Σχόλια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) για τα θέματα στα Μαθηματικά Προσανατολισμού (Νέο σύστημα) και Κατεύθυνσης (παλαιό σύστημα).
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΜΑΪΟΥ 2016
Ειδικά Σχόλια
Θέμα Α: Θεωρία
Θέμα Β: Ελέγχονται βασικές γνώσεις της Ανάλυσης.
Θέμα Γ: Εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας.
Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.
Θέμα Δ: Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα.
Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Γενικά Σχόλια
- Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης.
- Ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός.
- Τα ερωτήματα παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.
- Ένας μεγάλος αριθμός ερωτημάτων έχει σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο
Παρότι οι φετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.
Θεωρώ πολύ καλά τα θέματα στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2016 γιατί εκτός των θετικών στοιχείων που αναφέρονται στο δελτίο τύπου της ΕΜΕ, η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι σχετικά εύκολα μπορούν οι υποψήφιοι να ξεπεράσουν τη βάση και κατά συνέπεια η απογοήτευση από το μάθημα των Μαθηματικών θα είναι περιορισμένη (να θυμίσω ότι πέρσι κάτω από τη βάση έγραψε περίπου το 54% και 61% των υποψηφίων θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης αντίστοιχα) και επιπλέον υπήρχαν ερωτήματα με τα οποία μπορούσε να ξεχωρίσει ο άριστος από τον πολύ καλό μαθητή.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, σήμερα 28/5/2016 ολοκληρώθηκε η βαθμολόγηση των περισσότερων γραπτών στα μαθηματικά, και η πλειονότητα των γραπτών κινείται σε βαθμούς κάτω από τη βάση. Ειδικά για την ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, τα ποσοστά με βαθμούς κάτω από τη βάση κινούνται στο 80% με 85%. Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι στα Μαθηματικά το άριστα είναι το 18 και όχι το 20.
Γιώργο σ΄ ευχαριστούμε για την ενημέρωση! Ας περιμένουμε λίγο καιρό ακόμα για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα (και όχι μόνο εκτιμήσεις) για το πως πήγαν οι υποψήφιοι όχι μόνο στα Μαθηματικά προσανατολισμού-κατεύθυνσης αλλά και στα υπόλοιπα μαθήματα.