ΓΛΩΣΣΑ Προφορική επικοινωνία
- Να διηγηθούν ένα παραμύθι που τους άρεσε και να δώσουν ένα δικό τους τέλος.
- Να αιτιολογήσουν τις επιλογές και τις προτιμήσεις τους για τα παραμύθια.
- Να περιγράψουν την ενδυμασία των ηρώων ενός λαϊκού παραμυθιού.
- Να μάθουν να ακούνε τους συνομιλητές τους, χωρίς να τους διακόπτουν.
- Να δημιουργήσουν ένα δικό τους παραμύθι.
- Να χρησιμοποιήσουν εύστοχα τα λεκτικά σχήματα που συναντάμε στα παραμύθια, όπως «Μια φορά κι έναν καιρό», «Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα» κ.τ.λ.
- Να πάρουν συνέντευξη από ένα συγγραφέα που θα καλέσουνε στην τάξη.
- Να συζητήσουν για τις ερωτήσεις που θα κάνουν στον συγγραφέα.
Γραφή και γραπτή έκφραση
- Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό μια λίστα με τα μαγικά αντικείμενα που έχουν συναντήσει στα παραμύθια και να προσπαθήσουν να τα γράψουν.
- Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό μια λίστα με τους «κακούς» του παραμυθιού (δράκοι, μάγισσες, μάγοι, ξωτικά του δάσους, γίγαντες, κακά αδέρφια κ.τ.λ).
- Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό τους τίτλους των παραμυθιών που τους άρεσαν.
- Να δανειστούν βιβλία από τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου.
- Να γράψουν μια πρόσκληση και να φτιάξουν μια αφίσα για την έκθεση βιβλίου που θα διοργανώσουν στην τάξη.
- Να γράψουν μια επιστολή προς κάποιο συγγραφέα, με την οποία θα τον προσκαλούν στην τάξη τους.
- Να γράψουν μια λίστα με τα βιβλία που θέλουν να αγοράσουν για τη βιβλιοθήκη της τάξης.
Ανάγνωση
- Να εντοπίσουν τον τίτλο, το συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο και άλλα στοιχεία στο εξώφυλλο ενός βιβλίου.
- Να αντιληφθούν τη λειτουργία της σελιδαρίθμησης και του πίνακα περιεχομένων σε έναν τόμο με παραμύθια.
- Να οργανώσουν ένα τμήμα της βιβλιοθήκης της τάξης με θεματική «παραμύθια» και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων.
- Να ακούσουν από τη νηπιαγωγό να τους διαβάζει τη βιογραφία ενός συγγραφέα παραμυθιών
- Να απομνημονεύσουν αρχές και κατακλείδες των λαϊκών παραμυθιών.
Παιδική λογοτεχνία
- Να απολαύσουν την αφήγηση λαϊκών παραμυθιών.
- Να ψυχαγωγηθούν με τα παραμύθια του Άντερσεν.
- Να απολαύσουν τους μύθους του Αισώπου.
- Να απολαύσουν τα παραμύθια σύγχρονων δημιουργών.
- Να απολαύσουν ένα παραμύθι με σύγχρονους ήρωες.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γεωγραφία
- Να μιλήσουν για τα μέσα μεταφοράς των ηρώων των παραμυθιών (μαγικό άλογο με φτερά, πτήση στα φτερά ενός πουλιού, μαγικό χαλί, καράβια, άμαξες, κ.τ.λ) και να τα συγκρίνουν με τα σημερινά.
- Να αναζητήσουν στο χάρτη τη χώρα του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
- Να διαβάσουμε παραμύθια από άλλες χώρες και να εντοπίσουμε στο χάρτη τις χώρες αυτές.
- Να διαβάσουμε λαϊκά παραμύθια από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας και να τις εντοπίσουμε στο χάρτη.
Ιστορία
- Να γνωρίσουν τον τρόπο μετάδοσης της λαϊκής λογοτεχνίας στα παλιά χρόνια.
- Να ασκηθούν στο να κατανοούν τα γεγονότα, να αναγνωρίζουν τους ήρωες της πλοκής και τα επακόλουθα των πράξεων τους.
- Να κάνουν υποθέσεις για το τι θα γινόταν στη συνέχεια του παραμυθιού εάν ο ήρωας έπραττε διαφορετικά.
- Να ζητήσουμε από τη γιαγιά ή έναν παππού να μας πει ένα παραμύθι που τους έλεγαν όταν ήταν μικροί.
- Να μιλήσουμε για την εξέλιξη της γραφής και της τυπογραφίας.
- Να γνωρίσουν ιστορίες από τη μυθολογία.
Φυσικές επιστήμες
- Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τις φυσικές επιστήμες αλλά και για άλλες έννοιες της φυσικής, με αφορμή σχετικές αναφορές στα παραμύθια.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Εικαστικά
- Να ζωγραφίσουν σκηνές από ένα παραμύθι που άκουσαν.
- Να πλάσουν με πηλό τα «μαγικά αντικείμενα» (μαγεμένο μήλο, μαγικός καθρέπτης, μαγικό ραβδί, μπουκαλάκι με αθάνατο νερό κ.α.) των παραμυθιών και να τα διακοσμήσουν.
- Να ζωγραφίσουν τους ήρωες ενός παραμυθιού με ιδιαίτερη έμφαση στα ρούχα τους.
- Να γνωρίσουν γνωστούς έλληνες και ξένους εικονογράφους.
- Να οργανώσουν μια έκθεση με τις αγαπημένες τους εικόνες από διαφορετικά παραμύθια και εικονογράφους.
Δραματική τέχνη
- Να δραματοποιήσουν ένα παραμύθι.
- Να συμμετάσχουν σε συναφείς με το θέατρο καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να επιλέξουν και να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά και αντικείμενα και να κατασκευάσουν κουστούμια για τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού.
Μουσική
- Να ακούσουν διαφορετικά μουσικά κομμάτια, παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής, ελληνικής και άλλων χωρών, και να επιλέξουν εκείνα που αποδίδουν τις σκηνές ενός παραμυθιού.
- Να τραγουδήσουν τραγούδια που σχετίζονται με γνωστά τους παραμύθια.
Φυσική αγωγή
- Να παίξουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μετά από την ανάγνωση του αντίστοιχου παραμυθιού, όπου οι ήρωες έψαχναν το χαμένο θησαυρό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Να απεικονίσουν σε πίνακα διπλής εισόδου την προτίμηση τους στους ήρωες των παραμυθιών.
- Να αντιστοιχίσουν τους ήρωες με τους τίτλους των παραμυθιών.
- Να ομαδοποιήσουν τα παραμύθια σύμφωνα με τον αριθμό των σελίδων τους.
- Να αντιληφθούν τη σημασία της ταξινόμησης στοιχείων και να δημιουργήσουν έναν απλό πίνακα καταγραφής στοιχείων των παραμυθιών που αγαπούν ή που άκουσαν στην τάξη.
- Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τους αριθμούς αλλά και για άλλες μαθηματικές έννοιες, με αφορμή σχετικές αναφορές στα παραμύθια.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
- Να ακούσουν ένα παραμύθι στον υπολογιστή.
- Να γράψουν στον υπολογιστή, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, μια πρόσκληση για την παράσταση που θα ανεβάσουν και να την εκτυπώσουν.
- Να αναζητήσουν, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τίτλους βιβλίων στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία και τους εκδοτικούς οίκους.
- Να αναζητήσουν πληροφορίες για τις χώρες από τις οποίες προέρχονται τα παραμύθια που διαβάσανε.
- Να αναζητήσουν ιστοσελίδες συγγραφέων.