Με τα σχήματα θα φτιάξω…
Τα παιδιά ακούν από νωρίς για τα σχήματα, αλλά ελάχιστα γνωρίζουν γι’ αυτά. Όπως το ποια είναι τα βασικά και το ποια είναι τα στερεά γεωμετρικά σχήματα, ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ τους. Στο σχολείο μας τα παιδιά γνώρισαν αρχικά τα σχήματα μέσω σχετικών χαρακτήρων, δηλαδή του κο Κυκλάκη, του κο Τριγωνούλη, του κο Τετραγωνούλη και της παρέας τους. Οι χαρακτήρες αυτές συστήθηκαν ένας ένας, παρουσιάζοντας τα χαρακτηρισιτκά του.
Στη συνέχεια τα παιδιά αναζήτησαν στην αίθουσα αντικείμενα ίδια με τον κάθε χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο έγινε προσπάθεια άμεσης γενίκευσης των σχημάτων. Τα παιδιά έφτιαξαν κατηγορίες αντικειμένων με το κάθε σχήμα.
Τα παιδιά έφτιαξαν με το σώμα του τα σχήματα, σχηματίζοντας έτσι βιωματικές αναπαραστάσεις.
Τα παιδιά γνώρισαν τα ονόματα των σχημάτων στα αγγλικά, καθώς και συμμετείχαν σε δραστηριότητα εμπέδωσης μέσω της διάκρισης των σχημάτων.
Στη συνέχεια τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν τους δικούς τους χαρακτήρες σχημάτων και να τους βάλουν να μείνουν σε ένα ολόκληρο σχηματοχωριό. Έτσι έβαλαν όλη τους την τέχνη και το μεράκι τους. Χρησιμοποίησαν για πατρόν τα πλαστικά χρωματιστά σχήματα, αλλά και ότι υλικό υπήρχε στη διάθεσή τους (χάρτινα πιάτα, ρολό χαρτοταινίας, τετράγωνα και παραλληλόγραμμα κουτιά επιτραπέζιων παιχνιδιών, κά.).
Το σχηματοχωριό ετοιμάστηκε και υποδέχθηκε τους φίλους!!!
Παίζοντας κουκλοθέατρο οι σχηματόκουκλες συστήνονταν στην παρέα μας και έλεγαν ποιος είναι ο ρόλος τους στο σχηματοχωριό (μάστορας, κηπουρός, δασκάλα κά) και παίρναν τη θέση τους. Τα παιδιά παρατήρησαν πως το χωριό τους έχει πολλά χρώματα και είναι όμορφο, γι’ αυτό και οι κάτοικοί του, τα σχήματα, ζουν ευτυχισμένα και αρμονικά όλα μαζί, μέσα σε αυτό!
Το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε δύο επιπλέον γνωστικά πεδία, α) στην εικαστική αγωγή και β) στη μηχανική (STEAM)
α) εικαστική αγωγή
Τα παιδιά έγιναν ζωγράφοι και έφτιαξαν σε ομάδες έργο τέχνης αντίστοιχο με τα έργα των Piet Mondrian &Wassily Kandinsky. Προηγήθηκε σχετική παρουσίαση και γνωριμία με τα χαρακτηριστικά τους, αλλά και της συμβολής της τεχνοττροπίας τους στο interior design, τη μόδα, την αρχιτεκτονική και την αισθητική γενικότερα.
β) μηχανική (STEAM)
Τα παιδιά γνώρισαν μέσω σχετικού εποπτικού υλικού και στη συνέχεια, έφτιαξαν στερεά σχήματα χρησιμοποιώντας ως δομικές μονάδες τις ρόγες από σταφύλια.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με δημιουργικούς αυτοσχεδιασμούς που ανέπτυξαν και παρουσίασαν τα παιδιά μέσω του κουκλοθεάτρου στους συμμαθητές τους.