Ρομποτικές κατασκευές από όλα τα παιδιά της τάξης

2018-19 ρομποτική

Τη σχολική χρονιά 2018-19 στο Δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου διαθέταμε οκτώ σετ ρομποτικής τα οποία πλέον ήταν αρκετά ώστε να μοιραστούν σε όλα τα παιδιά ενός τμήματος για να ασχοληθούν με τη ρομποτική κατά τη διάρκεια του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ). Για ορισμένες ώρες έκαναν τις εργασίες τους τα παιδιά της Ε1′ τάξης και στη συνέχεια πήραν σειρά τα παιδιά της Ε2′ τάξης.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης να μάθουν όρους ρομποτικής: άξονες, γρανάζια, κινητήρες, hub, αισθητήρες. Σε ομάδες των 2-3 ατόμων να σχεδιάζουν την εργασία τους. Να διακρίνουν τα μέσα και τα εργαλεία του περιβάλλοντος της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Να θέτουν προβλήματα και να προτείνουν λύσεις (ιδιαίτερα σε κατασκευαστικά θέματα). Να προγραμματίζουν την κίνηση του ρομπότ. Να μάθουν επιπλέον για τη μετάδοση κίνησης. Να «ανακαλύπτουν» λάθη και να βελτιώνουν τις διαδικασίες καθοδήγησης του ρομπότ.

Διαδίκτυο – συζήτηση: προβολή βίντεο με ρομποτικές κατασκευές. Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης για τους όρους ρομποτικής που χρειάζεται να γνωρίζουν οι μαθητές κι οι μαθήτριες: άξονες, γρανάζια, κινητήρες, hub, αισθητήρες.

Τίθεται το 1ο πρόβλημα: τα παιδιά της τάξης να δημιουργήσουν ανά ομάδες των 2-3 ατόμων, μια γέφυρα. Αρχικά, ζητείται να δημιουργηθεί απλά κι αφού παρατηρηθεί ότι κινείται γρήγορα ζητείται η πρώτη βελτίωση της κατασκευής με τον κοχλία. Παράλληλα, συζητείται στην ολομέλεια ο προγραμματισμός της κατασκευής.

Τίθεται το 2ο πρόβλημα: τα παιδιά της τάξης να δημιουργήσουν ανά ομάδες των 2-3 ατόμων, έναν ανεμόμυλο ο οποίος όμως να μεταδίδει την κίνησή του και σε μια σημαία. Αλλεπάλληλες δοκιμές και βελτιώσεις.

 

Παρουσίαση των έργων ρομποτικής της Ε2′ τάξης:

Αφήστε μια απάντηση