ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Το εργαστήρο δεξιοτήτων υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των διδακτικών ασκήσεων των φοιτητών του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης από τη φοιτήτρια Μαυρογιαννάκη Ράνια υπό την εποπτεία του Δρ. Πέκη Αναστάσιου

Βρήκες καιρό, αρμένιζε, καιρό μην περιμένεις, γιατί ο καιρός τα πράγματα δεν ξέρεις πως τα φέρνει….

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι η ανάπτυξη:

Γνώσεων (Τι;)

Να διακρίνουν τα καιρικά φαινόμενα και να εντοπίζουν σημαντικά χαρακτηριστικά των μετεωρολογικών παρατηρήσεων.

Να αντιλαμβάνονται την επίδραση των καιρικών φαινομένων στους οργανισμούς.

Δεξιοτήτων (Πώς;)

Να παρατηρούν και να καταγράφουν τις αλλαγές του καιρού.

Να αναγνωρίζουν μοτίβα στα καιρικά φαινόμενα και να εξοικειώνονται με τα σύμβολα του καιρού και τη σημασία τους.

Να κάνουν προβλέψεις και να προτείνουν λύσεις για την επίλυση προβλημάτων που αφορούν τα καιρικά φαινόμενα.

Στάσεων (Γιατί;)

Να βελτιώνουν την καθημερινότητα τους με την συστηματική παρατήρηση των καιρικών φαινομένων.

Να εκτιμούν τη σημασία της πρόβλεψης των καιρικών φαινομένων.

1o Εργαστήριο 

Τι καιρό έχουμε σήμερα;

Σκοπός του εργαστηρίου αυτού είναι τα παιδιά :

Να διακρίνουν τα καιρικά φαινόμενα και να εντοπίζουν σημαντικά χαρακτηριστικά των μετεωρολογικών παρατηρήσεων.

Παρατηρήσαμε μέσα από ένα παράθυρο με θέα, τον καιρό και  όλα τα καιρικά φαινόμενα, φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή, ψηφίσαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο και έπειτα το ζωγραφίσαμε.

517449D3 7AFF 4CAF 9BAA 278F2EE7240F

59A7956A 0A65 493E 9018 5B664D102664
7CAC978B 4C0B 455F 980E AE825FDADFD7 

2ο Εργαστήριο

Η κυρα θερμοκρασία!

Οι στόχοι του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους . Να  δομούν τα στοιχεία του ρόλου τους στο πλαίσιο ενός σεναρίου και να συνεργάζονται. Να  αντιλαμβάνονται την επίδραση των καιρικών φαινομένων στους οργανισμούς. Να  διαπιστώνουν παράγοντες που οδηγούν στις μεταβολές τις θερμοκρασίας, να κάνουν υποθέσεις και ελέγχουν τα αποτελέσματα.

Διαβάσαμε το μύθο του Αίσωπος «Ο Βοριάς και ο Ήλιος» και τον δραματοποιησαμε . Στη συνέχεια συζητήσαμε για τις μεταβολές τις θερμοκρασίας και μάθαμε ότι τη θερμοκρασία τη μετράμε με τα θερμόμετρα. Είδαμε διαφόρων ειδών θερμόμετρα. Σκεφτήκαμε να μετρήσουμε τη θερμοκρασία της τάξης μας και της αυλής και να τη συγκρίνουμε.  Έτσι τοποθετήσαμε  ένα θερμόμετρο μέσα στη τάξη και ένα άλλο στην αυλή. Τα παιδιά έκαναν τις υποθέσεις τους και τις καταγράψαμε.

349CD215 5D8E 4A46 8037 730FDE406519 EF6137C5 67E6 4161 997B 34D1AF1C3969
B6CA9781 A181 4170 B96C BAC887DAB4D9

3ο Εργαστήριο

Τρέχει, τρέχει το νερό…

Στόχοι του εργαστηρίου αυτού είναι τα παιδιά να κάνουν διαπιστώσεις για τη φυσική μεταβολή  των υλικών και τους παράγοντες που οδηγούν σε αυτές τις μεταβολές. Να αντιλαμβάνονται και να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Να περιγράφουν απλά φυσικά φαινόμενα. Τέλος να αναγνωρίζουν ότι τα φυσικά υλικά μπορούν να αναμειχθούν,να συνδυαστούν, να θερμανθούν και ότι μπορούν να παρέμβουν και να τροποποιήσουν τις ιδιότητες τους.

Μιλησαμε και κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού μέσα από πειράματα. Παίξαμε με τα σύννεφα  και τη βροχή που δημιουργήσαμε και τέλος απολαύσαμε ένα πεντανόστιμο ουράνιο τόξο…

9CD1C889 C17C 4627 9B20 7EE4EBA3FC66
AF4DC87B A0CB 4203 998B BF23CF830DAC

83AF1E01 C6CE 48DB 9382 807CB87B4E4F BBEA050B CD8E 489F 9AE2 531796538EED 694C93CF 54B0 4BA4 BC7C ECAF00CB7B6F
CBF4CF0B 25C8 4663 8979 DE822E422940
76DADAF8 BAA9 45C4 AA3E 997ECC20CD2B

4ο Εργαστήριο 

Ακραία Καιρικά Φαινόμενα!

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους. Να διατυπώνουν επιχειρήματα για την τεκμηρίωση των απόψεων τους. Να αναγνωρίζουν τα στάδια επίλυσης ενός προβλήματος και τέλος να απολαμβάνουν τη συναναστροφή και τη συνεργασία με τα άλλα παιδιά.

Μέσα από την ιστορία του Μάγου Άχρηστου  μάθαμε ότι ο καιρός μερικές φορές όταν εκδηλώνεται με ακραία φαινόμενα μπορεί να δυσκολέψει πολύ τη ζωή των ανθρώπων. Είδαμε και συζητήσαμε για ακραία καιρικά φαινόμενα. Ζωγραφίσαμε ποιο κατά τη γνώμη μας είναι το πιο επικίνδυνο. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε σχετικά παζλ. Τέλος για μην κινδυνέψουμε από κανένα φαινόμενο τα κλείσαμε όλα σε μπουκάλια- σπιτάκια και τα στολίσαμε στην τάξη μας!

88F06178 01AC 4B63 AA8F BA9B56B04E38

13BEE751 AE7E 4D0D B5CB 234C2CD779A9
64D18BE1 B945 4B87 879C 092688A4D038
EBF1AC67 11CB 42AC 9927 C8A599DAD920

5ο Εργαστήριο

Μετεωρολόγοι εν δράση…

Σκοπός του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να μάθουν το επάγγελμα του μετεωρολόγου, να ξεχωρίσουν τα σύμβολα και τέλος να εφαρμόσουν όσα διδάχτηκαν μέσω της βιωματικής μάθησης.

Αφού μάθαμε τόσα ενδιαφέροντα πράγματα  για τον καιρό, είπαμε να γίνουμε και εμείς μετεωρολόγοι και να κάνουμε το δικό μας δελτίο καιρού… Καταγράψαμε τον καιρό της εβδομάδας και παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας τις προβλέψεις μας. Όλα αυτά που  φτιάξαμε και δημιουργήσαμε τοποθετήθηκαν σε  μια όμορφη γωνία στο σχολείο μας…

EDC61D40 F122 44D9 A68F 57761351ECE1

7A54FC21 20BF 4F9A BAE1 43A47F9F4C57

EA84CC69 32DA 4E14 9D9B C3B60024FD19

6ο Εργαστήριο

Κριτικός αναστοχασμος 

Στόχος  του τελευταίου εργαστηρίου είναι να καλλιεργήσει την κριτική ικανότητα των παιδιών.

Μέσα από το παρακάτω φύλλα αυτοαξιολογησης τα παιδιά επεξεργάστηκαν όλα όσα έμαθαν για τον Καιρό – Καιρικά Φαινόμενα.

IMG 20231212 231202

IMG 20231212 231246

Αυτά απο τους  σούπερ μικρούς μετεωρολόγους…

A0E76393 56CD 4B32 B0CD 322DA057C07E