Οι γονείς χρειάζεται να ανακτήσουν τον έλεγχο των παιδιών τους.

Τα τελευταία χρόνια, κυρίαρχο ρόλο στην οικογένεια δεν παίζουν πια οι γονείς, αλλά τα παιδιά.

Για τους περισσότερους γονείς, κάθε πρωί που ξυπνούν είναι λες και αυτόματα αρχίζουν δουλειά: Το σπίτι είναι το γραφείο τους, οι πιτζάμες τα ρούχα εργασίας τους και τα παιδιά τα αφεντικά τους. Δυστυχώς, μάλιστα, για τους γονείς, αυτά τα αφεντικά είναι από τα χειρότερα που μπορεί να έχει κανείς. Είναι χειριστικά, πεισματάρικα, αγενή και πολύ δύσκολα για να συνεργαστείς μαζί τους. Το πιο εξοργιστικό είναι δε – για χάρη αυτής της μεταφοράς- ότι οι γονείς είναι αυτοί που αρχικά «προσέλαβαν» τα αφεντικά αυτά. Σύμφωνα με έναν οικογενειακό παιδίατρο και ψυχολόγο, έχει έρθει η στιγμή να ανακτήσουμε τον έλεγχο. Συνέχεια του άρθρου ‘Οι γονείς χρειάζεται να ανακτήσουν τον έλεγχο των παιδιών τους.’ »

Εκπαιδευτικοί κλάδοι και Προσόντα ένταξης (Τίτλοι Σπουδών), 2018

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 29 του Νόμου 4521/2018    “Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις”  προβλέπονται οι νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες προέρχονται από την ενοποίηση των παλαιότερων κλάδων. Με βάση τις τους νέους κλάδους και τις νέες ειδικότητες, προκύπτουν και τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα ένταξης δηλαδή οι απαραίτητοι τίτλοι σπουδών: Συνέχεια του άρθρου ‘Εκπαιδευτικοί κλάδοι και Προσόντα ένταξης (Τίτλοι Σπουδών), 2018’ »

Θέματα Προσομοίωσης Μαθηματικών Προσανατολισμού Γ’ Λυκείου 2018

Θέματα Προσομοίωσης και ενδεικτικές απαντήσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου, από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Β. Αιγαίου.

Η αποστολή των θεμάτων έγινε από τον επίτιμο Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Ν. Λέσβου και μέλος της συγγραφικής ομάδας, Πρόδρομο Ελευθερίου (διεύθυνση ιστολογίου https://blogs.sch.gr/symath/)

Δείτε τα θέματα εδώ

Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2018-19

Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικού Λυκείου, που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2018-19. Οι αρχικές αποφάσεις τροποποιήθηκαν από το ΥΠΠΕΘ μετά από έντονες διαμαρτυρίες. Γι αυτό, εδώ δημοσιεύονται τόσο οι αρχικές όσο και οι τελικές αποφάσεις.  Συνέχεια του άρθρου ‘Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2018-19’ »

Ημερομηνίες ενδοσχολικών εξετάσεων Γυμνασίων και ΓΕΛ για το Σχ.Ε. 2017-18

Ημερομηνίες ενδοσχολικών εξετάσεων Γυμνασίων και  Γενικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2017-2018

Ανακοινώθηκε σήμερα 3-5-2018, από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο προγραμματισμός των ενδοσχολικών εξετάσεων των Γυμνασίων και των Γενικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2017 – 2018.

Η εγκύκλιος για τον Προγραμματισμό εξετάσεων των Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2017-2018

Η εγκύκλιος για τον Προγραμματισμό εξετάσεων των Γενικών Λυκείων σχολικού έτους 2017-2018

πηγή: ΥΠΠΕΘ

Η τεχνολογία μιμείται τη φύση και η επιστήμη συναντά την τέχνη!

Mε ποιους τρόπους μιμείται η τεχνολογία τη φύση; Το ερώτημα απασχολεί με έναν εξαιρετικά δημιουργικό τρόπο τον Αμερικανό σχεδιαστή και καθηγητή στο Τμήμα Μηχανολογίας του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, John Edmark. Ο σχεδιαστής δημιουργεί  ευφάνταστα γλυπτά που παραπέμπουν σε δημιουργίες του φυσικού κόσμου αξιοποιώντας την ακρίβεια των επιστημονικών δεδομένων.

Η σειρά με τα εντυπωσιακά γλυπτά του, που μοιάζουν με περίεργα κουκουνάρια και με ανθισμένα ηλιοτρόπια, έχει δημιουργηθεί με τη βοήθεια της τρισδιάστατης εκτύπωσης και της μαθηματικής επιστήμης. Η ζωντάνια και η κίνηση των γλυπτών επιτυγχάνεται με την περιστροφή τους κάτω από στροβοσκοπικά φώτα και τον συγχρονισμό τους με ορισμένους ακριβείς κανόνες. Τα γλυπτά άνθη μοιάζουν με αλλόκοτα κινούμενα σχέδια που αποκτούν ζωή και ανθίζουν μπροστά στα μάτια των θεατών. Με τη βοήθεια της επιστήμης δημιουργούνται εξαιρετικά έργα τέχνης!  Συνέχεια του άρθρου ‘Η τεχνολογία μιμείται τη φύση και η επιστήμη συναντά την τέχνη!’ »

Το Σχέδιο Νόμου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Το Σχέδιο Νόμου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 24-4-2018

Η ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ:

Τέλος στην απειλή της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την κατάργηση του ΠΔ 152 και στο ασφυκτικό και αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο για τη διοίκηση της εκπαίδευσης με την κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους του ν. 3848/2010 δίνει το Σχέδιο Νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή (ΚΕΝΕ) μετά από μακρύ διάστημα διαβούλευσης και διαλόγου με τους φορείς της εκπαίδευσης, οι προτάσεις των οποίων ελήφθησαν υπόψη στην τελική διαμόρφωσή του. Συνέχεια του άρθρου ‘Το Σχέδιο Νόμου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.’ »

Η Έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018).

Η ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ για την έκθεση του ΟΟΣΑ:

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 , στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η παρουσίαση της έκθεσης του ΟΟΣΑ με τίτλο: «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα».

Στην τελική της μορφή, η έκθεση παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποίησεις και βελτιώσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2011, καθώς έγινε αποδεκτό το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης να συνταχθεί νέα έκθεση με επικαιροποιημένα στοιχεία. Υπενθυμίζεται ότι η έκθεση του 2011 στηρίχθηκε σε στοιχεία πριν ξεσπάσει η κρίση.

Η έκθεση του 2018, βασίζεται σε δεδομένα που συνέλεξαν τα τεχνικά κλιμάκια του ΟΟΣΑ σε συνεργασία με το Υπουργείο και τους αρμόδιους φορείς το προηγούμενο διάστημα. Επιγραμματικά, τα βασικά σημεία που αποτυπώνονται είναι: Συνέχεια του άρθρου ‘Η Έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα (2018).’ »

Διαδραστικές προσομοιώσεις PhET στα Μαθηματικά.

Το PhET παρέχει διασκεδαστικές, διαδραστικές, προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων, δωρεάν. Πρόκειται για βασισμένη σε έρευνα προσέγγισή -που ενσωματώνει ευρήματα από προηγούμενες έρευνες- ενεργοποιεί τους μαθητές, ώστε να κάνουν συνδέσεις μεταξύ των φαινομένων της πραγματικής ζωής και της υποκείμενης σε αυτά επιστημονικής γνώσης και να εμβαθύνουν στον φυσικό κόσμο.

Το PhET διεξάγει έρευνα τόσο για τη σχεδίαση όσο και για τη χρήση των διαδραστικών προσομοιώσεων, προκειμένου να πετύχει καλύτερα αποτελέσματα: Συνέχεια του άρθρου ‘Διαδραστικές προσομοιώσεις PhET στα Μαθηματικά.’ »

Αποφθέγματα από τον Νίκο Καζαντζάκη.

Ο Νίκος Καζαντζάκης (1883 – 1957) ήταν Έλληνας συγγραφέας, δημοσιογράφος, πολιτικός, μουσικός, ποιητής και φιλόσοφος, με πλούσιο λογοτεχνικό, ποιητικό και μεταφραστικό έργο. Αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες λογοτέχνες και ως ο περισσότερο μεταφρασμένος παγκοσμίως.

Το συγγραφικό του έργο, σκοτεινό, ανθρωποκεντρικό και περιστρεφόμενο γύρω από τους προβληματισμούς για τη ζωή, δεν είναι πάντα εύκολο στην κατανόηση. Το αποτέλεσμα ήταν να αποτελεί κατά τη διάρκεια της ζωής του αλλά και μετά θάνατον, μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Έλληνα συγγραφέα. Συνέχεια του άρθρου ‘Αποφθέγματα από τον Νίκο Καζαντζάκη.’ »