ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – συμβουλές για ένα καλό αποτέλεσμα.

exetaseis3

Τη Δευτέρα 18/5/2015 ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, «ένας ειρηνικός αγώνας και όχι μία μάχη, όπως λανθασμένα λέγεται, που προσφέρουν στους υποψηφίους την ευκαιρία να κατοχυρώσουν το αποτέλεσμα της μακρόχρονης και επίπονης προσπάθειάς τους», σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Οι εξετάσεις αρχίζουν με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, και θα ολοκληρωθούν την Τρίτη 2 Ιουνίου με το μάθημα επιλογής των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν 17-24 Ιουνίου.

Ειδικοί συμβουλεύουν τους μαθητές ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις εξετάσεις με ηρεμία και σε καμία περίπτωση να μη δημιουργήσουν τον μύθο στο μυαλό ότι από αυτές μονάχα εξαρτάται το μέλλον τους και η επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ:

Δεν επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας πως οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι το φοβερό που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, ξεχνώντας πόσες εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.

Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλα τα βαθμολογικά «βαλάντια».

Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε ένας μικρός προφήτης· ένας προφήτης, όμως, με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον! Ας μην αυθυποβαλλόμαστε, λοιπόν, αλλά ας σκεπτόμαστε θετικά!

Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.

Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για SOS θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.

Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση.

Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων:

Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:

Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης

Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.

Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.

Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.

-Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.

Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.

Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.

Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.

Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν ξέφυγε της προσοχής μας.

Αφού τελειώσει η εξέταση «ξεχνάμε» το μάθημα αυτό και τι μπορεί να γράψαμε ή όχι. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα!