Αρχείο ημέρας 25 Μαρτίου, 2014

25η Μαρτίου: Ελληνική Επανάσταση του 1821 – Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

DSCN1610

Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού, είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη “ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους”.

Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση των Ελλήνων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με σκοπό την αποτίναξη της οθωμανικής κυριαρχίας και τη δημιουργία ανεξάρτητου εθνικού κράτους.

Το σύνθημα της επανάστασης, “Ελευθερία ή θάνατος”, έγινε το εθνικό σύνθημα της Ελλάδας.

Τα παιδάκια μας τίμησαν αυτή την ημέρα με μια υπέροχη γιορτή.

«Το Δώρο της Βροχής»

H συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Αφίσας – Βίντεο και Ζωγραφιάς 2014 με τίτλο «Το Δώρο της Βροχής».

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

 

Τα 43 παιδιά του σχολείου μας, νήπια και προνήπια, με χαρά και ενθουσιασμό δέχτηκαν την πρόταση των τριών εκπαιδευτικών να δημιουργήσουν ομαδικά ένα έργο με τις ιδέες τους για το πολύτιμο αγαθό του νερού. Εξάλλου, για τη Ρόδο είναι πολύ πρόσφατο το τραγικό γεγονός της απώλειας τεσσάρων ανθρώπων το Νοέμβριο του 2013 εξαιτίας των ισχυρών βροχοπτώσεων και της έλλειψης σεβασμού  προς το υδάτινο στοιχείο της φύσης.

Μαζί με τα παιδιά διαβάσαμε βιβλία και ενημερωτικά έντυπα και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικές ταινίες, όλα σχετικά με το δώρο της βροχής. Συζητήσαμε για την αναγκαιότητα και την ομορφιά του νερού, για τον κύκλο της ζωής του, για τη σωστή κι ενδεδειγμένη διαχείρισή του. Προβληματιστήκαμε για τις συνέπειες της λανθασμένης χρήσης του και υποσχεθήκαμε ότι εμείς δε θα κάνουμε τα λάθη των μεγάλων. Προσπαθούμε από δω και πέρα να συμβάλουμε και ίδιοι ενεργά στην εξοικονόμηση των νερού στο χώρο του νηπιαγωγείου, προσπαθούμε να είμαστε τώρα τα υπεύθυνα παιδιά που θα μεγαλώσουν και θα γίνουν υπεύθυνοι πολίτες και ενσυνείδητοι χρήστες του νερού.

Σε επίπεδο καλλιτεχνικής έκφρασης τα παιδιά αποφάσισαν να αποδώσουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και την ευαισθητοποίησή τους με μια ζωγραφιά, στην οποία χρησιμοποίησαν υλικά και τεχνικές που αποτελούν μέρος της καθημερινής τους ενασχόλησης στις σχολικές δραστηριότητες αισθητικής αγωγής. Έτσι:

Α. ζωγράφισαν με πινέλα και μπλε ακρυλικό χρώμα τη θάλασσα που περιβάλλει τη Ρόδο πάνω σε διαφανές αυτοκόλλητο,

Β. χρωμάτισαν την επιφάνεια της Ρόδου χρησιμοποιώντας την τεχνική του ζαχαρόνερου,

Γ. έβαψαν τις φατσούλες των συναισθημάτων με την τεχνική της μαγικής κηρομπογιάς,

Δ. έκαναν κολλάζ φωτογραφιών που εντόπισαν τα ίδια, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, στο διαδίκτυο, τις εκτύπωσαν, τις έκοψαν και τις κόλλησαν. Η πλειονότητα των φωτογραφιών απεικονίζουν τοπία του νησιού μας, στις καλές και τις κακές τους στιγμές.

Ε. έβαψαν ένα ζευγάρι χέρια με τέμπερες και το αποτύπωσαν στο έργο,

Στ. έγραψαν τους τίτλους που σκέφτηκαν.

Θέλουμε εδώ να σημειώσουμε ότι προσπαθήσαμε στο μέτρο του δυνατού να κρατηθεί σε ελάχιστο επίπεδο η παρέμβαση και η υποβοήθηση εκ μέρους των εκπαιδευτικών, ώστε να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να αναδείξουν την πρωτοβουλία και την αυτενέργειά τους.