Δεκ 05

Etwinning…follow up activity

Το πρόγραμμά μας συνεχίζεται με το etwinning project «Let the game begins»  σε συνεργασία με το εταιρικό σχολειο της Τουρκίας.

Το πρόγραμμα βασίζεται στη μέθοδο project based  learning αλλά και στο games based learning.Θα χρησιμοποιήσουμε εργαλεία μάθησης που έχουν ως βάση το παιχνίδι.

 

Ιούν 23

Games in School

Kατά τη διάρκεια τoυ online Mooc :»Games in Schools» που διοργάνωσε η European Schoolnet Academy τον Μάιο και Ιούνιο 2016, δημιουργήσαμε  αυτό το ερωτηματολόγιο και το προώθησαμε σε συναδέλφους, ώστε να διαπιστώσουμε εαν και πως χρησιμοποιούν και με ποιο τρόπο τα παιχνίδια, ψηφιακά η επιτραπέζια, στις χώρες τους . Απάντησαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Λιθουανία και την ΠΔΓΔ.

 

 

13754354_10154297133416698_3517984620422383080_n 13718502_10154297134561698_7323143851773646556_n13769621_10154297134571698_2474091196157338167_n  13718601_10154297134576698_6821171327425409699_n ww13775959_10154297134581698_8819535001689476103_n13709793_10154297134691698_7431819907948979045_n

Μαΐ 17

Gamification & Games in education: Μια καινοτόμος προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 logoerasmusiky1ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ

« Preparing for life in the 21st century »

2014-2016

Games and Gamification in education :

Παιχνίδια και  Παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση

Βασιλική Κοσμάτου, ΠΕ11

Παιχνίδια; Στο σχολείο; Στο μάθημα; Απορία και έκπληξη ! Κάπως έτσι αντιδρούν οι περισσότεροι όταν ακούν για  τα παιχνίδια στην εκπαίδευση.

howdogameshelpkidstolearnΓενικώς, το παιχνίδι είναι ένα μέσο το οποίο επιδρά θετικά στην ολόπλευρη εξέλιξη των παιδιών. Πιο ειδικά, μερικά από τα οφέλη του παιχνιδιού είναι ότι τα παιδιά αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες, όπως:

  1. η επιτυχής επίλυση καθημερινών προβλημάτων
  2. δεξιότητες επικοινωνίας με συνομήλικους, ικανότητα αυτό – ρύθμισης της συμπεριφοράς τους
  3. καθώς και έλεγχο των συναισθημάτων τους.

Υπάρχουν  δύο όροι, «Gamification» και «Gamebased learning» μάθηση που βασίζεται στο παιχνίδι, ψηφιακό ή επιτραπέζιο.

Είναι δύο εντελώς διαφορετικοί όροι και είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε τη διαφορά.

Τι είναι το Gamification  ; είναι η χρήση στοιχείων και χαρακτηριστικών των video παιχνιδιών ή των online παιχνιδιών (π.χ. δώρα, βαθμολογία, σκορ, προκλήσεις, αποστολές, χαρακτήρες, κλπ) σε δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με το παιχνίδι. Αυτό που μας επιτρέπει να κάνουμε το Gamification είναι να πάρουμε   στοιχεία από τα παιχνίδια και να τα εντάξουμε στο μάθημά μας. Αυτή η διαδικασία  δίνει στους συμμετέχοντες, τους μαθητές,  ευκαιρίες για ενεργό συμμετοχή, κίνητρα για μάθηση, και την κάνει όχι μόνο ανεκτή, αλλά πραγματικά διασκεδαστική.

«Gamebased learning» ή μάθηση μέσω παιχνιδιού.

Ορίζεται ως μια καινοτόμα διδακτική προσέγγιση, που απορρέει από τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών με παιδαγωγική αξία, για σκοπούς εκπαίδευσης και κατάρτισης όπως η υποστήριξη της μάθησης, η βελτίωση της διδασκαλίας, η αποτίμηση και η αξιολόγηση των μαθητών.

Κατά τον Marc Prensky (2009), κορυφαίο υπέρμαχο της μαθησιακής διάστασης των ψηφιακών παιχνιδιών, τα ψηφιακά παιχνίδια με βάση τα κύρια χαρακτηριστικά τους ‐ κανόνες, στόχοι, αποτελέσματα και ανατροφοδότηση, σύγκρουση, πρόκληση, αλληλεπίδραση, σενάριο ‐ μπορούν να υποστηρίξουν τη διαδικασία μάθησης, γιατί βοηθούν στην ανάπτυξη νέων γνωστικών ικανοτήτων.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των ψηφιακών παιχνιδιών είναι η δυνατότητα που προσφέρουν στους παίκτες να κάνουν λάθη με ασφάλεια και χωρίς καμία αρνητική επίπτωση στον πραγματικό κόσμο, έχοντας την ευκαιρία να μάθουν τόσο από ένα αρνητικό αποτέλεσμα όσο και από ένα επιτυχημένο.

Τι είναι  η μάθηση μέσω παιχνιδιού?

Όλοι  έχουμε ακούσει ή ακόμα και έχουμε πει τη φράση: «Βαριέμαι να κάνω τις ασκήσεις στην άλγεβρα  γιατί είναι δύσκολες, δεν με ενδιαφέρει το μάθημα ή είναι πολύ εύκολες » ( συμβαίνει και αυτό!)

Ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα παιχνίδι . Όλα τα παιχνίδια από τα πολύ δύσκολα, τα παιχνίδια στρατηγικής η ρόλων μέχρι τα εύκολα, λχ να σπάς τουβλάκια, έχουν ένα σκοπό: να τελειώσει το παιχνίδι, η πίστα η  το επίπεδο και να ανταμειφθεί ο παίκτης με πόντους. Παίζει αλλά….χάνει. Δεν προλαβαίνει το χρόνο ή κερδίζει ο αντίπαλος παίκτης. Τι κάνει; ξαναπαίζει αλλάζοντας τακτική. Και συνεχίζει να παίζει μέχρι να φτάσει στο επίπεδο που θέλει, σκεφτόμενος κάθε φορά τι λάθος έκανε και πως θα το προσπεράσει.

Στο σχολείο, ο  μαθητής  σπάνια μπορεί να ξαναγράψει ένα διαγώνισμα. Δεν έχει τη δυνατότητα  να προσπαθήσει πάλι  να βρεί ούτε τη σωστή λύση αλλά ούτε και να εντοπίσει το λάθος που έκανε στην πορεία λύσης του προβλήματος και να το διορθώσει. Αντίθετα, σε ένα παιχνίδι ο παίκτης όταν δυσκολεύεται να ολοκληρώσει συγκεκριμένες αποστολές(missions), προσπαθεί  αρκετές φορές  ώστε να μαζεύει πόντους εμπειρίας (xp)  και να το μαθαίνει καλύτερα ώστε να μπορέσει συνεχίσει στο επόμενο επίπεδο.

Αν όμως η άσκηση που έπρεπε να λύσουν οι μαθητές  είχε τη μορφή παιχνιδιού , θα είχαν τη δυνατότητα :

α)ο  «καλός» μαθητής να κερδίσει περισσότερους πόντους γιατί έκανε καλό χρόνο.

β)ο«οχι τόσο καλός» μαθητής vα προσπαθήσει να λύσει την άσκηση για να βρεί τη λύση ,και να προσπαθήσει όσες φορές χρειάζεται για να «κερδίσει». Η επίτευξη του δικού του στόχου είναι να κερδίσει περισσότερους πόντους εμπειρίας xp points, που θα τον οδηγήσουν στην επίτευξη της  γνώσης.

Ο αναπαραστατικός κόσμος του παιχνιδιού μπορεί να είναι οργανωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε οι αποτυχίες να μην οδηγούν στην μείωση της αυτοεκτίμησης του, αλλά να ωθούν  το μαθητή να προσπαθεί περισσότερο   να φτάσει πιο κοντά ( όχι πιο γρήγορα) στο σημείο αυτό που θα τον οδηγήσει να «περάσει» επίπεδο και να «ανέβει» στο επόμενο που θα είναι πιο  δύσκολο.

Συχνά όσοι ασχολούνται με την εκπαιδευτική διαδικασία αναζητούν μόνο παιχνίδια που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς αγνοώντας πως, εντός του κατάλληλου πλαισίου ακόμη και τα εμπορικά  παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά εργαλεία. Ένας μεγάλος αριθμός από εμπορικά παιχνίδια είναι κατάλληλος για χρήση στην τάξη και υπάρχουν ποικίλα  παραδείγματα εμπορικών παιχνιδιών που χρησιμοποιούνται ήδη στα σχολεία  όπως οι τίτλοι Civilization, Age of Empires, CSI, The Sims, Age of Mythology και SimCity (Eck, 2006)

 Παράδειγμα χρήσης ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού στη φυσική.

Θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα το γνωστό Angry Birds. Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το παιχνίδι στο browser η θα έχει ετοιμαστεί το video  του παιχνιδιού πριν από το μάθημα  χρησιμοποιώντας εφαρμογές όπως το  JingScreencast-O-Matic, ή το Camtasia Studio. Η ανάλυση θα γίνει με το  Logger Pro η το πιο γνωστό  Tracker.

Κάντε μια λογική εκτίμηση για τη γωνία βολής του angry bird , και  καθορίστε  την τιμή του g στο Angry Bird World.
[

Οι νόμοι της φυσικής μπορούν να διδαχθούν με παιχνιώδη μορφή

screen-shot-2011-02-13-at-12-38-17-am

Πως μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα παίζοντας!

Χρησιμοποιώντας ένα παιχνίδι εκμάθησης γλωσσών που ονομάζεται «Crystillize«,   που δημιουργήθηκε από τον Erik Andersen, επίκουρο καθηγητή της επιστήμης των υπολογιστών του Πανεπιστημίου Cornell, και τους φοιτητές του, μπορείς εύκολα και ευχάριστα να μάθεις μια ξένη γλώσσα.

Το «Crystillize«,είναι ένα παιχνίδι ρόλων στο οποίο ο παίκτης καθοδηγεί ένα avatar μέσα από ένα εικονικό κόσμο στον οποίο όλοι οι χαρακτήρες μιλούν τη γλώσσα που επιθυμεί να μάθει.

Ο παίκτης πρέπει να μάθει να επικοινωνεί ώστε να κάνει φίλους και να βρει μια θέση εργασίας. Η πρωτότυπη έκδοση διδάσκει ιαπωνικά, αλλά οι εκδόσεις που θα ακολουθήσουν  θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν και άλλες γλώσσες.

http://crystallize-online.com

 

Ποιος είναι ο σκοπός της μάθησης μέσω του παιχνιδιού?

Θυμηθείτε τον Πλάτωνα: «Μαθαίνει κανείς περισσότερα σε μία ώρα παιχνιδιού παρά σε έναν χρόνο συζητήσεων»

Σκοπός είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών με έμφαση στην κριτική σκέψη, την ανάλυση, τη λήψη αποφάσεων.

Η προσομοίωση γεγονότων του πραγματικού κόσμου βελτιώνει

  • την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • την κοινωνικότητα
  • τη συνεργασία
  • τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης, της επιμονής , της προσπάθειας,
  • της δημιουργικότητας
  • της ανάληψης ευθυνών, της υπευθυνότητας και τήρησης των κανονισμών, τόσο στον εικονικό κόσμο των παιχνιδιών αλλά και της πραγματικότητας.

Και εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο μαθητής βιώνει την εναλλασσόμενη κατάσταση του κερδίζω-χάνω, σημαντική για την εξέλιξη του χαρακτήρα του.

 Επίσης  η διδακτική προσέγγιση σε ένα τέτοιο περιβάλλον(που εμπεριέχει στοιχεία παιχνιδιού) επηρεάζει αφενός με θετικό τρόπο την συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στους υπολογιστές και γενικά ότι αφορά τις νέες τεχνικές/τεχνολογίες και αφετέρου ενισχύει την συνεργατική μάθηση  εφόσον γίνεται ομαδικά (http://www.conta.uom.gr/conta/publications/html/Mathisi%20Meso%20Drasis.htm )

Τα παιχνίδια χαρακτηρίζονται ως ενεργητικά περιβάλλοντα μάθησης γιατί λειτουργούν με την άμεση και ενεργή συμμετοχή του παίκτη-μαθητή, η ανατροφοδότηση είναι άμεση..

  • Αυξάνει την αποτελεσματικότητα της μάθησης
  • Βοηθά στην πληρέστερη επίτευξη μαθησιακών στόχων.
  • Προσδίδει ευχάριστο χαρακτήρα στη μάθηση

Μάθηση γνωστικού αντικειμένου μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

1)Μαθαίνω ξένες γλώσσες παίζοντας

2)Κίνηση, κίνηση, κίνηση. Όλοι θεωρούν ότι η ενασχόλησή σου με τους υπολογιστές σε καθηλώνει σε μια καρέκλα μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Τώρα, η οθόνη του υπολογιστή, η του tablet ή του apple watch σε αναγκάζουν να τρέξεις, να χορέψεις, να παίξεις τέννις,να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες! Οι αντίπαλοι σου σε περιμένουν!

3)Παιχνίδια γνώσης και μνήμης.

4)Simulators, περιβαλλοντικά παιχνίδια

 Ένα σημαντικό μειονέκτημα της χρήσης των ψηφιακών παιχνιδιών είναι ότι η διδασκαλία τους  δεν είναι συνεχής από τους εκπαιδευτικούς, πιθανόν λόγω της πολύ αυστηρής και συγκεκριμένης ύλης που πρέπει να ολοκληρώσουν οι εκπαιδευτικοί. Το πρόγραμμα θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτο για τον εκπαιδευτικό, ο οποίος θα μπορεί να το διαμορφώνει ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.

10351015_10153951056901698_340268583194860723_n

Μαθαίνω παίζοντας.Το παιχνίδι μας! Snaketriv!

Στα πλαίσια  του erasmus+ οι μαθητές σχεδίασαν και δημιούργησαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων αλλά και τύχης! Το παιχνίδι ονομάστηκε snaketriv  από  τα αρχικά δυο παιχνιδιών. Το Snake ( το γνωστό φιδακι) και το Trivial

O σχεδιασμός του παιχνιδιού έγινε με τη μέθοδο project  που στηρίζεται στη βιωματική, συνεργατική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γνώσης. Η προσέγγιση είναι πολυθεματική, εστιάζει στη μελέτη των γνωστικών αντικειμένων της β λυκείου, έχει ελεύθερη επιλογή από τη πλευρά των μαθητών όσον αφορά την επιλογή των ερωτήσεων.

Βασιζόμενοι στη Θεωρία πολλαπλής νοηµοσύνης του Gardner οι δεξιότητες που αναπτύσσονται είναι:

  1. Γλωσσική: κατανόηση και χρήση γλώσσας
  2. Λογικοµαθηµατική: µαθηµατική αντίληψη
  3. Χωρική: χρήση οπτικών συµβόλων, αισθήσεων – καλλιτεχνικές εργασίες
  4. Διαπροσωπική: κατανόηση της θέσης του άλλου – συνεργασία
  5. Ενδοπροσωπική: αυτογνωσία – αυτορύθµιση

Καινοτομίες από τη χρήση του project:

  1. Ελευθερία επιλογών, αυτονοµία, αυτοδιαχείριση, χειραφέτηση µαθητών
  2. Ώριµη συµπεριφορά, αλλαγή στάσεων σε κοινωνικά θέµατα
  3.  Ικανοποίηση προσωπικών ενδιαφερόντων
  4.  Ανάδειξη ταλέντων
  5.  Ουσιαστική συνεργασία και οµαδοκεντρική αντίληψη
  6.  Ερευνητικό ενδιαφέρον
  7. Χρήση της τεχνολογίας στην αναζήτηση, επεξεργασία των πληροφοριών και την επικοινωνία

Έτσι διαχειριζόμενοι μία σύνθετη εργασία, οι μαθητές εμπλέκονται σε διερευνητικές δραστηριότητες (αναζήτηση υλικού), συνθετικές (συλλογή υλικού), αφαιρετικές (επιλογή υλικού) και δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον μάθησης, που αναπτύσσει υψηλού επιπέδου γνωστικές δεξιότητες των μαθητών.

Το στάδιο του σχεδιασμού του παιχνιδιού προσφέρει άμεσους στόχους και ανατροφοδότηση στους δημιουργούς-μαθητές προσφέροντάς τους  μια εμπειρία μάθησης.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ: Να χρησιμοποιηθεί ως συμπληρωματικό διδακτικό υλικό, αυτούσιο ή κάποιο τμήμα του, ανάλογα με τις διδακτικές ανάγκες που θα ανακύπτουν.

Ο σχεδιασμός είναι εξίσου δημιουργικός αφού καθ’ όλη τη διάρκεια σχεδιασμού του παιχνιδιού, όλοι οι μαθητές λειτουργούν ως designers. Σκέφτονται πως θα φτιαχτούν τα κουτάκια, που θα τοποθετηθούν οι σκάλες και που τα φιδάκια, που τα εμπόδια, δηλαδή οι δύσκολες ερωτήσεις και που τα bonus κουτάκια. Η σειρά όλων αλλάζει πολλές φορές μέχρι να αποφασιστεί που θα τοποθετηθούν τελικά. Το βασικό τους θέμα είναι  να μην απογοητεύονται οι παίκτες όταν θα χάνουν τη σειρά τους η θα πέφτουν  από το φιδάκι. Γι αυτό και τα θετικά κουτάκια είναι πιο πολλά από τα «φιδάκια».

Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού απαντούν στα ερωτήματα.

  1. Ελάχιστος και μέγιστος αριθμός παικτών. Θα είναι ατομικό παιχνίδι ή θα μπορούν να παίζουν οι παίκτες ανά δυο η περισσότεροι ώστε να αποτελούν ομάδα?
  2.  Ποιοί θα είναι οι κανονισμοί?
  3. Ποιός είναι ο απώτερος σκοπός? πως θα βγαίνει ο νικητής? με πόντους? όποιος τερματίσει πρώτος? τι θα συμβεί σε περίπτωση ισοβαθμίας? υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας?
  4. Ποια θα είναι η διαδικασία και ο σκοπός συγγραφής των ερωτήσεων?

Οι μαθητές-σχεδιαστές  κατευθύνονται και από τους κανόνες αλλά και από τους περιορισμούς που συναντούν στη διάρκεια του παιχνιδιού. Επίσης καθορίζεται αν ο χαρακτήρας του παιχνιδιού θα είναι ανταγωνιστικός η συνεργατικός ( στην περίπτωση των ομάδων). Αποφασίζεται  να είναι συνεργατικός και καθορίζεται η ελεύθερη επιλογή μελών κάθε ομάδας. Οι ερωτήσεις στις οποίες θα κληθούν να απαντήσουν οι παίκτες καλύπτουν σχεδόν όλα τα γνωστικά αντικείμενα της β λυκείου. Έτσι , παρέχεται η δυνατότητα συνεργασίας και αλληλεπίδρασης ανάμεσα τους.

 Οι στόχοι του παιχνιδιού είναι σαφείς και περιλαμβάνουν:

1.Σαφήνεια: κατανοούν τους στόχους για να πετύχουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν.

2.Δυνατότητα: οι στόχοι είναι εφικτοί και δεν θα οδηγήσουν τους παίκτες στην απογοήτευση και την εγκατάλειψη.

3.Επιβράβευση:αυτή θα οδηγήσει στην κινητοποίηση ωστε να καταβάλουν επιπλέον  προσπάθεια όταν και εάν  χρειαστεί.

Αμέσως μετά το σχεδιασμό του ταμπλό του παιχνιδιού οι μαθητές προχωρούν στο σχεδιασμό των ερωτήσεων. Μέσα από καταιγισμό ιδεών και δημιουργικής σκέψης , οδηγούνται στη δημιουργία και στη συνεργασία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων.

Cloud 7Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με τις θεματικές ενότητες. Οι θεματικές ενότητες είναι: α) ανθρωπιστικές επιστήμες β) φυσικές επιστήμες γ) οικονομικές επιστήμες δ) ξένες γλώσσες ε) φυσική αγωγή. Στη συνέχεια χωρίζονται  σε υποομάδες και αναλαμβάνουν αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα: ιστορία, νεοελληνική λογοτεχνία, άλγεβρα, φυσική ,χημεία, βιολογία, αγγλικά, γενικές ερωτήσεις αθλητισμού και Ολυμπιακών αγώνων,  ερωτήσεις γενικών γνώσεων στη μουσική και τον κινηματογράφο.

Καθορίζονται τρία επίπεδα δυσκολίας στο παιχνίδι. Εύκολο, μέτριο και δύσκολο. Οπότε οι μαθητές πρέπει να κατηγοριοποιήσουν τις ερωτήσεις τους ανάλογα με το αντικείμενο αλλά και το επίπεδο. Οι απαντήσεις θα έχουν τη μορφή των πολλαπλών επιλογών. Τέσσερεις απαντήσεις σε κάθε ερώτηση.

Τις ερωτήσεις bonus τις φτιάχνουν οι καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Το παιχνίδι παρουσιάστηκε σε ημερίδα που διοργανώθηκε στο σχολείο μας με θέμα τη χρήση των παιχνιδιών στην εκπαίδευση και έγινε παρουσίασή του σε online σεμινάριο εκπαιδευτικών μέσω της πλατφόρμας etwinning.

ΠΗΓΕΣ



Λήψη αρχείου

Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι ελεύθερης διάδρασης,Κίργινας Σωτήρης

https://economu.wordpress.com/

https://www.academia.edu/ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.Stamatis papadakis

http://dione.lib.unipi.gr/Kotsidou

Games in school, round 3 :European Schoolnet Academy

2Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗ ΣΥΡΟ – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ: ΜΙΑ VISUAL ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ:Τζούλια Φορτούνη Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης  Μαρία Φραγκάκη Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης 

 https://www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160627132813.htm

https://eclass.uowm.gr/modules/document/file.php/NURED222/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82/project%20based%20learning%20maths.pdf

 

 

Μαΐ 10

Ημερίδα παρουσίασης Ευρωπαικών Προγραμμάτων Γ Αθήνας

imerida
Στο 15ο Γυμνάσιο Περιστερίου , πραγματοποιήθηκε σήμερα ημερίδα παρουσίασης των ευρωπαίκών προγραμμάτων ersamus+ KA1 και KA2. Το σχολείο μας παρουσίασε το πρόγραμμά μας μέσα από ένα βίντεο και μιά σειρά από διαφάνειες, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι δρασεις μας τα δυο αυτά χρόνια και τα αποτελέσματα συμμετοχής μας σε αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Ολοι οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τα προγράμματα τους που διακρίνονται για την καινοτομία τους,τη μαζικη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η κα Ντρουτσα, υπέυθυνη των ευρωπαικων προγραμματων στο ΙΚΥ, μας ανεφερε οτι τα δυο χρόνια που λειτουργει το πρόγραμμα σχεδόν 3500 εκπαιδευτικοι και μαθητές από ολη την Ελλάδα συμμετείχαν στα προγράμματα. Μαλιστα, το 1ο ΓΕΛ Καλύμνου ειναι το μοναδικο ελληνικο σχολείο που έστειλε 4 μαθητές του για δυο μηνες να παρακολουθήσουν μαθήματα στη Γαλλία.
Η συμμετοχή σε ενα πρόγραμμα erasmus+ είναι μοναδική οπως και οι εμπειριες που αποκομίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Για μας, το erasmus είναι ενα ταξιδι στη γνωση,συναισθηματα, ανθρωποι, φιλίες, εμπειριες,δεξιοτητες.
Με το τέλος της εκδήλωσης, πολλοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρθηκαν για το παιχνίδι μας και μας προτάθηκαν συνεργασίες, ανάμεσα τους και το σχολείο που φιλοξένησε την εκδήλωση και το οποίο ασχολείται με τα ευρωπαικά προγραμματα αρκετα χρόνια.

prosklisi erasmus new3b 3 (2) (1)PAROUSIASIerasmusimeridateliko

Μαΐ 04

memories from Budapest, video presentation

13076657_10154063330296698_2164753003775736740_n

Memories!!!! erasmus+  is a journey to knowledge…different cultures…new friends…experiences…

 

budapest team

 

Μαΐ 02

our erasmus+ experiences by Helena and Danai

13000134_10154058498321698_6122098882885770005_nΑπό την Έλενα Π. Μετά από το ταξίδι μου στην Ουγγαρία,συνειδητοποίησα ότι η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα Erasmus+ μου έχει προσφέρει οφέλη που δεν τα είχα ποτέ φανταστεί. Σε αυτό το εκπληκτικό ταξίδι ,είδα αξιοθέατα και μέρη ,ήρθα αντιμέτωπη με έναν δκαφορετικο πολιτισμό και ανακάλυψα έναν καινούργιο τρόπο σκέψης και ζωής. Παράλληλα,το αίσθημα της Ευρωπαϊκής μου συνείδησης έχει οξυνθεί καθώς πλέον νιώθω ενεργο μέλος της Ευρωπαϊκής ένωσης. Οι ορίζοντες μου έχουν διευρυνθεί, καθώς μου προβλήθηκε μια διαφορετική νοοτροπία από την οποία έχω υιοθετήσει κάποια κομμάτια . Νιώθω όμως πολύ τυχερή που ήμουν μέλος αυτού του προγράμματος Όχι μόνο επειδή απέκτησα εμπειρίες,αλλα επειδή απέκτησα καινούργιους φίλους.Άτομα τα οποία ένιωσα από την πρώτη στιγμή οικεία μαζί τους,στην συνέχεια δεθηκαμε,πλέον μιλάμε μέσο διαδικτύου και ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα ξανά βρεθούμε.
Ελπίζω τα αισθήματα που με έκανε αυτό το ταξίδι να νιώσω ,να τα νιώσουν πολλά ακόμα άτομα, και να μην σταματησουν ποτέ να υπάρχουν τέτοιες ευκαιρίες για την νεολαία του 21ου αιώνα

by Helena P.After my trip in Hungary I realize that my participation in the Erasmus+ project has given me things I’ve never even thought of . During this extraordinary trip ,I went sightseeing and I came face to face with amazing culture that made me discover new way of thinking . At the same time my European conscious has been sharpened as I now feel as an active member of the European union . My horizons have expanded since I saw a different mentality from mine and I adopted it in my life partially . Feel very lucky to become a member of this project not only because I got new experiences but because I also got new friends . Friends that I keep contact with through the internet and we all hope to meet each other again. I hope that other people felt the same way I did and for those opportunities to not stop existing for the youth of the 21st century.

 Από τη Δανάη Κ.:Το ταξιδι στην Ουγγαρια μεσω του Erasmus ηταν μια μοναδικη ευκαιρια και μια υπεροχη εμπειρία. Τα μερη που επισκεφτηκαμε ηταν πολυ ομορφα το ιδιο και το φαγητο, ομως τιποτα δεν συγκρίνεται με τις φιλιες που δημιουργησαμε με τα παιδια ολων των χωρών που συμμετείχαν. Ηταν ενα ταξιδι που θα θυμαμαι παντα και ελπιζω να μου δωθει η ευκαιρια να γυρίσω πίσω.

by Danai K,Our trip to Hungary was a unique opportunity and a wonderful experience. The places we visited were beautiful just like the food we ate there, but nothing can be compared to the friendship between the other students from the countries which took part in this project and us. I will never forget that trip and i hope that one i will have the chance to go back.

Μαΐ 02

Our erasmus+ experiences in Budapest by Tasos,Ektor and Athanasia

13043324_10154070623126698_3871063849764589752_nΑπό τον Τάσο Ν.:To Erasmus+ μας εδωσε την ευκαιρια να επισκεφτουμε την Ουγγαρια. Ολες οι μερες ηταν ξεχωριστες, διαφορετικες. Επισκεφτηκαμε πολυ ομορφα μερη οπως το Buda Castl, μαθαμε για την κουλτουρα των ανθρωπων εκει και δοκιμασαμε καποια απο τα παραδοσιακα φαγητα τους. Το πιο σημαντικο και καλυτερο πιστευω πως ηταν τα ατομα που γνωρισαμε και οι φιλιες που καναμε. Δεν θα ξεχασω ποτε αυτην την εμπειρια που μας εδωσε το Erasmus+

by Tasos N.:Erasmus+ gave us the oppurtinity to travel to Hungary. All the days that we stayed there were special and different from each other. We visited beautiful and outsanding places like Buda Castle, we learned about Hungarians’ culture and we tasted some of their traditional plates. But the most important and best thing was the people we met and the friendships we made. Erasmus+ gave us an experience of a lifetime that I will never forget.

από τον Έκτωρα Γ.:Το ταξίδι που κάναμε στην Ουγκαρία ηταν εκπληκτικό.Το Erasmus+ μας έδωσε την δυνατότητα να επισκευτούμε αυτή την πανέμορφη χωρα να γευτούμε τα παραδοσιακά της φαγητά και να γνωρίσουμε τον πολιτισμο της.
Αλλά αυτά δεν συγκρίνονται με τις φιλίες και τις αναμνήσεις που αποκτήσαμε από αυτό το ταξίδι και το πνεύμα συνεργασίας που δημιουργήσαμε . Οι σχέσεις μας με τα παιδιά ήταν πολύ καλές και γενικά περνούσαμε πολύ ωραία.
Θα ήθελα πολύ να ξανακάνω αυτό το ταξίδι και να δημιουργήσω και άλλες τέτοιες θαυμάσιες αναμνήσεις που δρν θα ξεχασω ποτε.

by Ektor G. :Our trip to Hungary was spectacular.Erasmus+ gave us the opportunity to visit this beautiful country , to taste its traditional dishes and experience its culture.
But these can not be compared with the friendships and the memories we gainedfrom this trip and the spirit of cooperation we created. Our relationship with the other kids were very nice and generally we had a lot of fun.
I would like to visit another country again if i am given the opportunity to make some spectacular memories i will never forget.

Απο την Αθανασία Γ. :Το ταξίδι μας στην Ουγγαρία ήταν μια υπέροχη εμπειρία.Επισκεφτήκαμε πολλά όμορφα μέρη,γνωρίσαμε την καθημερινότητα των ανθρώπων εκεί και δοκιμάσαμε παραδοσιακά φαγητά.Το καλύτερο όλων όμως είναι οι φιλίες που δημιουργήσαμε με τα παιδιά των άλλων χωρών.Είμαι πολύ χαρούμενη που μου δόθηκε η ευκαιρία να ζήσω αυτήν την αξέχαστη εμπειρία και πραγματικά ελπίζω μια μέρα να καταφέρω να ξανα παω!

 by Athanasia G.:Our trip in Hungary was an amazing experience. We visited a lot of beautiful places ,we saw how people live their everyday life there and we tasted traditional fool.But the best of all is the friendships that we created with the students from the other countries.I'm really glad that I had the chance to live this unforgettable experience and i really hope one day i will be able to go back again!

Μαρ 19

18/3/2016: Ημερίδα «ΤΠΕ και Gamification στην εκπαίδευση»

1622139_10153957629126698_5154046783119197412_nΠραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών γυμνασίων -λυκείων Ιλίου και Πετρούπολης στις 18 Μαρτίου 2016 η ημερίδα που είχε ως θέμα την παιχνιοποίηση  και τη χρήση των Νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

 Η παρουσίαση της καινοτόμου αυτής δράσης έγινε απο τις εκπαιδευτικούς κ. Αγγελική Μεταλληνού, εκπαιδευτικό Γερμανικής Φιλολογιας στο Β Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού και Μαρία-Μελίνα Λαϊνά επίσης εκπαιδευτικό Γερμανικής Φιλολογίας στο 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα.  Παρουσίασαν τους εκπαιδευτικούς σκοπούς ενός παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη δομή του , την αποτελεσματικότητα  και τις εφαρμογές του.
Στη συνέχεια η κ.Βασιλική Κοσμάτου, συντονίστρια του προγράμματος , παρουσίασε εφαρμογές που οι μαθητές έμαθαν και χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια των εργασιών τους.
Εγινε αναφορά στις δεξιότητεςτου 21ου αιώνα ( 1920061_948001705295370_6225250731847318583_nπου είναι και το θεμα του προγράμματος μας) και στο ρόλο των κοινωνικών δικτών στην εκπαίδευση. Παρουσιαστηκαν το google drive, εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reallity) οπως το 4d anatomy, aurasma, daqri και διαχείριση σελιδοδεικτών όπως το pinterest  και το storify.Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα εγγραφούν στην πλατφόρμα eliademy  όπου βρίσκονται αναλυτικά οι σημειώσεις της ημερίδας .Ως αναμενόμενο αποτέλεσμα θα δημιουργηθεί ένας χώρος όπου θα μπορούν να ενημερώνονται με νέα άρθρα που αφορούν τις νεες τεχνολογίες αλλα και οι ίδιοι να αναρτουν δικές τους εργασίες στο πλαίσιο των καλών πρακτικών.
           7483_10153957629116698_3141574364815445012_n
Η κα Καλλιοπη Χρυσανθίδου , εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου μας, παρουσίασε την εφαρμογή weebly  στο εργαστήριο πληροφορικής ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους ιστοσελίδα.
12512386_10153954983386698_2572067683987799364_n10320485_10153954983486698_4929838625601877700_n
   Στην ημερίδα μας συμμετείχαν 24 εκπαιδευτικοί . Αναλυτικά 6 Φιλόλογοι, 2 Μαθηματικοί, 4 φυσικοί, 2 αγγλικών,5 φυσικής αγωγής,1 καλλιτεχνικών και 4 πληροφορικής.
Οι γνώσεις των περισσότερων εκπαιδευτικών  στις ΤΠΕ είναι πολυ καλή ενω 13 ατομα συμμετέχουν η είχαν συμμετάσχει παλαιότερα  σε ευρωπαϊκά προγράμματα ( comenius, erasmus+).
 11
 12

Μαρ 09

Our Erasmus+ experience in Spain: by Bill, Andreas and Nagia

Bill

12705234_10153877735991698_8077970393797682561_nThe trip to Spain was wonderful. I believe that this trip was one of the best. We dealt with various activities, we saw fantastic places and we made friendships with children from other countries. Such experiences are important to our lives. The European ERASMUS PLUS program gives us the opportunity to exchange views, to know new ways of life and traditions. The trip for me was very important, and gained lot of things, I miss new my friends from other countries and I want to go back.

Το ταξίδι στην Ισπανία ήταν υπέροχο . Πιστεύω πως αυτό το ταξίδι ήταν από τα καλυτέρα Ασχοληθήκαμε με διάφορες δραστηριότητες , είδαμε φανταστικά μέρη και κάναμε φιλίες με τα παιδιά από τις άλλες χώρες . Τέτοιες εμπειρίες είναι σημαντικές για την ζωή μας . Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS PLUS μας δίνει την ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων , να γνωρίσουμε καινούργιους τρόπους ζωής , και παραδόσεις . Το ταξίδι για έμενα ήταν πολύ σημαντικό και κέρδισα  πολλά από αυτό , μου λείπoυν οι φίλοι μου από τις άλλες  χώρες και θέλω να γυρίσω πίσω .

Andreas: My “Erasmus+” Experience

My trip to Spain made me speechless but if I had to characterize it with a word, I would say astonishing! It was an amazing opportunity for me to meet again with my friends which I had first seen back in my trip to Romania in 2015 but also a chase of exploring another civilized and stunning part of Europe. I was delighted when I arrived in Spain because my group was a great company to travel around the world and had a lot of happy memories with them. Although the experience of travelling wasn’t new to me , the fun and excitement I had there was a feeling that I’m very grateful of. If I ever have the chance to travel with my group again, I would do it without hesitation!

Το ταξίδι μου στην Ισπανία με άφησε άφωνο , αλλά αν  έπρεπε να το χαρακτηρίσω με μια λέξη θα έλεγα :εκπληκτικό! Ήταν μία τέλεια ευκαιρία για εμένα να ξανασυναντήσω τους φίλους μου που πρωτοείδα στην εκδρομή μου στην Ρουμανία το 2015 αλλά και μια ευκαιρία να εξερευνήσω ένα άλλο πολιτισμένο και θαυμάσιο μέρος της Ευρώπης. Χάρηκα όταν έφτασα στην Ισπανία, επειδή η παρέα που είχα ήταν καταπληκτική και είχα πολλές ευχάριστες στιγμές με αυτούς. Μπορεί η εμπειρία του ταξιδίου να μην ήταν κάτι καινούργιο για εμένα , η διασκέδαση και η ενθουσίαση που είχα εκεί ήταν συναισθήματα που με κάνουν και νοιώθω ευγνωμοσύνη. Όταν θα έχω ξανά την ευκαιρία να ταξιδεύψω με την παρέα αυτή, θα το κάνω χωρίς δισταγμό!

Nagia

The journey in Spain was much better than I expected…. We visited many and very beautiful places. They were all pretty impressive and very much different from the ones we have here in Greece.Also, I met a lot of new interesting and magnificent people which now I have the pleasure to call »dear friends». I wish that I would visit again such a sublime country.For the very fact, that I had the time of life and the whole experience was simply unforgettable.

Το ταξίδι στην Ισπανία ηταν πολύ καλυτερο απ’οτι περίμενα…
Επισκέφτηκαμε πολλά και όμορφα μέρη. Ηταν όλα ομορφα εντυπωσιακά και πολυ πιο διαφορετικά απ’αυτα που εχουμε εδώ στην Ελλαδα. Επίσης γνώρισα πολλους νέους ενδιαφέροντες και καταπληκτικους ανθρωπους που τωρα εχω τη τιμή να τους αποκαλώ «αγαπητούς φιλους». Εύχομαι να μπορούσα να ξανά επισκεφτώ μια τόσο μαγευτική χώρα. Για το απλό γεγονός, ήταν μια στιγμή της ζωής μου και όλη η εμπειρία αξέχαστη!!

 

Μαρ 08

Our erasmus+ experiences in Spain by Giannis and Caterina

12741965_10153879856826698_879304968345152489_n

Giannis

Our trip in Spain could be characterized with a simple word. Fabulous!!! It was an amazing opportunity for us to meet new people, new cultures and also new thoughts. But mostly, it was a fabulous opportunity to meet new friends. There where some surprises and some unexpected stuff but, in the end of each day we were returning at the hotel with a big smile in our face and talking all the time about our day. It was a great experience and my friends and I hopefully we would like to have a travel like this again in the future. But, for the time being a return isn’t a bad idea!!!

Το ταξιδι μας στην Ισπανια στα πλαισια του προγραμματος ERASMUS PLUS θα μπορουσε να χαρακτηριστει με μια μονο λεξη. Εξαιρετικο!!!

Ηταν μια ευκαιρια να γνωρισουμε νεους ανθρωπους και ταυτοχρονα νεους πολιτισμους και σκεψεις. Αλλα κυριως ηταν μια εξαιρετικη ευκαιρια να γνωρισουμε νεους φιλους. Δεν ελλειψαν και τα απροοπτα και οι εκπληξεις αλλα στο τελος της ημερας όταν γυρναγαμε με τα παιδια στο ξενοδοχειο ειχαμε ολοι ένα μεγαλο χαμογελο στα προσωπα μας και συζητουσαμε συνεχεια για την μερα μας. Ηταν μια φανταστικη εμπειρια αυτή που ζησαμε με τα παιδια και θα θελαμε ευχαριστως να την ξαναζησουμε. Προς το παρον μια επιστροφη δεν θα ηταν καθολου ασχημη ιδεα!!!!

 

 

12733441_1678856315735997_748920390755861725_nCaterina
Spain 2016

It was a great experience for me!
The first time I travelled to the abroad..It couldn’t be a better start.
I visited a really wonderful country and I met lots of friendly people willings to offer me their help.
I also met teenagers like me with whom I had a lot of things in common. We exchanged ideas and minds for important issues and surely we learnt so much from each other. In this way we became real friends.
Erasmus program made me understand what cooperation means. All pupils with different nationalities were together and we were working for the same result.
I have already missed the place and the people.. I hope I will be able to go again to Spain and meet my Spanish,Turkish,Italian,Hungarian and Romanian friends. If only I will have in the future an experience as good as this one.

Greetings from Greece.. Caterina

Ισπανία 2016

Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για εμένα!
Ήταν πρώτη φορά που ταξίδεψα στο εξωτερικό..δε θα μπορούσε να είναι μια καλύτερη αρχή.
Επισκέφτηκα μια πραγματικά υπέροχη χώρα και συνάντησα πολλούς φιλικούς ανθρώπους που ήταν πρόθυμοι να μου προσφέρουν τη βοήθειά τους.
Γνώρισα, ακόμα, εφήβους σαν εμένα με τους οποίους είχαμε πολλά πράγματα κοινά. Ανταλλάξαμε ιδέες και σκέψεις για σημαντικά θέματα και αναμφισβήτητα μάθαμε αρκετά ο ένας από τον άλλον. Με αυτόν τρόπο γίναμε πραγματικοί φίλοι.
Το πρόγραμμα του Erasmus με βοήθησε να καταλάβω τι σημαίνει συνεργασία. Όλοι οι μαθητές με διαφορετικές εθνικότητες ήμασταν μαζί και δουλεύαμε για το ίδιο αποτέλεσμα.
Μου έχουν λείψει ήδη το μέρος και οι άνθρωποι.. Ελπίζω να μπορέσω να πάω ξανά στην Ισπανία και να συναντήσω πάλι τους Ισπανούς, Τούρκους, Ιταλούς, Ούγγρους και Ρουμάνους φίλους μου. Μακάρι να έχω και στο μέλλον μία τόσο όμορφη εμπειρία σαν αυτή.

Χαιρετίσματα από Ελλάδα.. Κατερίνα

Older posts «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων