Τμήμα Ένταξης

Τι είναι το Τμήμα Ένταξης στο Νηπιαγωγείο:

Το τμήμα Ένταξης είναι μια δομή της Ειδικής Αγωγής μέσα στα Νηπιαγωγεία γενικής αγωγής, που σκοπό έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες α.

Στόχος είναι η ισότιμη ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική κοινότητα. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για την κοινωνική ενσωμάτωση. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του του τμήματος ένταξης, εμπλουτίζεται με εναλλακτικές μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας, που βοηθούν όλα τα παιδιά. Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως της συνεκπαίδευσης είναι η αλληλεπίδραση, που υπάρχει ανάμεσα στα παιδιά όλης της τάξης. Και είναι αυτή που βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα και να υιοθετούν θετική στάση και ανοχή απέναντι στο διαφορετικό.

Ποιοι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν στο Τμήμα Ένταξης:

Στο Τμήμα Ένταξης μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές που έχουν γνωμάτευση από διαγνωστική υπηρεσία (π.χ. ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα) ή που δεν έχουν γνωμάτευση αλλά έχει παρατηρηθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης ότι παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται η αξιολόγηση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και η σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής (Ν. 3699/2008).

Και στις δύο περιπτώσεις, για να φοιτήσει ο μαθητής στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου του απαιτείται η ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση του γονέα.

Ο ειδικός εκπαιδευτικός στο τμήμα ένταξης καλείται να κάνει παρέμβαση στις επιμέρους δυσκολίες των νηπίων (π.χ. δυσκολίες στην προσαρμογή-συμπεριφορά, αργός ρυθμός κατανόησης, δυσκολίες στην κίνηση (λεπτή και αδρή), δυσκολίες στις γραφοκινητικές δεξιότητες, κ.α.), τροποποιώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στους ρυθμούς και στο γνωστικό επίπεδο των νηπίων.

Σχολική χρονιά 2022-2023

Τη φετινή σχολική χρονιά, το τμήμα ένταξης λειτουργεί στο τμήμα 2, το οποίο  αποτελείται από μαθητές με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την αναλογία υπέρ των μαθητών της δεύτερης ομάδας. Η σύνθεση αυτή βοηθά στην ένταξη όλων των μαθητών στη σχολική τάξη, που είναι ο βασικότερος εκπαιδευτικός στόχος της ειδικής αγωγής.  Όλα τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στο πρόγραμμα και τις δραστηριότητες που υλοποιούνται στο τμήμα. Οι εκπαιδευτικοί του τμήματος είναι εκεί για όλα τα παιδιά και συνεργάζονται με σκοπό την συνεκπαίδευση και την ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των παιδιών.

.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *