Ευχόμαστε σε όλους υγεία,αγάπη,ευτυχία και ελπίδα.Το φως του αναστημένου Χριστού να είναι οδηγός στη ζωή μας!
Σε λίγες μέρες πλησιάζει το Πάσχα, η κορυφαία χριστιανική γιορτή. Τα μάτια όλων μας είναι στραμμένα στα Πάθη του Χριστού. Θα γιορτάσουμε την Ανάσταση του Χριστού, που μας θυμίζει τη νίκη της ζωής. Μπορούμε να διαβάζουμε παραμύθια και ιστορίες από τη Βίβλο στα παιδιά για την Μεγάλη Eβδομάδα.
Το Πάσχα τα αυγά έχουν την τιμητική τους!
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
-Παρατηρήστε τον παραπάνω πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα, Το αυγό(ωόν) του Πάσχα 1874-1875(Ο πίνακας βρίσκεται στο Πανελλήνιο Ιερό ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου)
-Ας σκεφτούμε μια μικρή ιστορία παρατηρώντας τον παραπάνω πίνακα. Περιμένουμε να μας τη στείλετε ,μαζί με μια ζωγραφιά σχετική με τον πίνακα.
(Παρατηρήστε τα ρούχα του κοριτσιού, υποθέστε τι μπορεί να σκέφτεται, συναισθήματα)
-Ας φτιάξουμε μόνοι μας μεγάλα πασχαλινά αυγά, με χαρτί, με χαρτόνι, ζωγραφική, ας κάνουμε κολάζ με ότι έχουμε στο σπίτι μας. Περιμένουμε να μας τα στείλετε!
-Ας παρακολουθήσουμε το πασχαλινό παραμύθι :Το ραγισμένο κόκκινο αυγό,του Λούκα Παναγή σε εικονογράφηση Χριστόδουλου Αργυρού και αφήγηση της Άννας-Μαρίνας Καργιωτάκη
https://www.youtube.com/watch?v=ugt9y71buqQ
-Aς ζωγραφίσουμε τις περιπέτειες του αυγού. Περιμένουμε να μας τις στείλετε!
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΨΥΧΑ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ !
Αγαπητοί γονείς,
Υλοποιώντας ομόφωνη απόφαση της 13ης Ολομέλειας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 23 Μαρτίου 2020, και σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Σας καλούμε στην ενημερωτική διαδικτυακή συνάντηση με γενικό θέμα: «Σχέσεις γονέων παιδιών στις μέρες του ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ», που θα πραγματοποιηθεί σε συνθήκες ζωντανής μετάδοσης στο Youtube την Παρασκευή 10 Απριλίου και ώρες 16:00-18:00.
Προκειμένου να παρακολουθήσετε την ενημερωτική συνάντηση ζωντανά, δεν έχετε παρά να πληκτρολογήσετε την ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση σε ένα φυλλομετρητή, δηλαδή, ένα πρόγραμμα πλοήγησης στο διαδίκτυο:
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως οι ομιλίες θα μαγνητοσκοπηθούν και πως αυτή η μαγνητοσκόπηση (το βίντεο) της εκδήλωσης θα είναι διαθέσιμη και μετά το τέλος της πραγματοποίησης της από το κανάλι της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας (το αναζητάτε με το όνομα ΠΔΕ Θεσσαλίας) στο YouTube ώστε να μπορέσετε να την παρακολουθήσετε.
Το πρόγραμμα της ενημερωτικής εκδήλωσης είναι το ακόλουθο:
| Δρ Κωτούλας Βασίλειος
Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας |
Καλωσόρισμα |
| Δρ Δοδοντσάκης Γεώργιος Περιφερειακός Διευθυντής Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας | Χαιρετισμός και καλωσόρισμα Οι σχέσεις οικογένειας-σχολείου στο πλαίσιο της προτροπής ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ |
| Δρ Τσίτσικα Άρτεμις
Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής ΕΚΠΑ |
ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ. Και τώρα τι γίνεται; Διαχείριση των σχέσεων μέσα στην οικογένεια στην εποχή του COVID 19 |
| Σαβούρδου Ειρήνη MSc
Ψυχολόγος Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας |
ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ: Διαχείριση των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών στην οικογένεια |
| Δρ Κωτούλας Βασίλειος Παναγιώτου Κωνσταντίνος MSc
Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας |
ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και συζητούμε με τους γονείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση α) στο δημοτικό, β) στο Γυμνάσιο και το Λύκειο |
| Μυργιώτη Ευφροσύνη
Υπεύθυνη Τομέα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Κ.Ε.Σ.Υ. Καρδίτσας |
Τώρα που ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ: Προτάσεις – Κλειδιά για τις μεταβάσεις στη ζωή μας. |
| Δρ Καπανιάρης Αλέξανδρος
Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής (ΠΕ86) ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας |
Τώρα που ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ: Εργαλεία και δράσεις στο δρόμο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης – Δημιουργικό διαδίκτυο
|
| Δρ. Παπαδοπούλου Μαρία Προϊστάμενη Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας | ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και συζητούμε με τους γονείς για Συμβουλευτική και Υποστήριξη της Οικογένειας από τα Κ.Ε.Σ.Υ. |
Ερωτήματα είναι δυνατόν να υποβληθούν μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης thess.pekes@gmail.com πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση. Θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε να απαντηθούν
Αγαπητοί γονείς ,η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) του σχολείου μας, έστειλε την παρακάτω ενημέρωση:
Σας στέλνουμε κάποια links που θεωρούμε χρήσιμα.
Αν υπάρχει/υπάρξει αίτημα για οτιδήποτε άπτεται των ειδικοτήτων μας από γονέα, μαθητή, δάσκαλο είμαστε διαθέσιμοι να βοηθήσουμε μέσω του σχολείου.
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/entypa-drastiriotiton-enapanasyndeomaste.pdf
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/epanasyndeomaste-sto-sxoleio-e-istories-drastiriotites-stin-taksi-COVID-19.pdf?fbclid=IwAR0Icwren0Hg64rjldiG3-1PGeQFbYSXD9Z1NTuFd3-GGtONi8naPncgjXg
για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών και παιδιών κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι:
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/menoumespitisyndedemenoi–psichologiki-stirixi-gia-oikogeneies.pdf?fbclid=IwAR2vcSXEiZmCU8ofprfgtFPNUjbdYGsFYITt6HhglSmlG-LdfZfPcI1udUA
κάποιες χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς:
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/psychologiki-stirixi-paidiwn-apo-goneis-gia-koronoio-covid19.pdf
αλλά και για εκπαιδευτικούς:
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/psychologiki-stirixi-st-sxolei-gia-koronoio_covid19.pdf?fbclid=IwAR2Q_KmOxzy2a7Vbsgb8MsoH4cnezPWwbvUOzbp-q_s3uNnOLHXWJCWThtY
Θυμόσαστε τι σας είχαμε πει στο νηπιαγωγείο για το πόσο σημαντικό είναι το σωστό πλύσιμο των χεριών; Όπως επίσης και η χρήση αντισηπτικού μετά από κάθε πλύσιμο;
| Το ξέρατε πως οι άνθρωποι παλιά έπλεναν τα χέρια τους μόνο με νερό; Aυτό είχε ως αποτέλεσμα να αρρωσταίνουν πολύ τακτικά. Μια μέρα όμως ένας γιατρός που τον έλεγαν Ignaz Semmelweis και ζούσε σε μια χώρα μακρινή που τη λένε Ουγγαρία, τους είπε πως πρέπει να πλένουν τα χέρια τους πολύ προσεκτικά όχι μόνο με νερό αλλά και με σαπούνι για να τα καθαρίσουν σωστά, αλλιώς κινδυνεύουν να αρρωστήσουν.
H Bιολέτα Σταύρου μας μιλά με το παρακάτω βίντεο για το σωστό πλύσιμο των χεριών https://www.youtube.com/watch?v=2WsooFlS5Vk Αλλά τι σχέση έχει το σωστό πλύσιμο των χεριών με έναν ιό που φορά κορώνα”; Διαβάστε το παραμύθι της Χαράς Πάτρα “Ένας ιός με κορώνα” εδώ https://www.ebooks4greeks.gr/enas-ios-me-korona-koronoios ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α) Ας συζητήσουμε: – Ποιος θέλει να γίνει βασιλιάς στο παραμύθι αυτό; -Τι θέλει να κάνει στα παιδιά και στους ανθρώπους; -Πώς μπορούμε να τον εμποδίσουμε ;
|
Β) Ζωγράφισε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνεις, για να χάσει ο ιός με την κορώνα τη δύναμή του και στείλε μας τη ζωγραφιά σου.Oι γονείς σου μπορούν να φτιάξουν σε ένα χαρτί το παρακάτω ανοιχτό φύλλο εργασίας που είναι σχετικό με το παραμύθι,εσύ να το ζωγραφίσεις και να μας το στείλουν(αφού φωτογραφήσουν τη ζωγραφιά)στο μέιλ του σχολείου μας).
Την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, και συγκεκριμένα στις 2 Απριλίου, γιορτάζουμε τη παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου. Είναι η μέρα γέννησης του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, και τιμάται με αυτό τον τρόπο από την παγκόσμια κοινότητα για την προσφορά του στην παιδική λογοτεχνία.Η ημέρα αυτή γιορτάζεται για να ενισχύσει το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και των μεγάλων για το διάβασμα.
Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, (2 Απριλίου 1805 – 4 Αυγούστου 1875) γεννήθηκε στη Δανία κι έγραψε παραμύθια διαχρονικά, παραμύθια που διαβάστηκαν, διαβάζονται και θα διαβάζονται για πάντα λόγω του ότι αγγίζουν τις ευαίσθητες παιδικές ψυχές.
Πόσοι από εμάς δεν έχουν διαβάσει και ξαναδιαβάσει την μικρή γοργόνα, το ασχημόπαπο, τον μολυβένιο στρατιώτη, τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα, τη βασίλισσα του χιονιού, την πριγκίπισσα και το μπιζέλι και πολλά άλλα.
-Παρακολουθούμε το παραμύθι “Το ασχημόπαπο” του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν που αναφέρεται στη διαφορετικότητα και για το πόσο εύκολα μπορούμε να πληγώνουμε με τα λόγια μας.
https://www.youtube.com/watch?v=2GoPABVSzrM
Μετά την παρακολούθηση του βίντεο παίζουμε ένα παιχνίδι.
α)Γινόμαστε με τη σειρά μας ο καθένας ασχημόπαπο και περιγράφουμε τα συναισθήματα που νιώθει όταν είναι μόνο του.
β)Γινόμαστε ξανά ασχημόπαπο,αλλά αυτή τη φορά κρατούμε το χέρι ενός φίλου μας ή ενός αγαπημένου μας που μας υποστηρίζει.Τα συναισθήματα αλλάζουν,αισθανόμαστε πιο δυνατοί.Βλέπουμε πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι και τα αγαπημένα πρόσωπα στη ζωή μας,άρα δεν πρέπει να τους πληγώνουμε!
-Διαβάζουμε ένα από τα αγαπημένα μας παραμύθια και γράφουμε τον τίτλο (αν δεν μπορούμε μόνοι μας, ζητάμε τη βοήθεια των γονέων μας). Ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση.
Πρωταπριλιά σήμερα,μια μέρα που συνηθίζουμε να λέμε αθώα και αστεία ψέμματα.Το κάνουμε για να γελάσουμε,να διασκεδάσουμε, να σκορπίσουμε χαρά στα αγαπημένα μας πρόσωπα.Το παρακάτω αστείο τραγουδάκι είναι γεμάτο ψέμματα!
Τα ψέματα
Στραβός βελόνα γύρευε, ολα-ολα (x 2)
Σε ένα αχυρώνα, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)
Και ο κουφός του έλεγε, ολα-ολα (x 2)
Πως άκουσ’ ένα κρότο, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)
Πολλά ψέματα είπαμε, ολα-ολα (x 2)
Άς πούμε και μι’ αλήθεια, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)
Ο κόκορας εγέννησε, ολα-ολα (x 2)
Σαράντα κολοκύθια, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)
Τα κολοκύθια είχανε μέσα νερό, (x 2)
Και το νερό βατράχια, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)
https://www.youtube.com/watch?v=szO-JryV18o
Τι θα λέγατε να ζωγραφίσετε κάποιο από τα παραπάνω ψέμματα;
O υπέροχος παραμυθάς μας, ο Αίσωπος, έγραψε πολλά παραμύθια που κρύβουν αλήθειες!Μια αλήθεια είναι πως το ψέμα δεν πρέπει να υπάρχει στη ζωή μας.Δείτε τι έπαθε ο μικρός βοσκός επειδή έλεγε ψέμματα!
https://www.youtube.com/watch?v=prJFhM95i6k
Μπορείτε να ζωγραφίσετε κάτι που σας άρεσε από το παραμύθι.
Αγαπητοί γονείς,η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) του σχολείου,έστειλε το παρακάτω έγγραφο για να ενημερωθείτε.
Η χώρα μας όπως και όλος ο πλανήτης πλήττεται από την πανδημία του κορωνοϊού, Sars- CoV-2. Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε αυτές τις μέρες, οφείλουμε να ακολουθούμε τις συστάσεις των ειδικών προκειμένου να προστατεύσουμε τον εαυτό μας καθώς και τους συνανθρώπους μας. Παράλληλα είναι επιτακτική ανάγκη να προστατεύσουμε εκτός από τη σωματική μας υγεία και την ψυχική υγεία, τόσο τη δική μας όσο και των παιδιών μας.
Ενδεικτικά προτείνουμε:
Τα καλά νέα είναι ότι ξέρουμε τι είναι. Το αντίδοτο στο άγχος είναι η γνώση, φοβόμαστε μόνο ό,τι δε γνωρίζουμε. Η διαπίστωση της πανδημίας δε πρέπει να προξενήσει υστερία, πανικό ή ρωγμές στον κοινωνικό ιστό αλλά ούτε και εφησυχασμό. Πρωτίστως, όμως, εκείνο που πρέπει να έχουμε είναι η ανθρώπινη αλληλεγγύη και η ψυχραιμία μας.
Ε.Δ.Ε.Α.Υ
Ντόρβα Χριστίνα, Κοινωνική Λειτουργός
Σοφού Ελένη, Ψυχολόγος
Αγαπητοί γονείς, αγαπημένα μας παιδιά
Ο αναγκαστικός περιορισμός στο σπίτι λόγω της πανδημίας του κορονοϊού δημιουργεί καταστάσεις για όλους δύσκολες και πολύ περισσότερο για τα παιδιά. Η αγωνία όλων για την πανδημία, την υγεία, για τις μέρες που χάνονται στα σχολεία και την εργασία είναι μεγάλη. Όμως το κυριότερο, αυτές τις μέρες, είναι να παραμείνουμε ασφαλείς και υγιείς! Για όλο το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία τα παιδιά χρειάζεται να βιώσουν μία μη στρεσογόνα «κανονικότητα», να περνούν δημιουργικό χρόνο με τους γονείς και τα αδέρφια τους, να απασχολούνται με δραστηριότητες που θα κάνουν πιο όμορφες τις ώρες στο σπίτι, δραστηριότητες που θα τα βοηθήσουν να εκφραστούν με το σώμα και τα συναισθήματά τους.
Μένουμε σπίτι αλλά περνάμε δημιουργικό και όμορφο χρόνο με την οικογένειά μας!
Mέσα από το ιστολόγιο του σχολείου μας θα επικοινωνούμε και θα προτείνουμε δραστηριότητες για τους μικρούς μας μαθητές όλο αυτό το διάστημα.
Ας ξεκινήσουμε με ένα όμορφο τραγούδι που αρχίσαμε να μαθαίνουμε λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, για την πιο όμορφη και χρωματιστή εποχή του χρόνου, την υπέροχη Άνοιξη!Ας το τραγουδήσουμε μαζί με τη χορωδία του Σπύρου Λάμπρου !https://www.youtube.com/watch?v=51tcE9XnGbE