Ο τρύγος!!!

e516a10a c524 49ef 8f2e 619dfad5c64c27d845e1 0f1b 4f64 9ec2 e2614a250b43697d79dd ca0b 488f b13f 2438c146d873

Σήμερα μιλήσαμε για τον τρύγο! 
Παρατηρήσαμε ένα τσαμπί σταφύλι και αναφερθήκαμε στο κοτσάνι, στο αμπελόφυλλο, στις ρώγες του σταφυλιού και στο χρώμα του.
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τον τρύγο δηλαδή τη διαδικασία συγκομιδής των σταφυλιών προκειμένου να διατεθούν στην αγορά για κατανάλωση ως φρούτα ή να υποστούν επεξεργασία για την παραγωγή κρασιού. Μάθαμε την παραδοσιακή διαδικασία παραγωγής μούστου και κρασιού αλλά και τη σύγχρονη. Σταθήκαμε σε λέξεις όπως τρυγητής, πατητήρι, κοφίνι, μούστος. Είπαμε ότι το αμπέλι ή κλήμα καλλιεργείται κυρίως για τον καρπό του το σταφύλι, ενώ και τα φύλλα του χρησιμοποιούνται στη μαγειρική (ντολμαδάκια). Τα σταφύλια μπορούν να καταναλωθούν ως έχουν ή να χρησιμοποιηθούν είτε για γλυκίσματα (γλυκό του κουταλιού) είτε για την παρασκευή σταφίδων, κρασιού, ξυδιού κα άλλων οινοπνευματωδών ποτών όπως η ρετσίνα, το ούζο και το τσίπουρο. 
05832c48 1088 4f02 bd50 8e8c38e76e7a

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Η αλεπού και τα σταφύλια”. Μια αλεπού πεινάει πολύ. Ψάχνει να βρει κάτι να φάει. Ξαφνικά βλέπει μπροστά της ένα δέντρο γεμάτο μεγάλα σταφύλια. Θέλει πάρα πολύ να φάει λίγα σταφύλια. Πώς να ανεβεί όμως πάνω στο δέντρο. Είναι πολύ δύσκολο γιατί η αλεπού δεν είναι σαν τη γάτα! «Δεν πειράζει», σκέφτεται. «Θα προσπαθήσω να ανέβω στο δέντρο» Προσπαθεί μια φορά, προσπαθεί δυο φορές όμως δε γίνεται τίποτα. Τα σταφύλια είναι
πολύ ψηλά. Στο τέλος καταλαβαίνει ότι δε μπορεί να τα φτάσει και σκέφτεται. «Δεν πειράζει που δε μπορώ να τα φτάσω. Αυτά τα σταφύλια δεν έγιναν ακόμη. Σίγουρα δεν είναι ωραία». Ακούν τα σταφύλια τα λόγια της αλεπούς και της λένε. «Εμείς κυρά αλεπού, είμαστε πολύ γλυκά σα μέλι! Λες ότι δεν είμαστε καλά μόνο και μόνο επειδή δε μπορείς να μας φτάσεις». Και έτσι λέμε “Όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια”.

f5fbec14 4066 45ad ba88 812036cac667

Φύλλα εργασίας, εποπτικό υλικό και πληροφορίες: Βlog «Παιχνίδι και Δημιουργία» – https://playgroundlearning.weebly.com/

d0173855 cda9 4763 b1bd 0bdf452ea78f dad76e52 697a 4b94 ad6f 84fa1a43637c

Στη συνέχεια μάθαμε να γράφουμε το Σσ και μετρήσαμε τα τσαμπιά των σταφυλιών τόσα όσα ανέφερε το κάθε κοφίνι στο φύλλο εργασίας και τα χρωματίσαμε. Τέλος, πήραμε γκοφρέ χαρτί και το πλάσαμε με τα δακτυλάκια μας σε μπαλίτσες ώστε να δημιουργήσουμε ένα τσαμπί σταφύλι. 

 

 

 

adaf2afa 7211 49b5 9b56 d20ba5b45699