ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 10:05 μμ στο Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2014

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ

Το ευσεβές φρόνημα τοῦ ορθοδόξου Λαοῦ εκφράζουν με ανοικτή επιστολή οι αδελφότητες από τον Καναδά, για το κατρακύλισμα τῆς ασεβείας και τῆς αιρέσεως τοῦ πατριάρχου Κων/λεως.  

Ο πλανεμένος πατριάρχης, πιστεύοντας εις τον εαυτόν του ότι είναι υπεράνω των Αγίων Πατέρων τῆς Εκκλησίας μας, νομίζει ότι έχει «περισσότερη αγάπη» από αυτούς, και θέτει την Ορθοδοξία και το γένος μας σε πολύ μεγάλο κίνδυνο. Η εκκλησιαστική μας ιστορία διδάσκει μυριάκις ότι η σύμπλευση με την αίρεση δεν έφερε τίποτ’ άλλο παρά μόνο μεγάλα δεινά.

Παραθέτω την ανοικτή επιστολή των ορθοδόξων αδελφοτήτων τοῦ Καναδά.

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος


Παναγιώτατε,

Εἴμεθα ἄσημα καὶ ταπεινὰ μέλη τῆς ᾿Ορθοδόξου Καθολικῆς ᾿Εκκλησίας καὶ εἶσθε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης. Εἶσθε ὁ πνευματικός μας πατέρας καὶ εἴμεθα τὰ πνευματικά σας τέκνα. ῞Οπως δὲ τὰ φυσικὰ τέκνα ἑνὸς πατέρα δὲν εἶναι δυνατὸν ν᾿ ἀδιαφοροῦν, βλποντας τν πατρα τους ν συνπτ παρνομες ξωσυζυγικς σχσεις μ ξνες γυνακες, ν πατ τν μητρα τους κα ν πιστρφ κθε βρδυ στ σπτι μεθυσμνος, τσι κα μες εναι δνατον ν᾿ διαφορσωμε, βλποντας τν μετρα Παναγιτητα ν πρωτοστατ στ σναψι παρανμων κα παγορευμνων π τν ᾿Εκκλησα σχσεων μ παντς εδους αρετικς παρασυναγωγς, ν συμπροσεχεται μ μετανοτους κπροσπους τους, –κμη κα μ ἱέρειες κα πισκοπνες κραων προτεσταντικν παραφυδων, πο ελογον γμους μοφυλοφλων κα ποστηρζουν δημοσως τ παγκσμιο μοφυλοφιλικ κνημα–, ν περιφρον θεους κα ερος Καννες ᾿Αποστολικν κα Οκουμενικν Συνδων, ν προαναγγλλ τν πανορθδοξη κατργησι σων Καννων θεωρε μπδιο στ διατρησι τν παρανμων ατν σχσεων, κα γενικς ν συμπεριφρεταις μεθυσμνη π τ γλυκ κα μεθυστικ κρασ το ψηλο ξιματος κα τς ρχιερατικς ξουσας, νατρποντας ερος θεσμος κα παραδσεις, μετακινντας κα τροποποιντας «ρια αἰώνια θεντο» ο θεπνευστοι ᾿Απστολοι κα ο θεοφροι Πατρες, κατασκανδαλζοντας τ εσεβς πλρωμα τς ᾿Εκκλησας κα προκαλντας νυπολγιστη φθορ στ θεανθρπινο σμα της.

πιτρέπεται λεγχος 

 ᾿Ελπίζουμε τὸ ἐλεγκτικὸ ὕφος τῆς παρούσης νὰ μὴ παρεξηγηθῇ. ῾Ο ἔλεγχος εἶναι ἀπαραίτητος μέσα στὴν ἀνθρώπινη κοινωνία καὶ ἰδιαιτέρως μέσα στὴν ᾿Εκκλησία. ῾Ο λόγος τοῦ Θεοῦ ὄχι ἁπλῶς ἐπιτρέπει τὸν ἔλεγχο, ἀλλὰ καὶ τὸν ἐπιβάλλει (Λευ. 19·17, Παρ. 9·8, 10·10, ᾿Εφ. 5·11, Α Τιμ. 5·20, Β Τιμ. 4·2 κ..), ἀρκεῖ αὐτὸς νὰ γίνεται μὲ ἀγάπη, ἀπὸ ἁγνὰ καὶ εἰλικρινῆ ἐλατήρια, δίχως κακίες καὶ ἐμπάθειες, μὲ γνώμονα πάντοτε τὴν διόρθωσι τῶν κακῶς κειμένων καὶ ἀπώτερο σκοπὸ τὴν σωτηρία τῶν ψυχῶν. ῾Ο Θεός, ὅπως γνωρίζετε, ἔδωσε ἀνθρώπινη φωνὴ σὲ μία ὄνο γιὰ νὰ ἐλέγξῃ τὸν προφήτη Βαλαὰμ γιὰ τὴν ἀντίθετη πρὸς τὸ θεῖο θέλημα συμπεριφορά του, δ Κρις μας ᾿Ιησος Χριστς επε στος Φαρισαους τι, ἐὰν ο νθρωποι σιωπσουν κα ποκρψουν τν λθεια, «ο λθοι κεκρξονται». ᾿Εμεῖς, Παναγιτατε, ὡς πιστὰ μέλη τῆς ᾿Εκκλησίας, ἔχομε τὴν συνείδησι, ὅτι εἴμεθα ἀνώτεροι καὶ ἀπὸ τὴν ὄνο τοῦ Βαλαὰμ καὶ ἀπὸ τὰ ἄψυχα λιθάρια καὶ δικαιούμεθα νὰ ἀρθρώσωμε λόγον ἐλεγκτικό, ἔστω καὶ ἂν αὐτὸς ἀπευθύνεται πρὸς τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη.

Δν θ᾿ ναφερθομε στς συμπροσευχς σας μετ τν τεροδξων σ λλανδα κα Γερμανα, οἱ ὁποῖες ἀπετέλεσαν, ὡς φαίνεται, «πρόβα τζενεράλε» ἐν ὄψει τῆς «μητέρας τῶν συμπροσευχῶν», ποὺ ἀκολούθησε μὲ τν Ππα στ Ιεροσλυμα. Οὔτε θὰ σᾶς καλέσωμε νὰ παύσετε νὰ συμπροσεύχεσθε μετὰ τῶν αἱρετικῶν. ῎Αλλωστε, ὅπως ἀποδεικνύουν τὰ πράγματα, οἱ συμπροσευχὲς αὐτὲς σς χουν γνει πθος θερπευτο κα μνο μα πμβασι το Θεο μπορε ν σς παλλξ π᾿ ατ. Τὸ «διαλεπτως προσεχεσθε» τοῦ ᾿Αποστόλου σεῖς ἔχετε μετατρέψει σὲ «διαλεπτως συμπροσεχεσθε μετ τν αρετικν κα λλοθρσκων», καὶ αὐτὸ πράττετε συνεχῶς καὶ ἀκαταπαύστως. Δὲν δυνάμεθα ὅμως νὰ παραβλέψωμε τὴν συμπροσευχή σας μὲ τὸν Πάπα στὰ ῾Ιεροσόλυμα, διότι αὐτὴ ὑπερέβη σὲ τόλμη καὶ προκλητικότητα κάθε ἄλλη συμπροσευχή, προκάλεσε δὲ μεγάλο σεισμὸ στὶς συνειδήσεις τῶν ἁπανταχοῦ τῆς γῆς ᾿Ορθοδόξων πιστῶν, ἀπείρως ἰσχυρότερο τοῦ (προειδοποιητικοῦ;) σεισμοῦ, ποὺ ἔσεισε τὴν γενέτειρά σας μίαν ἡμέρα πρὶν τὴ συνάντησί σας μὲ τὸν Πάπα!

γιος λέξανδρος 

Γιὰ νὰ σᾶς δείξωμε δὲ τὸ μέγεθος τοῦ ἀτοπήματος, στὸ ὁποῖο ὑποπέσατε, θὰ σᾶς καλέσωμε νὰ συγκρίνετε τὴν ἐνέργειά σας μὲ τὴν ἐνέργεια ἑνὸς ἁγίου προκατόχου σας, ὁ ὁποῖος ἐλάμπρυνε μὲ τὴν παρουσία του τὸν πατριαρχικὸ θρνο τς Κωνσταντινουπλεως πρ 1679 τν. Πρκειται γι τν γιο ᾿Αλξανδρο, ὁ ὁποῖος μᾶς ἄφησε αἰώνιο παράδειγμα ἀποφυγῆς ἐκκλησιαστικῶν σχέσεων μὲ ἀμετανοήτους αἱρετικούς, τὸ ὁποῖο, δυσ τυχῶς, περιφρονεῖται ἀπὸ τοὺς οἰκουμενιστὰς καὶ παγκοσμιοποιημένους σήμερα ἀρχιερεῖς μας. ᾿Αλλ᾿ ἂς ἐνθυμηθοῦμε τί συνέβη τὸ 335 στὴν Κωνσταντινούπολι.

Ο αρεσιρχης Αρειος, ἔχοντας ἐξαπατήσει τὸν αὐτοκράτορα, ψευδῶς ὁρκιζόμενος, ὅτι πιστεύει στὴν ἴδια Πίστι, στὴν ὁποία ἐπίστευε καὶ ἡ ᾿Εκκλησία, ἦταν ἕτοιμος, μὲ δολιότητα καὶ θρασύτητα, νὰ εἰσέλθῃ στὸν ὀρθόδοξο ναὸ καὶ νὰ συλλειτουργήσῃ μὲ τοὺς ᾿Ορθοδόξους. Οἱ πιέσεις καὶ ἀπειλές, ποὺ ἐδέχετο ὁ ᾿Αλέξανδρος, γιὰ νὰ δεχθῇ τὸν αἱρεσιάρχη σὲ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία, ἦταν ἀσφυκτικὲς καὶ ἀφόρητες. Αὐτὸς ὅμως δὲν ὑποχωροῦσε.

Τ Σββατο τ βρδυ, παραμον τς μρας, πο θ εσρχετο Αρειος στν ρθδοξο να, πατριρχης ᾿Αλξανδρος γοντισε περλυπος μπροσθεν τς Αγας Τραπζης κα παρεκλεσε μ δκρυα τν Θε· «Εἰ ῎Αρειος αὔριον συνάγεται, ἀπόλυσον ἐμὲ τὸν δοῦλόν σου καὶ μὴ συναπολέσῃς εὐσεβῆ μετὰ ἀσεβοῦς· εἰ δὲ φείδῃ τῆς ἐκκλησίας σου (οἶδα δὲ ὅτι φείδῃ) ἔπιδε ἐπὶ τὰ ῥήματα τῶν περὶ Εὐσέβιον καὶ μὴ δῷς εἰς ἀφανισμὸν καὶ ὄνειδος τὴν κληρονομίαν σου καὶ ἆρον ῎Αρειον, ἵνα μὴ εἰσελθόντος αὐτοῦ εἰς τὴν ἐκκλησίαν δόξῃ καὶ ἡ αἵρεσις συν εισέρχεσθαι αὐτῷ καὶ λοιπὸν ἡ ἀσέβεια νομισθῇ ὡς εὐσέβεια» (Θεοδωρτου Κρου, ᾿Εκκλησιαστικ Ιστορα, σελ. 21-22).

Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι γνωστό. ῾Η θερμὴ καὶ ἐναγώνια προσευχὴ τοῦ Πατριάρχου εἰσακούσθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ ὁ ῎Αρειος τὴν ἑπομένη ἡμέρα, ἐνῷ ἦταν σὲ κατάστασι εὐφορίας, κατελήφθη ἀπὸ ἐπείγουσα σωματικὴ ἀνάγκη, πρὸς ἐκπλήρωσι τῆς ὁποίας κατέφυγε σὲ ἀποχωρητήριο, ἀπὸ τὸ ὁποῖο, ἐξ αἰτίας ἀκατάσχετης αἱμορραγίας τῶν ἐντέρων, δὲν ἐξῆλθε ζωντανός. ῎Ετσι στερήθηκε καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μετὰ τῶν ᾿Ορθοδόξων καὶ τὴν ἰδία του ζωή!

Δν διδάσκεσθε; 

 Στν πλι σας γιναν τ θαυμαστ κα παρδοξα ατ γεγοντα, Παναγιτατε, σ κποιο μρος πλησον το Πατριαρχεου σας, κα ν, ς γνστης τς κκλησιαστικς Ιστορας, τ γνωρζετε, ν τοτοις δν διδσκεσθε π᾿ ατ. Αὐτὸ ἀποδεικνύει μία σύγκρισι τοῦ τότε μὲ τὸ σήμερα. Ττε, αρεσιρχης Αρειος· σμερα, αρεσιρχης Ππας τς Ρμης. Η μπως δν εναι Ππας αρεσιρχης; Μήπως ἔπαυσε ἡ Ρώμη νὰ εἶναι αἱρετική, ἐπειδὴ ἐσεῖς καὶ οἱ ὁμόφρονές σας τὴν ὠνομάσατε «δελφ κκλησα»; Μήπως ἀπέκτησαν μαγικῷ τῷ τρόπῳ ἐγκυρότητα τὰ «Μυστήριά» της, ἐπειδὴ ἡ προτεσταντικὴ Βαπτισματικὴ Θεολογία, ποὺ ἀποδέχεσθε, ἀναγνωρίζει ὡς ἔγκυρο τὸ «βάπτισμά» της; Δύνασθε μήπως νὰ μᾶς ὑποδείξετε μίαν ἔστω ἀπὸ τὶς εἴκοσι καὶ πλέον πλάνες καὶ αἱρέσεις του, ποὺ νὰ ἀπεκήρυξε ὁ Παπισμός, κατὰ τὴ διάρκεια τῶν διαλόγων μας μαζί του; Δν δνασθε, διτι Δσι μμνει σατανικς στς κακοδοξες της, δν τς ποκηρσσει κα δν μετανοε. Συνεχζουμε τν σγκρισι. Ττε, ατοκρτορας κα ο ᾿Αρειανο πεζαν τν Πατριρχη ν δεχθ σ κκλησιαστικ κοινωνα τν Αρειο· σμερα, σες οκειοθελς(!) παρστασθε στν νθρνισι το αρεσιρχου Ππα, τν τιμτε, κα τν προσ


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2025 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση