ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

kids_around_world23.gif

ΓΛΩΣΣΑ Προφορική επικοινωνία

  • Να σχολιάσουν την έκθεση της UNICEF για την κατάσταση των παιδιών το 2008.
  • Να ζητήσουν πληροφορίες από αλλοδαπά παιδιά που βρίσκονται στην τάξη τους ή στο κοινωνικό τους περιβάλλον για τον τρόπο ζωής στην πατρίδα τους.
  • Να αναδιηγηθούν κάποια ιστορία με θέμα τη διαφορετικότητα και να κατανοήσουν τη μοναδικότητα τους και την ομοιότητα τους με τα παιδιά του κόσμου.
  • Να συζητήσουν μεταξύ τους και να επιχειρηματολογήσουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά του κόσμου.
  • Να ακούσουν από ηχητικό υλικό ανθρώπους να μιλούν σε άλλη γλώσσα και να συνειδητοποιήσουν ότι τα παιδιά όλου του κόσμου, που είναι τόσο ίδια, δε μιλούν την ίδια γλώσσα.

Γραφή και γραπτή έκφραση

  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό ένα γράμμα για τα παιδιά ενός νηπιαγωγείου μιας άλλης χώρας.
  • Να δανειστούν βιβλία από τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου, που έχουν ως θέμα τα παιδιά του κόσμου.
  • Να γράψουν μια λίστα με τα βιβλία που θέλουν να αγοράσουν για τη βιβλιοθήκη της τάξης, που θα τα βοηθήσουν να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά του κόσμου.

 Ανάγνωση

  • Με αφορμή το παραμύθι «Καλημέρα φίλε», να αναγνωρίσουν και να συγκρίνουν διαφορετικές γραφές (την ελληνική και την αλβανική).
  • Να διαβάσουν την ιστορία της UNICEF.
  • Να οργανώσουν ένα τμήμα της βιβλιοθήκης της τάξης με θεματική «τα παιδιά του κόσμου» και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων.
  • Να ακούσουν από τη νηπιαγωγό να τους διαβάζει παραμύθια από άλλες χώρες.

 Παιδική λογοτεχνία

  • Να απολαύσουν ιστορίες από την Γκάνα, το Καμερούν και τη Νιγηρία.
  • Να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες από την Ασία.
  • Να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες που έχουν θέμα τη διαφορετικότητα.
  • Να απολαύσουν παραμύθια από όλο τον κόσμο.

  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γεωγραφία

  • Να  γνωρίσουν την υδρόγειο σφαίρα και να  κατανοήσουν ότι αποτελεί την αναπαράσταση της γης.
  • Να συγκεντρώσουν φωτογραφίες, από περιοδικά ή άλλα έντυπα, με παιδιά από άλλες χώρες.
  • Να επιλέξουν τυχαία μέρη της γης και να αναζητήσουν πληροφορίες για τη ζωή των ανθρώπων σε αυτά.
  • Να γνωρίσουν μέσα από κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό τη ζωή των παιδιών σε διάφορα μέρη του κόσμου.
  • Να γνωρίσουν τη δράση οργανώσεων οι οποίες βοηθούν τα παιδιά του κόσμου που έχουν ανάγκη.

 Ιστορία

  • Να ακούσουν ιστορίες από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους, τους οποίους καλούν στην τάξη, για τα παιδικά τους χρόνια.
  • Να γνωρίσουν το κείμενο της Διακήρυξης των δικαιωμάτων του ανθρώπου μέσα από το βιβλίο «Η παγκόσμια διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου (προσαρμοσμένη για παιδιά) και το κείμενο της Διακήρυξης των δικαιωμάτων του παιδιού από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (20 Νοεμβρίου 1959).

 Φυσικές επιστήμες

  • Να κάνουν «προβλέψεις» για τον καιρό παρατηρώντας εικόνες από διαφορετικές χώρες και να κατανοήσουν γιατί  σε κάποιες χώρες κάνει κρύο και σε άλλες ζέστη.

 Βιολογία

  • Να εντοπίσουν τα ιδιαίτερα εξωτερικά χαρακτηριστικά των περισσότερων παιδιών που ζουν στην Ελλάδα, στην Αφρική και στην Κίνα και συγχρόνως να αντιληφθούν πόσο ίδιες είναι οι ανάγκες τους για τροφή, προστασία από τις καιρικές συνθήκες, μόρφωση και αγάπη.

  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Εικαστικά

  • Να ζωγραφίσουν τα παιδιά από όλο τον κόσμο.
  • Να συγκεντρώσουν εικόνες από περιοδικά και άλλα έντυπα και να δημιουργήσουν ένα ομαδικό κολάζ με θέμα «Τα παιδιά της γης».

 Δραματική τέχνη

  • Να μοιράσουν ρόλους και να δραματοποιήσουν το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης».

 Μουσική

  • Να μάθουν και να τραγουδήσουν το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης» και να το συνοδεύσουν με μουσικά όργανα.
  • Να ζητήσουν από τα παιδιά της τάξης που είναι από άλλη χώρα να τραγουδήσουν το τραγούδι στη γλώσσα τους.
  • Να ακούσουν τραγούδια και μουσικές από άλλες χώρες.

  Φυσική αγωγή

  • Να συμμετάσχουν σε έναν αγώνα ταχύτητας στην αυλή του σχολείου, όπου το κάθε παιδί θα αντιπροσωπεύει τα παιδιά μιας χώρας της επιλογής του.

   ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 

  • Να αντιστοιχίσουν εικόνες με ρούχα και διαφορετικές περιοχές της γης.
  • Να δημιουργήσουν έναν πίνακα διπλής εισόδου με τα ρούχα που φοράνε οι άνθρωποι ανάλογα με τη χώρα που ζουν.
  • Να μάθουν ότι, αν και στις άλλες χώρες μιλάνε και γράφουν διαφορετικά, τα σύμβολα των αριθμών γράφονται παντού στον κόσμο με τον ίδιο τρόπο.

 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 

  • Να αναζητήσουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο για τα παιδιά του κόσμου και για τις χώρες τους.
Δημοσιεύτηκε στην κατηγορία ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, με ετικέτες , στις από την/τον .

Σχετικά με 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

ΓΕΡΟΝΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ: Στις 7 Αυγούστου του 1973 στο Αννόβερο Γερμανίας. ΖΩ: Στην Αρχάγγελο Ρόδου. ΣΠΟΥΔΑΣΑ: Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αιγαίου την περίοδο 1992 – 1996. Την περίοδο 2007 – 2009 έκανα μετεκπαίδευση στο Διδασκαλείο «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ: Εργάστηκα ως νηπιαγωγός από το 1997 έως το 2001 στο Δημοτικό Παιδικό Σταθμό Αρχαγγέλου. Το 2003 δούλεψα ως αναπληρώτρια νηπιαγωγός στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το Σεπτέμβριο του 2003 μέσα από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ διορίστηκα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου όπου έμεινα μέχρι το 2007. Από το 2007 και μετά είμαι  στο  3ο Νηπιαγωγείο Αρχάγγελου.


Περισσότερες πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση