Οι στόχοι της μαθηματικής παιδείας.

Ο ορισμός του μαθηματικού αλφαβητισμού όπως εμφανίζεται στους στόχους και σκοπούς της ερευνάς PISA 2012, έχει ως εξής: “Μαθηματικός Αλφαβητισμός είναι η ικανότητα του ατόμου να κωδικοποιεί, αφομοιώνει, παρουσιάζει τα μαθηματικά σε μια ποικιλία πλαισίων. Χρησιμοποιεί τη μαθηματική σκέψη και μαθηματικές έννοιες, διαδικασίες, δεδομένα και εργαλεία για να περιγράψει να εξηγήσει και να προβλέψει φαινόμενα. Βοηθά τα άτομα να αναγνωρίσουν το ρόλο που παίζουν τα μαθηματικά στη ζωή και να παίρνουν τις σωστές και τεκμηριωμένες αποφάσεις τις οποίες χρειάζονται οι ενεργοί, εποικοδομητικοί και ενσυνείδητοι πολίτες”.

Οι γενικοί στόχοι της μαθηματικής παιδείας, όπως αναπτύσσονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας στη χώρα μας μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

Οι μαθητές, μέσω της διδασκαλίας των μαθηματικών:
•    Εκτιμούν την αξία των μαθηματικών και τη χρησιμότητά τους σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
•    Καλλιεργούν την αυτοπεποίθησή τους  και γίνονται ικανοί να αντιληφθούν και να χρησιμοποιήσουν τα μαθηματικά ως μια δημιουργική απασχόληση.
•    Αναπτύσσουν τις στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες και κατανοούν έννοιες που θα τους βοηθήσουν να χρησιμοποιούν τα μαθηματικά στην καθημερινή τους ζωή και απασχόληση και στην ερμηνεία προβλημάτων από διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
•    Αναπτύσσουν την ικανότητα να επιλύουν προβλήματα με πολλαπλούς τρόπους και την ικανότητα να σκέφτονται και να αποφασίζουν με δημιουργικό και λογικό τρόπο.
•    Αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις που απαιτούνται στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας.
•    Αναπτύσσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες στο χώρο της εργασίας.
•    Καλλιεργούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, για να συνεχίσουν σπουδές σε αντικείμενα στα οποία η χρήση των μαθηματικών είναι απαραίτητη.