ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

Αγαπητοί γονείς,

Ολοκληρώνουμε το Πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τον τέταρτο και τελευταίο θεματικό άξονα» Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία «που θα επεξεργαστούμε αυτό το χρονικό διάστημα έως τη λήξη των μαθημάτων, με το Πρόγραμμα » STE(A)M  και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Β4_Υπόδειγμα_ΣΔτΤ_Θεμ. Κύκλος_ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (6)

Σκοπός του Προγράμματος αυτού είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου  με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία με στόχο  τα παιδιά να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά περιβαλλοντικά  προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική. Άλλωστε στόχος είναι οι μικροί μαθητές ασυναίσθητα και αυθόρμητα στην αρχή και πιο οργανωμένα και στοχευμένα στη συνέχεια, να εμπλέκονται με πάρα πολλές τέτοιου είδους διαδικασίες και δραστηριότητες, αναπτύσσοντας και αξιοποιώντας το ατομικό δυναμικό τους φτάνοντας σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα.
Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά όπως είναι το tux-paint, to kidsperations και to hot-potatoes στόχος είναι να καταφέρουν οι μαθητές τη δημιουργία
μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με
βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης και να έρθουν σε επαφή με τη
φιλοσοφία του STE(A)M με βιωματικό τρόπο. Ακολουθούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες των μαθητών.

Το BeeBot, η “έξυπνη μέλισσα”, είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ο προγραμματισμός της γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω της  και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο προχωρώντας μπροστά, πίσω, στρίβοντας αριστερά και δεξιά. Τα μικρά παιδιά παίζοντας με τη μέλισσα μαθαίνουν να την κινούν μπροστά-πίσω, δεξιά-αριστερά και να την καθοδηγούν σε συγκεκριμένα μονοπάτια και σε μικρές αποστολές. Αναπτύσσουν έτσι τις δεξιότητες που σχετίζονται με τον βασικό προγραμματισμό και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την αλγοριθμική λογική για να επιλύουν μικρά προβλήματα με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο.

Πριν παρουσιάσουμε στα παιδιά την μελισσούλα κάναμε μια συζήτηση γύρω από τα ρομπότ για να δούμε τι γνωρίζουν(τι είναι, τι κάνουν, πως κινούνται, ποιος τα κατασκευάζει κλπ). Ακολούθησαν δραστηριότητες μέσω της βιωματικής προσέγγισης που τα παιδιά καλούνται σε μια επιδαπέδια πίστα που κατασκευάσαμε στη παρεούλα ανά ζεύγη να αναλάβουν ρόλο ρομπότ και προγραμματιστή αντίστοιχα, ώστε να φθάσουν στη καραμέλα αρχικά με μια εύκολη διαδρομή και μετά με πιο σύνθετη στον δεινόσαυρο.

Αφού εξοικειωθούν τα παιδιά με την έννοια του προγραμματισμού καλούνται να σχεδιάσουν μια διαδρομή της αρεσκείας τους με οικοδομικό υλικό τοποθετώντας μόνα τους αυτή τη φορά κατάλληλα τα αντίστοιχα καρτελάκια με βελάκια, μαθαίνοντας έτσι τις βασικές έννοιες του Προγραμματισμού.

Στη συνέχεια καλούμαστε να κάνουμε τη πρώτη μας προσπάθεια με το ρομποτάκι μας, προγραμματίζοντας τη μελισσούλα μας να φθάσει στο λουλουδάκι, η οποία σημειωτέον ήταν καταπληκτική και μας ξετρέλανε από χαρά.

Το θέμα που θα ασχοληθούμε αναφέρεται στον Κύκλο του Νερού. Ακολουθούν οι παρακάτω δραστηριότητες.

ΒΑΣΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ TUX-PAINT- Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

                                                  ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ

 ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

 

                          ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

ΒΥΘΙΣΗ – ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ

ΤΗΞΗ – ΠΗΞΗ