Η διδασκαλία επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την κατανόηση και γενικά την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά. Συνεπώς η αναζήτηση και η εφαρμογή αποτελεσματικών διδασκαλιών είναι ένα ζητούμενο στη μαθηματική εκπαίδευση. Όμως ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που καθιστούν μια διδασκαλία αποτελεσματική; Με ποιο τρόπο μπορούν οι δάσκαλοι των μαθηματικών να βελτιώσουν τον τρόπο διδασκαλίας τους προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές τους να μάθουν μαθηματικά; Σ’ αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει η μελέτη μαθήματος μαθηματικών (ΜΜΜ) μια διαδικασία που εφαρμόζεται συστηματικά στην ιαπωνική εκπαίδευση. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της ΜΜΜ, προκειμένου να ενημερωθούν και να διευκολυνθούν οι δάσκαλοι μαθηματικών, που επιθυμούν να αντιμετωπίσουν την προδιάθεσή τους για πρωτοβουλία συμμετέχοντας σε μια τέτοια διαδικασία, που μόνο οφέλη μπορεί να έχει για τους ίδιους, τους μαθητές τους και τη μαθηματική εκπαίδευση γενικότερα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Πέτρου Γ. Βερύκιου, Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών, από την εισήγησή του στο 27ο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας το 2010.