότητα του εργαστηρίου αυτού ήταν ομαδική. Φανταστήκαμε πως μέσα στο στόμα μας γίνεται πόλεμος ανάμεσα στα μικρόβια και στα δόντια, κι έτσι ζωγράφισε το κάθε παιδί ένα δοντάκι κι ένα μικρόβιο και τα κολλήσαμε σ’ ένα μεγάλο ζωγραφισμένο στόμα.
Εργαστήριο 3ο: ” Η διατροφή των δοντιών”
Στο εργαστήριο αυτό, η κ. Σοφία, η σχολική νοσηλεύτρια της τάξης μίλησε στα παιδιά για τη σημασία της διατροφής στην υγιεινή των δοντιών. Αρχικά τους έδειξε εικόνες τροφίμων και τα παιδιά σχολίαζαν αν είναι υγιεινά ή ανθυγιεινά. Μετά τους παρουσίασε το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι και τα παιδιά έπρεπε να τοποθετήσουν το κάθε τρόφιμο στο σωστό δόντι.
Η δραστηριότητα αυτή μας έδωσε την αφορμή να ξαναθυμηθούμε την πυραμίδα των τροφίμων και να συζητήσουμε για το πόσο συχνά πρέπει να τρώμε το κάθε τι, παρακολουθώντας τις συμβουλές του Egg.
Το εργαστήριο αυτό είχε ως στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής και ν’ αντιληφθούν την αξία του τρόπου του σωστού βουρτσίσματος. Είχαμε ζητήσει από τα παιδιά να φέρουν την οδοντόβουρτσά τους στο σχολείο και η κ. Σοφία ανέλαβε να τους δείξει τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος. Αρχικά το δείξαμε στην παρεούλα και μετά έπαιρνε μικρές ομάδες παιδιών στο μπάνιο και τους βοηθούσε.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τη γωνιά της στοματικής υγιεινής, όπου τα παιδιά παρατηρούσαν εικόνες και ενημερωτικό υλικό για τα δόντια, διάβαζαν σχετικά παραμύθια και βούρτσιζαν ψεύτικα δοντάκια που υπήρχαν στη γωνιά.
Εργαστήριο 5ο “Ο γιατρός των δοντιών”
Αυτό το εργαστήριο στόχευε στο να κατανοήσουν τα παιδιά τον ρόλο του οδοντίατρου και της προληπτικής ιατρικής. Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά αν έχουν πάει σε οδοντίατρο κι αν ξέρουν τι δουλειά κάνει, διαβάσαμε το παραμύθι “Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό”. Το παραμύθι αυτό περιγράφει πώς είναι το οδοντιατρείο και τί ακριβώς κάνει ένας οδοντίατρος για να μας φτιάξει τα χαλασμένα δοντάκια.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο στον προτζέκτορα.
Κι επειδή ακούσαμε για την τερηδόνα που είναι η τρομερή αρρώστια που χαλάει τα δόντια, αποφασίσαμε να παίξουμε ένα θεατρικό παιχνίδι. Ένα παιδί έκανε την τερηδόνα, δύο άλλα την οδοντόβουρτσα και την οδοντόκρεμα και τα υπόλοιπα παιδιά τα δοντάκια. Η ιστορία αρχίζει με τα δοντάκια να χορεύουν χαρούμενα και καθαρά, αλλά μετά τρώνε πολλά γλυκά και δεν νιώθουν καλά. Την ώρα που κοιμούνται τους επισκέπτεται η τερηδόνα και τους βρωμίζει. Όταν ξυπνάνε είναι θλιμμένα και νιώθουν άρρωστα και κουρασμένα. Τότε εμφανίζονται οι φίλοι τους η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα που τα καθαρίζουν και γίνονται ξανά χαρούμενα.
Εργαστήριο 6ο: “Αποτίμηση και αξιολόγηση του προγράμματος”
Το τελευταίο εργαστήριο περιελάμβανε δραστηριότητες με τις οποίες οι μαθητές/τριες έκαναν αποτίμηση και αξιολόγηση του προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων. Έτσι λοιπόν, παίξαμε διάφορα παιχνίδια ομαδοποίησης και ταξινόμησης και φτιάξαμε κι ένα βιβλιαράκι με ερωτήσεις για να δούμε αν μάθαμε σωστά κάποια πράγματα για τα δόντια.
Τις γνώσεις που απέκτησαν τα παιδιά τις δοκιμάσανε και μέσα από ένα παιχνίδι ερωτήσεων στον προτζέκτορα.
Ενώ για τη διάχυση του προγράμματος αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία αφίσα με την οποία θα ενημερώνονταν οι γονείς καθώς και τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου για τη σωστή υγιεινή των δοντιών.
Στο τέλος του προγράμματος δόθηκε στα παιδιά έπαινος για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο για να καταγράφουν πότε πλένουν τα δόντια τους.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το εργαστήριο αυτό και οι συζητήσεις τους συνέχισαν να σχετίζονται με αυτό το θέμα και για πολύ καιρό αργότερα…
Η κοινωνική συνείδηση, η αντίληψη δηλαδή ότι είμαστε μέρος ενός ευρύτερου συνόλου, λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη για συλλογική και συντονισμένη δράση. Η ανάγκη για περαιτέρω ενθάρρυνση των παιδιών μας να συνειδητοποιήσουν ότι αποτελούν μέλη μιας συλλογικότητας και να προετοιμαστούν για την ιδιότητα του πολίτη, μας οδηγεί σε μια πληθώρα δράσεων όπως αυτή της προσφοράς στο Κονωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Ρεθύμνου.
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς του σχολείου μας για την υποστήριξη και την προσφορά τους.
Επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας “ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ”
Για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου το Τμήμα 2 του σχολείου μας επισκέφτηκε το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας “ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ”.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κ. Ελένη Δασκαλάκη, υπεύθυνη του βιβλιοπωλείου, που για άλλη μια φορά άνοιξε το βιβλιοπωλείο της και μας φιλοξένησε θερμά με κεράσματα, ζωγραφοσελίδες, μαρκαδόρους και μας δώρισε βιβλία εμπλουτίζοντας τη βιβλιιοθήκη του σχολείου μας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή