Παράξενες ιστορίες και όχι μόνο…

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Δημιουργώ κι εκφράζομαι με πολυμέσα (Ε'-ΣΤ') Διαδίκτυο Ε' - ΣΤ' τάξη στο Δημοτικό

Τη σχολική χρονιά 2016-17 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης ασχολήθηκαν με την επεξεργασία εικόνας και την επεξεργασία βίντεο.

Θέλαμε να καταλήξουμε να έχουμε μικρές παράξενες ιστορίες που δεν μπορείς να τις έχεις «σε εικόνα» έτσι απλά. Δημιουργήσαμε λοιπόν εμείς τις εικόνες. Μ΄αυτόν τον τρόπο συνειδητοποιούμε πόσο εύκολο είναι να αλλοιωθεί μια εικόνα αλλά ταυτόχρονα και να αφήσουμε τη φαντασία να μας πάει ένα βήμα πιο πέρα.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης να συνειδητοποιήσουν ότι οι ψηφιακές εικόνες είναι εύκολα επεξεργάσιμες. Να συνειδητοποιήσουν ότι οι «ανεβασμένες» στο Διαδίκτυο είναι εύκολο να αλλοιωθούν. Να ασκηθούν στην αντιγραφή- επικόλληση αρχείων από τον server του εργαστηρίου στον υπολογιστή της ομάδας. Να μάθουν στην επεξεργασία εικόνας την επιλογή μέρους της εικόνας, την απομόνωση αυτού του μέρους, την αποθήκευση και εξαγωγή εικόνας.  Να αυξομειώνουν τα μεγέθη των φιγούρων και να τις τοποθετούν κατάλληλα σε μια μεγάλη εικόνα που λειτουργεί ως υπόβαθρο. Να διαχειρίζονται τον ήχο μέσα από το περιβάλλον της επεξεργασίας βίντεο. Να ασχοληθούν με τη χρονογραμμή του λογισμικού επεξεργασίας βίντεο. Να ασχοληθούν με το θέμα της επέκτασης αρχείου σύμφωνα με τα αρχεία που αποθηκεύονται και εξάγονται από το περιβάλλον επεξεργασίας εικόνας και επεξεργασίας βίντεο.

  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): συζητούμε για την πρόθεσή μας να δημιουργήσουμε παράξενες ιστορίες με εικόνες που δεν υπάρχουν.
  2. Εξερεύνηση των Windows: Στον server του εργαστηρίου έχουμε δημιουργήσει ένα φάκελο με υποφακέλους που περιέχουν φωτογραφίες με θέματα: θάλασσα, ουρανός, δάση, διάστημα, ρομπότ, ζώα, πόλεις, αίθουσες, φιγούρες από κόμικ. Οι μαθητές κι οι μαθήτριες χρησιμοποιούν τη διαδικασία αντιγραφής – επικόλλησης για να φέρουν τον φάκελο από τον server σε φάκελο στον υπολογιστή τους.
  3. Καλούνται στη συνέχεια να συνεργαστούν ανά ομάδες και να σκεφτούν ένα σενάριο με βάση τις παραπάνω φωτογραφίες.
  4. Επεξεργασία εικόνας (λογισμικό Gimp): τα παιδιά απομονώνουν τις φιγούρες που είχαν επιλέξει από ό,τι τις περιέβαλε.
  5. Εξερεύνηση των Windows: Αποθηκεύουν κι εξάγουν και τις εικόνες ως αρχεία εικόνας στον φάκελό τους. Παρατήρηση και συζήτηση για τις επεκτάσεις αρχείων.
  6. Επεξεργασία εικόνας (λογισμικό Gimp): τα παιδιά συγχωνεύουν τις φιγούρες με τις εικόνες που αποτελούν υπόβαθρο. Αυξομειώνουν το μέγεθος των φιγούρων και τις τοποθετούν κατάλληλα. Έχοντας κατά νου να προσδώσουν μια αίσθηση κίνησης της φιγούρας επαναλαμβάνουν την προηγούμενη διαδικασία πολλές φορές τοποθετώντας κάθε φορά τη φιγούρα σε διαφορετική θέση
  7. Επεξεργασία βίντεο: εισάγουν τις έτοιμες εικόνες βάζοντάς τες στη σειρά, τις αναπτύσσουν ώστε να έχουν την κατάλληλη χρονική διάρκεια, εισάγουν τίτλους αρχής και τέλους, εισάγουν υπότιτλους.
  8. Εισάγουν ήχους και μουσική στο κατάλληλο χρονικά σημείο του βίντεο. Αυξομειώνουν την ένταση των ήχων.
  9. Αποθήκευση του αρχείου και εξαγωγή του βίντεο ως ταινία.
  10. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Με συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης) τίθεται το θέμα του «ανεβάσματος» φωτογραφιών – εικόνων στο Διαδίκτυο κι η ευκολία αλλοίωσή τους. Επίσης, συζητείται το θέμα της ασφάλειας προσωπικών δεδομένων γενικότερα.

Όλες οι ταινιούλες βρίσκονται στο ιστολόγιο της ΣΤ’ τάξης στην κατηγορία «βιντεο-ιστορίες». Επιλέγετε «βιντεο-ιστορίες» για να τις δείτε όλες. Κάθε μια έχει τη δική της χάρη. Σας καλούμε να τις απολαύσετε!

Αφήστε μια απάντηση