Έκθεση εικαστικών δημιουργιών από τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών

Μέσα σε κλίμα χαράς και συγκίνησης αποχαιρετήσαμε όλοι μαζί το διδακτικό έτος 2024-25 με μια γιορτή που περιλάμβανε έκθεση των εικαστικών δημιουργιών των μαθητών μας ,οι οποίες προέκυψαν από τα παραμύθια της “Δανειστικής  Βιβλιοθήκης” και από “Το κουτί της Δημιουργίας”.

1000002131 1000002141

Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν τις υπέροχες κατασκευές που έφτιαξαν εμπνεόμενοι από τα παραμύθια που δανείστηκαν.

1000002116 1000002120 1000002135 1 1000002159 1000002161

Ακολούθησαν χοροί και αποχαιρετισμός στα νήπια που φεύγουν για το Δημοτικό Σχολείο.

1000002145 1000002154

Ήταν μια όμορφη εμπειρία για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς! Καλό καλοκαίρι!

1000002103

Eνημερωτική συνάντηση με θέμα την ομαλή μετάβαση

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας μας, κατά τη σχολική χρονιά 2024-25,  με θέμα την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο και τίτλο:

“ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ”

πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση των γονέων, στην οποία αρχικά έγινε μια ενημέρωση από την Ε.Δ.Υ.(κοινωνική λειτουργό και ψυχολόγο)του σχολείου μας γύρω από αυτό το θέμα.

1000001920 1000001924

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν στους γονείς, οι δράσεις που έγιναν όλη τη χρονιά για το  πρόγραμμα, από τις εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου.

1000001928 1000001929 1

Τέλος, ακολούθησε συζήτηση και απαντήσεις στα ερωτήματα των γονέων σχετικά με το θέμα. Επίσης,  δόθηκε στους γονείς, ενημερωτικό έντυπο οδηγιών, ώστε να μπορέσουν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους σε μια ομαλή προσαρμογή στο δημοτικό σχολείο.

Δράσεις της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.)

Η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποίησαν ομαδικές δράσεις με τους μαθητές μας,  στόχοι των οποίων αποτέλεσαν:

  • Η ενίσχυση της συγκέντρωσης και της μνήμης
  • της λογικής σκέψης και της προσοχής
  • της ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων
  • η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης
  • η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης για την αποδοχή της διαφορετικότητας
  • η ενίσχυση της σωματογνωσίας, της αυτοεκτίμησης και της προστασίας του εαυτούedy

Υποστήριξαν την υλοποίηση του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Παίζω και μαθαίνω να συγκεντρώνομαι». Χρησιμοποιήθηκε οπτική στήριξη για την υπενθύμιση της επιθυμητής έντασης φωνής στην ομάδα κατά την διάρκεια των δραστηριοτήτων. Κατασκευάστηκαν δραστηριότητες για την ενίσχυση της προσοχής και της λογικής σκέψης. Με την χρήση επιτραπέζιων παιχνιδιών, ενισχύθηκαν ταυτόχρονα και οι δεξιότητες συνεργασίας των μελών την ομάδας.

Για την ενίσχυση της προσοχής και την προώθηση της ενσυναίσθησης στη διαφορετικότητα, αξιοποιήθηκε το παραμύθι «Ξεχωρίζω και Σφυρίζω».

edy3edy2edy4

Η αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων ενισχύθηκε με την χρήση των βιβλίων της Χ. Αποστολίδη. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην δραματοποιημένη αφήγηση των παραμυθιών και να εκφραστούν με την αξιοποίηση διάφορων μορφών τέχνης.

edy5 edy6 edy7

Εδώ μπορείτε να ακούσετε με τα παιδιά σας τα τραγούδια των συναισθημάτων:

https://www.youtube.com/watch?v=Bpp6nITboGc

https://www.youtube.com/watch?v=KMMv-Jw3FEM

https://www.youtube.com/watch?v=LO_er-Cupqk

Δημιουργήθηκε «η γωνιά των συναισθημάτων», με τη χρήση καθρέφτη και εικόνων για τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων. Οι μαθητές με τη χρήση του «φαναριού» εξασκήθηκαν στην διαχείριση του θυμού. Επιπλέον με τη χρήση πλαστελίνης και φύλλων εργασίας είχαν την δυνατότητα να εργαστούν αυτόνομα.

edy7 1 edy8

Το παραμύθι «Αγαπώ το σώμα μου» της Α. Τσίτσικα, αποτέλεσε εργαλείο για την προσέγγιση θεμάτων που σχετίζονται με θέματα ασφάλειας, αυτοεκτίμησης και διαχείρισης του εαυτού.

edy9

 

2o Bραβείο σε διαγωνισμό ζωγραφικής

Εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στην μαθήτρια του νηπιαγωγείου μας, Ιωάννα Κατσιαρίμπα, για την επιτυχία της να κερδίσει- ανάμεσα σε 125 εικαστικά έργα που κατατέθηκαν- το 2ο βραβείο(τάμπλετ) στον μαθητικό  διαγωνισμό ζωγραφικής (για νηπιαγωγεία) και ποίησης (για δημοτικά σχολεία) που διοργανώθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, και που είχε ως θέμα: “Άγιος Αχίλλιος Πολιούχος Λάρισας”.

BRABEIO

Μπράβο επίσης στους μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, οι οποίοι θα λάβουν για αυτή τους την προσπάθεια, διπλώματα συμμετοχής.

Aνοιξιάτικες κατασκευές

Ανοιξιάτικες κατασκευές γέμισαν με χρώματα το νηπιαγωγείο μας,με λουλούδια και έντομα, που  είναι οι πρωταγωνιστές της άνοιξης.

Μαγιάτικα στεφάνια

1000001423

Τα έντομα της Άνοιξης

1000001585

 

Πεταλούδες

1000001613 1000001615

1000001658

1000001643 1000001645

Ο κύκλος της ζωής της πεταλούδας με την χρήση του Quiver και  της AR(Επαυξημένη πραγματικότητα).

EPAYXHMENH PRAGMATIKOTHTA

Μέλισσες και επικονίαση 

1000001835 1000001836

Γνωρίσαμε την ανάπτυξη των φυτών μέσα από το παραμύθι της Ζωρζ Σαρή:”Η τουλιπίτσα”

1000001848

 

Γνωρίσαμε την ανοιξιάτικη φύση και τo πολύ χρήσιμο έντομο,την πασχαλίτσα, μέσα από το παραμύθι:”Η πασχαλίτσα που αγαπούσε τα λουλούδια”της Στέλλας Βλαχοπούλου.

1000001657

Το Κουτί της Δημιουργίας

Το Κουτί της Δημιουργίας είναι μια δράση που τρέχει  παράλληλα με τη δανειστική βιβλιοθήκη κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο νηπιαγωγείο μας. Περιέχει διάφορα υλικά για χειροτεχνία, ζωγραφική, κολάζ  και κατασκευές.Το παιδί που κληρώνεται κάθε εβδομάδα,παίρνει το κουτί στο σπίτι του και δημιουργεί κάτι με έμπνευση  το παραμύθι που δανείστηκε.Στη συνέχεια το φέρνει στην τάξη, παρουσιάζει την δημιουργία του,περιγράφει τα υλικά που χρησιμοποίησε και απαντά  σε ερωτήσεις των συμμαθητών του.

Μέσα από τη χρήση ποικίλων υλικών και την έμπνευση από τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών, επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε την αγάπη για το βιβλίο, να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητα,τη φαντασία,την ελεύθερη έκφραση,τον πειραματισμό,την εξερεύνηση των παιδιών, τη γλωσσική και κοινωνική ανάπτυξη, δημιουργώντας ένα πλούσιο και υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης.

Τμήμα 1

1000001392 10000013931000001391

Τμήμα 2

1000000324 1000000326 1000000618

Έχουμε δημιουργήσει γωνιές μέσα στις τάξεις,με τα έργα των παιδιών,τα οποία θα παρουσιαστούν όλα μαζί σε μια  έκθεση για τους γονείς,στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ευχαριστούμε θερμά για μια ακόμα φορά τους γονείς για την υποστήριξή τους στη δράση μας αυτή!

Πασχαλινές κατασκευές

Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας έφτιαξαν κάρτες με ευχές για Καλή Ανάσταση, πασχαλινά στεφάνια και καλαθάκια/λαγουδάκια  που γέμισαν πασχαλινά γλυκίσματα. Ευχαριστούμε τις κυρίες Νούλα Άννα και Χαλκιοπούλου Κων/να για την προσφορά των γλυκισμάτων.

1000000439

1000000455

1000000457

1000000470

1000000478

1000000606

Πασχαλινά δώρα

Την Παρασκευή 11/4/2025, η Επιτροπή αγώνα πλημμυροπαθών Εργατικών κατοικιών Γιάννουλης επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μοίρασε σε μαθητές-τριες,πασχαλινά κουλουράκια και τσουρέκια που ήταν προσφορά του Εργατικού κέντρου Λάρισας!Τους ευχαριστούμε όλους και τους ευχόμαστε Καλή Ανάσταση.

IMG 8d72df5a225ef2d434e0330de4511cb7 V

Επίσκεψη σε μνημεία της Λάρισας

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: Φροντίζω το περιβάλλον(Υποενότητα: Παγκόσμια τοπική και πολιτιστική κληρονομιά) και τίτλο:”Μικροί δημοσιογράφοι μα ερευνητές τρανοί,στα μνημεία της πόλης μας ξεναγοί”,αποφασίσαμε να γνωρίσουμε από κοντά, κάποια από τα μνημεία της πόλης μας.Πριν από την επίσκεψη,ήρθαμε σε επαφή με σχετικό εποπτικό υλικό και βίντεο και ψάξαμε για σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο.Επίσης με την εφαρμογή Google Earth, περιηγηθήκαμε στην πόλη μας και εντοπίσαμε τα μνημεία που θα επισκεπτόμασταν.Επισκεφθήκαμε:

To σύμβολο της Λάρισας που είναι το άλογο

1000000480

Το Α’ Αρχαίο Θέατρο Λάρισας

1000000488

Το Μπεζεστένι της Λάρισας

1000000502

Τον Μητροπολιτικό Ναό Λάρισας  Άγιο Αχίλλειο

1000000548

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που μας συνόδευσαν σε αυτήν μας την επίσκεψη.

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου(ημέρα γενεθλίων του σπουδαίου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)τιμάται  το παιδικό βιβλίο σε όλο τον κόσμο.

Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε κι εμείς αυτή την μεγάλη γιορτή των βιβλίων με τους εξής τρόπους:

Φτιάξαμε σελιδοδείκτες για τα βιβλία μας.

Φέραμε  από το σπίτι και παρουσιάσαμε το αγαπημένο μας βιβλίο σε όλη την τάξη,εξηγώντας για ποιο λόγο είναι αυτό που αγαπάμε περισσότερο και απαντώντας σε ερωτήσεις των συμμαθητών μας.

1000000349 1000000351 1 1000000353

Κατασκευάσαμε στο σπίτι τις δικές μας μικρές βιβλιο-ιστορίες με αρχή-μέση και τέλος,τις εικονογραφήσαμε και γράψαμε και τίτλο.Τις παρουσιάσαμε στην τάξη.Ήταν όλες καταπληκτικές!ΜΠΡΑΒΟ παιδιά για την φαντασία και την δημιουργικότητά σας.Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που ανταποκρίθηκαν και συνεργάστηκαν και σε αυτή μας τη δράση!

1000000378