Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων 2018.

Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνεται ότι με Υπουργική Απόφαση καθορίστηκε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2018. Για τη σχετική Υπουργική Απόφαση πατήστε εδώ. 

  1. Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.

Συνέχεια του άρθρου ‘Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων 2018.’ »

Τρόποι διοίκησης και ηγεσίας σχολικών μονάδων.

Στην εργασία που ακολουθεί, του Σχολικού Συμβούλου Σπανού Αντωνίου, προτείνονται  τρόποι διοίκησης και ηγεσίας, με τους οποίους οι διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας τους με τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων στις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα, προτείνονται:

α) το μοντέλο ηγεσίας και διοίκησης που βασίζεται στην αμοιβαία κατανόηση και συνεργασία, ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων (collegial model), Συνέχεια του άρθρου ‘Τρόποι διοίκησης και ηγεσίας σχολικών μονάδων.’ »

Η καλύτερη δασκάλα του κόσμου για το 2018, Άντρια Ζαφειράκου

Η Ελληνοκύπρια Άντρια Ζαφειράκου, ανακηρύχθηκε η Καλύτερη Δασκάλα του Κόσμου για το 2018.Κέρδισε το βραβείο Global Teacher του Varkey Foundation, που θεσπίστηκε το 2015 για να αναδείξει το επάγγελμα του δασκάλου και να ενθαρρύνει τους καλύτερους.

Η 39χρονη δασκάλα καλλιτεχνικών και υφασμάτων, με μητέρα από την Αμμόχωστο και πατέρα από την Ελλάδα, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βόρειο Λονδίνο, κατάφερε να κερδίσει τον τέταρτο ετήσιο διαγωνισμό του Ιδρύματος Varkey, ξεχωρίζοντας από περίπου 30.000 υποψηφίους δασκάλους από 173 χώρες. Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Συνέχεια του άρθρου ‘Η καλύτερη δασκάλα του κόσμου για το 2018, Άντρια Ζαφειράκου’ »

Το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών εκπαίδευσης.

Δόθηκε σήμερα, 16-3-2018, σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του ΥΠΠΕΘ για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, ειδικότερα, για τη θεσμοθέτηση των νέων δομών και την κατανομή των αρμοδιοτήτων τους, την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης και την αξιολόγηση των στελεχών αυτών.

Τα κυριότερα θέματα είναι: Συνέχεια του άρθρου ‘Το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών εκπαίδευσης.’ »

Ο αριθμός π.

Ο αριθμός π θεωρείται ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και γοητευτικούς αριθμούς. Αυτό οφείλεται:

  • στο πλήθος των εφαρμογών του σε πολλά επιστημονικά πεδία όπως Μαθηματικά, Φυσική, Μηχανολογία, Κοσμολογία κλπ,
  • στις μακροχρόνιες και συνεχείς προσπάθειες του ανθρώπου για τον υπολογισμό του,
  • στις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του,
  • στη σύνδεσή του µε το περίφηµο πρόβληµα τετραγωνισµού του κύκλου.

Εμπειρικά, εάν τυλίξουμε ένα σπάγκο ή μια μεζούρα γύρω από ένα κυκλικό σχήμα, μπορούμε να μετρήσουμε το μήκος του L, δηλαδή την περιφέρεια του ή αλλιώς την περίμετρό του. Επίσης μπορούμε να μετρήσουμε τη διάμετρό του δ. Εάν διαιρέσουμε το μήκος του κύκλου με τη διάμετρο του, βρίσκουμε έναν αριθμό λίγο μεγαλύτερο από το 3, αρκεί οι μετρήσεις να έχουν γίνει με ακρίβεια. Δηλαδή, με άλλα λόγια, η διάμετρος ενός κυκλικού δίσκου χωρά στην περίμετρό του 3 και κάτι φορές.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Ισίδωρος Γλαβάς

Οι ιστορικές ρίζες του αριθμού π

Πολλά άρθρα έχουν γραφεί για τις ρίζες του αριθμού π, δίνοντας αρκετά στοιχεία για την πλούσια ιστορική διαδρομή του αριθμού με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παγκοσμίως, όχι μόνο από ιστορική, αλλά και από επιστημονική και φιλοσοφική άποψη.

Στην παρουσίαση που ακολουθεί, του Πανεπιστημιακού, πρώην Λέκτορα Μαθηματικών στο ΑΠΘ Ν. Καστάνη, απαντώνται αρκετά ενδιαφέροντα ερωτήματα, μερικά από τα οποία είναι:

  • Είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες συμβολίσει με π, το λόγο της περιφέρειας του κύκλου προς τη  διάμετρό του;
  • Πότε δόθηκε ο συμβολισμός π, για τον αριθμό που εκφράζει το λόγο της περιφέρειας προς τη διάμετρο του κύκλου;
  • Οι Βαβυλώνιοι και οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι,  πώς επέλεξαν τους δικούς τους αριθμούς για τον υπολογισμό της περιμέτρου ή της επιφάνειας του κυκλικού δίσκου; Πού χρειάζονταν αυτούς τους υπολογισμούς;
  • Οι Αρχαίοι Έλληνες, γιατί διαφοροποιήθηκαν;
  • Αργότερα, οι Άραβες και οι επιστήμονες της Δυτικής Ευρώπης, τι συμπεριφορές είχαν στους υπολογισμούς του κύκλου;

Δείτε την παρουσίαση εδώ

Κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το  Άρθρο 29 του Νόμου 4521/2018,  (ΦΕΚ 38/Α/2-3-2018).

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 29 του Νόμου 4521/2018    “Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις”  προβλέπονται νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες προέρχονται από την ενοποίηση των παλαιότερων κλάδων. Συνέχεια του άρθρου ‘’ »

Οδηγίες ΥΠΠΕΘ για δραστηριότητες σχολείων στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2018 ως «Έτος Μαθηματικών»

1/3/2018

Tο έτος 2018 ανακηρύχτηκε από το ΥΠΠΕΘ ως «Έτος Μαθηματικών».  Στόχοι της ανακήρυξης είναι αφενός να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των Μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού και αφετέρου να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και τη διδασκαλία τους.

Στο πλαίσιο του «Έτους Μαθηματικών» θα πραγματοποιηθούν σε όλες τις σχολικές μονάδες εκδηλώσεις και δραστηριότητες, οι οποίες θα απευθύνονται κυρίως σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Δείτε το έγγραφο που ακολουθεί εδώ

Η έννοια της συνάρτησης (Φύλλο διδασκαλίας)

Τάξη: Β’ Γυμνασίου

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να κατανοήσουν την έννοια της συνάρτησης.
  • Να εκφράζουν ένα μέγεθος ως συνάρτηση ενός άλλου.
  • Να συμπληρώνουν τον πίνακα τιμών μιας συνάρτησης.
  • Να διευρύνουν την αλγεβρική τους σκέψη με προβλήματα και εφαρμογές.

Μέθοδος διδασκαλίας: καθοδηγούμενη & ανακαλυπτική.

Εργαλεία: Φύλλο εργασίας, αρχεία geogebra

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες.

Δείτε το φύλλο διδασκαλίας εδώ

Ισίδωρος Γλαβάς

Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος (φύλλο διδασκαλίας).

Τάξη: Α’ Γυμνασίου

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να κατανοήσουν την έννοια της μεσοκαθέτου.
  • Να ανακαλύψουν τις ιδιότητες της μεσοκαθέτου.
  • Να αποκτήσουν ευχέρεια στην κατασκευή της μεσοκαθέτου τόσο με χάρακα -γνώμονα όσο και με κανόνα – διαβήτη.
  • Να διευρύνουν τη γεωμετρική τους σκέψη με κατάλληλα προβλήματα και εφαρμογές.

Μέθοδος διδασκαλίας: καθοδηγούμενη & ανακαλυπτική.

Εργαλεία: Φύλλο εργασίας, χάρακας, γνώμονας, διαβήτης.

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες.

Δείτε το φύλλο διδασκαλίας εδώ

Ισίδωρος Γλαβάς