Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Σας καλωσορίζω στη σελίδα μου!

Δεκ 201314

20150523_172324

Έφτιαξα αυτή τη σελίδα για να μοιραστώ με όλους κάτι που αγαπώ … τη δουλειά μου !

Πάντα ευχόμουν να κάνω μια δουλειά που να μου αρέσει, γιατί είναι πολύ σημαντικό να είσαι ευτυχισμένος με αυτό που κάνεις και πόσο μάλλον με αυτό που σου αποφέρει και χρήματα….!

Όσο και αν μπορεί να φαντάζει απίθανο, εντελώς τυχαία βρέθηκα να κάνω κάτι που πραγματικά με κάνει ευτυχισμένη.

Αρχικές σπουδές τελείως άσχετες με τη ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας, τις οποίες πάλευα να δω πώς θα τις συνδέσω με κάτι που να με ευχαριστεί.

Έπεσε τυχαία πάνω μου η ιδέα της νηπιαγωγού καθαρά και μόνο για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας και από εκείνη τη μέρα λάτρεψα αυτό το επάγγελμα με τα ωραία και τα άσχημα του…!!!



Λήψη αρχείου

etwinning-Secrets of the musical box

Νοέ 202419

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 19 στις 16.28.46 83e00a55

Code Week & Μουσική

Οκτ 202428
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 28 230244

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Κωδικός Δράης: cw24-TfTn5

Τα παιδιά θα συμμετάσχουν σε δραστηριότητες με νότες και διάφορες ασκήσεις κωδικοποίησης. Αυτή η δραστηριότητα είναι ένας διασκεδαστικός και δημιουργικός τρόπος για να γνωρίσουν την κωδικοποίηση και να αναπτύξουν κριτικές δεξιότητες σκέψης  μέσω της μουσικής. Η δραστηριότητα συνδέεται με πρόγραμμα etwinning που θα υλοποιήσουμε με τίτλο Secrets of the musical box

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 163619

 

Ταξιδεύοντας στην Αυστραλία

Ιούν 202425

Φέτος υλοποιήσαμε στο Τμήμα 4 του σχολείου μας Καινοτόμο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο “Ταξιδεύοντας στον κόσμο. Αυστραλία!”

Ο κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η επαφή των παιδιών με τις έννοιες τουρίστας και τουρισμός και η γνωριμία τους με άλλους πολιτισμούς και περιβάλλοντα, όπου ταξιδέψαμε στην Αυστραλία. Το πρόγραμμα διήρκεσε συνολικά περίπου 6 μήνες.

Το πρόγραμμα εντάχθηκε και στο Δίκτυο του ΚΠΕ Αχαρνών με τίτλο Τουρισμός και Περιβάλλον. Όλες τις συμμετοχές των σχολείων στο δίκτυο μπορείτε να τις δείτε εδώ

Αυστραλια

Παγκόσμιος Χάρτηςpng

 

Ψηφιακά παιχνίδια με θέμα την Ανακύκλωση

Ιούν 202411

Στο πλαίσιο του προγράμματος etwinning-The World is in Our Hand (make a difference and transform) δημιουργήθηκαν από τους συμμετέχοντες διάφορα ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με το θέμα που μπορούν να παίζουν οι μαθητές μας.

 

STEAM, Ρομποτική και etwinning

Μάι 202423

Στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο  The World is in Our Hand (make a difference and transform), παρουσιάσαμε δράσεις STEAM και Ρομποτικής, που υλοποιήσαμε με τους μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης το Σχολικό Έτος 2023-2024.  Οι δράσεις παρουσιάστηκαν στο 2ο Φεστιβάλ – Εκδήλωση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEAM 2024 που διοργάνωσε η ΔΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης στο ΝΟΕΣΙΣ. Επίσης δράσεις ρομποτικής και κώδικα παρουσιάστηκαν και σε πρόγραμμα Code Week 2024. Οι δράσεις παρουσιάζονται μέσα στην περιγραφή του προγράμματος, με λινκ που δίνεται παραπάνω.

εικόνα Viber 2024 05 23 17 40 08 684

Το τραπέζι της παρουσίασης μας

441951780 498345109291122 8032851290433724880 n

Με τους γονείς των μαθητών μας

445075025 498344545957845 3801508993255376309 n

Με μέλη της οργανωτικής επιτροπής

και με τη συνοδεία μουσικών

 

Η βεβαίωση συμμετοχής μας

2ο Φεστιβαλ Ρομποτικής 1

2024 The word is in our hand

 

Ημέρα Φιλοζωίας

Απρ 202419

Φέτος με τις δράσεις μας για την Ημέρα Φιλοζωίας, συμμετείχαμε στην προκήρυξης του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Φιλοζωίας με τίτλο «Συμβιώνοντας με τα ζώα». Στις δράσεις συμμετείχαν συνολικά 32 μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, από το Τμήμα 3 & 4.

Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας και εμείς συμμετείχαμε με τις παρακάτω 2 Αφίσες που δημιουργήσαμε.

Screenshot 2024 04 19 at 22 22 31 Αφίσα1 1.pdf

Screenshot 2024 04 19 at 22 25 18 Αφίσα 2 1.pdf

 

Γλωσσικές Αυτοβιογραφίες

Μαρ 202416

Στο πλαίσιο υλοποίησης ετήσιας επιμόρφωσης με θέμα “Εκπαίδευση για την Ένταξη”, υλοποιήσαμε φέτος δράση σχετική με τη Γλωσσική Βιογραφία και Πολυγλωσσία με τον εξής τρόπο:

ΣΚΟΠΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Να αντιληφθούν τα παιδιά τη χρησιμότητα της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας

Να μιλήσουν για τις γλώσσες που γνωρίζουν και για το πώς τις έμαθαν

  1. Συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα (χώρος συζήτησης και αρχής δράσεων στο νηπιαγωγείο) και είπα στα παιδιά ότι θα μιλήσουμε για την γλώσσα. Τους ρώτησα τι νομίζουν ότι είναι η γλώσσα, Οι περισσότεροι είπαν ότι γλώσσα είναι το παγωτό, αυτό που χρησιμοποιούμε για να φάμε το παγωτό.
  2. Αφού είπαν όλοι τις απόψεις τους, τους ζήτησα να κρατήσουν με το χέρι τους τη γλώσσα τους και να προσπαθήσουν να πουν καλημέρα, γεια σου και άλλες λέξεις. Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα αστείο και άρεσε στα παιδιά. Αφού «ηρεμήσαμε» τους ρώτησα να μου πουν τι διαπίστωσαν όταν έλεγαν τις λέξεις κρατώντας τη γλώσσα τους. Οι περισσότεροι είπαν ότι δυσκολεύονταν να μιλήσουν να που την λέξη και ότι δύσκολα καταλάβαιναν τι λένε οι άλλο και καταλήξαμε στο ότι χωρίς τη γλώσσα δεν θα μπορούσαν να μιλήσουν οι άνθρωποι.
  3. Ξεκίνησα να τους μιλάω στα αγγλικά και τα γαλλικά και τους ρώτησα να μου πουν τι έλεγα. Κάποια παιδιά είπαν κάποιες ιδέες, αλλά όχι σχετικές με αυτά που έλεγα. Έλεγε ο καθένας ότι ήξερε στα αγγλικά, ενώ κάποια παιδιά μιλούσαν και αυτά στα αγγλικά με λέξεις που ήξεραν. Καταλήξαμε ότι δεν μπορούμε να καταλάβουμε τους άλλους αν δεν γνωρίζουμε τη γλώσσα του και ότι και εμάς δεν μπορούν να μας καταλάβουν οι άλλοι αν δεν ξέρουν και αυτοί τη γλώσσα μας.
  4. Τους διάβασα τη γλωσσική αυτοβιογραφία από το βιβλίο του της Δ’ Δημοτικού, 10η Ενότητα

«Πώς πρωτογνώρισα, πώς πρωτοαντίκρυσα στη ζωή μου τη Γλώσσα, δε θυμάμαι

καλά καλά. Όταν άρχισα να πρωτολέω τα λόγια που λένε σήμερα κι οι κούκλες, όταν

τους ζουλούνε το στομάχι τους, δεν ήξερα πως το πράγμα αυτό λέγεται: Γλώσσα.

Έμαθα να μιλώ, όπως έμαθα να τρώω, να περπατώ και να τραβώ τα γένια του

πατέρα μου. Όλοι μιλούσαν γύρω μου και μου φαινότανε πολύ φυσικό. Το μόνο που

μου φαινότανε αφύσικο ήταν γιατί δε μιλούσε σαν εμένα κι η γάτα μας. Της έκανα

πολλές τυραννίες, την τσίμπησα, της έσφιξα το λαιμό, τη μάδησα για να μιλήσει, μα

επειδή και καλά δεν ήθελε να βγάλει λέξη, το πήρα απόφαση. Τότε η μητέρα μου

μου είπε πως η γάτα είχε τη δική της γλώσσα. Ήτανε η πρώτη φορά που έλαβα

κάποια ιδέα πως υπάρχει μια γλώσσα που μιλούσα εγώ κι άλλη μια που μιλούσε η

γάτα μας και πως με το στανιό δεν μπορούσα να την κάνω να μιλάει σαν κι εμένα.

Ύστερα άκουσα κι άλλους ανθρώπους, που μιλούσαν και δεν τους καταλάβαινα.

Ήτανε ένας Ιταλός ψαράς, μια ξανθή δασκάλα κι ο γιατρός του σπιτιού μας. Όταν

τους άκουγα, μ’ έπιαναν τα γέλια. Είχαν κι αυτοί τη γλώσσα τη δική τους, κι επειδή

όλες οι ξένες γλώσσες μού φαίνονταν ένα πράμα, είχα την ιδέα πως η γάτα μας

καταλάβαινε τι έλεγαν. Ύστερα η μητέρα μου μου είπε πως ο ψαράς μιλούσε

ιταλικά, η δασκάλα γερμανικά κι ο γιατρός στην καθαρεύουσα[…]»

και ξεκινήσαμε να συζητάμε για τις δικές μας γλωσσικές εμπειρίες και αυτοβιογραφίες κάποιες από τις οποίες είναι:

«Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά. Πρώτα είπα μαμά. Όλοι στο σπίτι μιλάν ελληνικά».

«Όταν μεγάλωσα άρχισα να μιλάω ελληνικά. Όλοι μιλάμε ελληνικά στο σπίτι».

«Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά. Στο σπίτι μιλάω μόνος μου αγγλικά».

Πρώτα είπα ψάρι και μετά είπα σ’ αγαπώ. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω. Η μαμά και ο μπαμπάς βλέπουν ταινίες σε άλλες γλώσσες, αλλά εγώ δεν καταλαβαίνω».

«Όταν άρχισα αγγλικά κατάλαβα το μήλο στα αγγλικά ότι το λένε apple. Εγώ μιλάω ελληνικά. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω».

«Μιλάω ελληνικά και αγγλικά, Πήγα στην Αγγλία με τη μαμά και τον μπαμπά. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά».

«Η γιαγιά μιλάει Ισπανικά με τον παππού. Εγώ καταλαβαίνω, αλλά δεν μιλάω. Ο αδελφός μου μιλάει αγγλικά».

«Είμαι μισή Αγγλίδα γιατί ο μπαμπάς μου μιλάει αγγλικά. Είμαι και Ελληνίδα. Ξέρω και αγγλικά γιατί τα άκουγα και έμαθα όταν μεγάλωσα. Όταν γεννήθηκα δεν ήξερα και έκανα γκουγκουά και δεν ήξερα τις λέξεις και μετά έμαθα και τώρα μιλάω ελληνικά».

«Στο σπίτι μιλάμε ελληνικά. Η μαμά μιλάει και αγγλικά στο τηλέφωνο καμιά φορά. Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησα να μιλάω ελληνικά».

«Έμαθα από τα 4 να μιλάω ελληνικά. Μέχρι τα 4 μιλούσα όπως μιλάνε τα μωρά. Ο μπαμπάς μου έμαθε να μιλάω ελληνικά. Στο σπίτι μιλάμε μόνο ελληνικά».

«Όταν γεννήθηκα έμαθα ελληνικά. Δεν θυμάμαι πώς έμαθα. Θυμάμαι όταν έμαθα Γαλλικά και θυμάμαι και ποιος μου έμαθε. Μου έμαθε η γιαγιά μου γιατί ξέρει και κάνει και μαθήματα. Είναι δασκάλα Γαλλικών και κάνει μαθήματα σε μεγάλα παιδιά. Στο σπίτι μιλάω μόνος μου αγγλικά. Ξέρω και αγγλικά και βλέπω ένα παιδικό που μιλάνε αγγλικά»

5. Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε το «Τι είναι η γλώσσα, γιατί τη χρειαζόμαστε;»



Λήψη αρχείου

6. Ολοκληρώσαμε λέγοντας το Καλημέρα σε όσες γλώσσες γνωρίζαμε.

7. Τις επόμενες μέρες συνεχίσαμε να λέμε τις Καλημέρες μας και σε άλλες γλώσσες, ως συνέχεια του τραγουδιού μας Καλημέρα Φιλαράκι.

 

etwinning-The World is in Our Hand (make a difference and transform)

Μαρ 202414

 

whatsapp image 2024 02 18 at 20.00.31

Μετάβαση στο padlet.com

 

Η Αφίσα του προγράμματος από ανακυκλώσιμα υλικά

 

Picture1

Το γράμμα D από τη δική μας ομάδα

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 04 06 215354

Χάρτης Συμμετοχών

Χάρτης Συμμετεχόντων

Βίντεο με τους συμμετέχοντες / https://www.youtube.com/shorts/6OEk2AzAl9U

Το σχολείο μας και οι μαθητές μας

To Poster και το Logo του σχολείου μας

LOGO     POSTER

Όλες τις συμμετοχές με τα Logo και τα Poster μπορείτε να τις δείτε εδώ και εδώ

Ψηφιακό Παιχνίδια με το Logo και το Poster του Προγράμματος και άλλα παιχνίδια σχετικά με το θέμα μπορείτε να δείτεεδώ

Παζλ με το Logo

Το εξώφυλλο των εργασιών μας για το portfolio των μαθητών μας

Εξώφυλλο Εργασιών

Κάδοι Ανακύκλωσης

Κάδοι ανακύκλωσης

Μουσικά Όργανα με Ανακυκλώσιμα υλικά

Εβδομάδα ασφαλούς διαδικτύου

Βεβαίωση Συμμετοχής στην Εβδομάδα Ασφαλούς Διαδικτύου από τη ΔΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης

Βεβαίωση Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Τη συμμετοχή μας στο Δίκτυο για την “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” μπορείτε να τη δείτε και εδώ

Ημέρα Ενέργειας

Energy DAY

Εβδομάδα Δάσους / Το δάσος μας με ανακυκλώσιμα υλικά

Δάσος με ανακυκλώσιμα υλικά

Εβδομάδα Δάσους

Colorillo

Ημέρα Νερού / Τι μπορώ να κάνω με μια σταγόνα

WATER DAY

Ημέρα της ΓΗΣ / Το δικό μας βιβλίο


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Earth Day2

Earth Day

Ημέρα της Γης

Ζωγραφική σε γυάλινη επιφάνεια

Activities on Glass

Κατασκευή κούκλας από χαρτί και ύφασμα

Sock Puppets

Κουκλοθέατρο με τις κούκλες μας /  Η ιστορία ενός χαρτιού

Μπορείτε να δείτε όλες τις παρουσιάσεις των συμμετεχόντων εδώ και εδώ τις παρουσιάσεις του χαρτιού

Ρούχα από ανακυκλώσιμα υλικά

Recycled Clothes

Οργανικά απόβλητα / Πώς φτιάχνουμε compost

Compost

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 11 200203

Φύτεμα λουλουδιών και σπόρων

Σπόροι και Λουλούδια

eTwinning Day

What is eTwinning

The letter W Letter W

Ομαδικό Βιβλίο από όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με τίτλο What is eTwinning


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Steam με ανακυκλώσιμα υλικά & CODING

Ρομποτική

Code Week

εικόνα Viber 2024 05 23 17 40 08 684

Steam Action

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 11 200746

Οι δράσεις STEAM και ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ παρουσιάστηκαν στο 2ο Φεστιβάλ – Εκδήλωση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEAM 2024 που διοργάνωσε η ΔΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.

Επίσης μέρος των δράσεων παρουσιάστηκαν και στο πλαίσιο της εβδομάδας κώδικα Code Week 2024, το οποίο αποτέλεσε μέρος τους προγράμματος.

Βεβαίωση συμμετοχής από το πρόγραμμα συμμετοχής στο 2ο Φεστιβάλ Εκπαιδυετικής Ρομποτικής

2ο Φεστιβαλ Ρομποτικής 1

Βεβαίωση συμμετοχής στο πλαίσιο του Code Week

2024 The word is in our hand

On Line συναντήσεις με τους συμμετέχοντες του προγράμματος

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 11 200927

Αξιολόγηση του προγράμματος από τους μαθητές μας

Πιστοποιητικά Συμμετοχής για γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 08 011004

Certifivatepng

Ψηφιακά αποθετήρια όλων των εργασιών των συμμετεχόντων

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 11 201319

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 11 201525 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 11 201603Όλες οι δράσεις έχουν γίνει με τα παιδιά της Πρωινής Ζώνης του 19ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης και με τη βοήθεια των γονέων τους κατά το Σχολικό Έτος 2023-2024.

Σας ευχαριστούμε!

Code Week 2023 – Coding fairytales, Η αλεπού και το κοράκι

Οκτ 202314

Τη φετινή χρονιά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας κώδικα, Code Week, συμμετείχαμε με τους μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στη δραστηριότητα που συνδιοργάνωσε το 2ο και 7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας με τίτλο Coding Fairytales και κωδικό cw23-upEal.

Η δραστηριότητα αφορούσε την κωδικοποίηση κλασικών παραμυθιών. Εμείς επιλέξαμε το παραμύθι του Αισώπου, “Η αλεπού και το κοράκι” και φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο πλέγμα και ένα δικό μας ατομικό φύλλο εργασίας.

Οι μαθητές αρχικά άκουσαν την αφήγηση της ιστορία από την εκπαιδευτικό, την οποία στη συνέχεια όσοι επιθυμούσαν αναδιηγήθηκαν.

Στην συνέχεια και ανά ομάδες των δύο, ζωγράφισαν επτά μέρη της ιστορίας.

Αρχικά τις ζωγραφιές των παιδιών τις τοποθετήσαμε πάνω στο επιτραπέζιο πλέγμα, όπου τα παιδιά χρησιμοποιώντας ένα μικρό ανθρωπάκι, το οδηγούσαν χρησιμοποιώντας τα βέλη από το ένα μέχρι το έβδομο μέρος της ιστορίας, κάνοντας και την διήγηση της ιστορίας.

εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 24 475 εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 25 838 εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 25 022εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 23 539 εικόνα Viber 2023 12 05 16 13 25 300

Το επιτραπέζιο πλέγμα το αφήσαμε για να το χρησιμοποιήσουν τα παιδιά και κατά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού τους.

Σε επόμενη δράση τα παιδιά αποτύπωσαν τα βήματα από το πρώτο μέχρι και το έβδομο μέρος της ιστορίας μας στο ατομικό φύλλο εργασίας που είχαμε ετοιμάσει με πλέγμα, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 06 190407

εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 485 εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 352 εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 054 1

Με την ολοκλήρωση των δράσεων μας, δημιουργήσαμε με τις ζωγραφιές των παιδιών αφίσα της ιστορίας “Η αλεπού και το κοράκι”.

εικόνα Viber 2024 02 06 17 03 48 749

Το υλικό όλων των συμμετεχόντων στη δραστηριότητα ανέβηκε στο https://padlet.com/2nippylaias/padlet-ioq97xkgvyjo9zvc.

2023 Η αλεπού και το κοράκι

Και το πιστοποιητικό για τους μαθητές μας από το Τμήμα 3 και 4 του σχολείου μας

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 10 184857

2023 Excellence

Δραστηριότητες για να μάθουν τα παιδιά τα χρώματα

Μαρ 202328

12 απλές δραστηριότητες για τα χρώματα

τίτλο.3png

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων