ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

ΠΑΠΙΚΗ-ΦΑΝΑΡΙΩΤΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΒΔΕΛΥΚΤΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 12:43 μμ στο Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου, 2014

ΠΗΔΑΛΙΟ

Στην βλάσφημη ημερίδα «Κανόνες τῆς Εκκλησίας και σύγχρονες προκλήσεις» που διοργάνωσε ο «μεταπατερικός» αιρετίζων Μητροπολίτης Δημητριάδος τον περασμένο Μάïο, συμμετείχε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας, επίσης γνωστός για αιρετικές διδασκαλίες όπως αυτή τῆς «διηρημένης Εκκλησίας». Ο κ. Χρυσόστομος ασχολήθηκε με την έννοια τοῦ «αιρετικοῦ» και τόνισε την ανάγκη τῆς συνοδικῆς γνωμάτευσης. Συγχρόνως όμως κατεδίκασε την διακοπή μνημονεύσεως με την κατηγορία ότι ο επίσκοπος είναι αιρετικός, χωρίς να υπάρξει η συνοδική κατοχύρωση και αυθεντία. Δηλαδή ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εκκλησιαστική μας παράδοση αλλά και με τον ΙΕ’ Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, που ορίζει ότι είναι άξιοι τς πρεπούσης τιμς, ότι δεν πράττουν σχίσμα και ότι δεν καθαιρούνται οι πρεσβύτεροι, επίσκοποι και μητροπολίται, οί οποίοι, προτού φθάσει το θέμα στη σύνοδο,  χωρίζονται από την κοινωνία με τον αιρετικό πρόεδρόν τους που κηρύττει μία από Συνόδους ή Πατέρες κατεγνωσμένη αίρεση· τον αιρετικό πρόεδρο ο κανόνας τον ονομάζει «ψευδεπίσκοπον και ψευδοδιδάσκαλον». Ο ΙΕ’ Κανόνας βραβεύει, θα λέγαμε, την διακοπή μνημονεύσεως στην περίπτωση αυτή.  

Ο κ. Χρυσόστομος όχι μόνο αποσιωπᾶ και αποστρέφεται τον ΙΕ’ κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου αλλά επίσης κατεσκεύασε – στα μέτρα τῶν Οικουμενιστῶν – έναν άλλο κανόνα ονομάζοντας αιρετικόν αυτόν που χωρίζεται από την κοινωνία με τον τοπικό αιρετίζοντα επίσκοπό του. Αναφέρεται στον ΣΤ’ Κανόνα τῆς Δευτέρας Οικουμενικῆς Συνόδου πού δεν έχει καμία σχέση με το θέμα τῆς ομιλίας του. Ο ΣΤ’ κανόνας ορίζει μεταξύ άλλων ότι στην περίπτωση πού κάποιος κατηγορεί έναν επίσκοπο για εγκλήματα, τότε η σύνοδος να λάβει την καταγγελία υπ’ όψιν εφ’ όσον ο κατήγορος δεν είναι αιρετικός, εφ’ όσον ο κατήγορος δεν ανήκει σε μια καταδικασμένη και αναθεματισμένη από την Εκκλησία αίρεση.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας πολεμείται εδώ και 90 χρόνια από την ήδη κατεγνωσμένη παναίρεση τοῦ Οικουμενισμοῦ. Ο  Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς σημειώνει :

«Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι κοινόν ὄνομα διά τούς ψευδοχριστιανισμούς, διά τάς ψευδοεκκλησίας τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης. Μέσα του εὑρίσκεται ἡ καρδία ὅλων τῶν εὐρωπαϊκῶν οὐμανισμῶν μέ ἐπικεφαλῆς τόν Παπισμό. Ὅλοι δέ αὐτοί οἱ ψευδοχριστιανισμοί, ὅλαι αἵ ψευδοεκκλησίαι δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά μία αἵρεσις παραπλεύρως εἰς τήν ἄλλην αἵρεσιν. Τό κοινόν εὐαγγελικόν ὄνομά τους εἶναι ἡ παναίρεσις.» (ΑΡΧΙΜ. ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί Οἰκουμενισμός, Θεσσαλονίκη 1974, σ. 224.).

Εφ’ όσον ο Παπισμός είναι μέρος τοῦ Οικουμενισμοῦ και εφ’ όσον έχει καταδικασθεί από πλήθος συνόδων και αγίων πατέρων ως αίρεση, εκπίπτει τῆς Εκκλησίας ο κάθε επίσκοπος πού συμφωνεί με τον Οικουμενισμό και αναγνωρίζει τον Παπισμό ως εκκλησία, ως «αδελφή εκκλησία».  

Ας προσέξουμε επίσης και τα εξής λόγια τοῦ κ. Χρυσοστόμου, για να καταλάβουμε τι πρεσβεύει:  

«…ὁποιαδήποτε ἐνδοεκκλησιαστική τάση ἀνάπτυξης τῆς θεωρίας ὅτι «ὁ ἐπιβεβλημένος σωτήριος, κανονικός καί ἁγιοπνευματικός δρόμος τῶν πιστῶν, κληρικοῦ καί λαϊκοῦ, εἶναι ἡ ἀκοινωνησία, ἡ διακοπή τοῦ μνημοσύνου τῶν ἐπισκόπων, οἱ ὁποῖοι καθίστανται, συνυπεύθυνοι καί συγκοινωνοί τῆς αἱρέσεως καί τῆς πλάνης», εἶναι ὡς προτάσεις, ἐκκλησιολογικῶς ἀπαράδεκτες, οἱ ὁποῖες αὐτόματα συνεπάγονται καί τήν ἐκκλησιαστική αὐτονόμηση, μέ κανονικές συνέπειες». http://romfea.gr/epikairotita/21337-2013-12-30-03-52-35

Όπως ο διάβολος θέλει να γκρεμίσει την Ορθόδοξη Εκκλησία και προσπαθεί να απομακρύνει κάθε εμπόδιο, έτσι ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας θέλει να απομακρύνει τον ΙΕ’ κανόνα από το Ιερό Πηδάλιο και να το αντικαταστήσει με το δικό του εφεύρημα που απειλεί τους Ορθοδόξους κληρικούς και λαïκούς λέγοντάς τους ότι, αν δεν παραμένουν κοινωνοί με την αίρεση τότε θα αποκοπούν από το Σώμα τῆς Εκκλησίας ως αιρετικοί!!!  Ο κ. Χρυσόστομος εκδηλώνει το πόσο πολύ φοβούνται οι Οικουμενισταί την αντίδραση κλήρου και λαοῦ.

Τέλος, η ανακοίνωση τῆς Ιεραρχίας τῆς Εκκλησίας τοῦ περασμένου Οκτωβρίου σχετικά με την εισήγηση τοῦ Μητροπολίτου Μεσσηνίας αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Αναφορικά με τον θεολογικό διάλογο στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών, τονίστηκε η ανάγκη αποφυγής κάθε μορφής συμπροσευχής και προσδιορίστηκε ο τρόπος συμμετοχής των Ορθοδόξων Μελών στα όργανα λήψεως αποφάσεων, και ότι ουδέν κείμενο του Π.Σ.Ε. υπεγράφη η έγινε αποδεκτό από την Εκκλησία της Ελλάδος.» …
«…ο διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς σκιάζεται τόσο λόγω της προσηλυτιστικής δράσης της Ουνίας, όσο και από την δυσκολία κατανόησης λειτουργίας και εφαρμογής του πρωτείου στο πλαίσιο της Συνόδου και των εκκλησιαστικών δομών,…»
http://www.romfea.gr/epikairotita/27199-2014-10-08-11-24-28

Γιατί δεν επισημαίνεται η ανάγκη αποφυγῆς κάθε μορφῆς συμπροσευχῆς μετά τῶν Παπικῶν;;; Μήπως η Εκκλησία τῆς Ελλάδος δέχθηκε εν κρυπτῶ την ένωση με τον Παπισμό το 1965;;; Έδωσε πράσινο φως στον Πατριάρχη και σε κάθε κληρικό και λαïκό τῆς Εκκλησίας για την καταπάτηση ιερῶν κανόνων, δηλ. για την συμπροσευχή/συλλειτουργία με τον αιρετικό Πάπα η Εκκλησία τῆς Ελλάδος;;;

Παραθέτω τα σχετικά αποσπάσματα από την ομιλία τοῦ Μητροπολίτου Μεσσηνίας, τον ΙΕ’ Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου και τον ΣΤ’ Κανόνα τῆς Δευτέρας Οικουμενικῆς Συνόδου.

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος


Η ομιλία τοῦ Μητροπολίτου Μεσσηνίας από το 14:53 λεπτό έχει ως εξής:

«Ορθοδοξία δεν είναι απλά και μόνο η εμμονή στην ορθότητα θεωρετικῶν διατυπώσεων ή επανάληψη απολυτοποιουμένων θεολογικῶν εκφράσεων, αλλά η μετοχή και η αποδοχή τῆς αλήθειας τῆς Εκκλησίας ως γεγονότος κοινωνίας και ενότητος στο πρόσωπο τοῦ επισκόπου και με κέντρο το μυστήριο τῆς θείας ευχαριστίας. Εξ αιτίας αυτῆς τῆς θεώρησις αιρετικοί, σύμφωνα με τον Έκτο Κανόνα τῆς Δευτέρας Οικουμενικῆς Συνόδου, δεν είναι αυτός ο οποίος αυθαίρετα χαρακτηρίζεται από μεμονωμένα άτομα ή ομάδες ως αιρετικός, ή αυτός ο οποίος χρησιμοποιεί πλούσια ποικιλία θεολογικῶν εκφράσεων και διατυπώσεων, αλλά αυτός ο οποίος αποκηρύχθηκε από την Εκκλησία, αναθεματίσθηκε από την Σύνοδο, και από τους κανονικούς επισκόπους, και συγχρόνως με την στάση του συμβάλλει στην διάσπαση ή διαστρέβλωση τῆς κανονικότητος κυρίως μέσω τῆς μη μνημόνευσης τοῦ επισκόπου τῆς Τοπικῆς Εκκλησίας, με το επιχείρημα ότι δήθεν είναι αιρετικός, χωρίς όμως αυτός ο χαρακτηρισμός να έχει και την συνοδική κατοχύρωση και αυθεντία.
Το απόλυτο αυτό εκκλησιολογικό διακριτικό τοῦ αιρετικοῦ, αναπτύσσει και περιγράφει με σαφήνεια και απλότητα ο Αγιος Κύριλλος ο Αλεξανδρείας. Αιρετικός, λέγει ο Ιερός Πατήρ, δεν είναι εκείνος ο οποίος γραπτῶς ή προφορικῶς ή δημόσια διατυπώνει απόψεις οι οποίες συμβαίνει να μην εναρμονίζονται ή να είναι και αντίθετες προς αυτό πού η Εκκλησία τηρεί και διδάσκει, αλλά είναι εκείνος ο οποίος συνειδητά διαστρεβλώνει την Πίστη τῆς Καθολικῆς Εκκλησίας, διδάσκει δημόσια αιρετικές δοξασίες και μάλιστα όταν κληθεί από τα αρμόδια εκκλησιαστικά όργανα σε απολογία, είτε δεν προσέρχεται, είτε συνεχίζει να εμμένει στις κακοδοξίες του. Γι’ αυτό ακριβώς και ο αιρετικός για την εκκλησία καθίσταται αναξιόπιστος. Αφού ό τι πρεσβεύει αποτελεί έκφραση τῆς διαφοροποιησῆς του από την Αλήθεια τῆς Καθολικῆς Εκκλησίας και πρόκληση διάσπασης τῆς Εκκλησιαστικῆς ενότητος και απόσχιση από την ευχαριστιακή κοινωνία. Με βεβαιότητα δε είναι ότι η πλούσια ποικιλία τῶν διαφορετικῶν θεολογικῶν αναφορῶν και ερμηνειών δεν θίγουν το σταθερό υπόβαθρό τῆς θεολογικῆς ακρίβειας τῆς αλήθειας τῆς εκκλησίας, αλλά αντίθετα εμπλουτίζουν αυτην. Η διαφορετκή όμως στάση έναντι τῆς Εκκλησίας, είναι έκφραση αιρετική και έχει, επειδή ακριβώς έχει διαφορετικές σωτηριολογικές συνέπειες ως άρνηση αυτῆς τῆς ίδιας τῆς Εκκλησίας, κατά την ρήση τοῦ Αγίου Ιωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.» http://www.youtube.com/watch?v=qIRJzxAWU_U

 

Ο ΙΕ’ Ιερός Κανόνας τς ΑΒ΄Συνόδου πί Μ. Φωτίου (861)

Ὁ ιε΄ Ἱερός Κανών διορίζει ἐπακριβῶς ὅτι : «Τά ρισθέντα περί πρεσβυτέρων καί πισκόπων καί Μητροπολιτν πολλ μλλον πί Πατριαρχν ρμόζει. στε ε τις Πρεσβύτερος πίσκοπος, Μητροπολίτης τολμήσοι ποστναι τς πρός τόν οκεον Πατριάρχην κοινωνίας, καί μή ναφέροι τό νομα ατο κατά τό ρισμένον καί τεταγμένον, ν τ θεί Μυσταγωγί, λλά πρό μφανείας συνοδικς καί τελείας ατο κατακρίσεως σχίσμα ποιήσοι · τοτον ρισεν γία Σύνοδος πάσης ερατείας παντελς λλότριον εναι ε μόνον λεγχθείη τοτο παρανομήσας. Καί τατα μέν σφράγισταί τε καί ρισται περί τν προφάσει τινν γκλημάτων τν οκείων φισταμένων προέδρων, και σχίσμα ποιούντων καί τήν νωσιν τς κκλησίας διασπώντων. Ο γάρ δι’ αρεσίν τινα παρά τν γίων Συνόδων, Πατέρων, κατεγνωσμένην, τς πρός τόν πρόεδρον κοινωνίας αυτούς διαστέλλοντες, κείνου δηλονότι τήν αρεσιν δημοσί κηρύττοντος, καί γυμν τ κεφαλ π’ κκλησίας διδάσκοντος, ο τοιοτοι ο μόνον τ κανονικ πιτιμήσει οχ πόκεινται πρό συνοδικς διαγνώσεως αυτούς τς προς τόν καλούμενον πίσκοπον κοινωνίας ποτειχίζοντες, λλά καί τς πρεπούσης τιμς τος ρθοδόξοις ξιωθήσονται. Ο γάρ πισκόπων, λλά ψευδεπισκόπων καί ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καί ο σχίσματι τήν νωσιν τς κκλησίας κατέτεμον, λλά σχισμάτων καί μερισμν τήν κκλησίαν σπούδασαν ρύσασθαι».

agios_nikodimos_agioreitisγιος Νικόδημος γιορείτης, ἑρμηνεύοντας τόν παραπάνω Ἱερό Κανόνα, ἀναφέρει:

«κενα πο ο νωτέρω Κανόνες (ιγ’ καί ιδ’) διώρισαν περί πισκόπων καί Μητροπολιτν, τά ατά διορίζει, καί πολλ μλλον, παρών Κανών, περί Πατριαρχν, λέγων τι, στις Πρεσβύτερος πίσκοπος Μητροπολίτης θελε χωρισθ πό τήν συγκοινωνίαν το Πατριάρχου ατο, καί δέν μνημονεύη τό νομα ατο κατά τό σύνηθες ( Μητροπολίτης δηλ. μόνος˙ γάρ Πρεσβύτερος το πισκόπου του τό νομα μνημονεύει, δέ πίσκοπος το Μητροπολίτου του) πρό το νά φανερώσουν τά κατά το Πατριάρχου ατν ες τήν Σύνοδον καί παρά τς Συνόδου ατός νά κατακριθ˙ οτοι, λέγω, πάντες νά καθαίρωνται παντελς, ο μέν πίσκοποι καί Μητροπολται, πάσης ρχιερατικς νεργείας, ο δέ Πρεσβύτεροι, πάσης ερατικς. Πλήν τατα μέν νά γίνωνται, άν δι’ γκλήματα τινά, πορνείαν θετέον εροσυλίαν καί λλα, χωρίζονται ο Πρεσβύτεροι πό τούς πισκόπους των, ο πίσκοποι πό τούς Μητροπολίτας των, καί ο Μητροπολίτες πό τούς Πατριάρχας των». Μέ ποσημείωσι στό σημεο ατό ναφέρει γιος : «γκαλά καί λα΄ ποστολικός νεύθυνον κρίνει καί τόν χωριζόμενον, άν γνωρίζει ατόν καί δικον». άν δέ ο ρηθέντες πρόεδροι ναι αρετικοί καί τήν αρεσιν ατν κηρύττουσι παρρησία… (Μέ ποσημείωσι στό σημεο ατό ναφέρει γιος : «πό τόν λόγον τοτον το Κανόνος φαίνεται τι δέν πρέπει τινάς νά χωρίζηται, κατά τον Βαλσαμνα, πό τόν πίσκοπόν του, άν ατός χη μέν καμμίαν αρεσιν, τήν φυλάττει, μως, ες τό κρυπτόν καί δέν τήν κηρύττει˙ τυχόν γάρ ατός πάλιν φ’αυτο μετά τατα νά διορθωθ») …καί διά τοτο χωρίζονται ο ες ατούς ποκείμενοι, καί πρό το νά γένη κόμη συνοδική κρίσις περί τς αρέσεως ταύτης, ο χωριζόμενοι ατοί, χι μόνον διά τόν χωρισμόν δέν καταδικάζονται, λλά καί τιμς τς πρεπούσης, ς ρθόδοξοι, εναι ξιοι, πειδή, χι σχίσμα προξένησαν ες τήν κκλησίαν μέ τόν χωρισμόν ατόν, λλά μλλον λευθέρωσαν τήν κκλησίαν πό τό σχίσμα καί τήν αρεσιν τν ψευδεπισκόπων ατν».
Ὁ παραπάνω Ἱερός Κανῶν εἶναι σύμφωνος καί μέ ἄλλους Ἱερούς Κανόνες Τοπικῶν καί Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ὅπως ὁ λα΄ Ἀποστολικός, ὁ στ΄ τῆς ἐν Γάγγρα Τοπικῆς Συνόδου (340), ὁ ε’ τῆς ἐν Ἀντιοχεία Τοπικῆς Συνόδου (341), οἱ ι΄, ια΄ και ζβ΄ τῆς ἐν Καρθαγένη Τοπικῆς Συνόδου (419), ὁ ιη’ τῆς Δ΄ Οἰκ. Συνόδου (451), οἱ λα΄ καί λβ΄ τῆς ΣΤ΄ Οἰκ. Συνόδου (691), καί οἱ ιβ΄, ιγ΄, ιδ΄ τῆς ΑΒ΄ Συνόδου (861). http://entoytwnika1.blogspot.gr/2014/01/blog-post_14.html

 

O ΣΤΙερός Κανόνας τς Β’ Οικουμενικς Συνόδου (381):

«…. Εἰ δὲ ἐκκλησιαστικὸν εἴη τὸ ἐπιφερόμενον ἔγκλημα τῷ ἐπισκόπῳ, τότε δοκιμάζεσθαι χρὴ τῶν κατηγορούντων τὰ πρόσωπα· ἵνα, πρῶτον μὲν αἱρετικοῖς μὴ ἐξῇ κατηγορίας κατὰ τῶν ὀρθοδόξων ἐπισκόπων ὑπὲρ ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων ποιεῖσθαι. Αἱρετικοὺς δὲ λέγομεν, τούς τε πάλαι τῆς ἐκκλησίας ἀποκηρυχθέντας, καὶ τοὺς μετὰ ταῦτα ὑφ᾿ ἡμῶν ἀναθεματισθέντας·….»

γιος Νικόδημος γιορείτης ερμηνεύει:

«…Ει δε η κατηγορίαις είναι εγκληματικαίς, όπου δύνανται δηλαδή να τον καταβιβάσουν από τον βαθμόν του· ο, τι λογής είναι η ιεροσυλία, η παρ ενορίαν ιεροτελεστία, και άλλα· εις αυτάς πρέπει να εξετάζωνται οι κατήγοροι, πρώτον μεν να μη ήναι αιρετικοί, σφάλλοντες εις τα δόγματα, τόσον οι παλαιά υπό της εκκλησίας αναθεματισθέντες, όσον και οι τώρα νεωστί από ημάς….» (Πηδάλιον, σελ. 160).     


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση