Παίζουμε τα Χρώματα!

photo output 3

Μαθαινουμε τα χρώματα, γινόμαστε επιστήμονες και κάνουμε πειράματα, γινόμαστε μικροί ζωγράφοι και φτιάχνουμε εξαιρετικά έργα!

“Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν, την δε ποίησιν ζωγραφίαν λαλούσαν.”  (Η ζωγραφική είναι ποίηση που σωπαίνει και η ποίηση είναι ζωγραφική που μιλάει) είπε ο Σιμωνίδης ο Κείος το 556-468 π.Χ. Έτσι κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας προσεγγίσαμε το πρώτο στοιχείο της ζωγραφικής και το βασικότερο στοιχείο της οπτικής μας αντίληψης, που δεν είναι άλλο από τα χρώματα. Τα παιδιά μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες που ενισχύουν τη διερευνητική τους μάθηση και ενθαρρύνουν τη συνεργασία τους σε ομάδες,, έμαθαν για τα βασικά χρώματα, τα δευτερεύοντα χρώματα και τους συνδυασμούς τους.

Αρχικά τα παιδιά σε ομάδες αναζήτησαν αντικείμενα σε κοκκινο χρώμα, σε κίτρινο χρώμα και σε πράσινο χρώμα. Τα αντικείμενα αυτά κατηγοριοποιήθηκαν με κριτήριο το χρώμα. Η νηπιαγωγός ενθάρρυνε την ανάπτυξη του προφορικού λόγου, προσκαλώντας τα παιδιά με σωστή σύνταξη και με το ανάλογο λεξιλόγιο να περιγράψουν ένα ένα τα αντικείμενα. Στη συνέχεια τα παιδιά διατηρώντας τις κατηγορίες των χρωμάτων, ταξινόμησαν τα αντικείμενα από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.

 

photo output     photo output 2

 

Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν από τις νηπιαγωγούς μουσικοκινητικά παιχνίδια συντονισμού του σώματος στο χώρο και σε σχέση με τους άλλους, καθώς και εμπέδωσης των χρωμάτων.


IMG 4321 1

 

Τραγουδήσαμε και παίξαμε τα χρώματα στα ελληνικά και στα αγγλικά.

  • Για τα ελληνικά πατήστε ΕΔΩ. (Παίζουμε τα Χρώματα)
  • Για τα αγγλικά, πατήστε ΕΔΩ.(Rainbow Colors Song)

Αφού τα παιδιά έμαθαν τα βασικά χρώματα, ήρθε η στιγμή των επιστημόνων για να μας πουν τι συμβαίνει όταν τα χρώματα αυτά ενώνονται. Η ένωση των χρωμάτων πέρα από μία χημική διεργασία, είναι και μία πρώτη εισαγωγή στη μαθηματική σκέψη. Για να δείτε το σχετικό βίντεο, πατήστε ΕΔΩ.

 

IMG 4335 1

Με δαχτυλομπογιές τα παιδιά επιβεβαίωσαν τις παρατηρήσεις τους από το προηγούμενο πείραμα, κάνοντας τις προσθέσεις:

  • κόκκινο + κίτρινο = πορτοκαλί
  • κόκκινο + μπλε = μωβ
  • κίτρινο + μπλε = πράσινο
    photo output 1

Στη συνέχεια τα παιδιά ανακάλυψαν τις διαφορετικές εντάσεις ή αλλιώς αποχρώσεις των χρωμάτων και πως μπορούν αυτές να τις πετύχουν. Ανάλογα με τον τελικό σκοπό τους συνεπώς, και ύστερα από τις σχετικές βιωματικές παρατήρήσεις, προκλήθηκαν να απαντήσουν:

  • πως θα φτιάξουν το σκούρο πράσινο; (βάζοντας λίγο/ πολύ μπλε/κιτρινο;)
  • πως θα φτιάξουν το ανοιχτό πράσινο; (βάζοντας λίγο/ πολύ μπλε/κιτρινο;)
  • πως θα φτιάξουν το σκούρο πορτοκαλί (βάζοντας λίγο/πολύ κόκκινο/κίτρινο)
  • κλπ.

Έτσι φτάσαμε στον Κύκλο των Χρωμάτων. Το κύκλο εκείνο με όλα τα βασικά και τα δευτερεύοντα χρώματα. Τα παιδιά, με την υποστήριξη της νηπιαγωγού, έφτιαξαν το σχετικό πόστερ, το οποίο και κόλλησαν κοντά στο κέντρο της ζωγραφικής και του καβαλέτο.

Για να δείτε το σχετικό βίντεο, πατήστε ΕΔΩ.

 

IMG 4309 1   photo output 3

Σε συνέχεια της προηγούμενης δράσης έγινε το παρακάτω πείραμα για να εμπεδωθούν οι παρατηρήσεις των παιδιών και να ενισχυθεί η ικανότητα της προσοχής τους. Τα παιδιά έκαναν παρατηρήσεις σε 4 χρόνους: αμέσως μετά, 10′ μετά, 30′ λεπτά αργότερα, και την επόμενη ημέρα.

IMG 6252 IMG 6253

IMG 6263 IMG 6269

Στο τέλος τα παιδιά, μεταξύ των βασικών και δευτερυόντων χρωμάτων σημείωσαν το αγαπημένο τους χρώμα. Συγκεντρώνοντας τα στατιστικά δεδομένα της τάξης μας, εντοπίσαμε ποια χρώματα είναι τα αγαπημένα του τμήματός μας. Έτσι κάναμε την πρώτη μας έρευνα!

photo output 5 photo output 6

 

Για να δείτε το τελικό βίντεο, πατήστε ΕΔΩ.