Την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, το σχολείο μας, ΓΕΛ ΧΟΡΤΙΑΤΗ αφιέρωσε με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, 2 διδακτικές ώρες στην διοργάνωση αθλητικών δράσεων στο πλαίσιο της «Πανελλήνιας Ημέρας Φιλάθλου Ελλλάδας 2025-Σχολικές Αθλητικές Δράσεις». Βασικός στόχος των δράσεων είναι η αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και η προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος.
Αρχικά, ο διευθυντής του σχολείου κ. Δημήτρης Παπαδόπουλος ενημέρωσε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων για την ιδέα και τις αξίες που πρεσβεύει ο αθλητισμός και τη σημασία του Φίλαθλου Πνεύματος ως τρόπο ζωής (φίλαθλος=αγάπη για το άθλημα). Ακολούθως, η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Στυλιανή Λαλάγκα, οργάνωσε αγώνες καλαθοσφαίρισης και επιτραπέζιας αντισφαίρισης ύστερα από επιθυμία των μαθητών και μαθητριών να συμμετέχουν ως παίχτες, γραμματείς και διαιτητές. Όλοι οι υπόλοιποι ήταν θεατές-φίλαθλοι των αγώνων.
Με σύμμαχο την ηλιόλουστη μέρα, συνολικά διεξήχθησαν ένα πρωτάθλημα καλαθοσφαίρισης 3Χ3 στο οποίο συμμετείχαν συνολικά 26 μαθητές και μαθήτριες (7 ομάδες= 21 παίχτες/τριες, 2 γραμματείς και 4 διαιτητές) και ένα πρωτάθλημα επιτραπέζιας αντισφαίρισης όπου συνολικά συμμετείχαν 8 μαθητές/τριες και 6 γραμματείς-διαιτητές. Όλοι οι υπόλοιποι μαθητές/τριες παρακολούθησαν τους αγώνες με κόσμια συμπεριφορά, υποστηρίζοντας πότε τη μια και πότε την άλλη ομάδα.
Συνοψίζοντας θα πρέπει να τονιστεί ότι οι συμμετέχοντες , μαθητές-αθλητές, στα αθλητικά δρώμενα εξέφρασαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μήνυμα του «Ευ αγωνίζεσθαι» υπακούοντας στους κανόνες του αγωνίσματος, ακολουθώντας ομαδικό πνεύμα και επιδεικνύοντας ευγενή άμιλλα. Παράλληλα, οι μαθητές-φίλαθλοι βίωσαν πως οι μορφές αγωνιστικού αθλητισμού πότε με νίκη και πότε με την ήττα, μπορεί προσφέρουν ανάμεικτα συναισθήματα χαράς ή λύπης αλλά πάνω από όλα προσφέρουν στιγμές διασκέδασης και εκτόνωσης κάτω από το πρίσμα των αρετών του «Ευ Αγωνίζεσθαι» που δεν είναι άλλες από την αναγνώριση της ανωτερότητας του αντιπάλου, της ειρηνικής αποδοχής του αποτελέσματος και της ουσιαστικής αγάπης για το άθλημα.
Διαθεματικό μάθημα Αρχαίων Ελληνικών και Φυσικής Αγωγής
«Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ»
Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον διαθεματικό μάθημα Αρχαίων Ελληνικών και Φυσικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Τάξης του ΓΕ.Λ. Χορτιάτη την Τετάρτη 20/12/2024.
Προηγήθηκε, βέβαια, συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων από τις διδάσκουσες καθηγήτριες των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων, προκειμένου να καθοριστούν τα βήματα της διαδικασίας και να παρακινηθούν τα παιδιά, ώστε να συμμετάσχουν στο μάθημα με προθυμία και ενθουσιασμό. Με αφορμή για την υλοποίηση του μαθήματος το ρητό «Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ», έγινε μια απόπειρα να ενεργοποιηθεί το μυαλό των παιδιών, μέσα από την εξάσκηση των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού των Αρχαίων Ελληνικών, στο πλαίσιο του αγαπημένου τους μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, που τους γυμνάζει σωματικά.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές κλήθηκαν να καταγράψουν κάποια από τα παραγγέλματα που τους είναι γνωστά από τη Φυσική Αγωγή και να τα μεταφέρουν στα τετράδιά τους στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, ακολουθώντας τους κανόνες. Αμέσως μετά, οι αστοχίες τους διορθώθηκαν από τη διδάσκουσα φιλόλογο και σωστά πλέον τα προστάγματα γράφτηκαν από τους μαθητές στον πίνακα της τάξης τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμφώνησαν μεταξύ τους ποιες φράσεις θα έλεγε ο καθένας και σε μία διδακτική ώρα Φυσικής Αγωγής παρουσία και των δύο διδασκουσών καθηγητριών υλοποίησαν το διαθεματικό μάθημα στο προαύλιο του σχολείου.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας τα παιδιά συμπεριφέρθηκαν με ωριμότητα, συνεργαζόμενα άψογα, τόσο μεταξύ τους όσο και με τις καθηγήτριες. Στην αρχή, αν και ήταν πρόθυμα, ήταν επιφυλακτικά, γιατί έκριναν τον βαθμό δυσκολίας αρκετά υψηλό. Στην πορεία, όμως, καθώς διαπίστωναν ότι μπορούσαν να ανταποκριθούν έστω και με κάποια μικρά λάθη στις απαιτήσεις της αρχαιοελληνικής γραμματικής και του συντακτικού, ένιωθαν αυτοπεποίθηση και συμμετείχαν με χαρά. Μάλιστα, το γεγονός ότι εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά για τη σωστή μεταφορά των Νέων Ελληνικών στα Αρχαία, τους έδωσε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν, να μοιραστούν τη γνώση και να την αποτυπώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σύμφωνα με τις γνωστικές δυνατότητές τους. Έτσι, όταν έξω στο γήπεδο της σχολικής αυλής ο κάθε μαθητής έδινε από ένα παράγγελμα στους συμμαθητές του, χρησιμοποιώντας μια αρχαιοελληνική φράση και οι υπόλοιποι το εκτελούσαν σωστά, στα πρόσωπά τους ήταν έκδηλη η αυτοεκτίμηση και η χαρά τους για την «επιτυχία» τους.
Γενικότερα, μέσα από το συγκεκριμένο διαθεματικό μάθημα τα παιδιά αναγνώρισαν την ομορφιά και τη διαχρονικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, τη σύνδεσή της με την Νέα Ελληνική Γλώσσα, ψυχαγωγήθηκαν, γέλασαν με τα λάθη τους και ένιωσαν ικανοποίηση, όταν πετύχαιναν το επιθυμητό σχετικά με τις θεωρητικές γνώσεις και τη σωματική τους άσκηση. Παράλληλα, οι διδάσκουσες εκπαιδευτικοί είχαν μια εξαιρετική ευκαιρία για ανατροφοδότηση, αφού μέσα από το διαθεματικό μάθημα δόθηκε η ευκαιρία να φανερωθούν βιωματικά οι δυνατότητες των μαθητών και να επισημανθούν τα σημεία του κάθε μαθήματος που χρειάζονται ενίσχυση, ώστε τα παιδιά να αποδώσουν καλύτερα στη συνέχεια.
Κατά γενική ομολογία μαθητών και εκπαιδευτικών, η συγκεκριμένη δραστηριότητα κρίθηκε ως μια πολύ καλή πρακτική, με πολλαπλά οφέλη και για τους μικρούς, αλλά και για τους μεγάλους του σχολείου, που θα εφαρμοστεί και την επόμενη σχολική χρονιά με άλλους μαθητές!
Διοργάνωση Δράσης με αφορμή την 11ηΠανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Σχολικός Περίπατος στα Ιαματικά Λουτρά Λαγκαδά
Με έντονη ενεργητικότητα και γεμάτοι χαμόγελα οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του ΓΕ.Λ. Χορτιάτη πλημμύρισαν το πάρκο των Λουτρών Λαγκαδά την Τρίτη 1/10/2024, καθώς γιόρτασαν τα οφέλη της άσκησης, στο πλαίσιο της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2024. Στόχος της δράσης ήταν η ανάδειξη της θεμελιώδους σημασίας και της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής.
Σχεδόν όλοι (με εξαίρεση ελάχιστους που απουσίασαν) πήραν μέρος ενεργά στις αθλητικές δραστηριότητες που οργανώθηκαν στον συγκεκριμένο χώρο. Έχοντας στο μυαλό τους το σύνθημα: «Η Κίνηση δίνει Ζωή» και με σκοπό τη συμμετοχή, τα παιδιά δραστηριοποιήθηκαν και επικοινώνησαν ουσιαστικά μεταξύ τους, καθώς η διάδρασή τους ήταν συνεχής, χωρίς την εμπλοκή της ηλεκτρονικής τεχνολογίας.
Με σύμμαχο την ηλιοφάνεια και τον καλό καιρό, οι περισσότεροι απόλαυσαν αθλοπαιδιές, έπαιξαν ομαδικά καλαθοσφαίριση, πετοσφαίριση, ποδόσφαιρο, συναγωνίστηκαν ατομικά στις ρακέτες και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς. Όσοι δεν έπαιξαν, ανέλαβαν τον ρόλο του διαιτητή ή συζητούσαν μεταξύ τους σε μικρότερες παρέες.
Μέσα, λοιπόν, από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τις χαρούμενες φωνές, μέσα από δραστηριότητες που ανταποκρίνονταν στα ενδιαφέροντα των παιδιών έγινε μια αξιόλογη προσπάθεια να καλλιεργηθούν υγιεινές συνήθειες και υγιείς συμπεριφορές. Οι μαθητές έπαιξαν, έτρεξαν ανέμελα, χάρηκαν, ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους, ικανοποιήθηκαν! Μέσα από την ενεργητική συμπεριφορά τους τελικά όλοι -μικροί και μεγάλοι- υπερασπίστηκαν την άποψη ότι
«Η άθληση κάθε μέρα χαρίζει υγεία μια ζωή».
2023-2024
Φυσική Αγωγή και αντεστραμμένη τάξη
Οι τελειόφοιτοι μαθητές, ολοκληρώνοντας τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έχουν αποκτήσει την εμπειρία ενός οργανωμένου μαθήματος Φυσικής Αγωγής. Σκοποί των αθλητικών δραστηριοτήτων που παρουσιάζονται στο e-book είναι οι μαθητές:
να αναλάβουν μια υποχρέωση και να την ολοκληρώσουν
να βιώσουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού
να προσπαθήσουν να διατηρήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμαθητών τους
να εφαρμόσουν καινοτόμες ιδέες στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
να ερευνήσουν και να εφαρμόσουν ασκήσεις πέρα των συνηθισμένων
να γνωρίσουν στους συμμαθητές τους δικές τους εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς οι τελειόφοιτοι μαθητές ενημερώθηκαν για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Χωρίστηκαν σε δυάδες και επέλεξαν την αθλητική δραστηριότητα, την οποία θα υλοποιούσαν. Τα μαθήματα οργανώθηκαν σύμφωνα με τις αθλητικές εγκαταστάσεις του σχολείου.
Συνολικά συμμετείχαν τριάντα έξι (36) από τους σαράντα ένα (41) μαθητές. Ειδικότερα, συμμετείχαν δεκαέξι (16) από τους δεκαεπτά (17) μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης (ένας είχε απαλλαγή) και είκοσι (20) από τους είκοσι πέντε (25) μαθητές της Θετικής Κατεύθυνσης και της Κατεύθυνσης Υγείας.
Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, καθώς οι τελειόφοιτοι σχεδίασαν και υλοποίησαν μαθήματα Φυσικής Αγωγής με απόλυτη επιτυχία. Κάποιοι εφάρμοσαν συνηθισμένες πρακτικές μαθήματος, που τους ήταν γνώριμες. Μερικοί μελέτησαν και παρουσίασαν νέες ασκήσεις, ενώ κάποιοι άλλοι έδωσαν την ευκαιρία στους συμμαθητές τους να έρθουν σε επαφή με τις δικές τους εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες. Γενικά, υπήρξε άριστη συνεργασία και σεβασμός, ενώ ταυτόχρονα τα παιδιά διασκέδασαν, εκτονώθηκαν και ευχαριστήθηκαν το μάθημα.
Με μια «πράσινη» αθλητική δραστηριότητα που χαρακτηρίστηκε από την αξιοποίηση και την «εξερεύνηση» του δάσους του Χορτιάτη οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Χορτιάτη τίμησαν τη 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την Τρίτη 26/9/2023.
Στόχος της δράσης ήταν να δραστηριοποιηθούν όλοι οι συμμετέχοντες, προκειμένου να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την πνευματική διαύγεια του ατόμου.
Με σύμμαχο, λοιπόν, την ηλιοφάνεια και τον ζεστό καιρό οι μαθητές πήραν μέρος αρχικά στην ανάβαση στο βουνό μέσα από πανέμορφα μονοπάτια. Στη συνέχεια, όταν οι εκδρομείς έφτασαν σε ικανοποιητικό σημείο διαδρομής, οι περισσότεροι χόρεψαν παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς μέσα στη φύση, τραγουδώντας χαρούμενοι. Άλλοι έπαιξαν παιχνίδια με την παρέα τους και άλλοι συζητούσαν μεταξύ τους. Μάλιστα, το μονοπάτι κατά την κατάβαση αντηχούσε γέλια, πειράγματα και φωνές των παιδιών, καθώς όλοι τελικά ενεργοποιήθηκαν, χάρηκαν, ικανοποιήθηκαν!
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους περιπατητές υπήρχαν μαθητές και καθηγητές από Ισπανία, Γερμανία και Σλοβακία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ καθώς το σχολείο μας είχε αναλάβει την υποδοχή τους. Μαζί με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς και τους «οικοδεσπότες» που τους φιλοξένησαν στην Ελλάδα συνέχισαν τις αθλητικές δραστηριότητες με πεζοπορία μέχρι το καταφύγιο του Χορτιάτη, όπου έφαγαν, έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια, τραγούδησαν και φωτογραφήθηκαν.
Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν με ξενάγηση των φιλοξενούμενων μαθητών και καθηγητών στον Χορτιάτη από μαθητές-ξεναγούς του σχολείου μας, οι οποίοι μέσα από τις διαδρομές τους προς τα μαρτυρικά σημεία του χωριού ενεργοποιήθηκαν ακόμη περισσότερο.
Στο τέλος μικροί και μεγάλοι συμφώνησαν ότι είχαν στηρίξει έμπρακτα το σύνθημα της ημέρας:
Διοργάνωση δράσεων με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αναπήρων 3 Δεκεμβρίου
Ένα διαφορετικό μάθημα φυσικής αγωγής περίμενε τους μαθητές την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2022. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία οργανώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείο μας βιωματικές δράσεις. Οι μαθητές συμμετείχαν σε αθλητικές, και όχι μόνο, δράσεις με στόχο να αισθανθούν τις συνθήκες που βιώνουν άτομα με αναπηρία. Σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στην ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Οι μαθητές αποτύπωσαν την εμπειρία τους σε χαρτί. Γράφει χαρακτηριστικά η Ασημούλα Σαούλη «Η εμπειρία μου ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και μου δόθηκε η ευκαιρία να δω τη προοπτική ενός ανθρώπου που έχει χάσει την αίσθηση της όρασης. Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο δύσκολη πρέπει να είναι η ζωή αυτών των ανθρώπων. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως είναι περιορισμένες οι ικανότητες τους και πιστεύω πως με τη θέληση τους μπορούν να κάνουν και να πραγματοποιήσουν τις επιθυμίες τους.»
Μπορείτε να διαβάσετε τις εμπειρίες των μαθητών στο παρακάτω αρχείο.
Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022, οι μαθητές θέλησαν να κλείσουν τα μαθήματα της φετινής χρονιάς, συμμετέχοντας σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες όπως βόλεϊ, μπάσκετ, πινγκ-πονγκ και χορό.
8η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2021
Με σύνθημα “Το σχολείο σε κίνηση: Αθλούμαστε δημιουργικά”
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή