Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα
ΤΙΤΛΟΣ: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική»
Είναι το δεύτερο εργαστήριο με το οποίο επιλέξαμε να ασχοληθούμε φέτος, τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο. Βασικό κριτήριο που μας οδήγησε στην επιλογή του είναι η αξία της οικογένειας και ο ρόλος που αυτή διαδραματίζει στην προσωπική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/τριών.
1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Η μοναδική μου οικογένεια
1ο Εργαστήριο – “Η μονα-δική μου οικογένεια”
Δράση 1 – Παρουσιάζω την Οικογένειά μου
Τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς ζωγραφίζουν την οικογένειά τους και την ανεβάζουν σε ένα κοινό padlet. Κατηγοροιοποιούν τη ζωγραφική τους σύμφωνα με τον αριθμό των μελών της οικογένειά τους. Πίσω στην τάξη τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες στο χώρο σύμφωνα με το μέγεθος της οικογένειάς τους. Στον κοινό φελλοπίνακα δημιουργείται ένα διαζώσης padlet όπου τα παιδιά τοποθετούν τις ζωγραφιές τους. Τα παιδιά, αρχικά, παρατηρούν ότι οι οικογένειες διακρίνονται από τον αριθμό των μελών τους.
https://padlet.com/nitsioumari/kzbfk2oy8jhm9jzn
Δράση 2 – Ιδεοθύελλα
Τα παιδιά μέσω στοχευμένων ερωτήσεων της νηπιαγωγού, προσκαλλούνται να σκεφτούν τι άλλο είναι η οικογένεια πέρα από ένα σύνολο ατόμων που μοιράζονται το ίδιο σπίτι. Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφονται σε έναν εννοιολογικό χάρτη.
Δράση 3 – Φτιάχνουμε Ραβδόγραμμα
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα μέλη της οικογένειάς τους, κατηγοριοποιούν τις οικογένειες σύμφωνα με το πλήθος τους, παρατηρούν, σχολιάζουν και προσκαλούνται να σκεφτούν και σχολιάσουν περαιτέρω. Εισάγονται έτσι στην αξία των γραφημμάτων, εδώ ραβδόγραμμα.
2ο Εργαστήριο – «Πες μας, Πιγκουίνε!»
Τα παιδιά μέσα από τη ζωή των πιγκουίνων γνωρίζουν την πυρηνική οικογένεια και την αξία της αγάπης, της δύναμης και της συνεργασίας σε αυτή τη δομή οικογενειών.
Για να δείτε το σχετικό ντοκιμαντέρ από τη σειρά ο Μαγικός Κόσμος των Ζώων πατήστε εδώ https://www.youtube.com/watch?v=lZHGm2Xhf1E
Δράση 1 – Γινόμαστε πιγκουίνοι
α. Τα παιδιά κατανοούν μέσω βιώματος τη δύναμη που χρειάζονται οι πιγκουίνοι για να κουβαλούν το αυγό τους.
β. Τα παιδιά προσπαθούν σε ζευγάρια να ανταλλάξουν το αυγό τους.
γ. Τα παιδιά παίζουν Πιγκουινομαχίες όπου ο στόχος είναι να τερματίσουν – όχι πρώτοι – αλλά δίχως να τους φύγει το αυγό από τα πόδια τους.
Δράση 2 – Ανάπτυξη Δημιουργικότητας
Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους πιγκουίνο.
Δράση 3 – Επίλυση Προβλήματος – Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης
Στα παιδιά εισάγεται ένα πρόβλημα σε σενάριο δια μέσου του κουκλοθεάτρου – προσφιλέστερου μέσου επικοινωνίας για την ηλικία των 4-6 ετών.
Τα παιδιά εργάζονται κατά ομάδες προτείνοντας λύσεις στο πρόβλημα του μικρού μας ήρωα του Ντίνου του πιγκουίνου.
Οι προτάσεις των παιδιών παρουσιάζονται από το κάθε εκπρόσωπο της ομάδας στην Ολομέλεια καταγράφονται σε ένα Google Jamboard για διαμοιρασμό.
3ο Εργαστήριο – “Πες μας, λύκε!” – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)
Με τα παιδιά παρακολουθούμε το ντοκιμαντέρ http://https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg&t=1s για τη ζωή των λύκων και την αξία της αγέλης. Δημιουργούμε προβληματισμό γύρω από την αγέλη και βρίσκουμε άλλα αντίστοιχα παραδείγματα από το ζωικό βασίλειο. Τα παιδιά προσκαλούνται να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις για τη ζωή των λύκων.
Δράση 1 – Παράλληλες Δράσεις
- Παράδοση και Παιχνίδι: “Λύκε, λύκε είσαι εδώ” – με έντυπο και ψηφιακό υλικό τα παιδιά μαθαίνουν τη σωστή σειρά του ομώνυμου παιχνιδιού. Επαναλαμβάνουμε το παιχνίδι στην αυλή.
- “Ο Πέτρος και ο Λύκος” τα παιδιά παρακολουθούν το γνωστό μουσικό παραμύθι του Πέτρου και του Λύκου. Συζητάμε για την αξία της αληθινής φιλίας δια μέσου της συνεργασίας και του από κοινού σχεδιασμού.
- “Τα Τρία Μικρά Λυκάκια” στον αντίποδα του “κακού λύκου”, τα παιδιά ακούν την αφήγηση του παραμυθιού του Ευγένιου Τριβιζά με τα τρία μικρά λυκάκια και μαθαίνουν για την αξία της ουσιαστικής εσωτερικής αλλαγής https://blogs.sch.gr/4nipvoloumag/files/2023/02/ta_3_mikra_lykakia.pdf
Δράση 2 – Επίλυση Προβλήματος – Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης
Μέσω του κουκλοθεάτρου και με χάρτινες κούκλες για λύκους, τα παιδιά εισάγονται σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εκτεταμένες οικογένειες, αυτό του διαθέσιμου χώρου. Συγκεκριμένα στην οικογένεια των λύκων, ένα λυκάκι δεν έχει επαρκή χώρο για διάβασμα και παιχνίδι. Τα παιδιά προσκαλούνται να προτείνουν λύσεις στο λυκάκι. Τα παιδιά χωρισμένα σε 3 ομάδες (Ομαδοσυνεργατική Μάθηση) προτείναν λύσεις όπως:
– Να φτιάξουνε ένα σπίτι. (Ομάδα 1)
– Τα παιδιά να διαβάζουν στο κρεβάτι. (Ομάδα 2)
– Τα παιδιά να πηγαίνουν στις θείες τους και να παίζουν εκεί. (Ομάδα 3)
Για να ακούσετε τα παιδιά να προτείνετε λύσεις στο λυκάκι, πατήστε το βέλος παρακάτω:
Δράση 3 – Ανάπτυξη Δημιουργικότητας
Τα παιδιά καταγράφουν τα συναισθήματα των παιδιών των εκτεταμένων οικογενειών σε συλλογικό έργο (συννεφόλεξο).
4ο Εργαστήριο – “Πες μας, καγκουρό!” – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)”
Τα παιδιά παρακολουθούν το ντοκιμαντέρ https://youtu.be/g3icZB__sCM για τη ζωή των καγκουρό και στη συνέχεια, απαντούν σχετικές ερωτήσεις για τη ζωή των καγκουρό.
Δράση 1 – Γινόμαστε καγκουρό – Κινητική Ανάπτυξη
Τα παιδιά παίζουν τα καγκουρό στο διάλειμμα. Ακολουθούν συγκεκριμένες διαδρομές με τα στεφάνια.
Δράση 2 –Επίλυση Προβλήματος – Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης
Τα παιδιά μέσω του κουκλοθεάτρου ξανά έρχονται αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που αντιμετωπίσουν τα παιδιά των μονογονεικών οικογενειών, αυτό της ανησυχίας για την απώλεια της εργασίας του γονέα τους. Συγκεκριμένα, στα παιδιά παρουσιάζεται ένα μικρό καγκουρό το οποίο τους μιλάει γι’ αυτό του το πρόβλημα. Το καγκουρό φοβάται ότι αν η μητέρα τους χάσει τη δουλειά της τότε δε θα μπορούν να αγοράζουν παιχνίδια, ρούχα και φαγητό. Ύστερα από μία αρχική ιδεοθύελλα, τα παιδιά προσκαλούνται να προτείνουν λύσεις στο μικρό καγκουρό. Οι λύσεις που πρότειναν τα παιδιά, φαίνονται παρακάτω:
Δράση 3 – Ανάπτυξη Δημιουργικότητας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή και Άσκηση, Τίτλος: Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό
1ο Εργαστήριο – Οι ντετέκτιβ γνωρίζονται και προετοιμάζονται
Δράση 1: Γινόμαστε Ντετέκτιβ
Το Φθινόπωρο μας έφερε πολλά φρούτα και λαχανικά, καρπούς με πολλές βιταμίνες για να έχουμε γερό σώμα και να είμαστε δυνατοί για το Χειμώνα που ακολουθεί. Όμως ο Χειμώνας τα έκρυψε και τα παιδιά φώναξαν το ντετέκτιβ Βανς για να τα βοηθήσει να τα βρουν. Τα παιδιά ακούγοντας τη μουσική του Ροζ Πάνθηρα, ψάχνουν τους γεμάτους θησαυρούς του φθινοπώρου που έκρυψε ο Χειμώνας μέσα στην τάξη.
Όταν τα βρίσκουν όλα, μιλούν για τις βιταμίνες που έχει το καθένα και φτιάχνουν με αυτά μία θρεπτική φρουτοσαλάτα. Πρώτα στύβουν χυμό πορτοκάλι.
Ύστερα κόβουν και ανακατεύουν τα φρούτα.
Έπειτα μοιράζονται το χυμό και τα φρούτα και τα γεύονται!
Επεκτάσεις Δράσης 1:
- Μαθηματικά – Συνεργασία στην Επίλυση Προβλημάτων: τα παιδιά συνεργάζονται για να βάλουν στη σειρά τις κάρτες με συγκεκριμένο κριτήριο (τη συνοχή της εικόνας, το μέγεθος από το μεγαλύτερο στο μικρότερο)
- Χημεία-Βιολογία: τα παιδιά διεξάγουν πείραμα για να μελετήσουν την οξείδωση του Μήλου όταν μένει σε συνθήκη αέρα. Έτσι κόβουν κομμάτια μήλου και βάζουν από ένα σε δοχεία που έχουν νερό, λάδι, ξύδι, λεμόνι και αέρα. Τα παιδιά παρατηρούν τι γίνεται στα κομμάτια του μήλου στις διαφορετικές συνθήκες αμέσως μετά, μετά από δέκα λεπτά, στο τέλος της ημέρας και την επόμενη ημέρα. Τα παιδιά εντοπίζουν τη δράση του λεμονιού ως φυσικού συντηρητικού και προσπαθούν να την ερμηνεύσουν.
Δράση 2: Αποκρυπτογράφηση στοιχείων “Μάντεψε το Αγαπημένο μου Φρούτο”
Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο χαρτί το αγαπημένο τους φρούτο και στη συνέχεια ένα ένα περιγράφοντας το φρούτο τους, βοηθούσαν τα υπόλοιπα παιδιά να βρουν ποιο φρούτο είχαν ζωγραφίσει.
Δράση 3: Προτείνω λύσεις – Δημιουργία Εννοιολογικού Χάρτη
Τα παιδιά αναφέρουν τι γνωρίζουν για τη διατροφή και την άσκηση και προτείνουν ιδέες σχετικά με το που μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για τη σωστή διατροφή και άσκηση.
Δράση 4: Το πιάτο της διατροφής μου
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το φαγητό που τρώνε το μεσημέρι. Το παρουσιάζουν και το περιγράφουν στην ολομέλεια.
2ο Εργαστήριο – Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας
Δράση 1: Συνθέτω την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας
Τα παιδιά βοηθούν τον ντετέκτιβ Βανς να λύσει το πρώτο γρίφο που λέει
“Ψάξτε για μία πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;”
Τα παιδιά αναζητούν τα 4 κομμάτια της πυραμίδας μέσα στην τάξη και όταν τα βρίσκουν, τη συναρμολογούν. Ακολουθώντας τη συλλογιστική ρουτίνα “βλέπω, σκέφτομαι, αναρωτιέμαι” παρατηρούν και ερμηνεύουν το ρόλο των επιπέδων σε σχέση με τον τύπου της δραστηριότητας της πυραμίδας.
Δράση 2: Αφίσα, ΝΑΙ & ΟΧΙ φυσικής δραστηριότητας
Τα παιδιά σε ομάδες φτιάχνουν δύο αφίσες, με δραστηριότητες που αυξάνουν τη φυσική δραστηριότητα και δραστηριότητες που έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτήν.
3ο Εργαστήριο – Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα οφέλη της άσκησης και γυμνάζονται
Δράση 1: Συνέντευξη με Γυμνάστρια
Τα παιδιά βοηθούν το ντετέκτιβ Βανς να λύσει το δεύτερο γρίφο ο οποίος λέει:
“Αναζητήστε σε τι χρησιμεύει η άσκηση, ποια τα οφέλη της και καταγράψτε τα.”
Τα παιδιά με την υποστήριξη των νηπιαγωγών τους καταγράφουν τις ερωτήσεις που θέλουν να κάνουν στη γυμνάστρια σχετικά με τα οφέλη της άσκησης. Το σχολείο μας το επισκέφτηκε εθελοντικά η κα. Μαίρη Ζαρογιάννη, πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ. Την ημέρα της επίσκεψης, τα παιδιά έθεσαν τις ερωτήσεις τους, ενώ στη συνέχεια η γυμνάστρια συντόνισε σχετικά ψυχοκινητικά παιχνίδια.
Επεκτάσεις Δράσης 1
Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο γυμναστή/ γυμνάστριας και συντόνισαν τη σωματική δραστηριότητα του συνόλου των παιδιών της τάξης.
Δράση 2: Ψηφιακό βιβλίο τα οφέλη της άσκησης
Τα παιδιά δημιούργησαν με την υποστήριξη των νηπιαγωγών τους ψηφιακό βιβλίο με τα οφέλη της άσκησης. Για να δείτε το βιβλίο πατάτε εδώ.
Δράση 3: Πως μπορούμε να παίξουμε σε ομάδες με ένα μαντήλι, μία κορδέλα, μία μπάλα
Τα παιδιά χωρισμένα σε 3 ομάδες δημιούργησαν δικά τους παιχνίδια. Για τα παιχνίδια δόθηκε σε κάθε ομάδα ένα αντικείμενο (κορδέλα – μπάλα – μαντήλια). Τα παιδιά κάθε ομάδας σχεδίασαν από κοινού το παιχνίδι της και στη συνέχεια, το παρουσίασαν στην ολομέλεια.
4ο Εργαστήριο – Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της διατροφής και τις ομάδες των τροφών
Δράση 1: Συνθέτω την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής
Τα παιδιά έφερεαν συσκευασίες τροφίμων από το σπίτι τους και βλέποντας την πυραμίδα της διατροφής έφτιαξαν τη δική τους, τρισδιάστατη πυραμίδα της διατροφής. Την βάση της τη γεμίσαμε με τα παγουρίνια μας επειδή η πυραμίδα μας “λέει” πως καθημερινά πρέπει να πίνουμε πολλά υγρά. Ενώ, αντίθετα η κορυφή της είναι τόσο μικρή (σαν σκεπή), που ίσα ίσα χωράει το κεφαλάκι μας κάτω από αυτή. Άρα τόσο λίγο και σπάνια θα τρώμε τα γλυκά.
Επέκταση Δράσης:
– Τα παιδιά συνέθεσαν την πυραμίδα της διατροφής στο σύνδεσμο http://www.vtaide.com/png/foodPyramidF.htm
Εκτύπωσαν και σύγκριναν την ορθότητα του τελικού αποτελέσματος με την αρχική πυραμίδα της διατροφής.
Δράση 2: Τρέφομαι σωστά;
Τα παιδιά εξοικειώνονται με τις έννοιες “υγιεινό” και “ανθυγιεινό”.
- Στην παρέα μας ήρθαν δύο κυρίες. Η κυρία Υγιεινούλα και η κυρία Ανθυγιεινούλα. Τα παιδιά διάλεξαν από ένα σακουλάκι, καρτελάκια που απεικόνιζαν διάφορες τροφές. Έπειτα ένα ένα παιδί έδειχνε την καρτέλα του στους συμμαθητές του και τοποθετούσε την τροφή κα Υγιεινούλα ή στην κα Ανθυγιεινούλα, ενώ ταυτόχρονα εξηγούσε σύμφωνα με την διατροφική πυραμίδα το γιατί.
- Τα παιδιά αναζήτησαν σε φυλλάδια, έκοψαν και κόλλησαν τρόφιμα που είναι υγιεινά και τρόφιμα που είναι ανθυγιεινά.
- Τα παιδιά συνέχισαν με σχετικό εποπτικό υλικό να διακρίνουν τις τροφές στις δύο κατηγορίες.
Δράση 3: Συνέντευξη με διατροφολόγο
Έχοντες αποκτήσει τις βασικές έννοιες για την πυραμίδα της διατροφής και τις κατηγορίες των τροφών, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συνδέθηκαν διαδικτυακά με τη διατροφολόγο – διαιτολόγο κα Μαρία Καλαφάτη για να λύσουν τις πιο συγκεκριμένες απορίες τους (- Πόσες φορές την εβδομάδα/ την ημέρα πρέπει να τρώμε φρούτα και λαχανικά; -Έχει βιταμίνες το καρπούζι; – Γιατί πρέπει να τρώμε μπρόκολο; – Τι βιταμίνες έχει το κεράσι;).
Δράση 3: Επιτραπέζιο Παιχνίδι “Η Διατροφή”
Τα παιδιά με την υποστήριξη της νηπιαγωγού τους σχεδίασαν και κατασκεύασαν επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα τη διατροφή. Από κοινού μεταξύ τους διατύπωσαν τους κανόνες του παιχνιδιού και εξοικειώθηκαν με τη χρήση του ζαριού!
Δράση 4: Το πιάτο της διατροφής – Αναστοχασμός
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας σχετικό μαθησιακό αντικείμενο στο φωτόδεντρο, συνέθεσαν δύο πιάτα μεσημεριανού φαγητού.
Δράση 1: Κατηγορίες Τροφών
Τα παιδιά διακρίνουν τις τροφές σε κατηγορίες https://www.liveworksheets.com/nx1412792tu

Δράση 2: Φτιάχνουμε Μηλόπιτα
Δράση 3: Καταγράφω τη συνταγή
Δράση 1: Οι ντετέκτιβ επιλύουν το μυστικό της Διατροφής!
Τα παιδιά προσκαλούνται να βοηθήσουν τον ντετέκτιβ Βανς να λύσει το πρόβλημα του τι μας προσφέρει αυτή η διατροφή για την οποία κάνουμε τόσες ημέρες λόγο. Κατά ομάδες λαμβάνουν έναν γρίφο που έχει φτιάξει ο Ντετέκτιβ για εκείνα. Με βάση το γρίφο τα παιδιά της κάθε ομάδας και σε συνεργασία αναζητούν ένα γράμμα που είναι κρυμμένο μέσα στην τάξη. Οι ομάδες συνθέτουν σταδιακά και διαβάζουν στο τέλος δυνατά τη λέξη “ΥΓΕΙΑ”!!!
7ο Εργαστήριο-ΣΥΛΛΕΓΩ-ΠΑΡΑΤΗΡΩ-ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΩ
Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έλαβαν και συμπλήρωσαν κατά τη διάρκεια μίας εβδομάδας τις διατροφικές τους επιλογές σύμφωνα με συγκεκριμένες κατηγορίες. Τα παιδιά ακολούθησαν τη ρουτίνα σκέψης “συλλέγω-παρατηρώ-συμπεραίνω” και κλήθηκαν τα απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις που έθετε η νηπιαγωγός.
Εργαστήρια δεξιοτήτων 2021-2022
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 4ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ
“Για μια καλύτερη ζωή και θάλασσα πιο καθαρή”
To τέταρτο εργαστήριο επιλέχθηκε από τη θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” ,την υποθεματική “οικολογική συνείδηση” και έχει τίτλο “Για μια καλύτερη ζωή και θάλασσα πιο καθαρή“
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του χώρου που φιλοξενούνται οι θαλάσσιες χελώνες στη Γλυφάδα, να δούνε το Νοσοκομείο που τις περιθάλπουν και τις θερμαινόμενες δεξαμενές που φυλάσσονται μέχρι να ολοκληρωθεί η θεραπεία τους. Προβληματίστηκαν για τους λόγους που οι θαλάσσιες χελώνες τραυματίζονται, έμαθαν για την παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον τους και συζήτησαν καλές πρακτικές που πρέπει να υιοθετήσουν οι άνθρωποι για την προστασία τους. Στο τέλος αποφάσισαν να ανοίξουν τον κουμπαρά τους και να προσφέρουν ένα χρηματικό ποσό για να υιοθετήσουν την Αριάδνη, (μια χελώνα που είναι τραυματισμένη στο κεφάλι και στο καβούκι) και να καλύψουν για ένα διάστημα, τα έξοδα της θεραπείας της και το φαγητό της.
https://www.taxydromos.gr/Topika/450658-mathhtes-yiothethsan-thn-ariadnh.html
Το βίντεο που μας έστειλαν από την “Αρχελών” για να μας ευχαριστήσουν για την υιοθεσία της Αριάδνης
https://wetransfer.com/downloads/753f347e25f516228a6662100b386f6620220608085557/b35ac8
Στη συνέχεια μάθαμε για τον κόσμο της θάλασσας τα πλάσματα που ζούνε μέσα στη θάλασσα και όλα όσα πρέπει να κάνουμε για να τα προστατεύουμε
Φτιάξαμε το αλφαβητάρι του βυθού
Φτιάξαμε τα δικά μας φανταστικά θαλάσσια πλάσματα
Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα σπονδυλωτά από τα ασπόνδυλα θαλάσσια ζώα, τα ζωγραφίσαμε και τέλος φτιάξαμε το δικό μας βυθό!
Κάναμε ψηφιακή αφίσα για τα μαλάκια (σφουγγάρια) και επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα το βυθό ενώ φτιάξαμε και τα δικά μας πιόνια από πλαστελίνη.
Συζητήσαμε για τους κινδύνους που διατρέχουν όταν πετάμε σκουπίδια στη θάλασσα
Μιλήσαμε για την καθαρή και βρώμικη θάλασσα και για όλα όσα πρέπει να κάνουμε για να την προστατεύουμε!
Στο τέλος φτιάξαμε το δικό μας ενυδρείο!
και τέλος φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο για τη θαλάσσια χελώνα
Αφού μιλήσαμε για το θαλάσσιο κόσμο και την προστασία από τη μόλυνση, μάθαμε και για τη θρεπτική αξία των ψαριών στη διατροφή μας και ζητήσαμε από τους γονείς να μας στείλουν σχετικές συνταγές μαγειρικής! Από τους γαστρονομικούς θησαυρούς που συγκεντρώσαμε φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο συνταγών της τάξης μας με ψάρια και λαχανικά!
Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα ανακυκλώσιμα από τα μη ανακυκλώσιμα υλικά, παίξαμε με αυτά ένα παιχνίδι σκυταλοδρομίας και τα τοποθετήσαμε στους κατάλληλους κάδους. Φτιάξαμε τα δικά μας κουκλάκια με ανακυκλώσιμα υλικά.
3ο Εργαστήριο
“Μια καρδιά γεμάτη αγάπη και όνειρα πολλά”
Το τρίτο μας εργαστήριο με τίτλο “Μια καρδιά γεμάτη αγάπη και όνειρα πολλά” επιλέχθηκε από τη θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναισθηση και Ευθύνη”.
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Στα πλαίσια μίας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας η ανάγκη για συνεργασία, σεβασμό, αποδοχή του άλλου και επίλυση προβλημάτων καθίσταται απαραίτητη. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.
Γίναμε ένα μεγάλο μπουκέτο λουλούδια για να δέίξουμε ότι όλοι είμαστε ίδιοι μα και διαφορετικοί και πολύ-πολύ σημαντικοί!
Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και τα καταγράψαμε!
Δώσαμε τα χέρια για να γίνουμε μια μεγάλη αγκαλιά για να χωρέσει μέσα τα παιδιά όλου του κόσμου!
και βάλαμε μέσα στην αγκαλιά μας και τα παιδιά που δεν μπορούν να περπατήσουν!
Επιστημονικό προσωπικό από τον οργανισμό “Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Μαγνησίας, Πρόταση Ζωής” πραγματοποίησε βιωματικό εργαστήριο με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων με θέμα “Αποδοχή Διαφορετικότητας”, όπου τα παιδιά έιχαν την ευκαιρία να μιλήσουν .να παίξουν και να φτιάξουν ομαδική εργασία και να διαλέξουν για σύνθημα “Όλοι μαζί -πιο δυνατοί”
https://e-thessalia.gr/viomatika-ergastiria-sto-4o-nipiagogeio-voloy/
https://www.facebook.com/100005139283728/posts/2105529946294961
Διαβάσαμε το βιβλίο με τον αγαπημένο μας Ελμερ που ήθελε να είναι διαφορετικός και στο τελος φτιάξαμε και μεις ένα δικό μας Ελμερ γεμάτο σχήματα και χρώματα!
2ο Εργαστήριο
“Κοιτάζω ψηλά…… μαθαίνω πολλά!”
Το πρόγραμμα «Κοιτάω ψηλά…. μαθαίνω πολλά», είναι το δεύτερο εργαστήριο με το οποίο επιλέξαμε να ασχοληθούμε φέτος, τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο. Βασικό κριτήριο που μας οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών για το σύμπαν και τους πλανήτες, και ο ενθουσιασμός που δείχνουν όταν μιλάνε για αυτά. Με αφορμή την αγάπη τους για το συγκεκριμένο θέμα θα βασιστούμε στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους και θα προσπαθήσουμε να τους εισάγουμε σε γνώσεις σχετικά με την έννοια του χρόνου, τη δημιουργία των εποχών, της μέρας και της νύχτας.
Μάθαμε για τους πλανήτες τα ονοματά τους στα ελληνικά και στα αγγλικά και τους μετρήσαμε!
Ώρα για παιχνίδι!
https://quizlet.com/679522439/match
Κι αφού μάθαμε για τους πλανήτες θέλαμε και να τους φτιάξουμε!
Φουσκώσαμε μπαλόνια και σκίσαμε εφημερίδες. Κολλήσαμε γύρω γύρω από τα μπαλόνια τις εφημερίδες και τους δώσαμε το σχήμα των πλανητών . Μετά τα βάψαμε με τέμπερες! Κουραστήκαμε αλλά μας άρεσε πολύ!
Και μετά το ρίξαμε στο παιχνίδι Παίξαμε το ηλιακό μας σύστημα φυσικά!
Φτιάξαμε διαστημόπλοιο, μετρήσαμε αντίστροφα και εκτοξευτήκαμε στο σύμπαν!
Με τους πυραύλους μας!
Μαζί μας φυσικά ήρθε και το ρομποτάκι μας η μελισσσούλα!
Έχεται όρεξη για ένα σταυρόλεξο; θα το κάνετε μαζί με τους γονείς!
Για να δούμε τι μάθαμε;
https://crosswordlabs.com/view/2022-02-14-556
Η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και από τον εαυτό της και ο ήλιος είναι χαρούμενος γι` αυτό!
Και αφού η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο, μάθαμε για τη μέρα και τη νύχτα!
Η γη το σπίτι μας είναι τόσο πολύτιμη που δεν πρέπει να την μολύνουμε
αλλά να την προσέχουμε!
Το πρόγραμμά μας δε θα μπορούσε να κλείσει με καλύτερο τρόπο από μια εξαιρετική θεατρική παράσταση με τίτλο “Ο Σίμος και ο Σεισμός”. Οι μαθητές έμαθαν με πολύ εύστοχο και παιγνιώδη τρόπο την επιστημονική προσέγγιση για το σεισμό, αλλά και για του μύθους που επικρατούν σε διάφορες χώρες.
1ο Εργαστήριο
“Ηλιαχτίδα πέρασε και χαρά μας γέμισε”
Η ηλιαχτίδα θέλει να μας γνωρίσει και μεις παρουσιάζουμε τον εαυτό μας!
Η ηλιαχτίδα μας φέρνει “Βιβλία με ρόδες” με θέμα την οικογένεια και μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για τη δική μας οικογένεια!
Η περίεργη ηλιαχτίδα γνωρίζει την οικογένειά μας!
Γενεαλογικό Δέντρο!







































































































































