4, Οκτωβρίου | Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

IMG 5344

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων και στο σχολείο μας αναπτύχθηκαν ποικίλες διαθεματικές δραστηριότητες! Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάστηκε πρώτη φορά το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Στο σχολείο μας αξιοποιήθηκε το παρακάτω εποπτικό υλικό που αφορά στις θεμιτές και μη θεμιτές συμπεριφορές προς τα ζώα.

IMG 5386

Καθένα από τα παιδιά πήρε τυχαία στα χέρια του από μία τέτοια κάρτα. Τα παιδιά αφού περιέγραφαν στους συμμαθητές τους την εικόνα, κατόπιν ψήφιζαν σχηματίζοντας με τα δάχτυλά τους είτε ένα √ είτε ένα Χ ανάλογα αν η συμπεριφορά που έβλεπαν ήταν αποδεκτή ή μη αποδεκτή. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή τέθηκαν στόχοι ανάπτυξης του προφορικού λόγου, της κριτικής σκέψης και της ενσυναίσθησης των παιδιών.

Στην πορεία τα παιδιά μάζεψαν φύλλα από την αυλή του σχολείου.

IMG 5337 IMG 5338 IMG 5339

Στη συνέχεια, συζητήσαμε στην παρεούλα και φτιάξαμε δύο ομάδες. Την ομάδα που η συμπεριφορά των ανθρώπων στεναχωρεί τα ζωάκια και την ομάδα που τα κάνει χαρούμενα. Με αυτόν τον τρόπο ομαδοποιήσαμε τις συμπεριφορές σε δύο κατηγορίες.

IMG 5341

Κατόπιν, χωριστηκαμε σε 4 ομάδες. Η κάθε ομάδα διάλεξε και από ένα ζώο, το οποίο “ντυσαμε” με τα φύλλα που είχαμε μαζέψει. Το σύνθημα ήταν ομόφωνο από όλα τα παιδιά, ” Αγκαλιάζω και φροντίζω τα ζώα”.

IMG 5342 IMG 5343 IMG 5344 IMG 5345 IMG 5346

Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν μία αφίσα με συνθήματα που είχα προκύψει από τις προηγούμενες δράσεις

  • αγκαλιάζω τα ζώα
  • φροντίζω τα ζώα
  • ταίζω τα ζώα

IMG 5385

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε με το παρακάτω υλικό. Όπου τα παιδιά προσκλήθηκαν να σημειώσουν με √ ή Χ τις συμπεριφορές που είχαν περιγράψει και συζητήσει.

.IMG 5397IMG 5398

Το υλικό αυτό έγινε μικρά βιβλία που κάθε παιδί εξατομίκευσε και πήρε στο σπίτι του για να αναπτύξει περαιτέρω της σκέψης του με τους γονείς του.

IMG 5390 IMG 5392 IMG 5395