Σεμινάριο για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών με βάση τα θέματα και τις επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις την περίοδο 2016 – 2021

Στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων του 3ου και 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής και σε συνέχεια των συνεργατικών μας δράσεων, διοργανώνεται από τη Σ.Ε.Ε. κλάδου ΠΕ03, Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη, του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής, σε συνεργασία με τους Σ. Ε. Έ.,  κλ. ΠΕ03-Μαθηματικών: Ανεστόπουλο Κωνσταντίνο, του  ΠΕ.Κ.Ε.Σ Στερεάς Ελλάδας Αργύρη Δημήτριο του 5ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής, Ευαγγελόπουλο Αναστάσιο του 2ου  ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, Καλφοπούλου Κατερίνα του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Βορείου Αιγαίου,  Κοταρίνου Παναγιώτα του 2ου  ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Κουκουλάκη Χαράλαμπο του 1ου  ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας και Μπαλαμπανίδου Ζαφείρα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Μακεδονίας, σας προσκαλούμε στο ενημερωτικό-επιμορφωτικό σεμινάριο με γενικό θέμα:

«Μερικά συμπεράσματα για τη διδασκαλία των Μαθηματικών με βάση τα θέματα και τις επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις την περίοδο 2016 – 2021»

με εισηγητές τον Γιάννη Θωμαΐδη, Δρ. Μαθηματικών, τ. Σχολικός Σύμβουλος   και τον Δημήτρη Μπαρούτη,   Εκπαιδευτικό Μαθηματικών στο 3ο ΓΕ.Λ. Σταυρούπολης.

Το σεμινάριο απευθύνεται στους/ις εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Μαθηματικά για το σχολικό έτος 2021-22 και θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 05 Απριλίου 2022, ώρες 17.00-19.00, στον σύνδεσμο: https://minedu-secondary.webex.com/meet/kalfokat

Παρακαλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν και τις/τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τη Δευτέρα, 04-04-22, ώρα 11.55 μ.μ., συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα (κάνοντας κλικ στον υπερσύνδεσμο «φόρμα» ) ή αντιγράφοντας το σύνδεσμο https://tinyurl.com/mr32547s ).

 

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ03 του 3ου ΠΕΚΕΣ

Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη

 

 

                                                                Περίληψη

Το 2016, πρώτο έτος εφαρμογής του συστήματος των προσανατολισμών στην Γ΄ Λυκείου, σημειώθηκε μια στροφή στην επιλογή των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, με κύριο χαρακτηριστικό την εγκατάλειψη των εξεζητημένων θεμάτων που ήταν στα όρια της εξεταστέας ύλης και απαιτούσαν εξειδικευμένη μεθοδολογία. Από τότε οι επιλογές των θεματοδοτών παρουσιάζουν αξιοσημείωτη ομοιομορφία και προβλεπτικότητα, έχοντας σταθερό σημείο αναφοράς το σχολικό βιβλίο και βασικό προαπαιτούμενο την πολύ καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων τάξεων.

Παρά τις διάφορες «προβλέψεις» περί υποβάθμισης του επιπέδου των εξετάσεων και εκτόξευσης του ποσοστού των αριστούχων, οι επιδόσεις των υποψηφίων κινήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε πολύ χαμηλά επίπεδα και μόνο την τελευταία διετία διαφαίνεται μια τάση σταθεροποίησης και ανόδου. Το σημαντικότερο είναι όμως ότι η ποιοτική ανάλυση των γραπτών που γίνεται στα βαθμολογικά κέντρα τα τελευταία χρόνια, αποκαλύπτει σημαντικά προβλήματα της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα προβλήματα αυτά εκτείνονται από τη δημιουργία μιας κακής σχέσης των μαθητών με το σχολικό βιβλίο μέχρι την αποτυχία επίτευξης βασικών στόχων της διδασκαλίας.

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Μαθηματικά. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.