Σήμερα μιλήσαμε για τον τρύγο!
Παρατηρήσαμε ένα τσαμπί σταφύλι και αναφερθήκαμε στο κοτσάνι, στο αμπελόφυλλο, στις ρώγες του σταφυλιού και στο χρώμα του.
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τον τρύγο δηλαδή τη διαδικασία συγκομιδής των σταφυλιών προκειμένου να διατεθούν στην αγορά για κατανάλωση ως φρούτα ή να υποστούν επεξεργασία για την παραγωγή κρασιού. Μάθαμε την παραδοσιακή διαδικασία παραγωγής μούστου και κρασιού αλλά και τη σύγχρονη. Σταθήκαμε σε λέξεις όπως τρυγητής, πατητήρι, κοφίνι, μούστος. Είπαμε ότι το αμπέλι ή κλήμα καλλιεργείται κυρίως για τον καρπό του το σταφύλι, ενώ και τα φύλλα του χρησιμοποιούνται στη μαγειρική (ντολμαδάκια). Τα σταφύλια μπορούν να καταναλωθούν ως έχουν ή να χρησιμοποιηθούν είτε για γλυκίσματα (γλυκό του κουταλιού) είτε για την παρασκευή σταφίδων, κρασιού, ξυδιού κα άλλων οινοπνευματωδών ποτών όπως η ρετσίνα, το ούζο και το τσίπουρο.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Η αλεπού και τα σταφύλια”. Μια αλεπού πεινάει πολύ. Ψάχνει να βρει κάτι να φάει. Ξαφνικά βλέπει μπροστά της ένα δέντρο γεμάτο μεγάλα σταφύλια. Θέλει πάρα πολύ να φάει λίγα σταφύλια. Πώς να ανεβεί όμως πάνω στο δέντρο. Είναι πολύ δύσκολο γιατί η αλεπού δεν είναι σαν τη γάτα! «Δεν πειράζει», σκέφτεται. «Θα προσπαθήσω να ανέβω στο δέντρο» Προσπαθεί μια φορά, προσπαθεί δυο φορές όμως δε γίνεται τίποτα. Τα σταφύλια είναι
πολύ ψηλά. Στο τέλος καταλαβαίνει ότι δε μπορεί να τα φτάσει και σκέφτεται. «Δεν πειράζει που δε μπορώ να τα φτάσω. Αυτά τα σταφύλια δεν έγιναν ακόμη. Σίγουρα δεν είναι ωραία». Ακούν τα σταφύλια τα λόγια της αλεπούς και της λένε. «Εμείς κυρά αλεπού, είμαστε πολύ γλυκά σα μέλι! Λες ότι δεν είμαστε καλά μόνο και μόνο επειδή δε μπορείς να μας φτάσεις». Και έτσι λέμε “Όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια”.

Φύλλα εργασίας, εποπτικό υλικό και πληροφορίες: Βlog «Παιχνίδι και Δημιουργία» – https://playgroundlearning.weebly.com/
Στη συνέχεια μάθαμε να γράφουμε το Σσ και μετρήσαμε τα τσαμπιά των σταφυλιών τόσα όσα ανέφερε το κάθε κοφίνι στο φύλλο εργασίας και τα χρωματίσαμε. Τέλος, πήραμε γκοφρέ χαρτί και το πλάσαμε με τα δακτυλάκια μας σε μπαλίτσες ώστε να δημιουργήσουμε ένα τσαμπί σταφύλι.