ΓΛΩΣΣΑ Προφορική επικοινωνία
- Να ζητήσουν πληροφορίες από τους γονείς και τους παππούδες τους για τα παιχνίδια που έπαιζαν όταν ήταν μικροί.
- Να περιγράψουν το αγαπημένο τους παιχνίδι επιχειρηματολογώντας για την προτίμηση τους.
Γραφή και γραπτή έκφραση
- Να καταγράψουν, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τα ομαδικά παιχνίδια με τους κανόνες τους, που βρήκαν κατά την έρευνα τους και να δημιουργήσουν το «βιβλίο των ομαδικών παιχνιδιών».
- Να καταγράψουν τους κανόνες ενός παιχνιδιού.
Ανάγνωση
- Να απομνημονεύσουν λαχνίσματα.
- Να διαβάσουν τους κανόνες ενός παιδαγωγικού παιχνιδιού.
Παιδική λογοτεχνία
- Να απολαύσουν την αφήγηση ιστοριών που αναφέρονται σε παιχνίδια.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γεωγραφία
- Να εντοπίσουν στο χάρτη τον τόπο προέλευσης παραδοσιακών παιχνιδιών.
Ιστορία
- Να αναπαραστήσουν γεγονότα σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία παίζοντας «Το παιχνίδι των εξελίξεων».
- Να γνωρίσουν μέσα από κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό παιδικά παιχνίδια άλλων εποχών.
- Να γνωρίσουν τις κωδωνόσχημες κούκλες από πηλό της αρχαιότητας και να τις συγκρίνουν με τις μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας , Φοίβο και Αθηνά.
Βιολογία
- Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό και να αντιληφθούν ότι οι αισθήσεις μας βοηθούν να αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον.
Φυσικές επιστήμες
- Να αντιληφθούν την κίνηση του αέρα και τις βασικές αρχές που τη διέπουν φυσώντας ελαφρά αντικείμενα.
- Να ανακαλύψουν ότι τα πράγματα μπορούν να κινηθούν, να επιταχυνθούν ή να παρεκκλίνουν παίζοντας μπόουλιγκ.
- Να ηχογραφήσουν στο κασετόφωνο μια γιαγιά που περιγράφει ένα παραδοσιακό παιχνίδι.
- Να πειραματιστούν και να κάνουν υποθέσεις για τους ήχους που παράγονται με την κρούση διαφορετικών υλικών και να επιλέξουν υλικά για να κατασκευάσουν μαράκες.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Εικαστικά
- Να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά και να κατασκευάσουν γαντόκουκλες.
- Να πλάσουν με ζυμάρι, να μορφοποιήσουν και να βάψουν το πρόσωπο μιας κούκλας.
- Να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν ένα ντόμινο.
- Να κατασκευάσουν μαράκες χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά στο εσωτερικό τους, ώστε να παράγουν διαφορετικό ήχο.
Δραματική τέχνη
- Να ψυχαγωγηθούν αναπαριστώντας μια ταυρομαχία.
Μουσική
- Να ανταποκριθούν με την κίνηση τους σε διαφορετικά συνθήματα και οδηγίες.
- Να μάθουν τραγουδάκια που συνοδεύουν παραδοσιακά παιχνίδια.
- Να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες και να ανταποκριθούν στη μουσική και στη σιωπή με κινήσεις του σώματος τους.
Φυσική αγωγή
- Να βιώσουν θετικά τη συμμετοχή τους σε ένα παραδοσιακό παιχνίδι και να ικανοποιήσουν τις οδηγίες που τους δίνονται.
- Να αναπτύξουν το συντονισμό των κινήσεων και τη ταχύτητα τους συμμετέχοντας σε ένα παιχνίδι σκυταλοδρομίας.
- Να παίξουν παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια.
- Να αναγνωρίσουν και να περιγράψουν πως οι σωματικές δραστηριότητες επιδρούν στο σώμα και να κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους το σώμα μπορεί να επανέλθει στους φυσιολογικούς του ρυθμούς.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Να ταξινομήσουν τα παιχνίδια της τάξης με βάση το υλικό κατασκευής.
- Να αντιληφθούν τον κανόνα διάταξης των καρτών ενός ντόμινου.
- Να αντιληφθούν τη συμμετρία ως προς τον άξονα παίζοντας με τα χρώματα.
- Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τους αριθμούς και να παίξουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με ζάρι.
- Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τα σχήματα.
- Να κατανοήσουν σταδιακά την έννοια της μέτρησης του χρόνου παίζοντας ένα ομαδικό παιχνίδι ερωτήσεων με κλεψύδρα.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
- Να παίξουν παιχνίδια γνώσεων και δεξιοτήτων στον υπολογιστή.