Σήμερα επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Κανδήλας το Δίκτυο για τα δικαιώματα του Παιδιού.
Η Πλανόδια Βιβλιοθήκη αποτελεί κομμάτι της Παιδικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης του Δικτύου και είναι μια εφήμερη βιβλιοθήκη που σε ανοιχτούς ή και κλειστούς
χώρους με διαδραστικό τρόπο φέρνει τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία. Η ανάγκη να «βγουν» στον έξω καθημερινό κόσμο τα βιβλία, και μέσα από αυτά να
γνωστοποιηθούν τα δικαιώματα του παιδιού στα ίδια τα παιδιά αλλά και στους γονείς, αποτέλεσε το έναυσμα για τη δημιουργία της Πλανόδιας Βιβλιοθήκης. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται από το 2013 με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων. Στόχος της είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε διάφορα θέματα και κυρίως η προάσπιση των δικαιωμάτων τους.
Εκπαιδευτικός του Δικτύου έπαιξε παιχνίδι γνωριμίας με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, της Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού και μέσα από ερωτήσεις και διάλογο τα παιδιά έλαβαν πληροφορίες για τα δικαιώματά τους.
Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία του ‘Οσκαρ, του ήρωα του βιβλίου με τίτλο “Κόκκινος σαν ντομάτα”.
Από πολύ μικρός ο Όσκαρ κοκκινίζει. Κοκκινίζει όταν απαγγέλλει ένα ποίημα μπροστά στην τάξη, όταν κάνει βουτιά στην πισίνα, όταν κάθεται δίπλα στη Σούζι, κοκκινίζει ακόμη κι όταν του λένε ότι κοκκινίζει! Η ιστορία του Όσκαρ είναι μια ιστορία για την αυτοαποδοχή και για όσους κοκκινίζουν!
Τα παιδιά έμαθαν τρόπους για να τοποθετούνται όταν υπάρχει διαφωνία, όταν υπάρχει κοροϊδία και όταν κάποιος μας κάνει να αισθανόμαστε διαφορετικοί και όχι αποδεκτοί. Το βιβλίο προσέφερε στοιχεία απ’ την καθημερινότητα των παιδιών τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και εκτός αυτού και μετέφερε μηνύματα σεβασμού, αποδοχής και καλοσύνης.
Υπήρξε διάδραση και συμμετοχή όλων κατά την αφήγηση της ιστορίας.
Από πολύ μικρός ο Όσκαρ κοκκινίζει. Κοκκινίζει όταν απαγγέλλει ένα ποίημα μπροστά στην τάξη, όταν κάνει βουτιά στην πισίνα, όταν κάθεται δίπλα στη Σούζι, κοκκινίζει ακόμη κι όταν του λένε ότι κοκκινίζει! Η ιστορία του Όσκαρ είναι μια ιστορία για την αυτοαποδοχή και για όσους κοκκινίζουν!
Τα παιδιά έμαθαν τρόπους για να τοποθετούνται όταν υπάρχει διαφωνία, όταν υπάρχει κοροϊδία και όταν κάποιος μας κάνει να αισθανόμαστε διαφορετικοί και όχι αποδεκτοί. Το βιβλίο προσέφερε στοιχεία απ’ την καθημερινότητα των παιδιών τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και εκτός αυτού και μετέφερε μηνύματα σεβασμού, αποδοχής και καλοσύνης.
Υπήρξε διάδραση και συμμετοχή όλων κατά την αφήγηση της ιστορίας.
Έπειτα τα παιδιά κλήθηκαν να κατασκευάσουν τον δικό τους ήρωα και ηρωίδα, κάποιον/α που θα εξέφραζε τον εαυτό και τη δύναμή τους. Εκείνα ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και δημιουργικά αλλά και με πολύ χιούμορ.
Τα παιδιά πήραν την χάρτινη κούκλα μαζί τους γεμάτα χαρά, ενώ οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος μας χάρισαν επιπλέον την Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιού και όμορφα αυτοκόλλητα, τα οποία μοιράστηκαν σε όλους.