1st Transnational meeting, Athens, Greece (report)

 

bc1cebcc

                                                          

«Preparing for life in the 21st century » an Erasmus+ project

Greece, Hungary, Italy, Spain, Romania, Turkey

ΑΘΗΝΑ 22/01/2015

10:00 πμ -22:00μμ :Ομάδα καθηγητών υποδέχθηκε τις αποστολές στο Ελ.Βενιζέλος και τους συνόδεψε στο ξενοδοχείο.

ΑΘΗΝΑ 23/01/2015

Την Παρασκευή 23/1/2015 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η πρώτη συνάντηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα erasmus+ με θέμα «Preparing for life in the 21st century ». Η συνάντηση αυτή είχε καθοριστεί και οργανωθεί από τα μέσα Νοεμβρίου 2014. Το σχολείο μας είχε προετοιμαστεί να υποδεχθεί τους συναδέλφους από τις άλλες χώρες . Το θέμα μας είναι η καινοτομία στην εκπαίδευση και  τρόποι διδασκαλίας  με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

 10933882_10152960146301698_8166671876823960940_nΥποδεχθήκαμε τους φιλοξενούμενούς μας στο Ξενοδοχείο Τιτάνια,  γιατί λόγω  των εκλο3selidodeiktisγών της 25ης Ιανουαρίου, το σχολείο ήταν κλειστό .

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι μορφωτικοί ακόλουθοι της Τουρκίας και της Ουγγαρίας, η σχολικός σύμβουλος των φιλολόγων, ο υπεύθυνος σε θέματα παιδείας του δήμου Ιλίου, συνάδελφοι εκπαιδευτικοί από σχολεία της περιοχής μας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας και οι γονείς των μαθητών μας.

Οι εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου  που φιλοξένησε την εκδήλωση μας, ανταποκρίνονταν πλήρως στις απαιτήσεις μας, όσον αφορά στο χώρο, αλλά και στην  υλικοτεχνική υποδομή. Δόθηκε ατομικός φάκελος σε κάθε εκπαιδευτικό που περιείχε στα αγγλικά μεταφρασμένες τις ομιλίες , το πρόγραμμα της ημερίδας, ενα flyer που περιείχε τον σκοπό του προγράμματος  και  τις προσδοκίες μας γι αυτό, και τρεις αναμνηστικούς σελιδοδείκτες.

Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης ήταν αφιερωμένο στους στόχους και τις επιδιώξεις του προγράμματος. Έγιναν σύντομες ομιλίες  με ταυτόχρονες παρουσιάσεις σε power point, γραμμένες και στα αγγλικά και στα ελληνικά ,από τον Διευθυντή του σχολείου ,κο Αιμίλιο Πολίτη  με θέμα την καινοτομία στην εκπαίδευση . Ακολούθησε η  κα Βασιλική Κοσμάτου , ΠΕ11 , συντονίστρια του προγράμματος, που αναφέρθηκε στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και πως αυτές αναπτύσσονται μέσω της μάθησης στους μαθητές. Η κα Αλεξάνδρα Παπαβασιλείου,ΠΕ2, αναφέρθηκε στη σημασία της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ο κος Ιωάννης Σταθάτος, ΠΕ04.02 phd  παρουσίασε την ορθή χρήση των Νέων τεχνολογιών στις Φυσικές Επιστήμες.

Ακολούθησε παρουσίαση βίντεο με εργαστηριακά πειράματα  φυσικής και χημείας και μια παρουσίαση εικονικού μουσείου από μάθημα  ιστορίας.

 Πειραματισμοί : βίντεο εργαστηριακών πειραμάτων στη φυσική, χημεία και βιολογία

Πειραματικές αλχημείες: πείραμα στη χημεία

Στη συνέχεια μετά από ένα σύντομο διάλειμμα  , έγινε η εκπαιδευτική συνάντηση του προγράμματος. Καθορίστηκαν οι ημερομηνίες των επόμενων συναντήσεων και ξεκίνησαν οι εργασίες. Οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν στις ομάδες των εκπαιδευτικών αντικειμένων.

Ο κος Miquel Pasto, Ισπανία, υπεύθυνος της ομάδας των Φυσικών Ε10302691_10152989668981698_4989819437979021936_nπιστημών. Από την Ελλάδα ο κος Ανέστης Καραπαναγιώτης και ο κος Ιωάννης Σταθάτος.

Η κα   Saadet Ilmen Gurer ,Τουρκία, υπεύθυνη της ομάδας της Αγγλικής Γλώσσας. Από την Ελλάδα η κα Ευτυχία Αυγουστάτου.

Η κα Rita Len ,Ρουμανία, υπεύθυνη της ομάδας των παιδαγωγικών.

Η κα  Mara Indiveri  , Ιταλία, υπεύθυνη της ομάδας των

Ανθρωπιστικών Επιστημών. Από την Ελλάδα η κα Αλεξάνδρα Π10347163_10152989668036698_4771390545350526270_nαπαβασιλείου.

Ο κος  Zoltan Βabic ,Ουγγαρία, υπεύθυνος για τις Νέες Τεχνολογίες. Από την Ελλάδα η κα Καλλιόπη Χρυσανθίδου

Η κα Βασιλική Κοσμάτου, υπεύθυνη για την ομάδα της Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με την Ουγγαρία για τα Καλλιτεχνικά μαθήματα.

Κάθε ομάδα καθόρισε το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα εργαστεί και ποια εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν .

 

 

10393940_10152989668201698_3052995540904743790_n

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΟΜΙΛΙΩΝ

Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

                                                                                  Κος ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΙΜΙΛΙΟΣ,

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 1ου ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ

Η καινοτομία είναι θέμα εξοπλισμού ή (παιδαγωγικών) μεθόδων;Το καινούργιο από το παλιό διαφοροποιούνται με όρους ανανέωσης συσκευών;Το «μέσον είναι το μήνυμα» (Μάρσαλ Μακ Λούαν) ή ο δάσκαλος είναι μέσο και μήνυμα ταυτόχρονα;Η ζωή θα βρει στα εργαλεία τη10423724_10152989668581698_3825021297219173204_n σωστή τους θέση. Οι υπολογιστές βοηθούν στην μείωση της έλλειψης συγκέντρωσης – διάσπασης προσοχής που χαρακτηρίζουν πια μικρούς και μεγάλους με την προϋπόθεση η οθόνη να μην παραμερίσει το δάσκαλο.Η τεχνολογία γεφυρώνει τις αποστάσεις, δημιουργεί την ιδεατή κοινότητα αρκεί να υπάρχει ζωτικό ενδιαφέρον για την επικοινωνία

 


ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κα ΚΟΣΜΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ,ΦΥΣΙΚΗΣ  ΑΓΩΓΗΣ

Ζούμε σε μια εποχή πού όλα αλλάζουν με ραγδαίο ρυθμό. Το σχολείο πρέπει να προετοιμάζει τους μαθητές με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τις αλλαγές στην ζωή και την καριέρα τους.

10407329_344975282369952_2283610427345062984_nΤα μαθηματικά, οι φυσικές και οι ανθρωπιστικές επιστήμες  ,  η τέχνη, αποτελούν τον κορμό της εκπαίδευσης. Αλλά πλέον δεν είναι αρκετά, αφού οι μη γνωστικές ικανότητες  αποτελούν και αυτές  σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης των ικανοτήτων  των μαθητών.  Και αυτή είναι η  μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε . Τι γνώσεις παρέχονται  σε συνδυασμό  με τις  δεξιότητες που είναι: η κριτική σκέψη , η επίλυση προβλημάτων και η λήψη αποφάσεων, η καινοτομία και η δημιουργικότητα, η επικοινωνία αλλά και η συνεργασία, η ευχέρεια 10945584_10152989668406698_7241699176614243048_nχρήσης των νέων τεχνολογιών, το ψηφιακό στίγμα των ατόμων σε μια παγκόσμια κοινωνία.

Φυσικά  για να γίνουν όλα αυτά ,δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον ρόλο του δασκάλου, που είναι όχι μόνο μοναδικός αλλά και σημαντικός, αφού είναι αυτός που δημιουργεί τις συνθήκες που χρειάζονται για να αποκτήσουν οι μαθητές τις απαιτούμενες δεξιότητες.

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο τρόπος σκέψης. Είναι η ικανότητα να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να ζήσουν οι μαθητές μας σε έναν κόσμο με πολλές πτυχές όπου θα  είναι ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες.

 

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Κα ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ,ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Τον 21ο αιώνα η εκπαίδευση απαιτεί προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις, οι οποίες προέρχονται από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Αποτελεί πια αναγκαιότητα να κατανοήσουμε ότι οι μαθητές έχουν άλλες προσλαμβάνουσες και πολλές φορές διαπιστώνουμε ότι η απόδοση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία μειώνεται ή καλύπτεται από αδιαφορία. Καλούμαστε λοιπόν να αντιδράσουμε και να βρούμ10926421_10152989667991698_3920903431401998636_nε ένα νέο τρόπο να μεταδώσουμε τη γνώση. Χρειαζόμαστε μια ενορχηστρωμένη διδασκαλία με ψηφιακά και συμβατικά μέσα. Τα νέα συστήματα διαχείρισης μάθησης θα δώσουν στους μαθητές μια συγκριτική προσέγγιση σε όλες τις θεματικές ενότητες και ιδιαίτερα στο πεδίο των θεωρητικών επιστημών. Αλλάζουμε, κατά συνέπεια, τα μέσα δεν αλλάζουμε όμως το στόχο, που είναι η γνώση. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι είμαστε οι εκπαιδευτικοί μιας νέας εποχής που ως στόχο έχουν να προετοιμάσουν τους μαθητές για το μέλλον.

 

 

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Κος ΣΤΑΘΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, PhD,ΧΗΜΙΚΟΣ

Οι φυσικές επιστήμες αποτελούν μια από τις σημαντικότερες κατακτήσεις του ανθρώπινου πνεύματος. Εχουν φέρει ριζικές αλλαγές στην καθημερινή μας ζωή και συνεχίζουν να προσφέρουν νέες εφαρμογές που επηρρεάζουν τη ζωή μας και το περιβάλλον γύρω μας.

Τα παιδιά έχουν μια έμφυτη περιέργεια για τον κόσμο που μας περιβάλλει. Τελικά όμως εμφανίζουν μιά δυσκολία να χειρισ10338856_10152989667761698_5755822066169127187_nτούν και να κατανοήσουν τις έννοιες που διδάσκονται. Οι προσπάθειες λοιπόν επικεντρώνονται στο να αυξήσουμε το ενδιαφέρον για τις φυσικές επιστήμες και ν’αυξήσουμε την επίδοση τους. Ο στόχος δεν είναι να μεταδώσουμε γνώσεις με στείρα απομνημόνευση αλλά να δημιουργήσουμε επιστημονικά εγγράματους πολίτες με ικανότητες χρήσιμες για την καθημερινή ζωή που θα αποφασίζουν στηριζόμενοι σε αντικειμενικά δεδομένα και με ορθολογική σκέψη.

Η βάση για ν’ αποκτήσουν αυτές τις δεξιότητες είναι η εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου που είναι συνυφασμένη με την διδασκαλία των φυσικών επιστημών.

Η δημιουργία ενός εναλλακτικού περιβάλλοντος μάθησης που θα αξιοποιεί όλες τις νέες εξελίξεις, όπως ένα λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο εργαστήριο, Χρησιμοποίηση κατάλληλων προγραμμάτων προσομοίωσης στον υπολογιστή, πληροφορίες από βάσεις δεδομένων στο διαδίκτυο, κ.α. Δίνουν  τεράστιες δυνατότητες στους μαθητές να προσεγγίσουν τις φυσικές επιστήμες εύκολα δημιουργώντας ένα φιλικό προς αυτούς περιβάλλον.

Η σωστή χρησιμοποίηση όλων αυτών των δυνατοτήτων θα φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα και θα δώσει  δυνατότητες, θα αναπτύξει δεξιότητες και θα βοηθήσει έμπρακτα τους μαθητές στο να διαχειρίζονται διάφορες καταστάσεις και να λύνουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή.

Ελπίδα όλων είναι ότι δουλεύοντας ομαδικά και ανταλάσοντας απόψεις θα κάνουμε το σχολείο περισσότερο παραγωγικό και ευχάριστο για όλους.

24/01/2015

Ξενάγηση στο Μουσείο Ακρόπολης και τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης.

Το πρωί του Σαββάτου πραγματοποιήθηκε  ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης με τη βοήθεια ξεναγού. Οι συνάδελφοι μας εκπαιδευτικοί εντυπωσιάστηκαν από τα εκθέματα  και τέθηκε και το θέμα επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Οι συνάδελφοι από την Ιταλία επισήμαναν τα κοινά ιστορικά στοιχεία ανάμεσα στις δύο χώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *