Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Θεματική Ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” – Τμήμα 1

Φύλαξε το! Μην το πετάς! Ανακύκλωσε με μας!

Εργαστήριο 1ο: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Οι μαθητές/τριες συστήνονται με το θέμα.
Σχεδιάσαμε ό,τι γνωρίσαμε για τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων και παρουσιάσμε στην ολομέλεια τις ζωγραφιές τους και τις απόψεις μας.

286412162 496760065534390 1915751167810123602 n

Στη συνέχεια τα παιδιά άκουσαν παραμύθι «Ο Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια» και με αφορμή αυτό τα παιδιά έφτιαξαν μια πόλη χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά.

285059998 1159374951296184 4489617464061615437 n            286630144 3186979128181067 6375915990038043756 n

Μπορεί ένα πλαστικό μπουκάλι να γίνει παιχνίδι; Τα παιδιά έπαιξαν bowling χρησιμοποιώντας πλαστικά μπουκάλια. Μια δραστηριότητα που ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ!

286395110 607252767684637 787048637423996114 n                     287120885 1074322850164808 4280055061904510470 n

 

Εργαστήριο 2ο: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας – Γνωρίζουμε την ανακύκλωση

Το εργαστήριο αφιερώθηκε στην ταξινόμηση των υλικών (πλαστικό, χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο) στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης. Φυσικά δεν ήταν δυνατόν να μην έχουμε και εμείς μέσα στην τάξη μας μια γωνιά διαμορφωμένη με τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης ούτως ώστε να τους γεμίσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά.

286369960 4938881222905071 9075737021931299506 n 286394283 538090004488544 4604994965250596735 n 286419317 417029090306930 5977995189604952129 n 286688814 730978434620629 8624343450946232146 n 286698084 362011369362879 1292694926957481658 n 286816534 996564367728389 3069615506626695247 n 286901306 690331242072508 8171606219541194212 n 287001750 790252605692796 8699986760624198203 n 287326162 1207679160047843 4876355807203498524 n

 

Εργαστήριο 3ο: Και τι κάνουμε τα άχρηστα υλικά;

Τα παιδιά έγιναν θεατές μιας πολύ ενδιαφέρουσας παλαιάς τεχνικής στην κατασκευή χαρτιού. Με αφορμή διάφορες ερωτήσεις ( τι θα γινόταν, αν τελείωνε το χαρτί; ) που στόχο έχουν την ενεργοποίηση της κριτικής τους σκέψης γύρω από την κατασκευή χαρτιού τα παιδιά είδαν βήμα βήμα τη διαδικασία: Μούλιασμα χαρτιού, πολτοποίηση, άπλωμα, και στέγνωμα.

286355839 1434298543650315 8695166875409857869 n 286426065 1144153132831136 7509450632007740390 n 286646063 2853524638274661 8779137152866373010 n 286894430 1064204494216352 4630926693743435381 n

Στη συνέχεια ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι έδωσε στα παιδιά το ρόλο των ανακυκλωτών, δύο ακαλλιέργητοι πολίτες βρώμιζαν
την «αυλή – πόλη» με σκουπίδια και οι ανακυκλωτές έπρεπε μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο να προλαμβάνουν να γεμίζουν τους κάδους ενώ την ίδια στιγμή οι ασυνείδητοι πολίτες τους άδειαζαν. Τα παιδιά με περισσή χαρά και ενέργεια ανταποκρίθηκαν στο ρόλο τους.

Σαν εργασία προέκτασης τα παιδιά ζωγράφισαν σε μια κόλλα χαρτί τις δύο κεντρικές εικόνες του παραμυθιού Το «Βρωμοχώρι» και το «Καθαροχώρι».

286428983 1072775776922868 1308412032648606746 n 286436988 3117016315219659 8969367164182437163 n 286552386 5541272205904761 8491750787413467223 n

287017626 1199065304190476 7996634838193582479 n    286956522 1409557279544979 5971029586967039325 n

 

https://youtu.be/xEoNm6HjrEM

 

Εργαστήριο 4ο: Ας δώσουμε εξηγήσεις και στα προβλήματα λύσεις!

Η ενότητα «Ανακύκλωση» δεν θα είχε νόημα αν δεν γινόταν και μια επίσκεψη σε σημείο της πόλης με αληθινούς κάδους για να ανακυκλώσουμε όλα τα υλικά που είχαμε μαζέψει στην τάξη.

286416533 3690771814380523 1114838423837334952 n 286507848 1638139839895021 37598376379100360 n 286691575 738381233865789 5636522434608164865 n 287262679 742327560294239 7745425766336153007 n 287292656 573611490799041 598406879931912137 n

Στη συνέχεια τα εικαστικά πήραν τη σκυτάλη με τα παιδιά να μετατρέπουν πλαστικά μπουκάλια σε μολυβοθήκες.

287042684 1779440139060931 464105064446137334 n

Στο σημείο αυτό και ολοκληρώνοντας την ενότητα «Ανακύκλωση» δόθηκε στα παιδιά έπαινος για την περιβαλλοντική συνείδηση και δραστηριοποίησή τους.

286977298 566211171521147 7016604910512890592 n

 

Εργαστήριο 5ο: 

ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ/ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ
Τα παιδιά αναστοχάζονται επί της διαδικασίας. Παρουσιάσαμε τα συμπεράσματά νας και φτιάξαμε μια καθαρή πόλη που συμβιώνουμε όλοι αλλά και που θα μπορούν να ζήσουν και οι επόμενες γενεές! Αξιοποιήσαμε την τέχνη με στόχο αφενός τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της γνώσης και αφετέρου την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι δικά τους παιχνίδια, όπως φιγούρες από ζωάκια, άνθρωποι με σκοπό να δώσουν ζωή στη μακέτα – πόλη που είχαν φτιάξει με ανακυκλώσιμα υλικά.

287186326 1069440870620926 10182685770477289 n