Για το σχολικό έτος 2024-2025 το σχολείο παίρνει μέρος στο πρόγραμμα eTwinning (Ευρωπαικές Συνεργασίες Σχολείων) με τίτλο Young Meteorologists (“Νεαροί
Μετεωρολόγοι”)
Το ευρωπαικό έργο“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” πέρα από την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών στοχεύει στην:
- κατανόηση κεντρικών εννοιών για τον καιρό και το κλίμα,
- την κατανόηση των συμβόλων και των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι,
- την κατασκευή και τον πειραματισμό με μετεωρολογικά εργαλεία και σχετικά με τον καιρό φυσικά φαινόμενα,
- την παρατήρηση σε μικροεπίπεδο τη συλλογή και ερμηνεία δεδομένων, και
- την ανάληψη ενεργητικού ρόλου στην τοπική κοινότητα.
Η επίτευξη αυτών των στόχων θα γίνει μέσα από την ανταλλαγή ιδεών, απόψεων, δράσεων μεταξύ των σχολείων, μέσα από τη συνεργασία σε εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Καινοτομία του έργου αποτελεί η αφηγηματική ροή του, η αξιοποίηση της αφήγησης ως παιδαγωγική τεχνική κινητοποίησης των παιδιών στο έργο.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν εξ αποστάσεως με τα παιδιά των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και να εμπλακούν σε παιγνιώδεις δράσεις μαζί τους. Ως τελικό προιόν του ευρωπαικού έργου“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των σχολείων θα κληθούν να κατασκευάσουν συνεργατικά και δημιουργικά μία γειτονιά δίχως τους παράγοντες εκείνους που επιβαρύνουν το κλίμα της.
Τέτοιες γειτονιές και αντίστοιχα, πόλεις ονομάζονται “κλιματικά καταφύγια” από την άποψη ότι αποτελούν εξισορροπητικούς παράγοντες στις ανισορροπίες που φέρνει η κλιματική αλλαγή.
Η διάρκεια του προγράμματος “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” έχει οριστεί από τον Οκτώβρη του 2024 έως τον Μάρτιο του 2025. Η πορεία του αποτυπώνεται στο παρακάτω infographic:
Το λογότυπο του προγράμματος προέκυψε από τη συνεργασία όλων των σχολείων . Κάθε σχολέιο ανέλαβε να διακοσμήσεις ένα από τα γράαμματα με φυσικά η ανακυκλώσιμα υλικά. Στο τελος όλα τα γράμματα έγιναν μια αφίσα, με φόντο το χάρτη των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Ο Baz και ο Beez είναι πολύ φίλοι που συναντιούνται κατά τη διάρκεια μιας ακραίας απροσδόκητης βροχής και ενώ ο Beez έψαχνε για ένα καταφύγιο. Η Μπαζ είναι ένα νεαρό κορίτσι που του αρέσει η εξερεύνηση και η έρευνα και η Μπιζ είναι μια νεαρή μέλισσα που της αρέσει να ταξιδεύει σε όλη τη γη. Ενώ ο Baz προσφέρει ένα καταφύγιο στον Beez, ο Beez μοιράζεται τις ανησυχίες του για τις μεταβαλλόμενες συνθήκες στη Φύση. Έτσι, ο Baz και ο Beez αποφασίζουν να γίνουν ενεργοί μετεωρολόγοι, για να κατανοήσουν καλύτερα τις αλλαγές του καιρού-κλίματος, καθώς και να γίνουν ενεργοί παράγοντες για την αντιστάθμιση των αρνητικών συνεπειών αυτών των αλλαγών στη ζωή των ειδών.
Τα παιδιά μυήθηκαν στο πρόγραμμα γνωρίζοντας τους δύο ήρωες και προσπαθώντας να τους βοηθήσουν να βρούν καταφύγιο για να προστατευτούν από την καταιγίδα
Στη συννέχεια προβληματίστηκαν για τη διαφορά μεταξύ καιρού και κλίματος και έψαξαν για πληροφορίες στο διαδίκτυο
Οι απόψεις των παιδιών για τη διαφορά μεταξύ καιρού και το κλίματος των σχολείων, συγκεντρώθηκαν και καταγράφηκαν σε έναν εννοιολογικό χάρτη με το ψηφιακό εργαλείο goggle it.
Είδαν σχετικά βίντεο:
https://www.veed.io/view/57148147-6c3e-4323-a522-af3a1dc8c84e?panel=share
https://www.veed.io/view/464525ea-70e6-4faf-bf0c-0f7df444ea9b?panel=share
Οι μικροί μαθητές μιμήθηκαν τους μετεωρολόγους και μας είπαν τον καιρό
Είδαν χαρακτηριστικές εικόνες και συζήτησαν για τα σύμβολα του καιρού τα οποία έμαθαν στα ελληνικά αλλά και με τη βοήθεια της καθηγήτριας αγγλικών να τα λένε και στην αγγλική γλώσσα
Από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας έγιναν ντετέκτιβ καιρού. Μελέτησαν τον καιρό μέσα από φωτογραφίες που τράβηξαν οι ίδιοι, παρατηρώντας και καταγράφοντας τις καθημερινές αλλαγές στον ουρανό, τα σύννεφα, τη βροχή και τον ήλιο. Αυτή η δραστηριότητα τους βοήθησε να μάθουν για διαφορετικά καιρικά φαινόμενα με διασκεδαστικό και πρακτικό τρόπο!
Και παρακολούθησαν ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο με τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο κλίμα και συζήτησαν για την κλιματική αλλαγή!
Η πρώτη μας συνάντηση !!! Με πολύ χαρά γνωρίσαμε τους καινούργιους μας φίλους, ντεντέκτιβς του καιρού!
Μελέτη αξιολόγησης Νοεμβρίου, στην οποία οι μαθητές μπορούν να υποστηρίξουν ο ένας τον άλλον στη λήψη αποφάσεων. Χρησιμοποιήθηκαν οι ίδιες εικόνες με αυτές που παίξαμε στο διαδικτυακό παιχνίδι καρτών στη συνάντηση των μαθητών.
https://wordwall.net/el/resource/82666758/weather-or-climate
Για το λογότυπο του έργου μας κληθήκαμε να αποδώσουμε το γράμμα R, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά. Τα παιδιά σκέφτηκαν ότι θα ήταν ωραίο να γράψουμε το γράμμα με φύλλα και καρπούς ελιάς που μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου μας!
Η βιωματική και συνεργατική μάθηση είναι ζητούμενο σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και οι μικροί μαθητές συνεργάστηκαν σε μια σειρά από πειράματα για να εξηγήσουν τον κύκλο του νερού και συγκεκριμένα τις λειτουργίες που συντελούν σε αυτό δηλαδή την εξάτμιση , τη συμπύκνωση και την βροχόπτωση η χιονόπτωση. Επίσης με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης έφτιαξαν αφίσες με τον κύκλο του νερού για να παρατηρήσουν το φαινόμενο και να το καταλάβουν καλύτερα!
Οι μαθητές εμπλουτίζουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες προγραμματίζοντας το ρομποτάκι της τάξης να ακολουθήσει τα βήματα του κύκλου του νερού!
Μελέτη αξιολόγησης Δεκεμβρίου (Τι θα συμβεί αν λείψει ένα γρανάζι από τον κύκλο του νερού; Πώς θα ξέρουμε;). Τα παιδιά προβληματίστηκαν , είδαν βίντεο, συζήτησαν και ζωγράφισαν πως αν λήψει ένα γρανάζι (μια φάση) από τον κύκλο του νερού ή γή δε θα έχει νερό , θα ξεραθεί τα ποταμια και οι θάλασσες θα αδειάσουν, δε θα υπάρχουν φυτά , δε θα υπάρχει ζωή.
Οι τακτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών του προγράμματος είναι προαπαιτούμενες τόσο για την αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας και των δραστηριοτήτων που διεξάγονται, όσο και για την ανατροφοδότηση και την επαναδιατύπωση των επόμενων στόχων στην περίπτωση που χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις!
Πώς μετράμε τον καιρό και το κλίμα; (θερμόμετρο, γράφημα).
Ο Baz και ο Beez αποφασίζουν να καταγράφουν καθημερινά τον καιρό χρησιμοποιώντας ένα θερμόμετρο.
Κάνοντας αυτό, αρχίζουν να παρατηρούν καιρικά φαινόμενα όπως η βροχή.
Η βροχή είναι ένας τυπικός μηχανισμός της φύσης που περιλαμβάνει: εξάτμιση, συμπύκνωση και βροχόπτωση.
Ο Baz και ο Beez θέλουν να μάθουν μέσω του παιχνιδιού περισσότερα
για αυτά τα φαινόμενα.
STEAM Mηχανική: Οι μικροί μαθητές έγιναν μηχανικοί και κατασκευασαν όργανα μέτρησης του καιρού και του κλίματος αφού μελέτησαν σχετικά φυλλάδια και παρατήρησαν εικόνες. Επέλεξαν να φτιάξουν έναν ανεμοδείκτη και ένα βροχόμετρο με απλά υλικά που είχαμε στο σχολείο!
Η συνεργασία μεταξύ των σχολείων συνεχίζεται με ένα συνεργατικό κολάζ που δημιουργήθηκε από τις ζωγραφιές των μαθητών που απεικονίζουν την τάξη τους, όπου ζωγραφισαν τη δασκάλα τους και τον εαυτό τους. Με το σύνθημα είμαστε όλοι μέρος αυτού του πλανήτη δημιουργήθηκε ένα ομαδικό κολάζ που στο τελος μετατράπηκε σε παλζ και έτσι όλοι οι μαθητές έιχαν την ευκαιρία να συναρμολογήσουν στο σχολείο ή στο σπίτι τα 14 κομμάτια.
Here is a link to a simpler game with 14 pieces.
![]()
Μελέτη αξιολόγησης Ιανουαρίου! Οι μαθητές έπαιξαν το ψηφιακό παιχνίδι και συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας, βοηθώντας τη Beez και τη Baz, να βρούν τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι. https://wordwall.net/el/resource/84434749
H 4η συνάντηση των εκπαιδευτικών του προγράμματος, προκειμένου να αξιολογηθούν οι δρατσηριότητες που έγιναν tον Ιανουαριο και με βάση αυτές , να προγραμματιστούν καινούργιες για το Φεβρουάριο!
Παγκόσμια Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου : Διαδικτυακό σεμινάριο για γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα "Η επίδραση της χρήσης του διαδικτύου για την ψυχική υγεία των μικρών μαθητών και η δυναμική της οικογένειας"
Οι μικροί επιστήμονες μελετούν αν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη στις πόλεις από ότι στην εξοχή και γιατί συμβαίνει αυτό και ψάχνουν να βρουν τους παράγοντες που συμβάλουν στην αύξηση της θερμοκρασίας
![]()
Εφτιαξαν αφίσες σχετικές με το υπο μελέτη θέμα έπαιξαν διαιδκτυακά παιχνίδια για να κατανοήσουν καλύτερα τους παράγοντες που συμβάλουν στην αύξηση της θερμοκρασίας των πόλεων
Τα παιδιά μετρούσαν καθημερινά τη θερμοκρασία στην πόλη μας το μήνα Φεβρουάριο και την κατέγραφαν σε ένα γράφημα. Στη συνέχεια υπολόγισαν το μέσο όρο με βάση την τιμή που παρατηρήθηκε πιο συχνά αυτό το μήνα και τη σημείωσαν σε ένα συνεργατικό εργαλείο. Στη συνέχεια έκαναν σύγκρισεις και παρατήρησαν ότι η θερμοκρασία στα σχολεία σε περιοχές που βρίσκονται πιο κοντά στην ύπαιθρο είναι μικρότερη.
Στην 5η και τελευταία συνάντηση των εκπαιδευτικών του προγράμματος, έγινε η αποτίμηση των δραστηριοτήτων του Φεβρουαρίου και συζητήθηκαν οι ιδέες για τα συνεργατικέσ δράσεις που προγραμματίστηκαν για το Μάρτιο και για το τελικό προϊόν του προγράμματος.
Το σχολείο μας ανέλαβε το συντονισμό της μπλέ ομάδας όπου 6 από τα σχολεία που συμμετέχουν θα συνεργαστούν μέσω του ψηφιακού εργαλείου canva, για να προσθέσουν σε μια γειτονιά της πόλης ότι χρειάζεται για να έχει πιο χαμηλή θερμοκρασία. our neighborhood. Οι μικροί μηχανικοί ξεκίνησαν το σχεδιασμό της γειτονιάς μτον υπολογιστή , άλλά και σε χαρτί!
Οι μηχανικοί όμως δεν μένουν στο σχεδιασμό, προχωρούν και στην υλοποίηση!
Ρίχτηκαν λοιπόν στη δουλεία και σχεδιάσαν τη γειτονιά τους φιλική προς το περιβάλλον
και με προσοχή στους παράγοντες που καταστρέφουν το κλίμα του πλανήτη μας.
Και η όμορφη γεοτονιά μας με πάρκο για να παίζουν τα παιδιά, μια μικρή λίμνη,
συντριβάνι,πολλά δέντρα κια όμρφα σπίτια είναι έτοιμη!
Και οι όμορφες δημιοργίες των παιδιών συγκεντρώθηκαν σε ένα Ψηφιακό Μουσείο,
σε ένα συνεργατικό τελικό προϊόν του προγράμματος.
Στην τελευταία μας συνάντηση τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν και να αποχαιρετήσουν τους
μικρούς μετεωρολόγους των άλλων σχολείων που συνεργάστηκαν όλοι μαζί για το πρόγραμμα και
απόλαυσαν τα έργα τους που είχαν συγκεντρωθεί στην ψηφιακή έκθεση!











































