Αρχείο μηνός Σεπτέμβριος 2009

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ

34_sugarcane.jpg

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη διατροφή του ανθρώπου επικεντρώνεται στην παιδική ηλικία γιατί είναι η περίοδος κατά την οποία αυξάνεται και διαπλάθεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Πρόσθετα, στην περίοδο αυτή εγκαθίστανται και διαμορφώνονται οι διαιτητικές συνήθειες που θα συνεχισθούν και θα ακολουθούν τον άνθρωπο σε όλη του τη ζωή. Νοσήματα φθοράς που συνήθως εκδηλώνονται στην ενήλικο ζωή, όπως είναι η παχυσαρκία, η στηθάγχη, η αρτηριακή υπέρταση και ο σακχαρώδης διαβήτης αρχίζουν από την παιδική ηλικία και συχνά θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί αν από πολύ νωρίς είχε εφαρμοσθεί ένα σωστό, υγιεινό διαιτολόγιο. Η διατροφή του παιδιού στους πρώτους 6 μήνες της ζωής του πρέπει να περιλαμβάνει αποκλειστικά γάλα, κατά προτίμηση μητρικό. Τα τελευταία χρόνια έχει πλέον συνειδητοποιηθεί ότι το μητρικό γάλα αποτελεί την ιδανική τροφή για κάθε φυσιολογικό βρέφος. Η σύστασή του, δηλαδή η περιεκτικότητά του σε λεύκωμα, υδατάνθρακες, λίπος, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία διαφέρει από μητέρα σε μητέρα, από μέρα σε μέρα, από θηλασμό σε θηλασμό όπως και στη διάρκεια του ίδιου θηλασμού έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός συγκεκριμένου βρέφους την κάθε δεδομένη στιγμή. Εξάλλου το μητρικό γάλα περιέχει αμυντικούς παράγοντες που σε ένα βαθμό προστατεύουν το παιδί από νοσήματα που προκαλούν μικρόβια και ιοί. Σε περίπτωση που ο μητρικός θηλασμός είναι ανέφικτος (π.χ. χρόνια ασθένεια της μητέρας) ή ανεπιθύμητος, το βρέφος στους 6 πρώτους μήνες πρέπει να τρέφεται με γάλα αγελαδινό, ειδικά τροποποιημένο για τις ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας (τροποποιημένο αγελαδινό γάλα πρώτης βρεφικής ηλικίας). Πρέπει όμως να τονισθεί ότι η επαφή του οργανισμού του βρέφους στους πρώτους μήνες της ζωής με τις πρωτεΐνες του αγελαδινού γάλακτος μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την εκδήλωση αλλεργικών νοσημάτων, όπως άσθματος και εκζέματος. Στη διάρκεια του 2ου εξαμήνου της ζωής το γάλα παύει να είναι η αποκλειστική τροφή, εξακολουθεί όμως να είναι η κύρια τροφή του βρέφους. Το καλύτερο γάλα εξακολουθεί να είναι το μητρικό, αν όμως το παιδί δεν θηλάζει τότε προτιμάται το αγελαδινό γάλα που είναι ειδικά τροποποιημένο για την κάλυψη των αναγκών παιδιών αυτής της ηλικίας (τροποποιημένο αγελαδινό γάλα της δεύτερης βρεφικής ηλικίας). Στη διάρκεια του 2ου εξαμήνου της ζωής προστίθενται στο διαιτολόγιο στερεές τροφές (φρούτα, δημητριακά, λαχανικά, κρέας κοτόπουλο, ψάρι, αυγό). Η προσθήκη στερεών τροφών στην ηλικία αυτή είναι δυνατή γιατί έχει ωριμάσει το πεπτικό σύστημα του ώστε το βρέφος να μπορεί να πέψει και να απορροφήσει τις τροφές αυτές, όπως επίσης έχει ωριμάσει το νευρικό σύστημα ώστε να μπορεί να μασάει και να καταπίνει τροφές που δεν είναι υγρές. Η προσθήκη στερεών τροφών πρέπει να γίνεται σταδιακά, δηλαδή η κάθε μια απ’ αυτές να χορηγείται ξεχωριστά αρχίζοντας από μικρές ποσότητες. Συνήθως δίνεται πρώτα το ρύζι (κρέμα ρυζαλεύρου) και ακολουθούν τα φρούτα, τα λαχανικά και το κρέας. Ο κρόκος του αυγού, το σιτάλευρο (κρέμα σιταλεύρου) και το ψάρι πρέπει να δίνονται μετά τους 8 μήνες. Το ασπράδι του αυγού, πρέπει να δίνεται μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής. Βασικό διαιτητικό κανόνα στη διατροφή του νηπίου και του μεγαλύτερου παιδιού αποτελεί η ποικιλία του διαιτολογίου του που σε καθημερινή βάση πρέπει να περιλαμβάνει τροφές που ανήκουν και στις ακόλουθες 4 κύριες ομάδες. ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 1η ομάδα: κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αυγό 2η ομάδα: γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί, γιαούρτι, παγωτό)  3η ομάδα: ψωμί, μακαρόνια, ρύζι 4η ομάδα: φρούτα και λαχανικά.Οι τροφές της 1ης ομάδας αποτελούν την κύρια πηγή πρωτεϊνών που είναι απαραίτητες για τη δομή νέων ιστών και την παραγωγή πολυτίμων ουσιών για τον ανθρώπινο οργανισμό όπως είναι τα ένζυμα, οι ορμόνες και τα αντισώματα. Οι τροφές της 1ης ομάδας επίσης αποτελούν την κύρια πηγή προμήθειας στο παιδί σιδήρου και βιταμινών. Οι τροφές της 2ης ομάδας είναι απαραίτητες γιατί πρακτικά είναι οι μόνες που προμηθεύουν ασβέστιο στο παιδί. Για να καλύψει ένα παιδί τις ημερήσιες ανάγκες του σε ασβέστιο πρέπει να πιει 3 ποτήρια γάλα ή να φάει ισοδύναμη ποσότητα γαλακτοκομικού προϊόντος π.χ. 100 γραμμάρια σκληρού τυριού (κασέρι, γραβιέρα, κεφαλοτύρι). Οι τροφές της 3ης ομάδας περιέχουν κυρίως πολυσακχαρίτες που προσφέρουν στο παιδί την κύρια πηγή θερμίδων που χρειάζεται για τις διάφορες δραστηριότητές του. Έχει βρεθεί ότι οι πολυσακχαρίτες που περιέχονται στο ψωμί, το ρύζι, τα μακαρόνια είναι σάκχαρα πολύ καλύτερης ποιότητας από την κοινή ζάχαρη. Οι τροφές της 4ης ομάδας όπως και πολλές από τις τροφές της 3ης ομάδας είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες. Οι ίνες αυτές αυξάνουν τον όγκο και τον αριθμό των κενώσεων και επομένως προφυλάσσουν από δυσκοιλιότητα όπως επίσης από καρκίνο του εντέρου. Ακόμη τα φρούτα και λαχανικά αποτελούν την κύρια πηγή βιταμινών και κυρίως της C, της Α και του φυλλικού οξέος. Αρκετές από τις ζωικές και φυτικές τροφές είναι πλούσιες σε λίπος που αποτελεί συμπυκνωμένη μορφή ενέργειας και καλύπτει 35-45% των θερμιδικών αναγκών του παιδιού. Το ελαιόλαδο που κυρίως χρησιμοποιείται από τους Μεσογειακούς λαούς είναι ποιοτικά το καλύτερο λίπος και φαίνεται ότι προφυλάσσει σημαντικά από τη στεφανιαία νόσο. Η προσθήκη αλατιού στις τροφές πρέπει να περιορίζεται ήδη από την παιδική ηλικία για να μειώνεται η πιθανότητα ανάπτυξης αρτηριακής υπέρτασης στην ενήλικο ζωή. Η εφηβεία διακρίνεται για τον εκρηκτικό ρυθμό αύξησης και την έντονη σωματική δραστηριότητα. Είναι λοιπόν αυξημένες οι θερμιδικές ανάγκες όπως επίσης και οι ανάγκες σε σίδηρο, ασβέστιο και βιταμίνες. Οι ανάγκες αυτές πρέπει να καλύπτονται με ένα επαρκές και ποικίλο.

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

iphone-internet-tethered.jpg

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

www.ypepth.gr – το υπουργείο παιδείας και θρησκευμάτων

www.sch.gr  –  το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο

http://nip-oloimero.sch.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1 το ολοήμερο νηπιαγωγείο

http://www.pekp.gr/ – η δικτυακή πύλη των μαχόμενων δασκάλων και νηπιαγωγών

www.pi-schools.gr – το Ελληνικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας

www.doe.gr – η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος

www.nipiagogoi.gr – η σελίδα των αναπληρωτών νηπιαγωγών

www.alfavita.gr –  ένας από τους καλύτερους εκπαιδευτικούς ιστότοπους με άμεση ενημέρωση

www.xkatsikas.gr – η ιστοσελίδα του Χ. Κάτσικα για την παιδεία

 

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

www.unicef.gr – η ελληνική σελίδα της γνωστής παγκόσμιας οργάνωσης

www.ein.gr – το Εθνικό ίδρυμα Νεότητας

http://somatikitimoria.gr/apostoli.htm  – δίκτυο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σωματικής τιμωρίας στα παιδιά

http://www.paidiatros.gr/index.php?cid=3&id=0&y=2007&st=5 παιδιατρικά θέματα

www.e-sxoleio.gr – ηλεκτρονικό σχολείο. Ό,τι χρειάζονται οι μαθητές

www.dyslexia.gr – η ελληνική εταιρία δυσλεξίας

www.ppu.gr – πανελλήνια ένωση γονέων για την προστασία της οικογένειας και του ατόμου

www.netkids.gr – συμβουλές για τον ελεύθερο χρόνο μικρών και μεγάλων

www.hcm.gr – το ελληνικό παιδικό μουσείο

www.games.gr – ιστοσελίδα με χιλιάδες παιχνίδια

http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1 ψηφιακό πλανητάριο

 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ

www.dpa.gr/– η αρχη προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

www.synigoros.gr – ο συνήγορος του πολίτη

www.parliament.gr – το ελληνικό κοινοβούλιο

http://www.kepka.gr/ – το κέντρο προστασίας καταναλωτή

http://www.saferinternet.gr/Default.aspx?tabid=223 καταγγείλτε ύποπτες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο

www.wwf.gr – η γνωστή οικολογική οργάνωση για ένα ζωντανό πλανήτη

www.arcturos.gr/gr – οικολογική οργάνωση για την προστασία της αρκούδας και Ελλάδα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα

www.ornithologiki.gr – η ελληνικη ορνιθολογική εταιρία, τα πάντα για τα πουλιά

 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

www.whitepages.gr – βρείτε το τηλέφωνο που ψάχνετε δωρεάν

www.oasp.gr – ο οργανισμός αντισεισμικής προστασίας

www.forecasts.gr – πρόγνωση του καιρού από το Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος

www.meteo.gr – ο καιρός της Ελλάδας και των χιονοδρομικών κέντρων

www.et.gr – το εθνικό τυπογραφείο

www.eortologio.gr – ποιος γιορτάζει σήμερα

www.postal.gr – βρείτε τον ταχυδρομικό κώδικα που σας ενδιαφέρει

www.eie.gr – το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών

www.ime.gr – το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/ 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

xeria.jpg

Α)  Ημέρα πρώτης γνωριμίας (μετά τον αγιασμό)

 

Κάθε χρόνο η πρώτη επίσημη συνάντηση με τους γονείς είναι η ημέρα του αγιασμού. Η ενημέρωση διαρκεί περίπου 30 λεπτά και σε αυτή οι γονείς πληροφορούνται όλα όσα αφορούν στην ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου, τη ζωή και τη μάθηση των παιδιών τους, το πρόγραμμα, τις δραστηριότητες, τις υποχρεώσεις, τα δικαιώματα τους. 

 

Β) Τακτικές συναντήσεις

 

Το σχολείο ορίζει  ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς των παιδιών. Οι συναντήσεις είναι ιδιωτικές, εκτός ωραρίου και έχουν σκοπό να ενημερώσουν τους γονείς για την εξέλιξη των νηπίων, τα σημεία που πρέπει να προσέξουν και τα σημεία όπου σημειώθηκε βελτίωση. Προηγείται σχετική ανακοίνωση με τις ώρες συνάντησης του κάθε γονέα.

 

Γ) Μη τακτικές συναντήσεις

 

Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε εβδομαδιαία σχεδόν βάση σε ανεπίσημες συναντήσεις με τους νηπιαγωγούς όπου μπορούν να συζητούν ζητήματα που τους απασχολούν σχετικά με την πρόοδο του παιδιού τους. Οι συναντήσεις αυτές μπορούν να γίνονται μόνο όταν ο/η νηπιαγωγός δεν απασχολείται από τα νήπια, συνήθως δηλαδή εκτός ωραρίου.

 

Δ) Διαδικτυακή ενημέρωση

 

Οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται για όλα όσα αφορούν στη λειτουργία του σχολείου, την πρόοδο της ύλης, τη συνολική εικόνα του κάθε τμήματος και όλα όσα έχουν σχέση με το νηπιαγωγείο από την ιστοσελίδα μας.

Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/

ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ

39517.jpg

ΑΝΕΒΗΚΑ Σ’ ΕΝΑ ΒΟΥΝΟ

Ανέβηκα σε ένα βουνό
Και είδα ένα γουρούνι
το κοίταξα καλά-καλά
και σου ‘μοιαζε στη μούρη
γκο-γκο-γκο
σι-σι-σι
το γουρούνι είσαι ‘σύ.

 ΠΙΚΙ ΠΙΚΙ ΡΑΜ

‘Αστρα νταμ
πίκι πίκι ραμ
το ψωμί το λένε νταμ
και τη γάτα Καρολίνα
και τον ποντικό Σωλήνα
που πηγαίνει στη κουζίνα
και ψοφάει από την πείνα.

 

ΑΜΠΕΜΠΑΜΠΛΟΜ 

Α-μπε-μπα-μπλομ
του-κι-θε-μπλομ
α-μπε-μπα-μπλομ
του-κι-θε-μπλομ
μπλιμ-μπλομ.
Οτάν θα πας εκεί
στη Βόρεια Αμερική
θα δείς τον Ερμή
να παίζει μουσική
με το κόκκινο σκουφί
» Βγαίνεις» και τα
φυλάς εσύ!

 

ΑΚΑΤΑ ΜΑΚΑΤΑ

Α-κα-τα μα-κα-τα
σου-κου-του-μπε
α-μπε φα-μπε
ντο-μι-νε
α-κα-τα μα-κα-τα
σου-κου-του-μπε
α-μπε φα-μπε
βγες.

 

ΑΝΕΒΗΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΠΕΡΙΑ

Ανέβηκα στην πιπεριά να κόψω ένα πιπέρι
κι η λεμονιά τσακίστηκε και μου κοψε το χέρι.
Δώς μου το μαντιλάκι σου το χρυσοκεντημένο
να δέσω το χεράκι μου που το’ χω ματωμένο.

 

ΕΙΣΑΙ ΚΙΝΕΖΑΚΙ;

Είσαι Κινεζάκι;
Ναι.

Τρως πολύ ριζάκι;

Ναι.
Πόσες κουταλίτσες;
Έξι.
Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι
ΝΤΟΡΕΜΙ

Ντορεμι φασόλα
μου ‘φυγε η σόλα
πήγε στο Παρίσι
να παραθερίσει
κι όταν θα γυρίσει
πάλι θα κολλήσει
στο παλιό παπούτσι
που ‘χε ξεκολλήσει

Ντορεμί φασόλα σι.

 

Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

b84478.jpg

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

 

Τόσο βαρύ σα σίδερο, τόσο γλυκό σα μέλι, ούτε στο χέρι πιάνεται ούτε στην τσέπη μένει. (Ο ΥΠΝΟΣ)

 

Ουρά έχει, πουλί δεν είναι, μα στην ουρά δυο μάτια έχει. (ΤΟ ΨΑΛΙΔΙ)

 

Η πλάτη μου είναι ξύλινη και η κοιλιά μου τριχωτή. (ΒΟΥΡΤΣΑ)

 

Άψυχο ψυχή δεν έχει, και στον ουρανό πηγαίνει.  (ΚΑΠΝΟΣ)

 

Ίσιο είναι σαν κερί, κι η φωνή του βροντερή. (ΤΟΥΦΕΚΙ)

 

Χιλιοτρύπητο λαγήνι που σταλιά νερό δε χύνει. (ΣΦΟΥΓΓΑΡΙ)

 

Περνώ στεριές και θάλασσες, ρωτάω και απαντώ κι όμως καθόλου δε μιλώ. (ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ)

 

Μια μητέρα φτερωτή κάνει παιδί αφτέρωτο και το αφτέρωτο παιδί γεννά μητέρα φτερωτή. (Η ΚΟΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΓΟ)

 

Πίσω απ’ άσπρο φράχτη κόκκινο σκυλί γαβγίζει. (Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ)

 

Κολοκύθι επτάτρυπο, κάθε τρύπα κι όνομα. (ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ)

 

Την ημέρα στολισμένο και τη νύχτα φορτωμένο. (ΚΡΕΒΑΤΙ)

 

Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει, πόδια δεν έχει και όμως τρέχει. (Η ΡΟΔΑ)

 

Έχω τρία βόδια: το ένα τρώει και ποτέ δε χορταίνει. Το άλλο κοιμάται και ποτέ δεν ξυπνά. Το τρίτο φεύγει και ποτέ δε γυρνά. (Η ΦΩΤΙΑ, Η ΣΤΑΧΤΗ, Ο ΚΑΠΝΟΣ)

 

Χωρίς φωνή, χωρίς κορμί, χωρίς φτερά, αλλά ακούγεται καλά. (ΗΧΩ, ΑΝΤΙΛΑΛΟΣ)

 

Χωρίς πόδια, χωρίς χέρια ζωγραφίζει και αστέρια. (ΠΑΓΩΝΙΑ)

 

Όποιοι έρχονται και πάνε, απ’ το χέρι την κρατάνε. (ΠΟΡΤΑ)

 

ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΕΣ

 

Τί είναι σωστό να λέμε:

-«Ο κρόκος του αυγού είναι άσπρος» ή – «Ο κροκός του αυγού είναι άσπρος»;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Και τα δυο είναι λάθος ο κρόκος του αυγού είναι κίτρινος.

 

Ο διάσημος μάγος Στέφανος ανακοίνωσε πως θα κατάφερνε να περπατήσει πάνω σε μια λίμνη χωρίς να χρησιμοποιήσει κανένα απολύτως βοήθημα. Όντως τα κατάφερε. Μπορείτε να σκεφτείτε πως ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η λίμνη ήταν παγωμένη.

 

 Τρεις φίλοι ψαρεύουν σε μια βάρκα όταν ένα μεγάλο κύμα αναποδογυρίζει την βάρκα. Και οι τρεις φίλοι πέφτουν στο νερό. Οι δυο έβρεξαν και τα μαλλιά τους, όχι όμως και ο τρίτος… Πώς συνέβη αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο τρίτος ήταν καραφλός

 

Βρες μια λέξη που να ξεκινάει από Φ, να τελειώνει σε Σ και να αποτελείται από ένα γράμμα μόνο.

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο φάκελος !!

 

  

Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/

ΓΛΩΣΣΟΔΕΤΕΣ

127988.jpg

 

 

Το κρεμμύδι στην κοπριά πώς κρεμμυδοπρόκοψε!

 

Είχαμε μια συκιά ορτή,

και βερικοκυκλωτή,

κι έκανε σύκα ορτά,

και βερικοκυκλωτά,

και πάει ο σκύλο ο ορτός,

ο βερικοκυκλωτός,

να φάει τα σύκα τα ορτά,

τα βερικοκυκλωτά.

Πάω να βρω μια βέργα ορτή,

και βερικοκυκλωτή,

να δείρω το σκύλο τον ορτό,

το βερικοκυκλωτό,

μη φάει τα σύκα τα ορτά,

τα βερικοκυκλωτά.

 

Σκουληκομερμηγκότρυπα

με τα σκουληκομερμηγκόπουλά σου,

βάλε τις μπάρες, τις αμπάρες, τις κλειδαροαμπαραμπάρες,

γιατί έρχεται ο κότσυφας, ο μότσυφας,

με τα κοτσυφομοτσυφοπαιδόπουλά του

να σου φάει τα σκουλήκια, τα μερμήγκια,

τα σκουληκομερμηγκοπαιδόπουλά σου.

 

Κούπα καπακωτή,

κούπα καπακωμένη,

κούπα ξεκαπάκωτη,

κούπα ξεκαπακωμένη.

 

Πίτα σπανακόπιτα,

σπανακολαδοφραγκοσυκοπαντζαροκολοκυθόπιτα.

 

Οι σπανοί Ισπανοί, εις πανί ισπανικό, εις πανικό ισπανικό εζωγράφουν.

 

Εβγήκα στην πήλινη, τη δήλινη,

στην πιρνολινοκούκουδη,

να μαζέψω τα πήλινα, τα δήλινα,

τα πιρνολινοκούκουδα,

κι ήρθε ο λύκος

ο πήλινος, ο δήλινος,

ο πιρνολινοκούκουδος,

να μου φάει την όρνιθα

την πήλινη, τη δήλινη,

την πιρνολινοκούκουδη

που κάνει τ’ αυγά

τα πήλινα, τα δήλινα,

τα πιρνολινοκούκουδα.

 

Αεροπλάνο, τετρατουρμποκινητήριο.

 

Του το πα του παππού μου.

 

 Κουκιά βραστά, σκαστά, σπαστά με τη βραστή, σκαστή, σπαστή κουτάλα.

 

 Κοράλλι, μικροκόραλλο και μικροκοραλλάκι, κοράλλι, ψιλοκόραλλο και ψιλοκοραλλάκι .

 

 Τρεις έντεκα , τρεις δώδεκα, τρεις δεκαπέντε κι έντεκα

κι εφτά κι οχτώ και δεκαοχτώ και πέντε κι έξι και μισό

κι ένα και δύο κι ενάμισι και πε μου πόσα κάνουσι .

 

 Της καρακάξας η φωλιά, τσάκνα καρακαξότσακνα .

 

 Σ’ άσπρη πέτρα πάτησα, σε μαύρη εγονάτισα

κι ήπια τρία κουτρουλοκούμαρα νερό,

κρύο , ρίγηλο νερό, ρίγηλο , κρύο νερό, κρύο , ρίγηλο νερό.

 

 Φίλος έδωσε σε φίλο τριαντάφυλλο με φίλο. Φίλε φύλαγε το φύλλο, μην το δώσεις σε άλλο φίλο.

 

 Ο παπάς ο παχύς έφαγε παχιά φακή. Γιατί παπά παχύ, να φας παχιά φακή;

 

 Ο γιος του Ρουμπή, του Κουμπή, του ρουμποκομπολογή, βγήκε να ρουμπέψει, να κουμπέψει, να ρουμποκομπολογέψει, και τον πιάσαν οι ρουμπήδες, οι κουμπήδες, οι ρουμποκομπολογήδες.

 

Η συκιά μας η διπλή, η διπλογυριστή, κάνει τα σύκα τα διπλά, τα διπλογυρι-γυριστά. Πάει ο σκύλος ο διπλός, ο διπλογυρι-γυριστός, να φάει τα σύκα τα διπλά, τα διπλογυρι-γυριστά.

 

 Ο τζίτζιρας, ο μίντζιρας, ο τζιντζιμιντζιχόντζιρας, ανέβηκε στην τζιντζιριά, στη μιντζιριά, στην τζιντζιμιντζιχοντζιριά, να φάει τα τζίντζιρα, τα μίντζιρα, τα τζιντζιμιντζιχόντζιρα.

 

 Έφαγα και χόρτασα, ζεστά ξερά σκαστά κουκιά, με τη ζεστή ξερή σκαστή κουτάλα

 

 Βαρέλι νεροβάρελο, ποιος σε νεροβαρελόδενε;

 

 ‘Ασπρη πέτρα ξέξασπρη κι απ’ τον ήλιο ξεξασπρότερη.

 

 Μια πάπια, μα ποια πάπια; Μια πάπια με παπιά!

 

 Της καρέκλας το πόδι ξεκαρεκλοποδαριάστηκε. Ε! το ξεκαρεκλοποδομένο!

 

 Νερό, λινάρι, νερολίναρο, νεροκαθαρολίναρο.

 

 Πέμπτη πέφτει ο Πεύκος κάτω, κάτω πέφτει ο Πεύκος Πέμπτη.

 

Ο βαρκάρης με την βάρκα έκανε βαρκάδα με μια βάρκα

αλλά έμπασε νερό η βάρκα και του βράχηκε η βράκα.

Με την βάρκα του βρεγμένη και την βράκα μουσκεμένη.

Ορκίστηκε να μην ξαναβαρκοβραχει, ούτε να ξαναβρακομουσκευτεί.

 

Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/

ΑΣΤΕΙΑ ΒΙΝΤΕΟ

_1_1.GIF

http://www.greektube.org/content/view/2909/2/ 

ΟΛΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ..ΔΥΣΚΟΛΑ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=0AbQpzn6t4c 

100 ΑΣΤΕΙΕΣ ΠΤΩΣΕΙΣ!

 

http://www.greektube.org/content/view/4887/2/ 

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΦΑΡΣΑ!

 

http://www.greektube.org/content/view/5922/2/ 

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΒΑΡΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΙΧΝΕΙ…

 

http://www.greektube.org/content/view/10850/2/ 

ΔΕΝ ΠΑΛΕΥΕΤΑΙ Ο ΜΠΕΜΠΗΣ!

 

http://www.greektube.org/content/view/1258/2/ 

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ…ΣΚΟΥΠΑ…

 

http://www.youtube.com/watch?v=VehWx5GryQo 

ΑΣΧΗΜΗ ΠΤΩΣΗ!

 

http://www.myself.gr/Article/videos-bloopers-funny/29-1339.html 

3,5 ΛΕΠΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΓΕΛΙΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.

 

http://www.misterfun.gr/videos/diafimiseis 

ΣΤΗ ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΠΕΣ;

 

http://www.youtube.com/watch?v=_AZackCzjXw 

ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΧΩΡΑΝΕ….

 

http://www.youtube.com/watch?v=r9xg5Ldd97I&feature=PlayList&p=53E19CE5F687E266&playnext=1&index=29 

ΠΑΛΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=bHXSVG7tA6Y 

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ 1993 !

 

http://www.youtube.com/watch?v=rHHlPm44Kck 

ΑΣΤΕΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=qreOELd35Ig 

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΖΕΥΓΟΥΣ ΧΤΑΠΟΔΙΩΝ, ΚΑΡΤΟΥΝ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=mo3R5zBae-o 

ΑΣΤΕΙΟ ΚΑΡΤΟΥΝ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=t1vDPcXTRIs 

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥΒΛΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ…

 

http://www.youtube.com/watch?v=e4qmzArq25M 

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΩΝ PINATA ΠΡΟΣΤΑΖΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΜΕΝΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΗ ΣΑΚΟΥΛΑ ΜΕ ΤΑ ΓΛΥΚΑ. ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΡΑΒΑ!

 

 

http://www.funnyvids.gr/pos-na-denete-kordonia/ 

ΔΕΣΕ ΤΑ ΚΟΡΔΟΝΙΑ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΜΠΗΣΕΙΣ !

 

http://www.misterfun.gr/videos/spor-video 

ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ !

 

http://www.misterfun.gr/videos/mpompires-video 

ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΜΠΟΜΠΙΡΕΣ. Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΟΥ ΝΥΣΤΑΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ !

 

http://www.funnyvids.gr/paidi-pou-trexei/ 

ΠΑΡΑΠΗΡΕ ΦΟΡΑ Ο ΜΠΕΜΠΗΣ !

 

http://www.funnyvids.gr/to-eukolotero-psarema/ 

ΤΟ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΨΑΡΕΜΑ…!

 

http://www.funnyvids.gr/provato-enantion-kounias/ 

ΠΡΟΒΑΤΟ ΡΙΧΝΕΙ ΚΟΥΤΟΥΛΙΕΣ ΣΕ ΚΟΥΝΙΑ !

 

http://www.funnyvids.gr/apisteuta-triponta/ 

ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΡΙΠΟΝΤΑ !

 

http://www.funnyvids.gr/i-gata-sto-vazo/ 

ΜΙΑ ΓΑΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΒΑΖΟ !

 

http://www.funnyvids.gr/zoa-enantion-anthropon/ 

ΖΩΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ !

  

http://www.youtube.com/watch?v=nTasT5h0LEg 

ΔΕΣ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΕΣ ΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΛΕΣ ΤΟΥΣ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=dUKoovVjqUc 

ΔΕ ΘΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΓΑΤΑ!

 

http://www.youtube.com/watch?v=XzCcRzEa83U 

ΣΚΑΝΤΑΛΙΕΣ ΖΩΩΝ. ΘΑ ΓΕΛΑΣΕΙΣ ΠΟΛΥ!

 

 

Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/

ΠΑΙΞΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

ypologi.gif

 

http://www.παιχνιδια.com.gr/games/449/bubblebobble.html  ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ BUBBLE BOBBLE

http://παιχνιδια.com/kremala.htm  ΚΡΕΜΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ

 

http://www.παιχνιδια.com.gr/games/445/harry-potter-crystal-ball.html  ΟΙ ΚΡΥΣΤΑΛΙΝΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΡΥ ΠΟΤΕΡ…

http://www.pacman.gr/games/surf.html  ΚΑΝΕ ΣΕΡΦ ΚΑΙ ΝΙΚΗΣΕ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ

 

http://www.pacman.gr/games/snowboarding.html  ΓΛΥΣΤΡΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕ

 

http://www.2search.gr/games/game.asp?gID=33   Η ΔΙΑΣΗΜΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ (ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ)

 

http://www.pacman.gr/games/flash_arcade_lanes.html  ΠΑΙΞΕ ΜΠΟΟΥΛΙΝΓΚ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΞΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΦΟΡΕΣΕΙΣ

 

http://www.2search.gr/games/game.asp?gID=5  ΕΚΤΟΞΕΥΣΕ ΤΟΝ ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ. ΕΧΕΙ ΠΛΑΚΑ

 

http://www.pacman.gr/games/pitch_golf.html  ΠΑΙΞΕ ΓΚΟΛΦ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

http://www.2search.gr/games/game.asp?gID=26  ΠΑΙΞΕ ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟ ΚΑΜΠΟΥΜ ΚΑΙ ΠΙΑΣΕ ΤΙΣ ΒΟΜΒΕΣ. ΜΕΡΙΚΕΣ ΟΜΩΣ…ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ…

 

http://www.pacman.gr/games/skijump.html ΚΑΝΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΛΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ

 

http://www.2search.gr/games/game.asp?gID=30  ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΑ…ΧΙΟΝΙΑ

 

http://www.pacman.gr/games/fisherman.html  ΨΑΡΕΨΕ ΤΑ ΨΑΡΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ

 

http://www.pacman.gr/games/real_darts.html  ΠΕΤΑ ΤΑ ΒΕΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΠΕΤΥΧΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ

 

http://www.pacman.gr/games/stay_the_distance.html  ΚΑΝΕ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΕΣ

 

http://παιχνιδια.com/beyonce.htm   ΕΤΟΙΜΑΣΕ ΤΗ BEYONCE ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ

 

http://www.2search.gr/games/game.asp?gID=30  ΝΤΥΣΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ (ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ)

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Dolphin+Olympics+2 ΠΑΙΞΕ ΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗ

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Save+Me+2  ΚΑΝΕ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ

 

http://www.freeonlinegames.com/shooting-games/conquer-antarctica.html  ΠΑΙΞΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥΣ

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Horse+Dress-up  ΝΤΥΣΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ (ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ)

 

http://www.freeonlinegames.com/racing-games/sim-taxi.html  ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΒΓΑΛΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΥΡΣΕΣ

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Christmas+Bloons  ΣΠΑΣΕ ΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Pixel+Bead+Art  ΦΤΙΑΞΕ ΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΣΟΥ (ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ)

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Czarina  ΚΑΝΕ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ (ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ)

 

http://www.freeonlinegames.com/shooting-games/alias-3.html  ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ. Ε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΜΗΝ ΑΓΡΙΕΥΟΥΜΕ 

 

http://www.freeonlinegames.com/sports-games/dirt-bike-2.html  ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΟΥ

 

http://www.coolgames.gr/categories/2/sports.html  ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΙΞΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΑ (ΤΡΕΞΙΜΟ, ΦΟΡΜΟΥΛΑ, ΧΟΚΕΙ, ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΛΛΑ)

 

http://www.4crete.gr/downloads/JavaGames/FrozenBubble/onlineGame.htm  ΣΚΑΣΕ ΤΙΣ ΦΟΥΣΚΑΛΕΣ

 

http://www.crazysoft.gr/all/Zeus-Quest.asp  ΓΙΝΕ Ο ΔΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ)

 

http://www.web-all.info/game_14.htm  ΠΑΙΞΕ ΜΠΕΙΖΜΠΟΛ

 

http://www.thelo.gr/on_line_games/beckham_training.asp  ΒΟΗΘΑ ΤΟΝ ΜΠΕΚΑΜ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

 

http://funschool.kaboose.com/fun-blaster/soccer/games/game_soccer_smash.html ΠΑΙΞΕ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

 

http://www.thelo.gr/on_line_games/dancing_ant.asp  ΚΑΝΕ ΤΟ ΜΥΡΜΗΓΚΙ ΣΟΥ ΝΑ ΧΟΡΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΚΑΙ ΓΕΛΑ ΟΣΟ ΘΕΣ

 

http://www.web-all.info/game_2.htm ΤΟ ΣΚΟΥΛΗΚΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ ΜΗΛΑ. ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟ

 

http://www.1001paixnidia.gr/online-paixnidia/Studio+%CE%9D%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%8E%CE%BD  ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΝΥΧΙΩΝ ΓΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ. ΚΑΝΕ ΜΑΝΙΚΙΟΥΡ

 

http://www.1001paixnidia.gr/online-paixnidia/%CE%9A%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B1 ΓΙΝΕ ΚΟΜΜΩΤΡΙΑ… ΚΟΥΡΕΥΟΝΤΑΣ ON  LINE

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Super+Bubbles ΓΙΝΕ ΣΚΟΠΕΥΤΗΣ ΦΥΣΑΛΙΔΩΝ. ΣΠΑΣΤΕΣ ΟΛΕΣ

 

http://www.thelo.gr/on_line_games/tetris.asp   ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΕΤΡΙΣ

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/skop.htm   ΣΗΜΑΔΕΨΕ ΣΩΣΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΟΥ

 

http://www.thelo.gr/on_line_games/warrior.asp   Ο ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ

 

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Everest+Quest  ΠΗΔΑ ΚΑΙ ΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΕΒΕΡΕΣΤ

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/ekat/  ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ; ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ  ΑΝΩ ΤΩΝ 10-11 ΕΤΩΝ

 

http://www.madagascar-themovie.com/main.php  ΠΑΙΞΕ ΤΗ ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ

 

http://www.monachoulis.gr/displayITM1.asp?ITMID=21  ΔΡΑΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΦΩΚΙΑ !

 

http://www.wumpasworld.com/index.html  ΜΠΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΥΜΠΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ

 

www.coloring.com  ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ON LINE Ο,ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ. ΕΤΟΙΜΕΣ ΦΟΡΜΕΣ. ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.

 

http://looneytunes.kidswb.com/ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ON LINE ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΓΚΣ ΜΠΑΝΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ.

 

http://www.funbrain.com/ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/pacman/pacman.html ΠΑΙΞΕ ΠΑΚΜΑΝ

 

http://www.otenet.gr/games/diafores.html ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ.

 

http://www.otenet.gr/games/aeroplanaki.html ΤΟ ΤΡΕΛΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΚΙ. ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ.

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/icebloxs/iceblox.htm ΠΑΙΞΕ ΤΟΝ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟ ΤΟΥ ΚΑΡΛ ΧΟΡΝΕΛ

 

http://kids.yahoo.com/games ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ YAHOO

 

http://www.otenet.gr/games/XmasTree.html ΣΤΟΛΙΣΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/tril.htm ΠΑΙΞΕ ΤΡΙΛΙΖΑ

 

http://www.netkids.gr/ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΖΛ

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/Puzzlemaker/Puzzlemaker.htm ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

 

http://www.web-all.info/game_2.htm ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΚΑΙ…

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/Rushhour/rushHour.htm ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ

 

http://10dim-koryd.att.sch.gr/hagman/hagman.htm  ΠΑΙΞΕ ΚΡΕΜΑΛΑ ΚΑΙ ΒΡΕΣ ΤΗ ΛΕΞΗ

 

 

Αναδημοσίευση από  το 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:   https://sites.google.com/site/4ngpeiraia/

ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

managed-broadband1-300x300.gif

Η αναγνώριση και αρχική αξιολόγηση μαθητή/μαθήτριας με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ε.ε.α.) με στόχο την υποστήριξή του από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής στο Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.) είναι μια διαδικασία εξαιρετικής σημασίας για το ίδιο το παιδί, την οικογένειά του, αλλά και για τη σχολική κοινότητα.

Είναι ανάγκη, κατά συνέπεια, να τύχει ιδιαίτερης προσοχής από την εκπαιδευτική κοινότητα και να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα, ώστε να διασφαλιστούν όλες οι εγγυήσεις εκείνες, οι οποίες θα μας επιτρέψουν την καλύτερη δυνατή εκπαιδευτική του υποστήριξη και τη διασφάλιση της συναισθηματικής του ισορροπίας.

Για λόγους τόσο τυπικούς όσο και ουσιαστικούς προτείνεται μια διαδικασία, η οποία είναι δυνατό να διαχωριστεί σε τέσσερα επιμέρους βήματα από το στάδιο της αρχικής αναγνώρισης του παιδιού -από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης- έως τη διασφάλιση της ποιοτικής εκπαιδευτικής και κάθε άλλης υποστήριξής του στα πλαίσια της σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά βήματα της διαδικασίας αυτής προτείνεται να είναι τα εξής:

Βήμα 1

Ο/Η εκπαιδευτικός της τάξης:

(α) Αναγνωρίζει τους/τις μαθητές/-τριες με ε.ε.α. στην τάξη.

(β) Συντάσσει κατάλογο με τα ονόματά τους και προτείνει την υποστήριξή τους από το Τ.Ε.

(γ) Υποβάλλει τον κατάλογο στο/στη διευθυντή/-ντρια της σχολικής μονάδας.

Βήμα 2

Ο/Η διευθυντής/-ντρια της σχολικής μονάδας:

(α) Συνεργάζεται με τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, προκειμένου οι παραπομπές να είναι σύμφωνες με το ν. 2817/2000 και τις Υπουργικές Αποφάσεις που δημοσιεύτηκε στα Φ.Ε.Κ. 1319/2002 & 449/2007. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις ως προς το είδος και την κατηγορία των ε.ε.α., τις οποίες είναι απαραίτητο να έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες προκειμένου να μπορούν να δεχθούν υπηρεσίες εκπαιδευτικής υποστήριξης από το Τ.Ε.

(β) Συντάσσει κατάλογο των προτεινόμενων μαθητών και μαθητριών.

(γ) Συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής του Τ.Ε., προκειμένου να διαμορφωθεί ο τελικός κατάλογος των προτεινόμενων μαθητών. Κατά τη διαδικασία αυτή λαμβάνονται υπόψη: η σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών, η ανάγκη για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η ηλικία και ο αριθμός των μαθητών που έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει αποτελεσματικά ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. (απαιτείται σχετική τεκμηριωμένη εισήγησή του).

(δ) Ενημερώνεται για τους εναλλακτικούς τρόπους και τις διαδικασίες ανίχνευσης και παραπομπής μαθητών με ε.ε.α. στις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες.

Βήμα 3

Ο/Η εκπαιδευτικός του Τ.Ε.:

(α) Αξιολογεί τις προτάσεις που του έχουν κοινοποιηθεί από τη διευθύντρια, λαμβάνοντας υπόψη:

·         τη σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών που έχουν αναγνωρισθεί από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης,

·         την ανάγκη για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα,

·         την ηλικία στην οποία βρίσκονται οι προτεινόμενοι για φοίτηση στο Τ.Ε. μαθητές,

·         τον αριθμό των μαθητών που είναι εφικτό να υποστηρίξει αποτελεσματικά το Τ.Ε.

(β) Καλεί, σε συνεργασία με τη διευθύντρια του σχολείου, τους γονείς του μαθητή και τους ενημερώνει σχετικά με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Ζητά από τους γονείς υπεύθυνη δήλωση ότι συμφωνούν με τις διαδικασίες αυτές.

Για τη φοίτηση μαθητή/μαθήτριας με ε.ε.α. στο Τ.Ε. δεν είναι απαραίτητη η διάγνωση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή άλλη διαγνωστική υπηρεσία, αλλά είναι αρκετή η υπεύθυνη δήλωση του γονέα. Η απουσία, ωστόσο, διάγνωσης από αρμόδια διαγνωστική υπηρεσία, δυσχεραίνει το έργο της εξασφάλισης επιστημονικής υποστηρικτικής παρέμβασης από τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. και για το λόγο αυτό μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δεν θα πρέπει να επιδιώκεται η εξασφάλισή της. Σε κάθε περίπτωση γνώμονα έχουμε το συμφέρον του/της μαθητή/-τριας με ε.ε.α. (εξασφάλιση των απαραίτητων δεδομένων χωρίς αναίτιο στιγματισμό). Σε περιπτώσεις αμφιβολιών ζητούνται οδηγίες/διευκρινήσεις ή και σχετική εισήγηση από τη σχολική σύμβουλο ειδικής αγωγής.

Προκειμένου η σχολική σύμβουλος ειδικής αγωγής να γνωματεύσει ώστε να φοιτήσει μαθητής/-τρια με ε.ε.α. σε Τ.Ε., ακολουθείται η διαδικασία η οποία απαιτείται και για την παραπομπή του μαθητή στις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες (υπεύθυνη δήλωση του γονέα, αντίγραφο πρακτικού της παιδαγωγικής συνεδρίας, με αναφορά του/της εκπαιδευτικού για τις ενδείξεις που έχει καταγράψει για το συγκεκριμένο μαθητή, βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης καθώς και τα αποτελέσματα της παρέμβασης).

Μονοπρόσωπες υπηρεσίες υποστήριξης της σχολικής κοινότητας, όπως η σχολική σύμβουλος ειδικής αγωγής, δεν είναι λειτουργικό, ούτε και εφικτό να υποκαθιστούν τους θεσμούς παιδαγωγικής και επιστημονικής λειτουργίας της εκπαιδευτικής κοινότητας και στη συγκεκριμένη περίπτωση το σύλλογο προσωπικού των σχολείων.

Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις μαθητών η σχολική σύμβουλος ειδικής αγωγής συνεργάζεται και καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα σχετικά με τους τρόπους καταγραφής των ενδείξεων και προτείνει, εφόσον του ζητηθεί, τον τύπο και το είδος βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης.

(γ) Αξιολογεί εκπαιδευτικά τους μαθητές, ώστε να διακριβωθούν οι ισχυρές πλευρές του μαθησιακού τους προφίλ, κατά κύριο λόγο και δευτερευόντως οι αδυναμίες τους.

(δ) Προτείνει τον τελικό κατάλογο των μαθητών που θα υποστηριχθούν από το Τ.Ε. λαμβάνοντας υπόψη: τη σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών, την ανάγκη για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την ηλικία και την τάξη στην οποία φοιτούν οι προτεινόμενοι και τον αριθμό των μαθητών/-τριών που έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει στην τάξη και στο Τ.Ε. (υποβάλλει στη σχολική σύμβουλο σχετική τεκμηριωμένη εισήγησή της μέσω της διευθύντριας του σχολείου μαζί με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και τα άλλα ζητούμενα στοιχεία).

(ε) Ενημερώνει, σε συνεργασία με το διευθυντή του σχολείου, τους γονείς του/της μαθητή/τριας, για την απαιτούμενη από το νόμο 2817/2000 ‘Έκθεση Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών’, την οποία και πρέπει να διαθέτει το παιδί. Ενημερώνει τους γονείς για τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν προκειμένου να αποκτηθεί η έκθεση αυτή (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή οι ‘ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες’ του ν. 1566/85) και τις διαδικασίες που απαιτούνται για να γίνει αυτό. Καλό θα είναι οι γονείς να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών αυτών, για την ενδεχόμενη αργοπορία έκδοσης των εκθέσεων, καθώς και για τη χρησιμότητα της έκθεσης αυτής.

(στ) Ενημερώνει τους γονείς για την ισχύουσα νομοθεσία (ν. 2817/2000 & Υ.Α. στο Φ.Ε.Κ. 1319/2002).

Βήμα 4

Ο/Η εκπαιδευτικός υποδέχεται το παιδί στο Τ.Ε. και δημιουργεί ειδικό προσωπικό φάκελο. Ο φάκελος αυτός είναι απόρρητος και φυλάσσεται σε ειδικό ασφαλισμένο ερμάριο ή και σε ηλεκτρονική μορφή που προστατεύεται με ειδικό κωδικό πρόσβασης που τον γνωρίζει μόνο ο δάσκαλος του Τ.Ε. και η Διευθύντρια του σχολείου. Στο φάκελο περιλαμβάνονται:

(α) Συνοπτικό οικογενειακό και κοινωνικό ιστορικό του μαθητή

(β) Γνωμάτευση για το είδος και το βαθμό της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής ανάγκης του παιδιού.

(γ) Εισήγηση του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή της ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας για την εγγραφή – κατάταξη ή μεταγραφή στην κατάλληλη σχολική μονάδα.

(δ) Αξιολογητική έκθεση που αφορά τη μαθησιακή εξέλιξη του μαθητή.

(ε) Όλες οι δοκιμασίες που έχουν χορηγηθεί στο μαθητή από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης του.

(στ) Περιγραφική αξιολόγηση όπου θα αναφέρονται οι λόγοι παραπομπής του μαθητή από το δάσκαλο της τάξης του και η σχετική τεκμηρίωσή τους.

(ζ) Την αλληλογραφία του σχολείου και των εχόντων τη γονική μέριμνα του ατόμου με ε.ε.α. με το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή την ιατροπαιδαγωγική επιτροπή (αν είναι διαθέσιμη από τους γονείς ή τους έχοντες τη γονική μέριμνα).

(η) Εισήγηση για την κατάρτιση του κατάλληλου υποστηρικτικού Ατομικού Προγράμματος Εκπαίδευσης.

(θ) Τις περιοδικές αξιολογήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης από τους ειδικούς του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. (αν υπάρχουν).

(η) Τις περιοδικές αξιολογήσεις του παιδιού και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης από τον/την εκπαιδευτικό του Τ.Ε. και τους ειδικούς του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. (αν υπάρχουν).

(ι) Οτιδήποτε άλλο αφορά το μαθητή.

Οι οδηγίες μας αυτές, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν ανάγκη προσαρμογής και τροποποίησης, ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής κοινότητας. Προτείνεται όπως οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. τις μελετήσουν και αφού ζητήσουν και τη γνώμη των διευθυντών των σχολείων στα οποία στεγάζονται τα Τ.Ε., αλλά και όσων υπηρετούν στα σχολεία των οποίων το μαθητικό πληθυσμό υποστηρίζουν, στη συνέχεια να μας υποβάλλουν γραπτώς τις παρατηρήσεις τους για τα επιμέρους προβλήματα ή ζητήματα που δεν έχουν αναφερθεί και, κατά τη γνώμη τους, δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς στα πλαίσια της παρούσης εγκυκλίου παιδαγωγικής καθοδήγησης.

Η ανίχνευση/αναγνώριση και παραπομπή των μαθητών με ε.ε.α. επιβάλλεται να παραμείνει μια λειτουργία όσο το δυνατό λιγότερο διαχωριστική και για το λόγο αυτό η διευκρίνιση των διαδικασιών που επιχειρούμε με την εγκύκλιο αυτή θεωρούμε ότι έχει ιδιαίτερη σημασία για την αρμονική συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας και της οικογένειας. Οι σύγχρονες σημαντικά επιβαρημένες κοινωνικές συνθήκες σε συνδυασμό με τη δραματική αύξηση των παιδιών με ε.ε.α. που φοιτούν στο γενικό σχολείο, αναδεικνύουν τον υποστηρικτικό ρόλο του Τ.Ε. Τα Τ.Ε. διαπιστώνουμε ότι θα πρέπει να αυξηθούν αριθμητικά, ώστε να λειτουργεί ένα, τουλάχιστον, σε κάθε συγκρότημα συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων. Παράλληλα, για να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, είναι απαραίτητο να επιχορηγηθούν με πρόσθετους οικονομικούς πόρους, ώστε να εξοπλιστούν με εξειδικευμένο διδακτικό/παιδαγωγικό υλικό και καινοτομίες.
Τέλος, αναδεικνύεται η ανάγκη όπως η σχολική κοινότητα αναγνωρίσει και αυτή το ρόλο των λειτουργών των Τ.Ε. και να μην επιλέγει αντιπαραγωγικές αναθέσεις καθηκόντων, όταν μάλιστα δεν προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία και τις Υπουργικές Αποφάσεις (Φ.Ε.Κ. 449/2007), οι οποίες τις διερμηνεύουν.

Ο/Η εκπαιδευτικός του Τ.Ε. είναι απαραίτητο να συνεργάζεται: με τους εκπαιδευτικούς και να υποστηρίζει τους μαθητές και τις μαθήτριες με ε.ε.α. κατά προτεραιότητα στις τάξεις όπου φοιτούν, με τους γονείς και τους άλλους θεσμούς. Προκειμένου η συνεργασία των εμπλεκομένων αυτών προσώπων και θεσμών να είναι αποδοτική, είναι απαραίτητο να ασχολείται αποκλειστικά με τα καθήκοντά του. Στα καθήκοντα του εκπαιδευτικού περιλαμβάνεται κάθε ζήτημα που αφορά την αναγνώριση, εκπαιδευτική αξιολόγηση, σχεδίαση υποστηρικτικού προγράμματος του μαθητή με ε.ε.α., καθώς και τη διαμορφωτική και τελική αξιολόγησή του, τη διασύνδεση της σχολικής κοινότητας με τους άλλους θεσμούς και την τοπική κοινωνία, τη συμβουλευτική των μελών της σχολικής κοινότητας, την τήρηση των αρχείων του Τ.Ε. και κάθε τι που σχετίζεται με τα δικαιώματα των παιδιών με ε.ε.α. Κάθε άλλη ερμηνεία και στάση παρεμβάλλει εμπόδια και δεν προάγει την ποιότητα της προσφοράς του Τ.Ε. στο παιδί με ε.ε.α. και, τελικά, ούτε εξυπηρετεί τα συμφέροντα της σχολικής κοινότητας.

ΤΜΗΜΑ 2ο (2009-2010)

 

 

_1_1.JPG

 

 

Α/Α ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
1 ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ ΑΣΠΑΣΙΑ
2 ΓΑΝΤΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
3 ΓΑΝΤΑΡΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ
4 ΓΑΣΠΑΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
5 ΛΑΜΠΡΙΑΝΟΥ ΜΑΤΙΝΑ
6 ΜΑΡΙΝΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
7 ΠΟΜΠΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
8 ΦΕΓΓΟΥ ΑΛΕΞΙΑ
9 ΧΙΝΤΖΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΑ
10 ΑΦΑΝΤΕΝΟΥ ΦΥΛΙΩ
11 ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
12 ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
13 ΛΑΜΠΡΟΥ ΜΑΡΙΟΣ
14 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
15 ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ ΤΣΑΜΠΙΚΟΣ
16 ΔΙΑΣΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
17 ΖΟΥΡΠΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
18 ΝΤΑΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
19 ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ