logoerasmusiky

Tα πεπραγμένα 2019-2020

Από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα σημεία ενός προγράμματος; erasmus+ είναι η δυνατότητα που δίνει στους συμμετέχοντες , μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς, να ανακαλύψουν, να εξερευνήσουν και να μελετήσουν μέσα από τις δραστηριότητες νέα γνωστικά αντικείμενα, να αποκτήσουν νέες γνώσεις, να εξελίξουν τις δεξιότητές τους και κυρίως να μάθουν να σκέφτονται outside the box. Μάθηση πέρα από τις καθιερωμένες μορφές, πιο συνεργατικές, πιο αποτελεσματικές.

Οι γνώσεις που αποκτούμε όμως με το πρόγραμμά μας, ότι τα μαθηματικά πραγματικά είναι τόσο πολύ συνδεδεμένα με την πραγματική ζωή μας, με την κανονικότητα μας, είναι πραγματικά μοναδικές και εντυπωσιακές.

O κορονοϊός μας υποχρέωσε να αναβάλουμε το προγραμματισμένο ταξίδι στη Ρίγα της Λετονίας το περασμένο Νοέμβρη. Έτσι όλες οι δραστηριότητές μας πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά.

Στις 14 Οκτωβρίου συμμετείχαμε στις #erasmusdays 2020 με το εικονικό μουσείο «Our math trails» που δημιουργήθηκε με την εφαρμογή artsteps και όπου παρουσιάστηκαν φωτογραφικές δημιουργίες των μαθητών μας από τον διαγωνισμό «Μaths everywhere». Η έκθεση επρόκειτο να παρουσιαστεί στο κοινό αλλά η υλοποίησή της μεταφέρθηκε σε μεταγενέστερο χρόνο λόγω των συνθηκών που βιώνουμε. Μπορείτε να δείτε τα έργα των μαθητών μας στον σύνδεσμο που ακολουθεί   https://www.artsteps.com/view

Στις 18 Οκτωβρίου, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε  ένα μαθηματικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας την κορυφαία εκπαιδευτική πλατφόρμα Μαθηματικών,MathCityMap. “Μια μέρα στον Πύργο Βασιλίσσης” που βρίσκεται μέσα στο πάρκο Τρίτση ήταν ο τίτλος της δραστηριότητας. Χρησιμοποιήθηκαν  μαθηματικές ασκήσεις  και οι μαθητές  κατανόησαν  μέσα από βιωματικές δράσεις τις έννοιες που τους  δόθηκαν. Μάθηση έξω από τους τοίχους μιας σχολικής αίθουσας. Στη δραστηριότητα αυτή συμμετείχαν ο κος Γκέγκας Σπυρίδων , Μαθηματικός του σχολείου μας και η κα Κοσμάτου Βασιλική, Φυσικής Αγωγής/συντονίστρια του προγράμματος.

Η πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση ήταν γεγονός. Στις 23 Νοέμβρη 70 μαθητές από όλες τις χώρες συμμετείχαν στο διαδικτυακό κουίζ γνώσεων και μαθηματικών μέσω της εφαρμογής kahoot!. Νικητής ένας μαθητής από την Ιταλία. Mε το τέλος του παιχνιδιού ο τής του έργου κος Eduardo Cas από την Ισπανία παρουσίασε στους μαθητές τις νέες δραστηριότητες και δώσαμε ραντεβού για την επόμενη συνάντηση μας στις 16 και 17 Δεκέμβρη με θέμα Οικονομικά Μαθηματικά. Η εικονική κινητικότητα του προγράμματος υλοποιήθηκε στις 16 και 17 Δεκεμβρίου 2020 με τη διαδικτυακή συνάντηση όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα πρόγραμμα Erasmus+: “Maths everywhere”, καθώς λόγω του κορονοϊού δεν ήταν δυνατόν να πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη κινητικότητα στη Ρίγα της Λετονίας.

Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για όλους μας. Συμμετείχαν συνολικά 50 μαθητές και 10 εκπαιδευτικοί από 5 χώρες. Από το σχολείο μας συμμετείχαν 4 μαθητές της Α Τάξης και 6 μαθητές της Β, καθώς επίσης και οι εκπαιδευτικοί η κα Βασιλική Κοσμάτου, Φυσικής Αγωγής/συντονίστρια του προγράμματος και η κα Καλλιόπη Χρυσανθίδου, Πληροφορικός.

Η τελευταία δραστηριότητα της ενότητας Οικονομικά Μαθηματικά θα υλοποιηθεί με ένα εικονικό παιχνίδι διάρκειας 4 εβδομάδων ( 4/1-29/1/2021) όπου οι μαθητές θα πρέπει να διαχειριστούν ένα εικονικό χρηματικό πόσο που τους έχει δοθεί. Θα πρέπει να επενδύσουν σε εταιρείες που ανήκουν στο EuroStoxx50 και φυσικά δεν θα πρέπει να χάσουν τα χρήματά τους αλλά να τα αυξήσουν. Θα κατανοήσουν την έννοια του ρίσκου και της σωστής διαχείρισης των χρημάτων τους.

Το παιχνίδι παίζεται στην πλατφόρμα του etwinning.

Infographic της δραστηριότητας

 

Εκπαιδευτικός ΦΑ στο 1ο ΓΕΛ Ιλίου. Ειδικότητα Ρυθμικής Αγωνιστικής Γυμναστικής. Μεταπτυχιακές Σπουδές ΕΚΠΑ στις Τεχνολογίες τηςΠληροφορίας στην Εκπαίδευση.  Παρακολούθηση διαδικτυακών σεμιναρίων των European Schoolnet Academy, teachers school gate, coursera. Συντονίστρια προγραμμάτων erasmus+ ΚΑ1 και ΚΑ2


Περισσότερες πληροφορίες