Αρχείο μηνός Ιανουάριος 2023

3ο Βιβλίο Δανειστικής Βιβλιοθήκης: Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ  

56dedeb8 6a4d 4f74 9290 b8e39157f298

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

Συγγραφέας: VELTHUIJS MAX

Περίληψη

Ήρθε ο χειμώνας και ο Βάτραχος παγώνει. Αυτός, βλέπεις, δεν έχει πούπουλα ή γούνα να τον κρατούν ζεστό, όπως οι φίλοι του, η Πάπια και ο Λαγός. Αλλά ας είναι καλά αυτοί οι φίλοι! Όταν ο Βάτραχος γλιστρά στο χιόνι και αρρωσταίνει, όλοι αυτοί οι φίλοι του είναι που τον φροντίζουν τις μακριές χειμωνιάτικες νύχτες. Να λοιπόν που ο χειμώνας έχει τις χαρές του και μπορείς να τον περάσεις με όμορφο τρόπο. Άλλωστε, κάποτε ο χειμώνας τελειώνει – η άνοιξη, όσο κι αν αργεί, πάντοτε φτάνει.

2ο Βιβλίο Δανειστικής Βιβλιοθήκης: Το αστέρι της φιλίας

f58e64a6 1f86 49bb a6d6 6c6bdeffc1ae

ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: DANIEL HOWARTH

ΕΚΔΟΣΕΙΣ:  ΣΑΒΒΑΛΑΣ

ΣΕΙΡΑ: ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Διαβάστε το εδώ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Το αρκουδάκι περιμένει να πέσει το τελευταίο φύλλο του φθινοπώρου για να κάνει μια ευχή. Θα μπορέσει άραγε να το πιάσει, ώστε να πραγματοποιηθεί η ευχή του;

Τα βιβλία της σειράς ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, γραμμένα με συναίσθημα, όνειρο και φαντασία, στόχο έχουν να διασκεδάσουν το μικρό αναγνώστη και να τον προκαλέσουν να ανακαλύψει στις πολύχρωμες σελίδες τους, ένα κομμάτι του εαυτού του. Κάθε ιστορία γίνεται αφορμή για δράση και κουβεντούλα, γι’ αυτό στο τέλος κάθε βιβλίου παρατίθενται προτάσεις, οι οποίες βοηθούν γονείς και εκπαιδευτικούς να απογειώσουν τη φαντασία των παιδιών και να καλλιεργήσουν ποικίλες δεξιότητές τους.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ

Μια τρυφερή ιστορία για μικρά παιδιά, που αφορά τη φιλία. Περνά το μήνυμα πως η αληθινή φιλία δεν χρειάζεται μαγικά… είναι η ίδια κάτι μαγικό! Δε χρειάζεται να ευχόμαστε να βρούμε την αληθινή φιλία, γιατί τις περισσότερες φορές είναι δίπλα μας, αρκεί να ανοίξουμε την καρδιά και την αγκαλιά μας! Ένα βιβλίο γεμάτο γλύκα και συναίσθημα με πρωταγωνιστές τα ζωάκια του δάσους που τα μικρά παιδιά τόσο αγαπάνε! Η πλούσια εικονογράφηση ντύνει εξαιρετικά το κείμενο.

1ο Βιβλίο Δανειστικής Βιβλιοθήκης: Οι συμβουλές του Μικρού Λύκου – Καλοί Τρόποι

W0UcoJ0MeU0keSdoAgR0NrsFixxp2u1g

ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΛΥΚΟΥ – ΚΑΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ

Συγγραφέας: GOMBOLI MARIO

Εκδότης: ΦΛΟΥΔΑΣ

Να υπολογίζεις και να σέβεσαι τους άλλους. Να έχεις καλή και σωστή συμπεριφορά. Με μια λέξη, να είσαι ευγενικός. Πως θα γίνει να το μάθεις. Ακολούθησε πιστά τις συμβουλές του μικρού Λύκου.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

fondo de ninos con libros 1263 84

Αγαπητοί γονείς,

για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.

Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

  • Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές
  • Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών
  • Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν
  • Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό
  • Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν
  • Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου
  • Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

  • Το ανέβασμα του βιβλίου στη σελίδα: https://blogs.sch.gr/3niparcha/ θα γίνεται κάθε Παρασκευή.
  • Σήμερα σας δίνουμε κι ένα φάκελο ο οποίος περιέχει έντυπα τα οποία πρέπει να συμπληρώνει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση κάθε εβδομάδα. Όμως εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι δεν έχει νόημα να συμπληρώνετε εσείς αντί για τα παιδιά το φύλλο εργασίας, γιατί τότε δε θα έχει κανένα νόημα η διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν σας το ζητήσουμε, θα μας φέρετε πίσω το φάκελο με τα φύλλα εργασίας. Μέχρι τότε ο φάκελος θα μένει σπίτι σας.

Στο έντυπο τα παιδιά καλούνται να γράψουν μέσω αντιγραφής όλα όσα εμείς του επισημάναμε κατά την πρώτη ανάγνωση:

  • Α/Α (Αύξοντα αριθμό): γράφουμε ποιος αριθμός βιβλίου στη σειρά είναι αυτός που έχει δανειστεί το παιδί (1 – πρώτη εβδομάδα δανεισμού, 2 – δεύτερη εβδομάδα δανεισμού κτλ.)
  • Όνομα: γράφουμε το όνομα (προαιρετικά το επίθετο) με κεφαλαία και εάν τα καταφέρνει με τα πεζά
  • Ημερομηνία: γράφουμε π.χ. ως ημερομηνία για την 13η Ιανουαρίου 2023 τα παρακάτω: 13-1-2023
  • Τίτλος: Γράφουμε τον τίτλο του βιβλίου με αντιγραφή (είτε με κεφαλαία, είτε με πεζά)

Επίσης, ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί. Αυτό μπορεί να γίνει με ποικίλες τεχνικές. Γράμματα από εφημερίδες, ζωγραφική με μαρκαδόρο, κιμωλία, νερομπογιά, κόλλημα χρωματιστών χαρτιών, ακόμα και εφημερίδων μπορούν να εμπλουτίσουν την εικόνα. Έτσι μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί ασχολήθηκε και κατά πόσο κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.

Ελπίζουμε ότι σ’ αυτή μας την προσπάθεια θα σας έχουμε βοηθούς.

  • Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο
  • Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
  • Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό
  • Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού
  • Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία
  • Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας
  • Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε
  • Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Πριν την ανάγνωση

  • Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο (για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης

  • Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)

Μετά την ανάγνωση

  • Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό: που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο: τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής
  • Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο, να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές
  • Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία

Καλό διάβασμα!!!