“ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ- Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ “

  “ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ- Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ”

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ  –  Α΄ ΦΑΣΗ :  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

 “Το  σώμα μου – Ο εαυτός που προέκυψε φυσικά και αβίαστα κατά την ενασχόλησή μας με προηγούμενο  πρόγραμμα που επεξεργαστήκαμε “Από το σιτάρι στο  ψωμί”.Ανταποκρίνεται στη δυνατότητα των νηπίων για συλλογή πληροφοριών, προσφέρεται  για την υλοποίηση στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος, και δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους, να αντιληφθούν τις αλλαγές που επιφέρει ο χρόνος να υιοθετήσουν θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα υγείας.

Β’  ΦΑΣΗ

Μια μέρα ένα παιδί  είχε πάει στο γιατρό  για εξετάσεις αίματος  και  όταν συγκεντρωθήκαμε στη  γωνιά της συζήτησης, μας  το ανέφερε. Έτσι με κατάλληλες ανοιχτού τύπου ερωτήσεις παρώθησα τα παιδιά σε μια  συζήτηση, ώστε να καταλάβω τί  γνωρίζουν μέχρι τώρα για το θέμα και δίνοντάς τους ευκαιρία να εκφράσουν απορίες  και απόψεις, να ανακαλύψω τι άλλο θέλουν να μάθουν ακόμη.Στις πρωινές συγκεντρώσεις έγιναν πολλές συζητήσεις που σκοπό είχαν την ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών, την ανάπτυξη αποριών. Με  κατάλληλο εποπτικό υλικό, ενθάρρυνα  και παρότρυνα  τα  νήπια να περιγράψουν,  να αιτιολογήσουν, να προβούν  σε  υποθέσεις , να διατυπώσουν απόψεις.Το παρακάτω ιστόγραμμα σκιαγραφεί τις συζητήσεις γύρω από το θέμα που προέκυψαν  από τις απορίες των παιδιών και τις εύστοχες ερωτήσεις απορίες της Νηπιαγωγού.

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Τι ξέρουμε για το ανθρώπινο σώμα;

– Ακούμε από τα αυτιά μας.

– Όταν πέσουμε και κτυπήσουμε πολύ, σπάνε τα κόκαλά μας.

– Αν μας κοπεί η γλώσσα, δεν θα μπορούμε να μιλάμε.

– Τα πνευμόνια μας, όταν φουσκώνουμε αέρα, φουσκώνουν και αυτά.

– Όταν χτυπάμε στο σώμα μας, πονάμε και κλαίμε.

– Ο εγκέφαλος μας βοηθάει για να ονειρευόμαστε, για να σκεφτόμαστε και για να

διαβάζουμε.

– Υπάρχει ένας σωλήνας που ενώνει τη μύτη με το αυτί.

– Όταν τα μωρά γεννιούνται, για να μπορούν να τρώνε, υπάρχει ένας σωλήνας

που ενώνει τον αφαλό τους με την κοιλιά τής μαμάς τους.

– Ο εγκέφαλος μας βοηθάει για να σκεφτόμαστε πολύ καλά τα πράγματα μας.

– Η καρδιά μας δίνει ζωή, γιατί αν δεν χτυπάει, θα πεθάνουμε.

– Έχουμε δύο σωληνάκια, το ένα για να τρώμε και το άλλο για να πίνουμε.

– Τα μάτια μας βοηθάνε για να βλέπουμε και έχουν άλλο χρώμα, σε κάθε παιδί.

– Μπορούμε να δούμε τις φλέβες μας που έχουν μπλε χρώμα.

– Το μυαλό λέει στο πόδι και στο χέρι να κουνηθούν.

– Η καρδιά βοηθάει να έχουμε υγεία και αγάπη.

– Τα μωράκια όταν γεννιούνται είναι μέσα σε μία σακουλίτσα.

– Το σωληνάκι τού φαγητού ενώνεται με το έντερο.

Τι δεν ξέρουμε και θέλουμε να μάθουμε για το ανθρώπινο σώμα;

– Γιατί γερνάμε και αρρωσταίνουμε;

– Γιατί -όταν γεράσουμε- πεθαίνουμε;

– Τα κόκαλα είναι όλα ίδια; Και πώς είναι από μέσα;

– Αν το φαγητό πάει σε λάθος σωληνάκι, τι γίνεται;

– Πώς αρρωσταίνουμε;

8

– Πώς γεννιούνται τα μωρά;

– Τι είναι τα φλέματα και γιατί κάνουμε εμετό;

– Γιατί έχουμε νύχια;

– Πώς βγαίνουν τα σπυράκια και γιατί;

– Τι γίνεται άμα πάθει κάτι το μυαλό μας;

– Τι διαφορά έχουμε από τα ζώα;

Γιατί έχουμε τρίχες; Για να μην κρυώνουμε, όπως τα ζώα;

– Πώς μεγαλώνει το δέρμα μας;

– Γιατί τρέχει αίμα όταν χτυπάμε;

– Γιατί παθαίνουμε «ανατρίχιαση»;

– Γιατί φοράμε γυαλιά;

– Πώς είναι από μέσα ο εγκέφαλος;

– Πώς είναι το τύμπανο τού αυτιού;

Τι θέλουμε να κάνουμε;

– Να διαβάσουμε βιβλία.

-Να  πούμε  παροιμίες και  αινίγματα.

– Να φτιάξουμε ένα βιβλίο  δικό  μας

– Να μάθουμε για το σώμα.

– Να το ζωγραφίσουμε.

– Να φτιάξουμε ανθρώπους από πλαστελίνη.

– Να κάνουμε σώμα με νερομπογιές.

– Να κάνουμε φλέβες με πηλό και κλωστή.

– Να δούμε ένα D.V.D για το σώμα.

– Να καλέσουμε  στο  σχολείο  μας έναν γιατρό ή έναν επιστήμονα που ξέρει απ’ αυτά.

– Να μάθουμε  τραγούδια  και  να  χορέψουμε.

– Να βρούμε αφίσες που να δείχνουν το σώμα.

– Να γράψουμε λέξεις.

– Να κάνουμε κατασκευές.

-Να   παίξουμε  με  τον  υπολογιστή  παιχνίδια.

-Να  παίξουμε  με  τα  στεφάνια  στην  αυλή.

ΣΤΟΧΟΙ   ΤΟΥ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Να  γνωρίσουν  καλύτερα  τον εαυτό  τους, τα  μέλη  του  σώματός  τους και  τις  βασικές  λειτουργίες  του  οργανισμού
  • Να  ερευνήσουν  τις  εσωτερικές  λειτουργίες  των  μελών
  • Να  δώσουν  απαντήσεις  στα  ερωτήματά  τους
  • Να  μάθουν  να  είναι  υγιή  και  καθαρά και  γενικότερα  να μάθουν  βασικούς  κανόνες  Υγιεινής
  • Να μάθουν  να φροντίζουν τη  στοματική τους  υγιεινή
  • Να  αποσαφηνίζουν  έννοιες και  να  διευρύνουν  τις  γνώσεις τους  για  τον ανθρώπινο  οργανισμό
  • Να  γνωρίσουν  το  ανθρώπινο  σώμα  ως μηχανή  που  χρειάζεται “καύσιμα”
  • Να  αντιληφθούν ότι  ο  άνθρωπος  πρέπει  να καταναλώνει  συγκεκριμένες ποσότητες  από  κάθε  ομάδα  τροφών
  • Να  ανακαλύψουν  τις  πέντε  αισθήσεις  μέσα  από  την  παρατήρηση του  εαυτού  τους  και  τον  πειραματισμό
  • Να  παρατηρήσουν τις  εκφράσεις  του  προσώπου  τους και  να τις  συνδέσουν  με  τα συναισθήματα  που  υποδηλώνουν
  • Να  προβληματιστούν  σε θέματα  που  αφορούν  άτομα  με  ειδικές  ανάγκες.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  βελτιώσουν  τον  προφορικό  τους  λόγο  και  να  εμπλουτίσουν  το  λεξιλόγιό  τους  με  νέες  λέξεις
  • Να  έρθουν  σε επαφή  με  τις  διάφορες  μορφές  γραπτού  λόγου
  • Να προσεγγίσουν  τον  κόσμο  των  μαθηματικών
  • Να  βελτιώσουν  τη  λεπτή  και  αδρή  κινητικότητά  τους
  • Να  δημιουργήσουν  και  να  εκφραστούν   μέσα  από την  τέχνη  με  ποικίλους  τρόπους
  • Να  εξοικειωθούν  με  την  έρευνα  και  την  τεχνολογία
  • Να  μάθουν  να  συνεργάζονται, να  συλλέγουν  πληροφορίες  και  να τις  αξιοποιούν
  • Να  νιώσουν  τη  χαρά  της  προσωπικής  δημιουργίας και  της  επιτυχίας

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Το  πρόγραμμα  βασίστηκε  στη  βιωματική -επικοινωνιακή διδασκαλία Έγινε  προσπάθεια  να  επιτευχθεί   μια  διαθεματική  σφαιρική  προσέγγιση  της  γνώσης .Δόθηκε  έμφαση  στη  συνεργασία μικρών ομάδων  και  στη  καλλιέργεια δημιουργικής  σκέψης .Τα  νήπια  ενθαρρύνονταν  να  επιλέγουν   τις δραστηριότητες εκείνες  που  ανταποκρίνονταν  στις  ανάγκες  τους  ενισχύοντας  τα  διαφορετικά  τους  ενδιαφέροντα.

ΠΕΔΙΑ  ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΣΠΟΥΔΩΝ  ΤΩΝ  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ  ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ  ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΓΛΩΣΣΑ (ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΟΜΙΛΙΑ  ΚΑΙ  ΑΚΡΟΑΣΗ, ΑΝΑΓΝΩΣΗ-ΓΡΑΦΗ )

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΚΑΙ  ΕΚΦΡΑΣΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΦΟΡΕΙΣ   ΠΟΥ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ

  • Γονείς, Σύλλογος  Γονέων  και  Κηδεμόνων
  • Οδοντίατρος
  • Ιερός   Ναός  Αγίας  Σοφίας
  • Ορφανοτροφείο   Θηλέων  Λαμία
  • Εικαστικά  εργαστήρια  Δήμου  Λαμιέων
  • Λαογραφικό  Μουσείο  Φθιώτιδας
  • Μαγεμένη  Ελατοχώρα
  • Εθνικός  Δρυμός  Οίτης
  • Πάρκο  Κυκλοφοριακής  Αγωγής
  • Νοσοκομείο  Λαμίας
  • Κουκλοθέατρο  Λαμίας

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

Οικογένεια

Εθελοντισμός

Διαφορετικότητα

Σεξουαλική  Αγωγή

Στοματική  Υγιεινή

Αισθήσεις

Επαγγέλματα

Εποχές

Ασθένειες

Διατροφή

Άσκηση  και  Υγεία

Γ’ΦΑΣΗ :ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ  ΤΟΥ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  ΜΕ ΤΙΣ  ΑΚΟΛΟΥΘΕΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  συνειδητοποιήσουν   τη  σχέση  προφορικού  γραπτού  λόγου
  • Να  αναγνωρίσουν  μορφές  λόγου
  • Να  συνειδητοποιήσουν  τους  φθόγγους  της  γλώσσας  και  ότι  σε  αυτούς  αντιστοιχούν  γράμματα
  • Να ευαισθητοποιηθούν  στην αξία  που  έχει  η γραφή  ως  μέσο  που  μας  βοηθάει  να  επικοινωνούμε,  να μεταφέρουμε   πληροφορίες
  • Να  μάθουν να κρατούν  ένα  μολύβι, ένα μαρκαδόρο
  • Να διευρυνθεί  το  γνωστικό τους  πεδίο
  • Να  οξύνουν  τη  παρατηρητικότητά  τους και  να καλλιεργήσουν  τη  σκέψη τους

β)  ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   (Ομιλία  και  ακρόαση )  ΣΤΟΧΟΙ

  • Να   διηγούνται ,  να  περιγράφουν , να εξηγούν  και να ερμηνεύουν
  • Να συμμετέχουν  σε  συζητήσεις  και  να επιχειρηματολογούν
  • Να βελτιώνουν  και  να εμπλουτίζουν  το  λεξιλόγιό τους

Δραστηριότητες:

Συζητήσαμε   βασικές  έννοιες  που  μας  κάνουν  να  ξεχωρίζουμε  από  τους  άλλους(ψηλός,  κοντός, ….)

Μιλήσαμε  για  τη  διαφορετικότητα  των  δύο  φύλων( αγόρι -κορίτσι) και  για  τις  διαφορές  από  άνθρωπο  σε  άνθρωπο, για  το  σκελετό  του  ανθρώπινου  σώματος, για  τα  οστά,  τις  διαφορές  στο  μέγεθός  τους, στο  σχήμα  και  στη  λειτουργία  τους.

Ανακαλύψαμε, ψάχνοντας τα κόκαλα στο σώμα μας  το

Κυκλοφορικό ΣύστημαΟι μπλε και οι κόκκινες γραμμές ανάμεσα στα κόκαλα, μας έκαναν  ιδιαίτερη  εντύπωση.

Μιλήσαμε  για  τη  σπονδυλική  στήλη  ,τους  μυς και  την  εκγύμνασή  τους

Μιλήσαμε  για  τα όργανα  του  ανθρώπινου  σώματος , τη καρδιά, τον  εγκέφαλο  ,τα  δόντια και  για  βασικές  λειτουργίες  όπως  για την αναπνοή ,τη  πέψη,  για  τις  σκέψεις μας..

Εξηγήσαμε  για  το  πως  ερχόμαστε  στο  κόσμο, γιατί  χρειάζεται  ένας  μπαμπάς  και  μια  μαμά ,τί  συμβαίνει  μέσα  στη  κοιλιά της μαμάς  για  εννιά  μήνες,πώς  μεγαλώνει  το  μωρό, τί  τρώει, γιατί  πηγαίνει  στον  παιδίατρο,γιατί  κάνουμε  εμβόλια.

Μιλήσαμε  για  τα  παιδιά  που  για  ιδιαίτερους  λόγους   μεγαλώνουν  χωρίς  τους  γονείς  τους  σε  ιδρύματα  και  για  την  έννοια  του  εθελοντισμού  και  της  προσφοράς  στο  συνάνθρωπό  μας και επισκεφθήκαμε  το  Ορφανοτροφείο  Θηλέων  προσφέροντας  εδέσματα που   είχαμε  ετοιμάσει  με  τη  βοήθεια  των  μαμάδων  και  Χριστουγεννιάτικες  κατασκευές  για  να μας  θυμούνται.

Ακούσαμε   την  ιστορία  των  πρωτόπλαστων  ανθρώπων  και  για  τη δημιουργία  του  κόσμου  από  τον  ιερέα  της  ενορίας  μας

 

Η ιστορία τού Μάκη Ενζυμάκη ήταν ό,τι έπρεπε για να ασχοληθούμε με το Πεπτικό

Σύστημαμε την Υγιεινή Διατροφή, αλλά και με την Στοματική Υγιεινή. Οισοφάγος,

στομάχι, λεπτό και παχύ έντερο

Αφού μάθαμε όλα όσα συμβαίνουν στην κοιλιά μας από τη στιγμή που μπαίνει μέσα το φαγητό,  συζητήσαμε μετά  τι σημαίνει Υγιεινή Διατροφή

Διαβάσαμε  ποιήματα, αινίγματα. παροιμίες   σχετικά  με το  θέμα μας

Είπαμε  γλωσσοδέτες

Υπήρχε όμως ένα ζήτημα που μάς προβλημάτισε αρκετά και μάς στενοχώρησε. Στη  γωνιά  της  συζήτησης ένα  παιδί είχε  απορία

με  το  τί συμβαίνει στους συνανθρώπους μας, οι οποίοι δεν έχουν μία από τις αισθήσεις τους ή σε εκείνους, οι οποίοι είναι ανάπηροι;

Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς για να τους βοηθήσουμε; Όλα αυτά

τα συζητήσαμε διεξοδικά. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πώς τα καταφέρνουν και   εξηγήσαμε  με  απλό  και  κατανοητό  τρόπο ότι

οι άνθρωποι που δεν έχουν την αίσθηση τής ακοής  για  παράδειγμα αναγνωρίζουν τη μουσική από τις δονήσεις που δημιουργούν οι ήχοι.

Σε εμάς οι δονήσεις αυτές έμοιαζαν με: δυνατό αέρα, κύματα, άνεμο, τύμπανα,

θάλασσα με καταιγίδα, βροχή, σεισμό, γαργαλητό, τσιμπήματα, φύσημα…

Προτείναμε λύσεις για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους με αναπηρία  και  σκεφθήκαμε  ότι  θα  μπορούσαμε:

-Να μην παρκάρουμε τα αυτοκίνητά μας όπου θέλουμε, αλλά όπου επιτρέπεται.

-Να έχουν όλα τα προγράμματα στην τηλεόραση γράμματα από κάτω (υπότιτλους).

-Να υπάρχουν τσουλήθρες (ράμπες).

-Να τους φερόμαστε σαν να μην έχουν κανένα πρόβλημα.

-Να τους αγαπάμε.

Διαβάσαμε  μετά και ένα παραμύθι το οποίο μιλούσε για ένα κοριτσάκι που μπορούσε να κάνει τα πάντα και να αισθάνεται όπως και εμείς, έστω και αν ήταν –συνήθως- καθισμένη σε ένα

αναπηρικό καροτσάκι

Τα συναισθήματά μας έχουν άμεση σχέση με το σώμα μας. Δεν θα αφήναμε την πληροφορία αυτή να πάει χαμένη. Παίξαμε παιχνίδια προσπαθώντας να καταλάβουμε από το πρόσωπο τού καθενός μας το συναίσθημά του. Συζητήσαμε για

τις λυπημένες, τις θυμωμένες, τις φοβισμένες ή τις χαρούμενες στιγμές μας  και  αντίστοιχα  ποιες  καταστάσεις  ή  άνθρωποι  μας  κάνουν  να  αισθανόμαστε  έτσι

Κάναμε  αντιστοιχίσεις  με  καρτελάκια  στα  αντίστοιχα  μέλη  του  σώματός μας

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Να  κατανοήσουν απλές  χωρο -χρονικές  έννοιες (  πάνω  από , κάτω από, δίπλα κοντά….)
  • Να  συγκρίνουν , να ταξινομήσουν
  • Να πειραματιστούν , να κάνουν  δοκιμές  και  υποθέσεις , να  ζυγίζουν
  • Να  εξοικειωθούν με  την έννοια  της  μοιρασιάς
  • Να  κάνουν  απλές  αριθμητικές  πράξεις
  • Να επεκτείνουν  τις   γνώσεις  τους  σχετικά  με  τους  αριθμούς, να εξοικειωθούν με  τακτικά  αριθμητικά
  • Να  αναγνωρίσουν  απλά   σχήματα

Και επειδή τα Μαθηματικά είναι παντού γύρω μας, ήρθε η ώρα να μετρήσουμε…

Τι υπάρχει στο σώμα μας και είναι μόνο 1;

Η μύτη – ο αφαλός – η καρδιά – η σπονδυλική στήλη – το κρανίο – το κεφάλι – το

στομάχι – η κοιλιά – η λεκάνη – το στόμα – ο λαιμός – ο εγκέφαλος.

Ποια μέρη στο σώμα μας είναι 2;

Τα πόδια – τα χέρια – τα ρουθούνια – τα αυτιά – τα φρύδια – τα μάτια – τα χείλη – τα

μάγουλα – οι κλείδες – τα νεφρά – οι πνεύμονες – τα έντερα – τα στήθη – τα γόνατα –

οι μηροί – οι παλάμες – τα μπράτσα – οι βραχίονες – οι δείκτες – οι πατούσες

Παίξαμε  παιχνίδια  μνήμης    σε  επίσκεψη  που  πραγματοποιήσαμε  στη  Μαγεμένη   Ελατοχώρα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  παρατηρήσουν  και  να πουν  τη  γνώμη  τους
  • Να  κατανοήσουν   την  αξία της  ομαδικής  εργασίας  και  της  από  κοινού  ανακάλυψης

Κάναμε  πειράματα  γεύσεων, πειράματα  με  τις  αισθήσεις  μας. Κλείναμε τα μάτια μας, ακούγαμε και αναγνωρίζαμε θορύβους για να μάθουμε την ακοή. Κλείναμε τα αυτιά, κι όμως έτσι όπως άνοιγαν κάποιοι τα στόματα τους ξέραμε πώς φωνάζουν. Μυρίζαμε χωρίς να κοιτάμε και το ξέραμε πως ήταν ένα πορτοκάλι εκεί μπροστά μας.

Ακολουθήσαμε  τη  σκιά  μας  στο  διάλειμμα  ,παίξαμε  με  αυτήν

Πειράματα  με  την  όραση( επίπλευση-βύθιση)

Πειράματα  με  τη  διαλυτότητα  ουσιών-απορροφιτικότητα

(οσμή  -γεύση )

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  χρησιμοποιεί   διαφορετικά  υλικά,  να πειραματίζεται  με  τα  υλικά
  • Να μάθει  απλές  τεχνικές
  • Να  εκφράζεται  δημιουργικά
  • Να   μάθουν  να εκφράζονται με  τον  αυτοσχεδιασμό
  • Να  εξοικειωθούν  με  το κουκλοθέατρο
  • Να αναπτύξουν  τη  γλωσσική  και  την  εκφραστική  τους  δραστηριότητα  με  τον  διάλογο

Σε  χαρτί  μέτρου    φτιάξαμε  το  σχεδιάγραμμα  από  ένα  παιδί  και  μετά  ζωγραφίσαμε  τα  όργανα  που  έχουμε

Κατασκευάσαμε  κούκλες  από  χαρτί  και  από  αλεύρι  και  φτιάξαμε  τους  εαυτούς  μας

Φτιάξαμε  αποκριάτικες  μάσκες

Με  δακτυλομπογιές  φτιάξαμε  το  αποτύπωμα  μας   Ζωγραφίσαμε  τους  εαυτούς  μας  και  παίξαμε  κουκλοθέατρο  με  αυτά

Ζωφραφίσαμε  ό,τι  μας  έκανε  εντύπωση  από  το  παραμύθι  που  διαβάσαμε  “Η  Αργυρώ γελάει”

Φτιάξαμε  με  πλαστελίνη  ανθρωπάκια

Ζωγραφίσαμε  με  τέμπερες  ( από  την  επίσκεψη  μας  στα  Εικαστικά  Εργαστήρια  του  Δήμου  Λαμιέων  )

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  μάθουν  να  εκφράζονται  ελεύθερα  και  δημιουργικά  με  την  κίνηση  και το λόγο
  • Να  αναδείξουν  στοιχεία  του  εαυτού  τους
  • Να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν  σε μικρές  ομάδες
  • Να καλλιεργήσουν τη  φαντασία  και τη δημιουργική  έκφραση
  • Να  αναπτύξουν έλεγχο  στις  κινήσεις

Παίξαμε  το  γιατρό και πολλά  παιχνίδια  που  καλούμασταν  να  παριστάνουμε  διάφορες  καταστάσεις  όπως  ότι  είμαστε δέντρα  που  τα φυσάει  ο  αέρας,  καραβάκια  στη  θάλασσα….ο  Mr  Bin   είπε  να  πιάσουμε  το  πόδι  μας  ………

Δραματοποιήσαμε  την  ιστορία  “Λαγός και  χελώνα”

Δραματοποιήσαμε  την  ιστορία  του   γεωργού

ΦΥΣΙΚΗ  ΑΓΩΓΗ  ΣΤΟΧΟΙ

Δραστηριότητες:

Παίξαμε  παιχνίδια ομαδικά  και  ατομικά  οργανωμένα  και  ελεύθερα

Επισκεφθήκαμε  το  Πάρκο  Κυκλοφοριακής  Αγωγής  και  κάναμε  βόλτα  με  τα  ποδήλατα

Ισορροπία  με  το  σώμα  μου  παίζοντας  στη  παιδική  χαρά.

Για  να  κάνω  κούνια  χρειάζεται  να  σπρώξω  το  σώμα  μου  εμπρός  και  πίσω

ΜΟΥΣΙΚΗ  ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  αντιληφθούν  το  ρυθμό
  • Να  εμπλουτίσουν  το  λεξιλόγιό  τους
  • Να  καλλιεργήσουν  τις  φωνητικές  τους  ικανότητες
  • Να  εκφράσουν τα συναισθήματά  τους για  τα  μουσικά  ακούσματα
  • Να  μυηθούν  στην  αισθητική  εμπειρία
  • Να  αναπτύξουν  τη  μουσική  τους  αντίληψη
  • Να  κατανοήσουν  ορισμένες  βασικές  έννοιες όπως  ο  ρυθμός, η μελωδία, αργά  δυνατά

Τραγουδήσαμε :

Χόκυ – πόκυ

Χαρωπά  τα  δυο μου  χέρια

Το  σώμα μου

Κεφάλι, ώμοι  ,  γόνατα και πόδια

Τα δαχτυλάκια

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΧΟΙ

  • Να  έρθουν  σε  επαφή  με  τον  ηλεκτρονικό υπολογιστή,  την  οθόνη  , το  ποντίκι
  • Να εξοικειωθούν  με  την  έρευνα  και  την  τεχνολογία

Παίξαμε  παιχνίδια  σχετικά  με  το  θέμα  μας

Αναζητήσαμε  πληροφορίες

Είδαμε  βίντεο  και  κινούμενα  σχέδια  σχετικά  με  τα δόντια  μας

Παρακολουθήσαμε  ένα DVD με

θέμα το Αναπνευστικό Σύστημα. Το οξυγόνο, τα μικρόβια, τα αντισώματα και τα μικρόβια ζωντάνεψαν στην ταινία μας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ   ΤΟΥ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με  το  πέρας  του  προγράμματος  ,κάνοντας  την  αξιολόγηση  καταλήξαμε  στα  εξής  συμπεράσματα. Το  ίδιο   το  θέμα  βασίστηκε  σε   βιωματική  κατάσταση .Τα  παιδιά  χάρηκαν  πολύ  και  ένιωσαν τη  χαρά της  δημιουργίας και  της  επιτυχίας. Συμμετείχαν  σε  όλες  τις  δραστηριότητες ,απέκτησαν περισσότερες  γνώσεις  για το  θέμα,  εκφράστηκαν  μέσα από  διάφορα  υλικά,  μέσα  και  τρόπους , ανέπτυξαν τη  φαντασία τους   και  τη δημιουργικότητά  τους ,  ενθαρρύνθηκαν στο  να  θέτουν  ερωτήσεις ,  εμπλούτισαν  το  λεξιλόγιό τους  με  νέες  λέξεις ,τους  δόθηκαν   ευκαιρίες να πάρουν πρωτοβουλίες, μυήθηκαν  στη  συνεργασία ,  στη   λήψη  αποφάσεων,  στη  συμμετοχή. .Επίσης    σε  συνεργασία  με  τους  γονείς  που  μας  έφεραν στη  τάξη  βιβλία και  άλλα έντυπα  υλικά  , τα  παιδιά  προσέγγισαν  μια  πληθώρα από  λογοτεχνικά  κείμενα  ενδυναμώνοντας   έτσι  τη  δημιουργικότητά  τους   και τη  φαντασία  τους μέσα  από  τη  διαχρονική  τέχνη  της  αφήγησης. Απέκτησαν εμπειρίες  από  τον  κόσμο  των  ενηλίκων  με  εξορμήσεις   στο  κοινωνικό  περιβάλλον  και  πρόσκληση  ειδικών  στο  Νηπιαγωγείο  Τελειώνοντας, μέσα  σε  ένα  κλίμα  αποδοχής  και  εμπιστοσύνης,  σε  ένα  ελκυστικό , ασφαλές  και  πλούσιο  σε  ερεθίσματα περιβάλλον θεωρώ  ότι  ως  εκπαιδευτικός  συνέβαλλα  στην  απόκτηση  γνώσεων, καλλιέργεια  στάσεων και  δεξιοτήτων που  απαιτεί  η  σημερινή  κοινωνία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Γιαλουράκη, Σοφία,Τα κυκλαδικά ειδώλια ζωντανεύουν, Αθήνα, Νέοι Ακρίτες,

1994.

-Clayman, Β, Charles, Φυσική Κατάσταση, Άσκηση και Υγεία, Αθήνα, Μανιατέα,

1993.

-Gomboli, Mario, Πώς είμαστε Φτιαγμένοι, Αθήνα, Μαργαρίτα, 1987.

-Kerloc’ h, Jean–Pierre, Fubrice, Turrier, Ποτέ μην κάνεις πιπί πάνω στη σκιά

σου, Αθήνα, Ερευνητές, 2004.

-Κωνσταντέας, Πητ, Το σώμα μας, Αθήνα, Αλκυών, 1992.

-Λεννάρντ, Κέιτ, Ο Μικρός Παντογνώστης: Εγκέφαλος, Αθήνα, Πατάκη, 2009.

-Λεννάρντ, Κέιτ, Ο Μικρός Παντογνώστης: Μάτια, Αθήνα, Πατάκη, 2009.

-Λεννάρντ, Κέιτ, Ο Μικρός Παντογνώστης: Σκελετός, Αθήνα, Πατάκη, 2009.

-Mancinotti, Susanna, Οι καλοί τρόποι για τα μικρά παιδιά, Αθήνα, Στρατίκη, 1993.

-Marchetto de Marchi, Το ανθρώπινο Σώμα, Αθήνα, Ο Μικρός Παντογνώστης,

2006.

-Μπρίτζιντ, Άβισον, Θέλω να ξέρω γιατί το στομάχι μου γουργουρίζει,

Θεσσαλονίκη, Σίρρις, 1994.

-Νικολαΐδου, Εμμανουέλα, Ο Λουκάς και η Τριχονεράιδα, Αθήνα, AIM.

-Πρατσίνης, Νίκος, Ανατομία του σώματος, Αθήνα, Δομική, 1996.

-Rikki, O Νeil, Το πρώτο βιβλίο για το σώμα μου, Αθήνα, Σαββάλας, 2005.

-Ross, Tony, Willis, Jeanne, Η Αργυρώ γελάει, Αθήνα, Πατάκη, 2001.

-Russelmann, Anna, Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι, Αθήνα, Άμμος,

1996.

-Τριβιζάς, Ευγένιος, Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας,

Αθήνα, Καλέντης, 2001.

-Τσίτσικα,