Μια όμορφη καρτούλα με χρήση πολλών τεχνικών και υλικών (ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, διπλώσαμε, γράψαμε).
Η κάρτα από μέσα
Η κάρτα από έξω
Μουσική
Παιδικά Τραγούδια
Λουλουδόκοσμος – Εικονογραφημένοι Στίχοι από την Τάνια Μάνεση
Τραγούδια
Άνοιξη (Λεωνίδας Μπαλάφας) – Διαμορφωμένοι Στίχοι
Βίντεο
Η Άνοιξη – Πέππα το Γουρουνάκι
ΜΑΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΝ ΔΡΑΣΗ
Σχολικό Έτος 2014-2015
Το πάρτι μας ξεκίνησε με την αφήγηση της εξής ιστορίας: ήταν κάποτε ένας κακός βασιλιάς που δεν ήθελε το γέλιο και τη χαρά γιατί η καρδία του ήταν σκληρή και παγωμένη και για αυτό τα έκλεψε από τους ανθρώπους και τα έκρυψε καλά σε ένα μέρος μέσα σε ένα κουτί. Το πάρτι μας δεν μπορούσε να γίνει αν δεν βρίσκαμε την κρυμμένη χαρά και το γέλιο. Οι δοκιμασίες πολλές αλλά τελικά τα καταφέραμε και το «γλέντι» ξεκίνησε!
1. Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού
Υλικά: Ένα κουτί, ένα λευκό πανί, σερπαντίνες και κομφετί, δύο χαρτόνια Α4 διαφορετικού χρώματος για να εκτυπωθούν οι δοκιμασίες και τα βήματα τα οποία φτιάχνονται ανάλογα με το χώρο και τις γνώσεις των παιδιών.
Δημιουργήσαμε δυο μεικτές ομάδες με γονείς και παιδιά. Κανένα παιδί δεν ήταν στην ίδια ομάδα με τη μαμά του. Οι ομάδες ήταν η κόκκινη και η λαχανί (αυτά τα χρώματα επέλεξαν τα παιδιά). Οι δοκιμασίες ήταν 10, μισές και μισές, σε χαρτάκια με τα χρώματα των ομάδων, πέντε για τη μία και πέντε για την άλλη ομάδα. Ξεκινήσαμε με την κόκκινη ομάδα όπου για να περάσει στο επόμενο βήμα έπρεπε πρώτα να περάσει τη δοκιμασία. Οι δοκιμασίες είχαν δράση αλλά και ερωτήσεις τις οποίες τα παιδιά γνώριζαν, γιατί ήταν από θέματα που δουλέψαμε τον τελευταίο καιρό. Αφού περνούσαν τη δοκιμασία έπαιρναν την εντολή για το επόμενο βήμα δηλαδή για το που βρίσκεται το επόμενο χαρτάκι. Η επόμενη δοκιμασία αφορούσε την ομάδα που έλεγε το χαρτάκι – το χρώμα του. Με την 10η δοκιμασία οδηγηθήκαμε στο μαγικό κουτί που είχε κρυμμένο το γέλιο και τη χαρά. Το μαγικό κουτί είχε μέσα ένα λευκό πανί με τυλιγμένες σερπαντίνες και κομφετί το οποίο όταν άνοιξε άφησε ελεύθερο το γέλιο και τη χαρά και έτσι ξεκίνησε το γλέντι μας.
2. Ακολουθώ εντολές
Υλικά: Μουσική.
Χορεύουμε στο χώρο με τη μουσική, όταν σταματήσει η μουσική ακολουθώ εντολές όπως:
α) Μόνος μου, μένω ακίνητος σαν άγαλμα, σηκώνω το ένα πόδι μου, πιάνω το κεφάλι μου, ακουμπώ τη μύτη μου με το δάχτυλο κ.α.
β) Με άλλους, μύτη-μύτη, πλάτη-πλάτη, πόδι-πόδι, κοιλιά-κοιλιά, ποπό-ποπό, κεφάλι-κεφάλι κ.α.
3. Βάζω το παπιγιόν στον κλόουν
Υλικά: Κλόουν, παπιγιόν, χαρτοταινία.
Σε έναν τοίχο βάζουμε τον κλόουν μας και στην απέναντι πλευρά στεκόμαστε όλοι μαζί. Ένας από κάθε ομάδα δένει τα μάτια του και παίρνει το παπιγιόν στα χέρια του. Πρέπει να φτάσει τον κλόουν και να του βάλει το παπιγιόν. Η ομάδα του τον βοηθάει δίνοντας του οδηγίες.
4. Βάζω στην ομάδα μου τα περισσότερα μανταλάκια
Υλικά: Μανταλάκια.
Ένας από κάθε ομάδα κάθετε σε μια καρέκλα και οι υπόλοιποι πρέπει να του βάλουν όσα περισσότερα μανταλάκια μπορούν.
5. Το πιο «πλούσιο» καρναβάλι
Υλικά: Αποκριάτικα αξεσουάρ.
Ένας από κάθε ομάδα κάθετε σε μια καρέκλα και οι υπόλοιποι του βάζουν όσα περισσότερα αποκριάτικα αξεσουάρ μπορούν προκειμένου να φτιάξουν το «πλουσιότερο καρναβάλι».
6. Οδηγώ το μπαλόνι
Υλικά: Μπαλόνια, μαρκαδόροι.
Δύο ομάδες, δύο μπαλόνια. Όλοι κρατάνε από ένα μαρκαδόρο στο χέρι. Πρέπει να οδηγήσουν το μπαλόνι της ομάδας τους σε ένα συγκεκριμένο σημείο ακουμπώντας το μόνο με το μαρκαδόρο. Κερδίζει η ομάδα που οδηγεί πρώτη το μπαλόνι στο προκαθορισμένο σημείο.
7. Σκάω το μπαλόνι
Υλικά: Μπαλόνια, κορδόνι.
Όλοι δένουν από ένα μπαλόνι στο πόδι τους και με το σύνθημα πρέπει να το σκάσουν πατώντας το με το πόδι τους.
8. Περνάω το μπαλόνι
Υλικά: Μπαλόνια
Δύο ομάδες, δύο μπαλόνια. Ο ένας στέκεται πίσω από τον άλλον σχηματίζοντας δύο τρενάκια. Ο πρώτος από κάθε ομάδα παίρνει από ένα μπαλόνι και πρέπει να το περάσει με διάφορους τρόπους σε αυτόν που στέκεται πίσω του κ.ο.κ. μέχρι το τέλος. Το μπαλόνι στη συνέχεια πρέπει να ξανά έρθει με τον ίδιο τρόπο στον πρώτο. Κερδίζει η ομάδα που θα κάνει γρηγορότερα. Τρόποι περάσματος, πάνω από το κεφάλι, κάτω από τα πόδια, από τα πλάγια κ..α.
9. Μουσικές καρέκλες
Υλικά: Μουσική.
Βάζουμε τόσες καρέκλες όσοι είμαστε όλοι. Ξεκινάει η μουσική και όλοι κινούνται γύρω από τις καρέκλες. Όταν σταματήσει η μουσική πρέπει όλοι να κάτσουν σε μια καρέκλα. Τη δεύτερη φορά αφαιρούμε μια καρέκλα, έτσι κάποιος δεν θα βρει καρέκλα να κάτσει και χάνει. Συνεχίζουμε αφαιρώντας πάντα μια καρέκλα μέχρι να υπάρξει μια καρέκλα με τον νικητή να κάθεται σε αυτή.

Για τις απόκριες αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτι στο σχολείο και να καλέσουμε και τους γονείς.
Εδώ οι δράσεις που πραγματοποιήσαμε και Εδώ το πάρτι που οργανώσαμε και τα παιχνίδια που παίξαμε.
Σκεφτήκαμε για το πάρτι να γράψουμε μια πρόσκληση και να τη δώσουμε σε αυτούς που θα καλέσουμε. Αποφασίσαμε τι θα λέει το κείμενο και στη συνέχεια ακολουθήσαμε δύο διαδικασίες μετά από σχόλια της Συμβούλου, την οποία και ευχαριστώ πολύ γιατί χωρίς την παρέμβαση της δεν θα είχα τη χαρά να απολαύσω τη διαδικασία της δημιουργίας ενός τόσο ωραίου κειμένου από τα παιδιά!
Αρχικά στην πρώτη πρόσκληση που δημιουργήσαμε, τα παιδιά αντέγραψαν το κάθε ένα από μια πρόταση του κειμένου και έτσι δημιουργήσαμε την πρώτη μας πρόσκληση.
Στη συνέχεια, στη δεύτερη πρόσκληση που δημιουργήσαμε, όλα τα παιδιά μαζί έγραψαν ελεύθερα και μόνα τους κάποιες λέξεις από το κείμενο που είχαμε δημιουργήσει ομόφωνα. Η διαδικασία κράτησε αρκετή ώρα γιατί τα παιδιά άλλαζαν συχνά ρόλους και διαφωνούσαν για το τι γράμματα γράφουμε και τι φωνές ακούμε, ενώ έσβηναν και γράμματα. Έτσι γράψαμε την εξής πρόσκληση
Η διαδικασία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής
Στη συνέχεια τα παιδιά για κάθε λέξη από όσες γράψαμε έκαναν και από μια ζωγραφιά. Ζωγραφιές και κείμενα κολλήθηκαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι το οποίο διαβάσαμε ξανά όλοι μαζί και ο καθένας μόνος του και το “υπογράψαμε”.
Την επόμενη μέρα δημιουργήσαμε και έναν πίνακα αναφοράς, με φωτοτυπημένες τις ζωγραφιές των παιδιών και τις λέξεις της πρόσκλησης μας, τις οποίες γράψαμε και σταθερές και μετακινούμενες με χριτς-χρατς, ώστε να μπορούν να το χρησιμοποιούν τα παιδιά και κατά το ελεύθερο παιχνίδι τους.
1. Συζητήσαμε με τα παιδιά για την αποκριά και θέσαμε κάποιες ερωτήσεις τις οποίες αφού απαντήσαμε καταγράψαμε σε χαρτί.

2. Βάλαμε «εργασία» στους γονείς! Τους δώσαμε τα ερωτήματα που θέσαμε στην ολομέλεια και τις απαντήσεις που δώσαμε και ζητήσαμε αφού συζητήσουν με τα παιδιά τους να δώσουν εκ νέου απαντήσεις στα ερωτήματα μας.
3. Ζητήσαμε από τους γονείς να μας φέρουν φωτογραφίες από δικές τους αποκριάτικες μεταμφιέσεις και αυτό κυρίως γιατί τα παιδιά ομόφωνα δήλωσαν ότι παλαιά δεν ντύνονταν καρναβάλια και ότι μόνο τώρα ντύνονται και η αλήθεια είναι ότι με μεγάλη έκπληξη κοιτούσαν τις φωτογραφίες με τις μεταμφιέσεις των γονέων τους.
4. Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτι στο σχολείο και να καλέσουμε και τους γονείς. Είπαμε να γράψουμε μια πρόσκληση. Αποφασίσαμε τι θα λέει το κείμενο και στη συνέχεια όλα τα παιδιά μαζί έγραψαν μόνα τους κάποιες λέξεις από το κείμενο μας. Η διαδικασία κράτησε αρκετή ώρα γιατί τα παιδιά άλλαζαν συχνά ρόλους και διαφωνούσαν για το τι γράμματα γράφουμε και τι φωνές ακούμε, ενώ έσβηναν και γράμματα. Εδώ η διαδικασία που ακολουθήσαμε για τη δημιουργία της πρόσκλησης.
![20150217_115112[1]](https://blogs.sch.gr/aivatzidou/files/2015/02/20150217_1151121-300x225.jpg)
5. Διαβάσαμε την ιστορία της Ζωρζ Σαρή Ο Αρλεκίνος και φτιάξαμε τον φετινό μας Αρλεκίνο, με μεικτή τεχνική, όπου τα παιδιά έκοψαν χρωματιστά χαρτιά, τα κόλλησαν και ζωγράφισαν με λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους και ξυλομπογίες τον Αρλκεκίνο που είχα ζωγραφίσει.

6. Ζωγράφισαν και έκοψαν έτοιμες μάσκες δεινοσαύρων τις οποίες έφερε μαμά παιδιού στο πλαίσιο της δράσης Η προσωπικότητα της εβδομάδας.
7. Διαβάσαμε την πολύ ωραία ιστορία «Απόκριες στο Δάσος» από την πρόταση του Σύγχρονου Νηπιαγωγείου Τεύχος 45 και τραγουδήσαμε το τραγούδι που προτείνετε, μέρος του οποίου είναι το υπέροχο
Ντουμ Ντουμ Ντούμ
τα τύμπανα χτυπούν
Ντουμ Ντουμ Ντούμ
οι απόκριες αρχινούν
8. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα γράμματα της λέξης ΑΠΟΚΡΙΑ και το τι θα ντυθούν στο πάρτι μας, ενώ το έγραψαν και με γράμματα. Μπορούν να το κάνουν και σε έτοιμο φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε.
9. Την Τσικνοπέμπτη μας έφερε ο σύλλογος κρεατάκια και στρώσαμε ένα μεγάλο τραπέζι μαζί με το Δημοτικό
Περισσότερες ιδέες στις περσινές δράσεις μας με τίτλο Ζήτω η αποκριά.
Μιλώντας για τον χειμώνα, μιλήσαμε και για τη χειμέρια νάρκη κάποιων ζώων, στηριζόμενοι και στις δράσεις και το υλικό που υπάρχει στο Χειμέρια νάρκη. Επιπρόσθετα χρησιμοποιήσαμε για την προσέγγιση του θέματος και τα παρακάτω φύλλα εργασίας που δημιουργήσαμε.
Εικόνες με ζώα σε χειμέρια νάρκη
ΓΛΩΣΣΑ
1. Ζώα που κοιμούνται το χειμώνα και για δημιουργία πίνακα αναφοράς
2. Συμπληρώνω τα γράμματα στις λέξεις
3. Ταίριαξε τη λέξη με την εικόνα
4. Γλωσσοδέτες με τα ζώα που κοιμούνται και σχετικό φύλλο εργασίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ιδέες και υλικό πήρα απο τα blogs: Μια φορά κι ένα παιδί και Kindykids.gr
Θέλοντας να μιλήσουμε για τον δεύτερο μήνα του χρόνου τον Φεβρουάριο, διαβάσαμε αρχικά την ιστορία του, από τη σειρά Ιστορίες με του 12 μήνες, της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, από τις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ. Στη συνέχεια συμπληρώσαμε σχετικά Φύλλα Εργασίας που δημιουργήσαμε και τέλος ακούσαμε και χορέψαμε το υπέροχο τραγούδι Φεβρουάριος από το παιδικό CD των ΈΡΩΣ με τίτλο Ο Γεροχρόνος και οι Μήνες, σε ερμηνεία του Φώτη Μήλιου.
Τη δραστηριότητα την κάναμε μαζί με μαμά στο πλαίσιο της δράσης “Η προσωπικότητα της εβδομάδας”. Τα παιδιά ζωγράφισαν τους αριθμούς, τους έκοψαν, είπαν τις ευχές τους και τα κόλλησαν όλα σε χρωματιστό χαρτί. Στη συνέχεια κάτω από κάθε αριθμό έβαλαν τόσες βουλίτσες όσες έλεγε ο αντίστοιχος αριθμός και έγραψαν το όνομα τους. Για τους αριθμούς χρησιμοποιήσαμε σχετικό Φύλλο Εργασίας, το οποίο δίνεται σε απλή μορφή Word ώστε να μπορεί να τροποποιηθεί.
Τέλος κόψαμε και τη βασιλόπιτα μας, φτιαγμένη δια χειρός της κυρίας!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
Θέλοντας να μιλήσουμε για τον μήνα Ιανουάριο, αρχικά διαβάσαμε την ιστορία του, από τη σειρά Ιστορίες με του 12 μήνες, της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, από τις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ. Στη συνέχεια συμπληρώσαμε σχετικά Φύλλα Εργασίας που δημιουργήσαμε και τέλος ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι Ιανουάριος από το παιδικό CD των ΈΡΩΣ με τίτλο Ο Γεροχρόνος και οι Μήνες, σε ερμηνεία της αδελφής μου Βασιλικής Αιβατζίδου.
Πρόσφατα σχόλια