1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Αειφόρος ανάπτυξη, Κλιματική αλλαγή, Οικολογική συνείδηση, Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά
Τίτλος : Το «Καλάθι του Πικνίκ»
Το «Καλάθι του Πικνίκ» αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στοχεύει στην επαναδιαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριών, όσον αφορά το κολατσιό και δημιουργήθηκε σε συνάρτηση με το στόχο της WWF της μείωσης των επιπτώσεων που προκαλεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων στον πλανήτη κατά 50%.Η πρώιμη παιδική ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για τη διαμόρφωση διατροφικών συνήθειων και προτιμήσεων. Αυτή είναι η σημαντικότερη στιγμή για μια παρέμβαση και τη διαμόρφωση μιας προτίμησης για βιώσιμη και υγιεινή διατροφή και την αντικατάσταση ανθυγιεινών σνακ με τρόφιμα που είναι ωφέλιμα για την υγεία και τον πλανήτη.
Αρχικά μιλήσαμε για τις τροφές και την προέλευσή τους. Στη συνέχεια μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή και την αξία των προϊόντων που παίρνουμε απευθείας από τη γη σε σχέση με αυτά που παρασκευάζονται και μεταποιούνται στα εργοστάσια
Επικεντρωθήκαμε στα φρούτα που μας δίνει η φύση το Φθινόπωρο, που εφοδιάζουν τον οργανισμό μας με βιταμίνες για να ανταπεξέλθει στις ιώσεις και στα κρυολογήματα του Χειμώνα. στη συνέχεια συνεργαστήκαμε όλοι μαζί και φτιάξαμε την πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα που δοκιμάσαμε ποτέ!
Μιλήσαμε για την προέλευση των τροφών, ξεχωρίσαμε από τις τροφές αυτές που μας δίνει η γη κοντά στον τόπο διαμονής μας και είναι αυτές που πρέπει να επιλέγουμε, και τροφές που παρασκευάζονται και μεταποιούνται σε εργοστάσια και καλό είναι να αποφεύγουμε. Φυτέψαμε σπόρους για να παρατηρήσουμε πως από ένα σπόρο φτάνουμε στο φυτό και τι φροντίδα χρειάζεται να καταβάλουμε για να μεγαλώσει ένα φυτό με το σωστό τρόπο. Φυτέψαμε σπόρους σε διαφανή δοχεία. Κάποια δοχεία τα ποτίζουμε και τα βάζουμε στον ήλιο , κάποια δοχεία δεν τα ποτίζουμε και τα αφήνουμε στον ήλιο και δοχεία που τα ποτίζουμε και τα βάζουμε σε μέρος σκοτεινό. Μέρα με την ημέρα παρατηρούμε τα αποτελέσματα και συζητάμε γιατί τα φυτά που είναι τόσο χρήσιμα στη διατροφική αλυσίδα, εξαρτώνται από το περιβάλλον και τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν , άρα και από το πόσο οι άνθρωποι φροντίζουν και σέβονται το περιβάλλον
Οι μαθητές έμαθαν για το οικολογικό αποτύπωμα και πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τις επιλογές μας και τις συνέπειες που αυτό έχει στον πλατήνη.
Κάποιες επιλογές μας κάνουν τη γη λυπημένη και κάποιες χαρούμενη
Το ταξίδι της μπανάνας από τις χώρες του ισημερινού στο τραπέζι μας, μέσα από το σχετικό βίντεο που παρακολουθήσαμε μας βοήθησε να καταλάβουμε το οικολογικό αποτύπωμα των τροφών και πόση ενέργεια χρειάζεται για να φτάσουν μερικές τροφές στο πιάτο μας.
Βάλαμε στη σειρά τις κάρτες και προγραμματίσαμε το ρομποτάκι να ακολουθήσει το ταξίδι της μπανάνας
Φτιάξαμε τη χαρούμενη και τη λυπημένη γη με το αντίστοιχο οικολογικό αποτύπωμα για να τη δείξουμε στους γονείς και να συζητήσουμε για αυτό και στο σπίτι!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Γνωρίζω το σώμα μου
Μέσα από τις δραστηριότητες του εργαστηρίου τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις λειτουργίες και την υγιεινή του ανθρώπινου σώματος .
Για το λόγο αυτό συνεργαστήκαμε με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Βόλου και επισκέφτηκαν το σχολείο μας δύο οδοντίατροι, ο κ. Αλεξίου Χ. και ο κ. Ζούμπος Δ., οι οποίοι μίλησαν στα παιδιά αναλυτικά για τη στοματική υγιεινή και το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών. Τους ευχαριστούμε θερμά!






























