“ΟΙ  ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ  ΣΤΗ  ΧΩΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ  ΣΤΗ  ΠΟΛΗ  ΜΑΣ”

“ΟΙ  ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ  ΣΤΗ  ΧΩΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ  ΣΤΗ  ΠΟΛΗ  ΜΑΣ”

Α.  ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΘΕΜΑΤΟΣ

Το   θέμα   αυτό είναι  ένα   δυσάρεστο  θέμα,μα  διαχρονική  τραγικότητα. Προσφυγιά  υπήρχε,υπάρχει  και  δυστυχώς και  στο   άμεσο  μέλλον  δεν  μπορούμε  να είμαστε  αισιόδοξοι ότι  δεν  θα  υπάρξει.Οι  Πρόσφυγες είναι  άνθρωποι  σαν  και  εμάς που  ξαφνικά  όλα  άλλαξαν στη  ζωή  τους ή  χάθηκαν και  αναγκάζονται  να ζήσουν σε  άλλον τόπο με  όλα  τα  συνεπακόλουθα. Δεδομένου  ότι επίσημα η  Ελληνική πολιτεία έχει αποδεχθεί  και προωθεί τη  διαπολιτισμική εκπαίδευση, τις  αρχές  και  τους  στόχους  της ως την  εγκυρότερη  σύγχρονη τάση της  παιδαγωγικής  επιστήμης, αιτιολογείται ουσιαστικά το  γιατί  επέλεξα αυτό  τα  σχολικό έτος  να  ασχοληθούμε  με  το  συγκεκριμένο  θέμα.Παρόλο που  τα  παιδιά  του Νηπιαγωγείου  είναι  ακόμη  μικρά και δεν  μπορούν  εύκολα να  κατανοήσουν  τις  έννοιες χώρα,  σύνορα,εθνικότητα,μπορούν ωστόσο  να  αντιληφθούν τί  σημαίνει  πρόσφυγας μέσα από  όλες τις  εκπαιδευτικές  δραστηριότητες που  απορρέουν  από  το  Αναλυτικό  Πρόγραμμα και  ότι  κάτι  πρέπει  να  γίνει όχι μόνο  από  τους  μεγάλους, αλλά ακόμη  και από μας τα ίδια τα παιδιά. Εμβολιάζουμε έτσι  τους  μικρούς μαθητές μας με  οικουμενικές αξίες, να μαθαίνουν να σέβονται για  να τους  σέβονται, να  γίνουν ενεργοί πολίτες, να είναι γενναιόδωροι,αλληλέγγυοι, να πιστεύουν στους  ανθρώπους με τα μάτια όχι  μόνο της  ψυχής ανοιχτά, αλλά  και του  πνεύματος. Καλλιεργούν  τη  κριτική τους  ικανότητα, προωθούνται  στη προάσπιση της δημοκρατίας, των  ανθρωπίνων  δικαιωμάτων,  στη  καταπολέμηση του  φόβου, της  αδιαφορίας  για  τον  “άλλον”,  τον  διαφορετικό, της  αντιρατσιστικής  συμπεριφοράς, αναπτύσσουν  πνεύμα ομαδικής  συνεργασίας μέσα  από  ομαδικά παιχνίδια,  το  συμβολικό  παιχνίδι,  τη  δραματοποίηση,  την  εικαστική  έκφραση, αποσαφηνίζουν  έννοιες,  εμπλουτίζουν  το  λεξιλόγιό  τους…με  απώτερο σκοπό   και  ελπίδα  να ζήσουν  σε   ένα  καλύτερο   κόσμο…   Οι  δράσεις  που  πραγματοποιήθηκαν  μέσα  στο  σχολικό  περιβάλλον βρίσκονται  εδώ. 

΄Το υποστηρηκτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τη προσέγγιση του θέματος βρίσκεται εδώ.

Επιμέλεια άρθρου: Σκαρμούτσου Ειρήνη