Ιστοσεμινάριο/webinar για Εκπαιδευτικούς ΠΕ60: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ νήπιο-ΓΡΑΦΗ: Διαθεματικές και διαδραστικές πρακτικές λογοτεχνικής προσέγγισης κι αφύπνισης και καλλιέργειας γλωσσικών δεξιοτήτων»

Στο πλαίσιο των επιμορφωτικών/υποστηρικτικών δράσεων της σχολικής χρονιάς 2020-2021 η  Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60-Νηπιαγωγών του 1ου Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Νοτίου Αιγαίου, Βασιλική Βέλκου, διοργάνωσε ιστοσεμινάριο/webinar με θέμα: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ νήπιο-ΓΡΑΦΗ: Διαθεματικές και διαδραστικές πρακτικές λογοτεχνικής προσέγγισης κι αφύπνισης και καλλιέργειας γλωσσικών δεξιοτήτων».
Το ιστοσεμινάριο απευθυνόταν στους Nηπιαγωγούς του νομού Κυκλάδων και πραγματοποιήθηκε την  Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 18.30 μέσα από την πλατφόρμα WEBEX.

Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η Nηπιαγωγός Ειρήνη Λαρδούτσου. Η κυρία Λαρδούτσου υπηρετεί  στο 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και είναι κάτοχος Μεταπτυχιακών Τίτλων στη Δημιουργική Γραφή  και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Έχει εφαρμόσει Δημιουργική Γραφή τόσο σε τμήματα Νηπιαγωγείου, όσο και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών βαθμίδων στο πλαίσιο προγραμμάτων πανεπιστημίων και άλλων φορέων (όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το ΠΑΜΑΚ, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης) και έχει συμμετάσχει σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Κοζάνη.
Συνεργάζεται με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, με το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα,  με το Διεθνές Κέντρο Λογοτεχνών και Μεταφραστών Ρόδου, την οργάνωση «Άρσις», καθώς και με Δήμους και διάφορους ιδιωτικούς φορείς για επιμόρφωση ενηλίκων με προγράμματα που σχεδιάζει κι υλοποιεί για εκπαιδευτικούς στόχους των φορέων αυτών.
Για επτά συνεχόμενα σχολικά έτη εφαρμόζει καινοτόμες δράσεις που αφορούν τη συνεκπαίδευση ενηλίκων (γονέων) και μαθητών στη Δημιουργική Γραφή, προτείνοντας διασχολικές συνδέσεις και των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης.
Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πάνω από 20 καινοτόμα προγράμματα με έμφαση στην Περιβαλλοντική Αγωγή και στη Δημιουργική Γραφή, έχει καταθέσει και δημοσιεύσει το έργο της σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ενώ πρόγραμμά της όπως και βιβλίο της, τέθηκαν υπό την αιγίδα της UNESCO.

Στο ιστοσεμινάριο παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες λειτουργίας και εφαρμογής της Δημιουργικής Γραφής στο Νηπιαγωγείο, καθώς και πρακτικές προτάσεις και ιδέες άμεσης εφαρμογής στην τάξη.
Επιδιώχθηκε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να  μπουν στη διαδικασία να βιώσουν την ανάδυση της γραφής, να εντοπίσουν να μυστικά που «ξεκλειδώνουν» τον λόγο των μαθητών, να διαπιστώσουν βιωματικά πως ο λόγος των παιδιών γίνεται παιχνίδι, πως συνδέεται με τη λογοτεχνία και τα γνωστικά αντικείμενα της γλώσσας, των μαθηματικών, της ιστορίας, της γεωγραφίας, αλλά και με τη διαπολιτισμική και συναισθηματική αγωγή.

Κατηγορίες: Επιμορφώσεις. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.