Χαιρετισμός Συντονιστών/στριών 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Με την ευκαιρία της έναρξης λειτουργίας του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, σας απευθύνουμε εγκάρδιο συναδελφικό χαιρετισμό και ευχόμαστε σ’ όλους υγεία, προσωπική και οικογενειακή ευτυχία. Να έχετε μια καλή σχολική χρονιά και με υγεία και δύναμη να συνεχίσετε το δύσκολο έργο σας.

Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε μια ειλικρινή και εποικοδομητική συνεργασία, θεμελιωμένη σε πνεύμα αλληλοεκτίμησης, σύμπνοιας, αμοιβαιότητας και συλλογικότητας, προκειμένου να συμβάλουμε στο μέτρο των δυνατοτήτων μας στην υποστήριξη και αναβάθμιση του σύγχρονου σχολείου, που όλοι υπηρετούμε.

Βασική μας πεποίθηση είναι πως η διαφορετικότητα των εμπειριών και των απόψεων προάγει και εμπλουτίζει την ανθρώπινη επικοινωνία και την εκπαίδευση. Πρόθεσή μας είναι να ανταλλάσσουμε απόψεις και ιδέες, με στόχο να αξιοποιηθεί και να πολλαπλασιαστεί η εμπειρία όλων μας.

Είμαστε στη διάθεσή σας και θα υποστηρίξουμε κάθε πρόταση, συνεργασία ή πρωτοβουλία που μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των σχολείων και στη δική σας επαγγελματική εξέλιξη καθώς και στην επιτυχία των σκοπών του ΠΕΚΕΣ, που άλλωστε είναι ταυτόσημες.

Πέρα από την άμεση επαφή, όταν και όποτε χρειάζεται,  στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης  Δ΄ Αθήνας, Συγγρού 165 (1ος και 4ος όροφος) σας συνιστούμε για λόγους ταχύτητας και άμεσης αλληλεπίδρασης και την ηλεκτρονική επικοινωνία με το 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής : 4pekes@attik.pde.sch.gr

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο υψηλό, δύσκολο και ουσιαστικό έργο που επιτελείτε στα σχολεία μας.

Δημοσιεύθηκε στη Καλωσόρισμα -Χαιρετισμός | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Πρόταση Υποστήριξης Σχολικών Μονάδων αναφορικά με ΤΠΕ

Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες,

Στις 20 Ιουνίου 2019, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο 4ο ΠΕΚΕΣ, κατόπιν πρόσκλησης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Γ. Κόσυβα, με τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Π.Ε. και Δ.Ε. Δ΄ Αθήνας, τους προϊσταμένους των ΚΕΣΥ Δ΄ Αθήνας, καθώς και όλους τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, η ανάγκη μεγαλύτερης και αποτελεσματικότερης υποστήριξης των σχολικών μονάδων σε θέματα Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (των πάσης φύσεως ψηφιακών υποδομών S/W και H/W).

Τοποθετήθηκα σχετικά με το ζήτημα της υποστελέχωσης των Διευθύνσεων με Υπεύθυνους Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, τα αίτια και τις συνέπειες του γεγονότος αυτού στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, και κατέθεσα πρόταση για τη λειτουργία ενιαίας δομής υποστήριξης των σχολικών μονάδων αναφορικά με ΤΠΕ η οποία είχε εγκριθεί από την ολομέλεια του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Σας εύχομαι καλή συνέχεια στο έργο σας και καλή ξεκούραση τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού!

Με εκτίμηση

Π. Παπαλεωνίδα (ΣΕΕ κλ. ΠΕ86, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της πρότασης που επιδόθηκε στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής.

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Πληροφορική | Σχολιάστε

Ημερίδα Ειδικής Εκπαίδευσης -“Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού: Από το σχεδιασμό στην πράξη”-

Το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής με πρωτοβουλία και διαμέσου του Συντονιστή Ε.Ε. ΕΑ & ΕΕ Μουταβελή Αδριανού και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τα ΚΕΣΥ και τις ΣΜΕΑΕ Δ΄ Αθήνας διοργάνωσαν επιμορφωτική Ημερίδα Ειδικής Εκπαίδευσης με τίτλο:

Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού: Από το σχεδιασμό στην πράξη”.

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019, από ώρα 8:00 έως 14:00 και χώρος, η αίθουσα εκδηλώσεων “Γκίκας Ελευθέριος” του Ειδικού Γυμνασίου & Λυκείου Κωφών & Βαρηκόων Αργυρούπολης1 .

Την δράση παρακολούθησε το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ καθώς και των ΚΕΣΥ.

Πρόγραμμα Ημερίδας.19.6.19

 

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Ειδική Αγωγή, Επιμορφωτικές δράσεις | Σχολιάστε

«Πρακτικές Συνεκπαίδευσης και Διάχυση Παιδαγωγικών Συνεργασιών » από τη Συντονίστρια Προσχολικής Αγωγής Σαλαγιάννη Μαρία

Στις 19 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ημερίδα, από την Σ.Ε.Ε. Προσχολικής Αγωγής Σαλαγιάννη Μαρία, με θέμα » Πρακτικές Συνεκπαίδευσης και Διάχυση Παιδαγωγικών Συνεργασιών « στο Δημαρχείο Αγ.Δημητρίου.

«Ευχαριστούμε την ομάδα του 1ου Ν/Γ Ελληνικού : Πηνελόπη Στεργίου,Προϊσταμένη, Έρη Παπαμιχαλοπούλου, Νηπιαγωγό του Τμήματος Ένταξης και την Αθανασία Λινάρδου, που μας παρουσίασαν τις δράσεις συνεκπαίδευσης που υλοποίησαν σε συνεργασία με την Προϊσταμένη του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης Σπυριδούλα Καρίπη.
Την ομάδα του 12ου Ν/Γ Γλυφάδας : Ευαγγελίνα Μπακαγιά ,Προισταμένη, Βασιλική Μπολτή, Μαρίνα Σταθοπούλου, που μας παρουσίασαν το πρόγραμμα Erasmus «Learning to play and playing to learn». Την Μαίρη Τρύφων Προϊσταμένη του 9ου Ν/Γ Π.Φαλήρου και την Τίνα Δέδε , Προϊσταμένη του 11ου Ν/Γ Π.Φαλήρου και την Κατερίνα Φώτου που μας παρουσίασαν δράσεις με θέμα: «Tέχνη & Παιδικό Βιβλίο: Μεγάλοι ζωγράφοι για Μικρούς αναγνώστες». Κλείσαμε τη σχολική χρονιά με ευχές για Καλό Καλοκαίρι και καλή συνέχεια για την επόμενη σχολική χρονιά με περισσότερες δημιουργικές συνεργασίες και ανταλλαγές !!» (Μαρία Σαλαγιάννη)

Παρουσιάσεις από την Ημερίδα

Φωτογραφικό Υλικό από την Ημερίδα

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις, Καλές Πρακτικές, Προσχολική Αγωγή | Σχολιάστε

«ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ» από τη Συντονίστρια Προσχολικής Εκπαίδευσης Νικολούδη Τριανταφυλλιά

Ημερίδα για τη διαχείριση συγκρούσεων και κρίσεων διοργανώθηκε την Τετάρτη 19 Ιουνίου, από τη Συντονίστρια  Προσχολικής Εκπαίδευσης   Νικολούδη  Τριανταφυλλιά για τις/τους νηπιαγωγούς των Δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου- Ταύρου.  Στο πρώτο μέρος  έγιναν  εισηγήσεις από τη Συντονίστρια ΠΕ 60 με τίτλο:«Επίλυση συγκρούσεων- Διαχείριση σχολικής τάξης»  και από την κ. Ιωάννα Καμπούρμαλη, Σ.Ε.Ε. ΠΕ 70 με τίτλο: «Διασφαλίζοντας τη συνεργασία με τους γονείς, οχυρώνουμε την αποτελεσματική  πρόοδο των μαθητών».

Στο δεύτερο μέρος υλοποιήθηκαν σε δύο κύκλους τέσσερα βιωματικά εργαστήρια.

Το 1ο εργαστήρι είχε τίτλο:  « Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο» (παιχνίδι ρόλων). Υπεύθυνη του εργαστηρίου ήταν η κ. Καμπούρμαλη Ιωάννα.

Το 2ο εργαστήρι  είχε τίτλο: «Συγκρούσεις και συναισθήματα στο νηπιαγωγείο».Υπεύθυνη του εργαστηρίου ήταν η κ. Κάντζου Νίκη (Νηπιαγωγός, Master Επιστημών της Αγωγής, Συγγραφέας).

Το 3ο εργαστήρι  είχε τίτλο: «Συμβούλιο τάξης» (εφαρμογή μεθόδου της παιδαγωγικής Freinet).Υπεύθυνη του εργαστηρίου ήταν η κ. Δίπλα Νατάσα (Νηπιαγωγός, μέρος της ομάδας «Σκασιαρχείο»)


Το 4ο  εργαστήρι  είχε τίτλο: «Διαμορφώνοντας  μαζί με τα παιδιά  το παιδαγωγικό συμβόλαιο». Υπεύθυνη του εργαστηρίου ήταν η κ. Νικολούδη Φυλλιώ.

https://prosxolikinikoloudi4pekes.blogspot.com/2019/06/blog-post_19.html?fbclid=IwAR2-YIz-cOqTzjZJT_lLIsbEQEf9lOwJBjcGFmhFiWahhEgyKO7LAhhm_CA

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις, Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

«Τέχνη για όλους»: Διασχολική συνεργασία του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου και του Ειδικού Δημοτικού σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση «Πόρτα Ανοιχτή»

https://www.youtube.com/watch?v=8YTb7q1tGi0Ει

«Τέχνη για όλους» -μια διασχολική συνεργασία του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου και του Ειδικού Δημοτικού σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση «Πόρτα Ανοιχτή» «Τέχνη για όλους» ονομάζεται το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν το σχολικό έτος 2018-19 οι μαθητές του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου και το οποίο συντόνισε η εικαστικός του σχολείου κ. Νάνσυ Μπαλούτογλου. Αποτελεί μια διασχολική συνεργασία του 4ου Δ.Σ. Αλίμου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση στις εγκαταστάσεις της Εταιρίας Προστασίας Σπαστικών «Πόρτα Ανοιχτή», στην Αργυρούπολη και έχει 2 βασικούς άξονες : την τέχνη και τη διαφορετικότητα. Για τη διεξαγωγή του προγράμματος συνεργάστηκαν, σε καλλιτεχνικό κυρίως επίπεδο, 50 μαθητές από το 4ο Δ.Σ. Αλίμου (τμήματα Ε1 και Στ1), 34 μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολειού και πλήθος εκπαιδευτικών με σημαντικότερες την κ. Ελένη Μαρίνη (μουσικός 4 ου Δ.Σ. Αλίμου), την κ. Σοφία Τσανάκα (μουσικός «Πόρτας Ανοιχτής»), τις δασκάλες του 4 ου Δημοτικού Αλίμου κ. Κωνσταντίνα Ανδρεοπούλου και κ. Μεταλλίδου Ζωή, την υποδιευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου κ. Σταυρούλα Παναγιωτάκου και το προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ & ΕΒΠ) του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου. Μέσα από σειρά συναντήσεων, οι μαθητές και των δυο σχολείων συγκρότησαν χορωδία, πήραν μέρος σε εικαστικές δραστηριότητες, ζωγράφισαν έναν εξωτερικό τοίχο στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών όπου στεγάζεται το ειδικό σχολείο, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Η Ζωγραφιά του Θεού», επισκέφθηκαν το Μέγαρο Μουσικής και συμμετείχαν σε εργαστήρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Παράλληλα, οι μαθητές του 4ου Δ.Σ Αλίμου δούλεψαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στο μάθημα των Εικαστικών και της Μουσικής εικαστικά έργα και τραγούδια που αφορούν στη διαφορετικότητα, την ισότητα και τον αλληλοσεβασμό, έννοιες που μελέτησαν και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα. Βασικοί στόχοι του προγράμματος «Τέχνη για όλους» ήταν-κατά τα πρότυπα του «ενεργού πολίτη»;- να αναπτύξουν οι μαθητές κριτική σκέψη και στάση απέναντι στη διαφορετικότητα και να αντιληφθούν ότι η Τέχνη είναι ένα εργαλείο για την αποδοχή του «άλλου», να δημιουργήσουν σχέσεις αυτοεκτίμησης, ισοτιμίας και αλληλοσεβασμού στο σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Τα καινοτόμα στοιχεία του προγράμματος το κατέταξαν ανάμεσα στις 20 δράσεις εκπαιδευτικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα». Στις 7 Ιουνίου 2019 έγινε η παρουσίαση της εκπαιδευτικής δράσης «Τέχνη για όλους» σε μία εκδήλωση που έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών οπότε και προβλήθηκε βίντεο και φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες. Εκπαιδευτικοί, φίλοι, γονείς, εκπρόσωποι της εκπαίδευσης , των δήμων, του Ιδρύματος Λάτση και της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών απόλαυσαν ζωντανά την κοινή χορωδία των δυο σχολείων και έκθεση με τα εικαστικά έργα των παιδιών και έγιναν κοινωνοί της σημαντικής αυτής συνεργασίας. Έτσι, η διάχυση του προγράμματος ξεπέρασε τα στενά όρια του σχολείου, δίνοντας την ευκαιρία στην τέχνη να εκπληρώσει τον κοινωνικό της ρόλο.

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Δασκάλων, Ειδική Αγωγή | Σχολιάστε

Καλό καλοκαίρι! και προσεχείς επιμορφωτικές δράσεις

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Τελειώνοντας η σχολική χρονιά, θα ήθελα να σας εκφράσω τη χαρά και την ικανοποίησή μου από τη συνεργασία μας τη φετινή χρονιά, την πρώτη για μένα σε θέση ΣΕΕ του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής.

Η ζεστή ανθρώπινη παρουσία σας στις ημερίδες και τα εργαστήριά μας, η προθυμία μοιράσματος γνώσης και εμπειρίας από μεγάλο αριθμό συναδέλφων με όλους μας, δημιούργησαν την όμορφη ατμόσφαιρα που μοιραστήκαμε στις συναντήσεις μας.

Αυτά έδωσαν το στίγμα για το ξεκίνημά μας, αυτά αποτελούν το πλούτο που αποκομίσαμε, με αυτά θα συνεχίσουμε και τα χρόνια που ακολουθούν.

Με διάθεση υποστήριξης του εκπαιδευτικού της τάξης που αγωνίζεται σε δύσκολες συνθήκες, που επιμένει να διδάσκει, να προσφέρει κάτι απ’ την ψυχή του για να συναντήσει τις ανάγκες των μαθητών του, θα συνεχίσουμε και τα επόμενα χρόνια τη συνεργασία μας.

Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι βρίσκομαι ήδη στο στάδιο προετοιμασίας τεσσάρων βιωματικών εργαστηρίων για το φθινόπωρο – χειμώνα της επόμενης σχολικής χρονιάς:

  • «Εργαστηριακές Ασκήσεις στα Δίκτυα Υπολογιστών με χρήση Λογισμικού Προσομοίωσης«, δύο τρίωρα βιωματικά εργαστήρια, απόγευμα, για εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
  • «Οργάνωση μαθήματος, αξιοποιώντας την Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η- τάξη)«, ένα τρίωρο βιωματικό εργαστήριο, απόγευμα, για εκπαιδευτικούς Δ.Ε. όλων των ειδικοτήτων.
  • «Εισαγωγή στον Aντικειμενοστρεφή Προγραμματισμό με χρήση εκπαιδευτικών σεναρίων στο προγραμματιστικό περιβάλλον Alice 3«, ένα τρίωρο βιωματικό εργαστήριο, απόγευμα, για εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
  • «Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Επεξεργασίας Εικόνας με χρήση του ελεύθερου λογισμικού GIMP«, ένα τρίωρο βιωματικό εργαστήριο, απόγευμα, για εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

Θα ενημερώνεστε σταδιακά στα σχολεία σας, σχετικά με κάθε επιμορφωτική δράση και δήλωση συμμετοχής. Φροντίστε κι εσείς να αναζητάτε έγκαιρη ενημέρωση από τους Διευθυντές σας.

Επίσης, με απασχολεί η διοργάνωση μιας ημερίδας, αφιερωμένη στην Αλγοριθμική και τον Προγραμματισμό (!) από και για όλες τις βαθμίδες και τους τύπους σχολείων. Είμαι ανοικτή σε ιδέες σας…

Εύχομαι σε όλους όμορφες καλοκαιρινές διακοπές, χαλάρωση, ξεκούραση και ανάκτηση σωματικών και ψυχικών δυνάμεων!

Με εκτίμηση

Παναγιώτα Παπαλεωνίδα

Σ.Ε.Ε. ΠΕ86, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

6995664593, ppapaleon@sch.gr

https://blogs.sch.gr/ppapaleon/

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις, Πληροφορική | Σχολιάστε

Επιμορφωτική Ημερίδα για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας

Την Τρίτη 18/06/2019 και κατά τις ώρες 8:15 – 12:00 πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική Ημερίδα για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου, με τίτλο:

«Social Skills through the English Language for Young Learners:  An innovative approach»

Η επιμορφωτική ημερίδα, που περιελάμβανε παρουσίαση της θεματικής και βιωματικά εργαστήρια, διοργανώθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Κλ. ΠΕ06 κ.Μαρία Ανδριτσοπούλου, σε συνεργασία με την κ. Νάντια Κουρμούση,  (Ph.D Προαγωγή Υγείας Π.Σ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, MSc Έλεγχος του Στρες Ιατρικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., MSc Εφαρμοσμένης Δημόσιας Υγείας του Ε.Σ.Δ.Υ.) και την κ. Βαρβάρα Βορύλλα,  (Ph.D candidate, M.Ed in TESOL, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής).

Σκοπός της ημερίδας ήταν να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί για θέματα κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης (Social Emotional Learning) και διαχείρισης συμπεριφοράς των παδιών & γενικότερα για το πώς θα μπορούσαν να αναπτυχθούν οι κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών  με ταυτόχρονη εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

 

Αναλυτικότερα οι επιμέρους στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος ήταν:

  • η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών,
  • ο αποτελεσματικός χειρισμός των περισπασμών,
  • η διαχείριση των συναισθημάτων τους,
  • η απόκτηση/ενδυνάμωση της ικανότητας της ενσυναίσθησης,
  • η εκτίμηση καταστάσεων και επίλυση προβλημάτων
  • η ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων με έμφαση στην επικοινωνία και την ευχέρεια λόγου
  • η καλλιέργεια κινήτρων στα παιδιά για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας
Δημοσιεύθηκε στη Αγγλικών, Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις | Σχολιάστε

Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική: Επιμορφωτικό Υλικό για εκπ/κους κλ. ΠΕ06

Δείτε την παρουσίαση της Σ.Ε.Ε.  κ. Μαρίας Ανδριτσοπούλου που αφορά τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στον παρακάτω σύνδεσμο.

DIFFERENTIATION

Δημοσιεύθηκε στη Αγγλικών, Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις | Σχολιάστε

Σεμινάριο-Ημερίδα: Κλίμα: η Δραματική Αλλαγή

Η κλιματική αλλαγή καλπάζει, γίνεται δραματική κλιματική αλλαγή. Καθημερινά, αφύσικα ή άλλοτε σπάνια φαινόμενα συμβαίνουν όλο και συχνότερα στον πλανήτη μας. Φαινόμενα που επηρεάζουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, προκαλούν ζημιές σε οικοσυστήματα και υποδομές, προκαλούν θανάτους και τραυματισμούς, φοβίζουν και προβληματίζουν τους ανθρώπους για το μέλλον. Η έγκυρη εφημερίδα Guardian, προτείνει να αλλάξει η ορολογία από «Κλιματική Αλλαγή» σε «Κατεπείγουσα κλιματική κρίση» και από «Παγκόσμια Θέρμανση» σε «Παγκόσμιος Καύσωνας», θέλοντας να υπογραμμίσει την κρισιμότητα της κατάστασης και το επείγον του πράγματος.

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, θορυβημένος από την ταχεία άνοδο της μέσης θερμοκρασίας της Γης και έχοντας επίγνωση των επιπτώσεών, προτείνει άμεση, παγκόσμια, συντονισμένη και εκτεταμένη δράση προς δύο κύριες κατευθύνσεις:

Α. Μετριασμός της Κλιματικής αλλαγής, με μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και μείωση της περιεκτικότητας της ατμόσφαιρας στα αέρια αυτά. Τι πρέπει να κάνουν κυβερνήσεις και πολίτες για τη μείωση των εκπομπών;

Β. Προσαρμογή της ανθρωπότητας στα ακραία καιρικά φαινόμενα που προκαλούν θανάτους και εκτεταμένες ζημιές. Τι μέτρα θα πρέπει να ληφθούν ώστε οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή να είναι κατά το δυνατό μικρότερες; Τι πρέπει να κάνουν Δήμοι, Κράτη, σχολεία και πολίτες για το ζήτημα αυτό; Πώς πρέπει να προφυλαχτεί η οικογένεια, τι πρέπει να γνωρίζει και πώς πρέπει να προετοιμαστεί;

Προκειμένου να υπάρξει έγκυρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών και γενικότερα των πολιτών σχετικά με τα κρίσιμα αυτά ζητήματα, διοργανώνουμε μια ημερίδα με τίτλο «Κλίμα: Η Δραματική Αλλαγή» την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019 (Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος) , από τις 18.00 ως τις 20.30 στο 1ο Γυμνάσιο/1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου (Στρογγυλό)

Κεντρικοί ομιλητές θα είναι για την πρώτη κατεύθυνση (μετριασμός) ο κ. Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής της Φυσικής της Ατμόσφαιρας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και για την δεύτερη κατεύθυνση (προσαρμογή) ο  καθηγητής του Παν. Αθηνών και Πρόεδρος του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιος Λέκκας. Θα μιλήσουν επίσης οι Δημήτριος ΚαλαΪτζίδης, Βέρα Δηλάρη (Υπ. Παιδείας-Διεύθυνση Διεθνών Οργανισμών), Χριστίνα Νομικού (7ο Δημοτικό Σχολείου Αγίου Δημητρίου).

Αναμένουμε τη συμμετοχή όλων (κατά το δυνατόν) των διευθυντών/διευθυντριών και προϊσταμένων των σχολικών μονάδων καθώς και των συλλόγων γονέων. Δηλώσεις συμμετοχής για εκπαιδευτικούς στον σύνδεσμο: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdrm5xe491HQrhY_ZUa3Eh2fmEdV0Qn3a3O4ztQ-szbYXtnnA/viewform

Οργανωτική Επιτροπή: Δ. Καλαϊτζίδης, Ν. Καμήλος, Ν. Στεφανόπουλος, Α. Ιωάννου, Μ.Δρακοπούλου, Τ. Γιακουμάτου.

 

Δημοσιεύθηκε στη Αειφορίας, Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις | Σχολιάστε

Επιστημονική Ημερίδα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΫΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε  η Επιστημονική Ημερίδα με τίτλο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΫΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ»  που συνδιοργάνωσε το 4ο και 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής  σε συνεργασία με τη Διεύθυνση  Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η ημερίδα  διεξήχθη την Πέμπτη 29 Μαΐου 2019 στο χώρο του Ράλλειου Γυμνασίου Θηλέων Πειραιά και  απευθυνόταν στους  Συντονιστές των αντίστοιχων ΠΕΚΕΣ με σκοπό τη γνωριμία των προγραμμάτων που  εκπονούνται  από την παραπάνω Δ/νση, την εξακτίνωση και διάχυσή τους στους εκπαιδευτικούς και των δυο βαθμίδων. Ευχαριστούμε θερμά τους εισηγητές της ημερίδας, την κα Βίλλυ Φωτοπούλου- Διευθύντρια Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟΑ , την κα Έλενα Μπαζίνη- Αρχαιολόγο στη Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ΥΠΠΟ,  τον κ.  Σίλα  Μιχάλακα – οπτικός ανθρωπολόγο,  Υπεύθυνο  Ανάπτυξης και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας και τις κ.κ.  Κατερίνα Αράθυμου, Αντιόπη Αργυρίου, φιλόλογοι στο  Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά. Ευχαριστούμε πολύ τη Δ/νση και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου για την παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ_ΑΥΛΗ_ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ_ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ

 

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Επιμορφωτικές δράσεις | Σχολιάστε