ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

3_book-club-book-worm1.jpg

ΓΛΩΣΣΑ Προφορική επικοινωνία

  • Να διηγηθούν ένα παραμύθι που τους άρεσε και να δώσουν ένα δικό τους τέλος.
  • Να αιτιολογήσουν τις επιλογές και τις προτιμήσεις τους για τα παραμύθια.
  • Να περιγράψουν την ενδυμασία των ηρώων ενός λαϊκού παραμυθιού.
  • Να μάθουν να ακούνε τους συνομιλητές τους, χωρίς να τους διακόπτουν. 
  • Να δημιουργήσουν ένα δικό τους παραμύθι.
  • Να χρησιμοποιήσουν εύστοχα τα λεκτικά σχήματα που συναντάμε στα παραμύθια, όπως «Μια φορά κι έναν καιρό», «Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα» κ.τ.λ.
  • Να πάρουν συνέντευξη από ένα συγγραφέα που θα καλέσουνε στην τάξη.
  • Να συζητήσουν για τις ερωτήσεις που θα κάνουν στον συγγραφέα.

 Γραφή και γραπτή έκφραση

  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό μια λίστα με τα μαγικά αντικείμενα που έχουν συναντήσει στα παραμύθια και να προσπαθήσουν να τα γράψουν.
  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό μια λίστα με τους «κακούς» του παραμυθιού (δράκοι, μάγισσες, μάγοι, ξωτικά του δάσους, γίγαντες, κακά αδέρφια κ.τ.λ).
  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό τους τίτλους των παραμυθιών που τους άρεσαν.
  • Να δανειστούν βιβλία από τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου.
  • Να  γράψουν μια πρόσκληση και να φτιάξουν μια αφίσα για την έκθεση βιβλίου που θα διοργανώσουν στην τάξη.
  • Να γράψουν μια επιστολή προς κάποιο συγγραφέα, με την οποία θα τον προσκαλούν στην τάξη τους.
  • Να γράψουν μια λίστα με τα βιβλία που θέλουν να αγοράσουν για τη βιβλιοθήκη της τάξης.

 Ανάγνωση

  • Να εντοπίσουν τον τίτλο, το συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο και άλλα στοιχεία στο εξώφυλλο ενός βιβλίου.
  • Να αντιληφθούν τη λειτουργία της σελιδαρίθμησης και του πίνακα περιεχομένων σε έναν τόμο με παραμύθια.
  • Να οργανώσουν ένα τμήμα της βιβλιοθήκης της τάξης με θεματική «παραμύθια» και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων.
  • Να ακούσουν από τη νηπιαγωγό να τους διαβάζει τη βιογραφία ενός  συγγραφέα παραμυθιών
  • Να απομνημονεύσουν αρχές και κατακλείδες των λαϊκών παραμυθιών.

 Παιδική λογοτεχνία

  • Να απολαύσουν την αφήγηση λαϊκών παραμυθιών.
  • Να ψυχαγωγηθούν με τα παραμύθια του Άντερσεν.
  • Να απολαύσουν τους μύθους του Αισώπου.
  • Να απολαύσουν τα παραμύθια σύγχρονων δημιουργών.
  • Να απολαύσουν ένα παραμύθι με σύγχρονους ήρωες.

  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γεωγραφία

  • Να μιλήσουν για τα μέσα μεταφοράς των ηρώων των παραμυθιών (μαγικό άλογο με φτερά, πτήση στα φτερά ενός πουλιού, μαγικό χαλί, καράβια, άμαξες, κ.τ.λ) και να τα συγκρίνουν με τα σημερινά.
  • Να αναζητήσουν στο χάρτη τη χώρα του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
  • Να διαβάσουμε παραμύθια από άλλες χώρες και να εντοπίσουμε στο χάρτη τις χώρες αυτές.
  • Να διαβάσουμε λαϊκά παραμύθια από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας και να τις εντοπίσουμε στο χάρτη.

 Ιστορία

  • Να γνωρίσουν τον τρόπο μετάδοσης της λαϊκής λογοτεχνίας στα παλιά χρόνια.
  • Να ασκηθούν στο να κατανοούν τα γεγονότα, να αναγνωρίζουν τους ήρωες της πλοκής και τα επακόλουθα των πράξεων τους.
  • Να κάνουν υποθέσεις για το τι θα γινόταν στη συνέχεια του παραμυθιού εάν ο ήρωας έπραττε διαφορετικά.
  • Να ζητήσουμε από τη γιαγιά ή έναν παππού να μας πει ένα παραμύθι που τους έλεγαν όταν ήταν μικροί.
  • Να μιλήσουμε για την εξέλιξη της γραφής και της τυπογραφίας.
  • Να γνωρίσουν ιστορίες από τη μυθολογία.

 Φυσικές επιστήμες

  • Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τις φυσικές επιστήμες αλλά και για άλλες έννοιες της φυσικής, με αφορμή σχετικές αναφορές στα παραμύθια.

   ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Εικαστικά

  • Να ζωγραφίσουν σκηνές από ένα παραμύθι που άκουσαν.
  • Να πλάσουν με πηλό τα «μαγικά αντικείμενα» (μαγεμένο μήλο, μαγικός καθρέπτης, μαγικό ραβδί, μπουκαλάκι με αθάνατο νερό κ.α.) των παραμυθιών και να τα διακοσμήσουν.
  • Να ζωγραφίσουν τους ήρωες ενός παραμυθιού με ιδιαίτερη έμφαση στα ρούχα τους.
  • Να γνωρίσουν γνωστούς έλληνες και ξένους εικονογράφους.
  • Να οργανώσουν μια έκθεση με τις αγαπημένες τους εικόνες από διαφορετικά παραμύθια και εικονογράφους.

 Δραματική τέχνη

  • Να δραματοποιήσουν ένα παραμύθι.
  • Να συμμετάσχουν σε συναφείς με το θέατρο καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να επιλέξουν και να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά και αντικείμενα και να κατασκευάσουν κουστούμια για τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού.

 Μουσική

  • Να ακούσουν διαφορετικά  μουσικά κομμάτια, παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής, ελληνικής και άλλων χωρών, και να επιλέξουν εκείνα που αποδίδουν τις σκηνές ενός παραμυθιού.
  • Να τραγουδήσουν τραγούδια που σχετίζονται με γνωστά τους παραμύθια.

 Φυσική αγωγή

  • Να παίξουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μετά από την ανάγνωση του αντίστοιχου παραμυθιού, όπου οι ήρωες έψαχναν το χαμένο θησαυρό.

  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 

  • Να απεικονίσουν σε πίνακα διπλής εισόδου την προτίμηση τους στους ήρωες των παραμυθιών.
  • Να αντιστοιχίσουν τους ήρωες με τους τίτλους των παραμυθιών.
  • Να ομαδοποιήσουν τα παραμύθια σύμφωνα με τον αριθμό των σελίδων τους.
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της ταξινόμησης στοιχείων και να δημιουργήσουν έναν απλό πίνακα καταγραφής στοιχείων των παραμυθιών που αγαπούν ή που άκουσαν στην τάξη.
  • Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τους αριθμούς αλλά και για άλλες μαθηματικές έννοιες, με αφορμή σχετικές αναφορές στα παραμύθια.

  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 

  • Να ακούσουν ένα παραμύθι στον υπολογιστή.
  • Να γράψουν στον υπολογιστή, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, μια πρόσκληση για την παράσταση που θα ανεβάσουν και να την εκτυπώσουν.
  • Να αναζητήσουν, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τίτλους βιβλίων στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία και τους εκδοτικούς οίκους.
  • Να αναζητήσουν πληροφορίες για τις χώρες από τις οποίες προέρχονται τα παραμύθια που διαβάσανε.
  • Να αναζητήσουν ιστοσελίδες συγγραφέων.
Δημοσιεύτηκε στην κατηγορία ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, με ετικέτες , στις από την/τον .

Σχετικά με 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

ΓΕΡΟΝΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ: Στις 7 Αυγούστου του 1973 στο Αννόβερο Γερμανίας. ΖΩ: Στην Αρχάγγελο Ρόδου. ΣΠΟΥΔΑΣΑ: Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αιγαίου την περίοδο 1992 – 1996. Την περίοδο 2007 – 2009 έκανα μετεκπαίδευση στο Διδασκαλείο «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ: Εργάστηκα ως νηπιαγωγός από το 1997 έως το 2001 στο Δημοτικό Παιδικό Σταθμό Αρχαγγέλου. Το 2003 δούλεψα ως αναπληρώτρια νηπιαγωγός στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το Σεπτέμβριο του 2003 μέσα από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ διορίστηκα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου όπου έμεινα μέχρι το 2007. Από το 2007 και μετά είμαι  στο  3ο Νηπιαγωγείο Αρχάγγελου.


Περισσότερες πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση