Εργαστήρια δεξιοτήτων 2023-2024
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
ΤΙΤΛΟΣ: «Όλα γύρω μου ίδια και διαφορετικά» »
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.
Οι μαθητές γνώρισαν τις περιπέτειες του Ελμερ, του διαφορετικού ελέφαντα και κατανόησαν ότι η διαφορετικότητα είναι αποδεκτή και σεβαστή γιατί συνδέεται με την ταυτότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου.
Διάβασαν πολλά βιβλία για τη διαφορετικότητα, και αποφάσισαν να δραματοποιήσουν το αγαπημένο τους βιβλίο “Ο φίλος μου οΤζίμ”
Διαφορετικοί κι όμως αγαπημένοι!!!
Σε ένα μεγάλο δέντρο που μας χωράει όλους!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Ζω καλύτερα-Ευ ζην».
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: “Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή-Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί”
ΤΙΤΛΟΣ: ««Μια αγκαλιά όλα τα παιδιά»
Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η πρωτογενής πρόληψη εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου». να καλλιεργήσουμε τρόπους με τους οποίους βοηθάμε τον εαυτό μας, ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας, να αποδεχτεί τον «άλλον», αλλά και να αναπτύξει μηχανισμούς άμυνας όταν νιώσει ότι απειλείται.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου μας απασχόλησε η γνωριμία και η αποδοχή των συναισθημάτων μας, ακόμη και των αρνητικών και προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε την δεξιότητα της ενσυναίσθησης, του αλληλοσεβασμού και της αποδοχής του διαφορετικού.
Μιλήσαμε για όλα τα συναισθήματα και τα ζωγραφίσαμε
Φτιάξαμε ένα πολύχρωμο κήπο όπου μέσα χωράνε όλα τα συναισθήματα που βιώνουμε καθημερινά
Και φυσικά μάθαμε να αγαπάμε τον εαυτό μας και να προστατευόμαστε από καθε κίνδυνο που μπορεί να προκαλέιται από ανεπιθύμητες συμπεριφορές άλλων ανθρώπων. Οι ασπίδες που φτιάξαμε μας προστατεύουν από κάθε μορφή βίας!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία».
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEAM – Εκπαιδευτική ρομποτική
ΤΙΤΛΟΣ: «Το κυνήγι των εποχών»
Η εναλλαγή του χρόνου και των εποχών είναι το θέμα του εργαστηρίου με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές με αφορμή την αλλαγή του χρόνου και τον ερχομό της Νέας Χρονιάς. Μέσα από κατάλληλη επεξεργασία, βοηθάμε τα παιδιά να προσεγγίσουν τον χρόνο, την κυκλική ακολουθία των εποχών και των μηνών.
Τα παιδιά παρακολούθησαν εποπτικό υλικό και σχετικά βίντεο σχετικά με τη θέση της γης στο πλανητικό σύστημα και την περιστροφή της γύρω από τον ήλιο, και πως αυτά σχετίζονται με τις εναλλαγές των εποχών και της μέρας και νύχτας. Καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη με δραστηριότητες σειροθέτησης, ταξινόμησης και ομαδοποίησης των εποχών και των μηνών.
Καλλιέργησαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους με εικαστικές δημιουργίες!
Εκφράστηκαν με δραματοποίηση!
Χόρεψαν με κλασική μουσική- 4 εποχές του Vivaldi
Διασκέδασαν με κουκλοθέατρο και προσέγγισαν έννοιες όπως η αξία της καλοσύνης και η αποφυγή της πλεονεξίας με την ιστορία της Κυρά Καλής με τους 12 μήνες




















