Ομορφαίνουμε το χώρο μας

Χάρη στην πρωτοβουλία ομάδας γονέων του σχολείου μας, έγινε καλλωπισμός στους εξωτερικούς χώρους με ζωγραφιές και παιχνίδια. Οι γονείς ζωγράφισαν τις τέσσερις εποχές στην αυλή μας, τον περίβολο και διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια στο πλακάκια της αυλής. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και κάθε μέρα παίζουν και μαθαίνουν στην όμορφη αυλή μας!

Ευχαριστούμε πολύ!!!

IMG 20220512 075758

IMG 20220512 075829

IMG 20220512 080137

IMG 20220512 080058

Στου ήλιου τη γειτονιά…

…ταξιδέψαμε την Παρασκευή 13 Μαΐου, στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων «STEM …και η Γη γυρίζει». Η ομάδα ‘Εναστρον παρουσίασε στα παιδιά τους πλανήτες, τον ήλιο με τις ηλιακές εκρήξεις και το μαγνητικό του πεδίο, την έκλειψη του ηλίου, τους κομήτες, το ηλιακό ρολόι κ. ά..  Τα παιδια είχαν την ευκαιρία να δουν σε πραγματικό χρόνο τον ηλιακό δίσκο με τις κηλίδες μέσα  από το ηλιακό τηλεσκόπιο, μια εμπειρία αξέχαστη και μοναδική. Ακόμα παρατήρησαν  κομμάτια από μετεωρίτες που έπεσαν από το διάστημα!!!

FotoJet24

FotoJet22

Ο Καραγκιόζης και το έξυπνο γοριλάκι…

…μας μαθαίνουν πώς να φερόμαστε στα ζώα!

Μια πολύ όμορφη παράσταση απολαύσαμε στο νηπιαγωγείο μας την Τρίτη 10 Μαΐου από τον κ. Κοσμά Παναγιώκα. Διασκεδάσαμε πολύ  με τις περιπέτειες του Καραγκιόζη και της οικογένειάς του και μάθαμε ότι στα ζώα αξίζει να είναι ελεύθερα, να μην τα βασανίζουμε κι ότι σε κανένα παιδί δεν αξίζει να κοιμάται νηστικό!

FotoJet26

Στιγμές από την παράσταση

FotoJet25

…και μαριονέτες που χορεύουν!

Η γιορτή της μητέρας

… Είναι ανοιξιάτικη, πολύχρωμη και ανθισμένη!

Το τμήμα 2 δημιουργεί για τη μητέρα ένα βίντεο με ζωγραφιές

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

 

FotoJet21

το τρίτο τμήμα δημιουργεί για τη γιορτή

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

Σαν σήμερα στις 2 Απριλίου 1805,  γεννήθηκε ο μεγάλος παραμυθάς ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την ημέρα αυτή γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, με σκοπό να κάνει τα παιδιά να  αγαπήσουν το διάβασμα. Τιμούμε αυτή τη μέρα και όλους τους παραμυθάδες και συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας διαβάζοντας, αλλά όχι μόνο!

  • Τα παιδιά παρουσίασαν τα αγαπημένα τους παραμύθια στους συμμαθητές τους.
  • Ζωγράφισαν μια εικόνα από το παραμύθι που τους άρεσε και την έδειξαν στην τάξη, δικαιολογώντας αυτή την επιλογή τους.
  • Απάντησαν σε ερωτήσεις που τους έκαναν οι συμμαθητές τους, σχετικά με το παραμύθι τους.
  • Έφτιαξαν στο σπίτι κατασκευή ή χειροτεχνία σχετική με το παραμύθι που αγαπούν περισσότερο, και την παρουσίασαν, περιγράφοντας τα υλικά με τα οποία την κατασκεύασαν.
  • Έμαθαν πληροφορίες για τον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και για τα παραμύθια που έγραψε.
  • Γνώρισαν τον σπουδαίο παραμυθά Αίσωπο, και τα παραμύθια του.
  • Τα παιδιά, με αφορμή το παραμύθι του Αισώπου «Ο ψεύτης βοσκός» έφτιαξαν πίστα με αντικείμενα, ζώα και πρόσωπα του παραμυθιού, και έπαιξαν το παραμύθι μέσω κωδικοποίησης,   αρίθμησης και εντολών (STREAM).
  • Έπαιξαν κουκλοθέατρο στους συμμαθητές τους στην αυλή, με έργα και κούκλες που δημιούργησαν.
  • FotoJet24 1
  • FotoJet23 1
  • IMG 20220409 195634

STEM Discovery Campaign

Το  Νηπιαγωγείο μας προστέθηκε στους επίσημους συνεργάτες της  STEM Discovery Campaign, 2022 της Scientix οργανώνοντας δραστηριότητες STEM (Science, Technology, Engineering, Maths).

SDC22 MAIN BANNER WEB

 Η συμμετοχή μας ήρθε σαν επιστέγασμα του έργου eTwinning «Microcosmos#SkilsLabs» και του εργαστηρίου δεξιοτήτων που υλοποιούμε (STEΑM και η γη γυρίζει…), αλλά όχι μόνο. Όσο διαρκεί η καμπάνια μέσα από δραστηριότητες παιχνιδιού και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας τα παιδιά θα αποκτήσουν εμπειρίες και τεχνογνωσία σχετικά με το φυσικό κόσμο, τον κόσμο των φυσικών επιστημών, των μαθηματικών και της τεχνολογίας.

Δείτε τη συμμετοχή μας στο χάρτη των συνεργατών

STEM and everything

               ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ            

  1ο TMHMA: Ταξίδι στους πλανήτες με το mousebot  

FotoJet21o

2o TMHMA: Το ηλιακό σύστημα και διαστημικά ταξίδια

FotoJet21 2

    Ταξιδεύοντας με το mousebot

FotoJet22

Διάστημα και τέχνη

  3o TMHMA: Δραστηριότητες για το ηλιακό μας σύστημα και το Διάστημα  
Κατασκευή κοσμοδρόμιου με διάφορα απλά υλικά του νηπιαγωγείου, ατομικά ή ομαδικά.

FotoJet08
Ομαδική κατασκευή διαστημικού χάρτη σύμφωνα με ένα πρότυπο και διαστημικά ταξίδια προγραμματίζοντας το ρομπότ BeeBot! (ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ)

FotoJet23FotoJet21 1
Ομαδική κατασκευή αφίσας και διαδικτυακού βιβλίου με τίτλο «Τι έχω μάθει για το ηλιακό σύστημα;» (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ)

IMG 20220218 115754

Μοντέλο του ηλιακού μας συστήματος και πολύ παιχνίδι! (ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ)

IMG 20220217 192638 1


 

 

 

Τα παιδιά ζητούν ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

 Με σκοπό να πούμε όχι σε κάθε πόλεμο συναντηθήκαμε διαδικτυακά με τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία από το πρόγραμμα etwinning «Microcosmos#SkilsLabs» και στείλαμε μηνύματα ειρήνης και φιλίας σε όλο τον κόσμο. Δείξαμε τις αφίσες, τις ζωγραφιές και τις κατασκευές που είχαμε ετοιμάσει για το σκοπό αυτό, μιλήσαμε για την ειρήνη και όλα τα παιδιά συμφώνησαν ότι προσδοκούν ένα κόσμο και ένα μέλλον ειρηνικό για όλα τα παιδιά του κόσμου.

EIRHNH2

EIRHNH

olga eir

«Ειρήνη, όχι πόλεμος», η αφίσα του 2ου τμήματος

IMG 20220328 235440

«Τα παιδιά θέλουν ειρήνη», η αφίσα του 3ου τμήματος

Ο Αντρέας, η Άννα και η αναπηρία

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, παράσταση κουκλοθεάτρου,  από την κ. Ιωάννα Καψάλη. Στόχος ήταν η κατανόηση και η ευαισθητοποίηση των νηπίων στο ζήτημα της αναπηρίας «βιωματικά» μέσα από την ταύτιση που επιτυγχάνεται με το κουκλοθέατρο.

Η ιστορία μας αφορούσε ένα ανάπηρο κοριτσάκι την Άννα, η οποία την πρώτη μέρα στο σχολείο παραγκωνίστηκε από τους συμμαθητές της λόγω της αναπηρίας της, με αποτέλεσμα να διεκπεραιώσει μόνη της, και όχι ενταγμένη σε μια ομάδα όπως τα υπόλοιπα παιδιά, τη δραστηριότητα-διαγωνισμό ζωγραφικής  που τους ανέθεσε η δασκάλα τους. Στο τέλος της ιστορίας η Άννα κερδίζει το διαγωνισμό αποδεικνύοντας έτσι ότι η αναπηρία δεν αποτελεί συνώνυμο της έλλειψης ικανοτήτων και δεξιοτήτων και επήλθε κάθαρση όταν ο φίλος της ο Αντρέας  της ζήτησε συγγνώμη.

Το θέμα του έργου  ανέδειξε έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η κανονικότητα, η συμπερίληψη και η αποδοχή. Μέσα από την ιστορία αυτήν, τα παιδιά βίωσαν συναισθήματα, όπως αδικία, απόρριψη,  λύπη και έμαθαν την αξία της συγνώμης. Κατανόησαν ότι οι ανάπηροι άνθρωποι αποτελούν ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας,  είναι διαφορετικοί αλλά δε στερούνται ικανοτήτων. Αντιθέτως,  μπορούν να διαπρέψουν, απλά χρειάζονται τη βοήθειά  και τη συνεργασία μας και όχι τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Στο τέλος, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ενημερωθούν διεξοδικά για το θέμα της αναπηρίας, να δουν στον υπολογιστή ανθρώπους με αναπηρία που διέπρεψαν στο χώρο των επιστημών και του αθλητισμού,  καθώς επίσης και να ακούσουν την πραγματική ιστορία της νηπιαγωγού που υλοποίησε το κουκλοθέατρο, η οποία είναι η ίδια ανάπηρη διότι πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας και αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα.

FotoJet5