Βελτιώνοντας την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά.

Αυτό το φυλλάδιο συνοψίζει το κεφάλαιο μαθηματικά από τη δεύτερη έκδοση του εγχειριδίου Handbook of research on improving student achievement, το οποίο εκδόθηκε από το Educational Research Service.

Το εγχειρίδιο βασίζεται στην ιδέα ότι για να πετύχουν οι προσπάθειες για καλύτερη διδασκαλία πρέπει να τις στηρίξουμε στην επιστημονική γνώση σχετικά με την αποτελεσματική διδασκαλία και τη μάθηση. Το εγχειρίδιο σχεδιάστηκε ειδικά για να βοηθήσει τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στον εξελισσόμενο εκπαιδευτικό τους ρόλο παρέχοντάς τους θεωρητικό και εφαρμοσμένο επιμορφωτικό υλικό από έρευνες σχετικά με την αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση.

Οι διδακτικές πρακτικές που παρουσιάζονται σ’ αυτό το φυλλάδιο απεικονίζουν ένα συνδυασμό από αναδυόμενες στρατηγικές και πρακτικές σε βάθος χρόνου. Οι συγγραφείς συνοψίζουν τις έρευνες που στηρίζουν κάθε διδακτική πρακτική, περιγράφουν πώς αυτές οι έρευνες μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη, κι απαριθμούν τις πιο σημαντικές μελέτες που στηρίζουν αυτή την πρακτική. Ένας πλήρης κατάλογος αναφορών παρουσιάζεται στο τέλος του φυλλαδίου για τους αναγνώστες που θέλουν να μελετήσουν και να καταλάβουν τις πρακτικές εκτενέστερα.

Το φυλλάδιο αναφέρεται στα παρακάτω θέματα:

  • Ευκαιρίες για μάθηση
  • Έμφαση στο νόημα
  • Μάθηση νέων εννοιών και δεξιοτήτων κατά την επίλυση προβλημάτων
  • Ευκαιρίες για ανακαλύψεις και πρακτική εξάσκηση
  • Δεκτικότητα στις μεθόδους εύρεσης λύσεων από τους μαθητές και στην αλληλεπίδραση μεταξύ τους
  • Μάθηση σε μικρές ομάδες
  • Συζήτηση με ολόκληρη την τάξη
  • Αντίληψη του αριθμού
  • Χρήση εποπτικού υλικού
  • Η χρήση αριθμομηχανών από τους μαθητές

Δείτε ολόκληρο το φυλλάδιο.

Πηγή: UNESCO  http://www.ibe.unesco.org